sunny_l0ve schreef:Ik ben in ieder geval blij dat al die negatieve mensen niet bij mij in de buurt wonen, dan hadden er nogal wat buurtruzies afgespeeld.
En al die ideeën om katten wat aan te doen... als dat bij mijn kat zou gebeuren en ik weet wie de dader is, dan zou diegene niet meer veilig zijn. Dit is echter geen dreigement voor jullie, maar mijn mening als dat mijn kat zou gebeuren.
Het is toch simpel? Als jij jouw huisdier uit mijn tuin houdt gebeurd er helemaal niets. Laat je je huisdier wel in mijn tuin is de kans groot dat een van mijn honden die te pakken krijgt, kan ik moeilijk voorkomen dat is de natuur nu eenmaal.
De tuin hier is zo groot dat ik echt niet kan zien of er achter een kat de tuin inspringt, laat staan dat ik de tijd heb om de honden tegen te houden. Honden binnenhouden is geen optie, die tuin is hier juist voor de honden.
Heb ik er teveel overlast van dan zorg ik dat de kat naar het asiel wordt gebracht, dan loopt hij geen risico om doodgebeten te worden door mijn honden of dat ik hem van de weg af hoef te schrapen.
De eigenaar kan hem gewoon (tegen betaling) weer ophalen.
Iedereen happy. 
Grappig hoe iedereen alles blijft omdraaien. Jullie zorgen ervoor dat jullie katten dit soort risico's lopen, mijn kat loopt dat risico niet en heeft meer dan genoeg ruimte buiten om happy te zijn.
Bedreig jezelf, jij bent degene die je kat dit aandoet, niemand anders.