Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:50

ThePast03 schreef:
En dat omdat mensen dat katten beter een korter leven moeten kunnen leven en dit soort dingen meemaken dan veilig in eigen afgezette tuin oud worden.

Ik woon naast een van de drukste straten in mijn dorp... en onze katten lopen 'gewoon' buiten en bij ons in de buurt zijn 2 katten overleden maar die zijn allebei vergiftigd door een niet al te aardig persoon waarvan we ook weten wie het was.

Mijn oudste twee katten zijn 15 en 16 en leven allebei nog terwijl ze toch lekker buiten kunnen lopen.... dus een kat hoeft echt niet persee korter te leven als ze 'vrij' rondlopen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:54

x_Rebecca schreef:
Ik woon naast een van de drukste straten in mijn dorp... en onze katten lopen 'gewoon' buiten en bij ons in de buurt zijn 2 katten overleden maar die zijn allebei vergiftigd door een niet al te aardig persoon waarvan we ook weten wie het was.

Mijn oudste twee katten zijn 15 en 16 en leven allebei nog terwijl ze toch lekker buiten kunnen lopen.... dus een kat hoeft echt niet persee korter te leven als ze 'vrij' rondlopen..

Nee, je kunt geluk hebben.

Maar het feit dat er al katten vergiftigd zijn betekend dus dat je mensen overlast bezorgd met jullie huisdieren.
Blijkbaar vinden jullie dat de normaalste zaak van de wereld en die houding maakt mij ook een stuk makkelijker tegen huisdieren van andere mensen in mijn tuin. Helemaal als ze met allemaal oplossingen komen om mijn tuin te beveiligen en dus mij geld gaan kosten.

Van onze kat heeft niemand last, die heeft een ruime ren buiten met binnenverblijf en zit 's avonds en 's nachts gewoon binnen en dan zou ik geld moeten uitgeven om de katten van anderen uit mijn tuin te houden omdat die vinden dat hun huisdieren gerust overlast mogen bezorgen.

Dan haal ze maar lekker elke keer op uit het asiel, dan mogen jullie betalen. :D

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:05

Jeetje wat een harde reacties hier. Onvoorstelbaar dat dierenvrienden onder elkaar (dat zijn we toch op bokt) aan elkaar doorgeven dat je pvc buizen in de tuin moet doen en waar de kat dan in vast komt te zitten zodat hij stikt? Sorry hoor dit gaat me te ver. :r
Ik ben ook een kattenliefhebber en ik heb er zelf ook 2. Een buitenkat en een binnenkat, de buitenkat poept ook bij de buren in de tuin, tja daar kan ik ook niks aan doen, maar de katten van buurtbewoners zitten ook bij mij in de tuin hun behoeftes te doen, jammer maar helaas.
Het enige wat ik TS kan aanraden is koffiedik in de bloembakken gooien (senseo padjes even openknippen en de koffie prut uitstrooien in de bloembak). Verder zou een emmer water ook vast helpen maar dat is alleen te doen als je hele dagen thuis zit en niks anders te doen hebt.....

knip: google: http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin
Laatst bijgewerkt door haan op 06-03-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:08

:) Die katten waren niet van mij en dat was niet tegen de katten gericht maar tegen het baasje (Nee, ik woon niet in een geweldige buurt). Daarbij is degene die dit heeft gedaan overleden... dus vergiftigingen komen niet meer voor ;).

Van onze katten heeft niemand last.
Ze komen naar binnen gewandelt om hun behoefte te doen (op de 15jarige na; maar die doet het alleen bij óns in de tuin.. je raad het al in haar eigen buitenkattenbak.) ze zitten grotendeels bij ons in de tuin of op de speeltuin en eigenlijk niet in andermans tuinen. De enige tuin waar ze 'spelen' is in de tuin van mijn overbuurjongen die zelf ook een kat heeft en er totaal geen problemen mee heeft....

Ik zal het nog mooier maken, mijn buurman heeft een parkietenverblijf en zelfs dáár in de tuin komen ze niet terwijl er niks is om ze tegen te houden...

Hm... misschien heb ik gewoon geweldig opgevoedde katten...

En wij hebben ze 'lekker nog nooit uit het asiel :D' hoeven halen.. en dat gaat ook niet gebeuren ;)

Daarbij ben ik het zeker eens dat wanneer je kat overlast veroorzaakt het heel erg vervelend is, wij hebben ook wel eens een irritante nietgecastreerde kat bij ons in de tuin die voor de buurpoes komt (die is nog niet gesteriliseerd maar komt nooit buiten blehrt alleen de hele boel bij elkaar) en mijn katten zijn daar zelfs bang voor, dus als ik die kat zie gooi ik ook rustig een emmertje water over hem heen alsie écht vervelend is..

Maar ik vind het nogal generaliserend om te zeggen dat élke kat die vrij rond loopt meteen overlast veroorzaakt of platgereden wordt.

sunny_l0ve

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:26

Ik ben in ieder geval blij dat al die negatieve mensen niet bij mij in de buurt wonen, dan hadden er nogal wat buurtruzies afgespeeld.
En al die ideeën om katten wat aan te doen... als dat bij mijn kat zou gebeuren en ik weet wie de dader is, dan zou diegene niet meer veilig zijn. Dit is echter geen dreigement voor jullie, maar mijn mening als dat mijn kat zou gebeuren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:45

sunny_l0ve schreef:
Ik ben in ieder geval blij dat al die negatieve mensen niet bij mij in de buurt wonen, dan hadden er nogal wat buurtruzies afgespeeld.
En al die ideeën om katten wat aan te doen... als dat bij mijn kat zou gebeuren en ik weet wie de dader is, dan zou diegene niet meer veilig zijn. Dit is echter geen dreigement voor jullie, maar mijn mening als dat mijn kat zou gebeuren.

Het is toch simpel? Als jij jouw huisdier uit mijn tuin houdt gebeurd er helemaal niets. Laat je je huisdier wel in mijn tuin is de kans groot dat een van mijn honden die te pakken krijgt, kan ik moeilijk voorkomen dat is de natuur nu eenmaal.
De tuin hier is zo groot dat ik echt niet kan zien of er achter een kat de tuin inspringt, laat staan dat ik de tijd heb om de honden tegen te houden. Honden binnenhouden is geen optie, die tuin is hier juist voor de honden.

Heb ik er teveel overlast van dan zorg ik dat de kat naar het asiel wordt gebracht, dan loopt hij geen risico om doodgebeten te worden door mijn honden of dat ik hem van de weg af hoef te schrapen.
De eigenaar kan hem gewoon (tegen betaling) weer ophalen.
Iedereen happy. :)

Grappig hoe iedereen alles blijft omdraaien. Jullie zorgen ervoor dat jullie katten dit soort risico's lopen, mijn kat loopt dat risico niet en heeft meer dan genoeg ruimte buiten om happy te zijn.
Bedreig jezelf, jij bent degene die je kat dit aandoet, niemand anders.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:27

sunny_l0ve schreef:

Je zou met mij slechts 1 keer ruzie krijgen als jouw kat bij mijn in de tuin aangetroffen werd en jij na mijn verzoek geen maatregelen zou nemen.... Daarna zou je alleen nog maar een kat hebben zolang ie niet buiten je eigen tuin komt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 23:09

Die kat hoeft ook echt niet dood hoor mensen.....

Ik ga prikkers ingraven en we zetten de bakken helemaal vol.

Haan, bedankt voor de link! Daar staan ook goede tips in!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:06

Lia_ schreef:
Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

Wat een misselijke manier!Je hebt toch zelf drie paarden?Dan zou je moeten weten wat dieren waard zijn!Ik word echt ziek van mensen als jij

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:19

Shego schreef:
Lia_ schreef:
Stuk pvc-pijp iets schuin ingraven, 20 cm water in laten lopen en wat vissenkoppen er in gooien....

Wat een misselijke manier!Je hebt toch zelf drie paarden?Dan zou je moeten weten wat dieren waard zijn!Ik word echt ziek van mensen als jij

Toch is iedereen hevig verontwaardigd als een paarden eigenaar zijn omheining zo slecht voor elkaar heeft dat paarden regelmatig uitbreken met alle gevolgen van dien.

Men is hevig verontwaardigd als een kleuter in zijn uppie aan een drukke straat speelt zonder toezicht.

Men is hevig verontwaardigd als een loslopende hond tegen een voordeur piest of een dikke drol op het trottoir legt....

Leg mij het verschil eens uit....

Een verdrinkingsdood is trouwens een relatief "zachte" dood.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:29

Verschil? Welk verschil?
Oke, het paard van de buurman breekt los vanwege een slechte omheining? Is niet goed, heb ik "last" van. Ik zie mijn kleine buurmeisje aan een drukke straat spelen zonder toezicht? Is niet goed, heb ik "last" van.
Dan kom ik vervolgens ook nog zo'n iritante loslopende hond tegen die voor de zoveelste keer mijn mooie hertenschedel uit mijn voortuin jat omdat ie denkt dat het een huge bot is? Nee, is niet goed, heb ik "last" van.

Maar moeten al die beesten deze "overtredingen" dan maar bekopen met de dood?

Ik denk dat de discussie wordt omgedraaid/verdraaid.
Tuurlijk irirteer ik me ook mateloos als de kat van buuf weer eens in mn mooi aangelegde tuintje zijn verse drol aan het begraven is. Maar wie geeft mij dan het recht om poeslief om te leggen?

Ohwee als je hier op bokt een 2,5 jarige een zadel oplegt, maar een kat van een ander zonder pardon op brute wijze ombrengen is wel geoorloofd?!? :?

Leg mij DAT verschil dan maar eens uit ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:34

Het recht neem ik omdat je met het dier nergens anders terecht kunt... de dierenambulance komt niet meer en de asiels zitten overvol....

Overigens "kan" ik dat zelf niet.... maar anderen in mijn omgeving kunnen dat wel. Zie het als schadelijk wild.... dat mag ook afgemaakt worden en voor mij is er geen verschil tussen een loslopend konijn en kat....

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:45

Mmmm,. schadelijk wild... Valt een onoplettende kleuter ook in die categorie?
En een losgebroken paard? Vernielt je tuin, zie ik als schadelijk wild en moet dus afgeslacht worden?

Vind persoonlijk als je van dat afslachten zo'n voorstander bent dat je dan ook het lef moet hebben om t zelf te kunnen... Maar das weer een hele andere discussie.

Buiten dat is het allemaal erg off topic aan het gaan. TS wilde een humane oplossing als ik t goed begrijp. Oplossing 1 is imo praten met de eigenaar. Werkt dat niet, dan via de politie een aanklacht indienen (niet dat die ooit iets doen behalve centen vangen, sorry Lia, maar als je de politie nodig hebt doen ze geen ene flikker voor je... heb t helaas te vaak zelf meegemaakt...)

Heeft die aanklacht geen nut, dan een briefje in de bus van de eigenaar als het probleem niet oplost dat je de kat naar t asiel brengt...

Trouwens, wie ruimt die dooie kat op uit je tuin? Zal lekker stinken als ie gestikt is of verdronken met zn kop in een platic buis gevuld met vissenkoppen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:23

Vulliszak, handen in vulliszak, pak kat, zak er omheen frutselen.
En tadaaaaa je hebt m niet aangeraakt. :Y)
Andere manier om stank te voorkomen is de kat niet eerst 3 weken in je tuin te laten liggen want dan gaat ie inderdaad stinken. :+

Das niet zo moeilijk, leuke methode is het natuurlijk niet een kat verzuipen.
De andere kant is dat iemand maar zijn kat binnen moet houden of moet zorgen dat men er geen last van heeft.
Collega van mij zat heel lollig te vertellen dat ze heel leuk de tuin hadden gedaan, leuk nieuwe kruiden en groentes geplant met bordjes erbij.
Half uur later zat haar kat er in te spitten: Alles overhoop en dat vond ze geloof ik nog grappig ook.. >;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:18

Wat als ze kinderen hebben waar die kat alles voor betekent?
Heb je een kind doodongelukkig gemaakt!!?!Kom je aanzetten bij de buren met de dode kat in een vuilniszak..stel dat het kind opendoet.Heb je een kind van zijn beste maatje beroofd.Wil je dat op je geweten hebben?Ik kan hier echt niet bij.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:22

Ik snap de reacties wel en ook ik kan geen kat dood maken.

Maar verdorie IMO is de eigenaar toch echt verantwoordelijk voor zijn/haar kat. Omdat wij nu een hond hebben zijn er niet veel katten hier. Maar stel dat dát anders was dan had ik van alles geprobeerd om ze uit mijn tuin te houden (sateprikkers etc. maar geen dood makende dingen). Tja als de eigenaar daar niet blij mee is dan zit ik daar niet zo heel erg mee eerlijk gezegd.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:23

Met sateprikkers enz vind ik het wat anders.Vraag me alleen wel af of het helpt...tenzij je de hele tuin volzet.Daar voelen ze enkel een prikje van,onze katten zitten ook gewoon op dooie hulstbladeren en in prikstruiken,boeit ze niks.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:25

Of het helpt weet ik ook niet. Voordat wij onze had hadden gooiden we dikwijls voorwerpen die voor handen lagen (pantoffels, kranten enz.) naar het beest toe, puur om ze goed te laten schrikken. Ook kwamen er emmers (warm of heel koud) water, gaas en van die doppen aan te pas.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:54

Shego schreef:
Heb je een kind doodongelukkig gemaakt!!?!Kom je aanzetten bij de buren met de dode kat in een vuilniszak..stel dat het kind opendoet.Heb je een kind van zijn beste maatje beroofd.Wil je dat op je geweten hebben?Ik kan hier echt niet bij.

Dan heb je als ouder dat kind doodongelukkig gemaakt. Jij als ouder zorgt ervoor dat de kat dit soort risico's loopt.
Niemand anders.
Je weet nu eenmaal dat er mensen zijn die zo gefrustreerd zijn en zoveel overlast ondervinden dat ze katten vergiftigen of op andere manier doodmaken.

Wat vertel je datzelfde kind overigens als die zijn geliefde kat vastgeplakt ziet zitten op het asfalt terwijl die nog wel leeft en het uitkrijst terwijl de ingewanden ernaast liggen? Zeg ja dan: Dat is nu eenmaal de natuur?

Welke ouder wil dat risico nemen en dat op zijn geweten hebben?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:55

Shego schreef:

Dan hebben de ouders (eigenaars van kat) hun kind ongelukkig gemaakt in mijn ogen hoor :D

Trouwens de dode kat zouden ze van mij niet terug zien hoor.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:42

ThePast03 schreef:
Het is toch simpel? Als jij jouw huisdier uit mijn tuin houdt gebeurd er helemaal niets. Laat je je huisdier wel in mijn tuin is de kans groot dat een van mijn honden die te pakken krijgt, kan ik moeilijk voorkomen dat is de natuur nu eenmaal.
De tuin hier is zo groot dat ik echt niet kan zien of er achter een kat de tuin inspringt, laat staan dat ik de tijd heb om de honden tegen te houden. Honden binnenhouden is geen optie, die tuin is hier juist voor de honden.

Das toch logisch? Ik snap niet dat mensen zich moeten verdedigen omdat hun hond misschien eens een kat kan pakken die in hun tuin loopt. Gewoon je honden lekker laten lopen, is toch jouwn tuin, kun jij toch niets aan doen als zij een kat pakken? Zou van de zotte zijn als er mensen zijn die zeggen dat je je hond moet bijhouden en een piepbeest is omdat die hun kat heeft gegrepen die in de tuin van de honden kwam.
Ik heb volgens mij niet gelezen dat honden binnen moeten blijven... Dat zou van de zotte zijn toch? En katten zouden ook gewoon buiten moeten kunnen lopen, en in HUN tuin moeten blijven. Heb je geen tuin, neem dan geen katten.

Later als ik groot ben en niet de luxe heb om in dit huis te wonen van mijn ouders blijven mijn katten binnen of in een omheinde tuin. Ik ben blij dat ze hier in de tuin blijven en we geen ecte buren hebben. Waar we wel 'last' van hebben is honden ongeveraagd in onze tuin. Die maak ik niet af, maar soms vang ik ze en hou ik ze een tijdje bij mij, zodat de eigenaren zich eventjes de pest zoeken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:24

Tancreda4 en toch is dat lastig hoor...

onze buren hadden ook een kat,die ook door onze tuin/land liep..hun tuin is hermetisch afgesloten voor onze honden,want echt ik zou dikke problemen krijgen als 1 van mijn honden daar in de tuin zou komen en wat kuilen zou graven,maar afijn,katlief van hun liep dagelijks door onze tuin/grond...

mijn honden vermoorden katten,beest zou geen schijn van kans hebben,dus ik moest elke dag eerst kijken of er een kat liep ja/nee eer ik naar buiten kon en mijn honden kon loslaten..

ik weet zeker dat ik echt dikke problemen had gekregen als 1 van mijn honden die kat te pakken zou hebben gehad,dat komt buren vriendschap niet ten goede :n

uiteindelijk is de kat hier voor de deur dood gereden,en nog tranen met tuiten om die kat,ik snap daar niets van,je laat zelf dat beest lopen met alle gevaren van dien en dan huilen als ie plat gereden wordt..

overigens ben ik het met ThePast03 eens,ik heb 3 katten van de weg mogen schrapen,waarbij ik me werkelijk afvraag of de liefhebbende baas van de kat had gewild dat hun zogenaamde geliefde dier zó dood had moeten gaan...

echt,ik zou er zelf niet mee kunnen leven als 1 van mijn dieren zo'n vreselijke dood zou hebben,en dat alleen maar omdat ie los moet lopen,terwijl je zelf hem een veilig huis moet geven.

maar ik zal katten houders daar toch al nooit in begrijpen denk ik,ben veel te zuinig op mijn dieren....

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:32

Wij laten altijd even onze hond los.:) Laat die katten maar lekker ergens anders gaan graven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:26

Sandraaaa schreef:
Wij laten altijd even onze hond los.:) Laat die katten maar lekker ergens anders gaan graven.

onze buurkat zit de hond gewoon vanop de tuinmuur uit te dagen, gaat ze op een plekje zitten waar hij niet bijkan. behoorlijk irri, en je houdt er een blaffende hond aan over. onze kat wordt geregeld geterroriseerd door de andere buurtkatten, tegenwoordig gaat ze alleen nog op bepaalde tijdstippen buiten :P en is als de dood voor de andere katten. (vliegt nog soms in volle paniek naar binnen).
Koffie kan helpen. alleen werkte het bij ons niet. Water is denk ik nog de beste manier. Ik heb al de meest gruwelijke methoden gehoord (doodkloppen gebeurt hier in de buurt iig, weet alleen waar en als hij het ooit durft wagen aan mijn kat heeft meneer een heel groot probleem :), kokend water heb ik ook al gehoord, maar sorry zo'n dingen mag ik gewoon niet aan denken). wij zitten momenteel met 2 zieke zwerfkatten met diarree, wegjagen lukt behoorlijk, maar ze zijn volgens mij ook behoorlijk ziek en totaal onverzorgd. als ze blijven terugkomen, wordt het vrees ik vangkooi en inslapen (de gebruikelijke inslaapmethode waarbij ze uiteraard niks voelen). Ik vind het aan de ene kant zielig, maar aan de andere kant ze zijn behoorlijk ziek, dus zo is het ook niet leuk voor die dieren en wil mijn eigen kat niet ziek hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:41

Als onze kat bij iemand anders in de tuin komt zou ik er alles aan doen om dat tegen te houden.
Als iemand mijn kat vermoord, kan diegene een brandbom in zn slaapkamer verwachten :)