Bah, rotbuurman..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:37

Kazary: ze woont in een kattenbuurt waar iedereen hun katten los rond laat lopen, en waar het ook normaal is. (gelukkig bij ons in de wijk ook)
Alleen nu dus 1 buurman die de kat geloof ik drect verwond wil hebben :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:40

kazary schreef:
Je ouders dan. Hun zijn verantwoordelijk. Jullie kat, jullie moeten dan zo netjes zijn om te gaan vragen of je iets als oplossing samen kunt bedenken. Niet andersom.

Het weg jagen van katten, de meeste beginnen bij een normale manier. Maar dat werkt dan niet en dan zullen sommigen mensen iets minder normaal door gaan.

Als je weet dat je zo woont dat je een te kleine tuin hebt, niet aan katten beginnen?
Je houd toch ook geen paard in een tuin van 5 x 5 meter?
Jij betaald immers geen huur over de overige tuinen, dus zorg je ook maar dat jou "spullen" daar uit blijven.

Dit soort reacties kan ik dan weer heel slecht tegen.

Citaat:
Je houd toch ook geen paard in een tuin van 5 x 5 meter?

Neuh, alleen 80% van de hele wereld houdt hun paard in een stal van 2 x 3 meter. Ja, dat mag wel ;)

Misschien ga ik nu iets zeggen wat sommige mensen belachelijk vinden. Maar ja, ik heb liever dat mijn kat 5 jaar een prachtleven heeft dan 10 jaar een rotleven binnen. Die keuze is voor mij niet moeilijk. Ik vind het niet normaal om een kat z'n hele leven binnen te houden of in een veels te kleine leefruimte. Maargoed, dat vind ik ook met paarden. Mijn paarden banjeren ook heerlijk in de winter en in de zomer buiten en ze genieten zich helemaal suf. Net als mijn katten. ;)

En het niet aan katten moeten beginnen met een kleine tuin vind ik ook belachelijk. Iedereen hier doet alsof het normaal is om je katten op te sluiten in huis. Dat vind ik niet!

En nogmaals, er valt niet te praten met mijn buurman. ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:41

Zij weet het van de buurman omdat het de buurman is en het ziet, kent ze de mensen van 5 duren verderop zo goed dan? Ze gaat nu bij de buurman niets eens in gesprek, laat staan bij andere mensen in de buurt. Je weet dan echt niet of ze het allemaal leuk vinden. Maar ze hebben geen keuze, dat is wat anders. Omdat iets wat niet normaal is maar als normaal wordt gezien.
Mensen zouden raar op kijken als je de hond over de schutting kiepert met als antwoord, hij wil ook wel eens wat anders zien dan mijn tuin. :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:45

De meeste mensen die een paard stallen hebben er wel een rijbak, paddock en stapmolen bij. Dat vergelijk van je gaat niet op. Die zadelen dus geen andere mensem met problemen op.
Maar ik geef toe, ik zal zelf nooit op een stal gaan staan zonder weidegang. Maar het vergelijk van jou deugt niet, het gaat om overlast geven aan mensen die er niet om gevraagt hebben. Jij betaald voor je paard zijn wei ook stallingsgeld/huur.

En zo zou ik ook nooit een kat houden als ik geen plek er voor heb.
Net als jij vind ik een kat een buiten dier. Voorheen woonde ik in huis met een behoorlijke tuin, deze heb ik zo afgemaakt dat de 2 katten er niet uit konen. Als kitten waren ze dat gewend en lagen heerlijk in het zonnetje en dan weer renned achter een vlindertje. Zonder dat de buurman zijn vijver leeg gevist werd. En de katten wisten niet beter.

En ik denk dat veel mensen vinden dat er niet met jou te praten valt. Jullie kat geeft overlast, de buurman niet. Of schijt die ook ooit in jullie tuin? Dan heb je recht van spreken (en als beelddenker zie ik die man nu over de schutting klauteren) :D
Laatst bijgewerkt door kazary op 02-03-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:47

kazary schreef:
Zij weet het van de buurman omdat het de buurman is en het ziet, kent ze de mensen van 5 duren verderop zo goed dan? Ze gaat nu bij de buurman niets eens in gesprek, laat staan bij andere mensen in de buurt. Je weet dan echt niet of ze het allemaal leuk vinden. Maar ze hebben geen keuze, dat is wat anders. Omdat iets wat niet normaal is maar als normaal wordt gezien.
Mensen zouden raar op kijken als je de hond over de schutting kiepert met als antwoord, hij wil ook wel eens wat anders zien dan mijn tuin. :)

Weetje wat het is.. Jij snapt er echt helemaal niks van..

- Ik woon in een kattenbuurt, iedereen heeft hier katten en iedereen hier laat z'n katten buiten lopen en er maakt NOOIT iemand een probleem van katten.

- Jij vind het normaal dat je een kat binnen opsluit omdat anderen het zo jammer vinden dat er afdrukjes van kattenpootjes in hun tuin gezet worden :roll:

- Je vergelijkt katten met honden. Nee, die kan je niet vergelijken!
Een hond laat je uit, daar blijf je bij.
Een kat laat je niet uit, daar ga je toch ook niet elke stap achteraan lopen om hem te vertellen dat hij dit en dat niet mag?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:49

kazary schreef:
De meeste mensen die een paard stallen hebben er wel een rijbak, paddock en stapmolen bij. Dat vergelijk van je gaat niet op. Die zadelen dus geen andere mensem met problemen op.
Maar ik geef toe, ik zal zelf nooit op een stal gaan staan zonder weidegang. Maar het vergelijk van jou deugt niet, het gaat om overlast geven aan mensen die er niet om gevraagt hebben. Jij betaald voor je paard zijn wei ook stallingsgeld/huur.

En zo zou ik ook nooit een kat houden als ik geen plek er voor heb.
Net als jij vind ik een kat een buiten dier. Voorheen woonde ik in huis met een behoorlijke tuin, deze heb ik zo afgemaakt dat de 2 katten er niet uit konen. Als kitten waren ze dat gewend en lagen heerlijk in het zonnetje en dan weer renned achter een vlindertje. Zonder dat de buurman zijn vijver leeg gevist werd. En de katten wisten niet beter.

Dat neemt niet weg dat zo'n dier toch nog minimaal 20 uur per dag in een stal staat. Is dat normaal? Nee, absoluut niet! Nee, mijn vergelijk deugt niet? En jou vergelijk met honden en katten deugt wel? Nee, ook niet.

En misschien woonde ik toevallig een paar jaar geleden nog wel in een huis met grote tuin, en misschien ben ik wel verhuist. Dus jij vindt dat ik dan maar mn katten weg moet doen omdat ik een kleinere tuin heb? Of mn katten binnen moet opsluiten en er voor zorgen dat ze ongelukkig zijn? Absoluut niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:50

Sodeletuut schreef:
Neuh, alleen 80% van de hele wereld houdt hun paard in een stal van 2 x 3 meter. Ja, dat mag wel ;)

Misschien ga ik nu iets zeggen wat sommige mensen belachelijk vinden. Maar ja, ik heb liever dat mijn kat 5 jaar een prachtleven heeft dan 10 jaar een rotleven binnen. Die keuze is voor mij niet moeilijk. Ik vind het niet normaal om een kat z'n hele leven binnen te houden of in een veels te kleine leefruimte. Maargoed, dat vind ik ook met paarden. Mijn paarden banjeren ook heerlijk in de winter en in de zomer buiten en ze genieten zich helemaal suf. Net als mijn katten. ;)

En het niet aan katten moeten beginnen met een kleine tuin vind ik ook belachelijk. Iedereen hier doet alsof het normaal is om je katten op te sluiten in huis. Dat vind ik niet!

Wie zegt dat binnenkatten ongelukkig zijn? Heb jij het ze wel eens gevraagd? En oh jee nu gaan we ineens de mensen met een paard op stal er weer bijhalen :Z
Paarden en katten kun je dus niet met elkaar vergelijken. Paard is een prooidier en een kat is een jager (net als een hond)

TS doe niet zo kinderachtig!!
Katten laten niet alleen pootafdrukken achter. Ze schijten de hele tuin onder, maken van je mooie rozenperkje een puinhoop. Ze komen op andermans terrein en dat hoort niet.
Jij denkt dat je buren er geen last van hebben, maar misschien de buren van 7 deuren verderop wel.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:50

Wie snapt het niet? :)

Jij woont in een buurt waar het je opgelegt wordt dat je andersmans katten maar moet accepteren. Wil je dat niet zoals je buurman ben je een banketstaaf en word je hele prive levenw at er niet mee te maken heeft op een forum gezet wat de hele wereld kan zlezen.

Ik vind het notmaal dat je je eigen dieren bij je houd. Niet om de kattenpootjes, wel om de vogels, de stront en de krassen op de motorkap.

Dat vergelijk gaat wel op, bij een hond is het niet normaal dat hij last bezorgd, bij een kat wel?
Nee er achter aan lopen hoeft ook niet, zet je tuin gewoon normaal af.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:53

20 uur per dag? Ik sta toch bij een andere stal.

Het vergelijk gaat om het feit of je met je een dier een ander tot overlast bent.
Dat jij zonder te vragen de tuinen van een ander gebruikt. Je hebt daar geen huur voor betaald. Voor jou paard wel. DAT is het verschil.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:54

IL: Ik zeg toch niet dat binnenkatten ongelukkig zijn? Ik zeg dat katten die het buitenleven gewend zijn, en dan opeens binnen moeten zijn, ongelukkig zijn. Dat weet ik maar al te goed omdat ik meerdere keren verhuist ben, en mijn katen daardoor een aantal weken binnen moest houden, nou geloof me, ze waren daar echt niet blij mee.

Oke, nou ben ik kinderachtig? Ik mag toch gewoon mijn mening geven? Maargoed, ik weet nou wel dat dat niet kan hier op bokt omdat alles wat maar een beetje afwijkt van het 'standaardbeeld' van de bokkers, dat je dat meteen afgezeikt wordt.

kazary: Tja, en dan weet natuurlijk gelijk de hele wereld wie mijn buurman is. Ik noem toch geen namen of plaatsen. En NOGMAALS; Ik heb er geen problemen mee dat hij mn katten wegjaagd, hij mag best een emmer water naar ze toe smijten of wat, maar ik wil niet dat hij ze in levensgevaar brengt.

Ik snap niet dat mensen het normaal vinden als je je kat opsluit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:55

kazary schreef:
20 uur per dag? Ik sta toch bij een andere stal.

Het vergelijk gaat om het feit of je met je een dier een ander tot overlast bent.
Dat jij zonder te vragen de tuinen van een ander gebruikt. Je hebt daar geen huur voor betaald. Voor jou paard wel. DAT is het verschil.

Ja jij wel. Maar reken er maar op dat er zo veel stallen zijn waar het wel zo is. ;)

Ja, en dat snap ik wel. Maar dat geeft naar mijn mening NIEMAND het recht om een dier expres pijn te doen, of wel dan.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:56

Waarom gaan jullie er nou weer tegenin? Het blijkt dat de TS allang haar mening hierover heeft opgemaakt, en als jullie dit topic volgen, hebben jullie die mening ook al gelezen. Dus wat heeft het nu voor nut om haar weer aan te vallen? Blijkbaar kun je haar mening toch niet veranderen, dus laat het allemaal in zijn waarde. Anders wordt dit weer een lang topic met een nutteloze discussie waar je toch niet uitkomt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:58

sunny_l0ve heeft gelijk. Ik ga me nu ook niet meer mengen in dit gesprek. Het is klaar nu. Ik weet jullie mening, jullie weten mijn mening. klaar. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:58

Wat nou als de eerste 10 emmers water niet meer helpen? Anders maak je een lijstje voor hem met wat hij wel of niet mag doen met jouw katten als die in zn tuin zitten.

Kinderachtig? Ja, ben je nou echt zo naief dat je denkt dat katten alleen pootafdrukken achterlaat? Grow up, katten doen veel meer dan dat. Daarom hoeven jullie geen kattenbak te verschonen, makkelijk he. Jullie katten gebruiken gewoon de tuinen van de buren als kattenbak.

Nogmaals de vergelijking van paard en kat gaat niet op. Paardne en katten hebben andere behoeften en je 'gebruik' is anders.
Ja het ideale plaatje is dat je paard 24/7 buiten staat in een groep met onbeperkt ruwvoer. Maar in ons kikkerlandje spelen nog andere factoren mee.
Laatst bijgewerkt door Onali op 02-03-09 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:59

IndianLady, kun je lezen? :+ Het is een beetje nutteloos om nu nog te reageren....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:00

En wij snappen niet dat mensen het normaal vinden dat iemand last heeft van een ander zijn hobbie.
Als die emmer water niet meer helpt, zijn buren dus hoog en laag beweren dat katten buiten horen en het normaal is, wat rest hem dan nog? Dat wel eens bedacht?
Maar jij hebt niet gezien wat er precies is gebeurd. Ook alleen maar speculatie.

Ik zou zo ver niet gaan, klopt. Maar ik zou het ook zo ver niet laten komen. Als jullie eerder actie ondernemen hoeft iemand anders ook niet te gaan bedenken hoe hij nu eens van dat overlast beest af moet komen.

Klopt doorgaan heeft geen nut.
Ts, niet gaan miepen als je kat dadelijk een keer vol hagel korrels binnenkomt. Nogmaals, jullie kiezen voor de gevolgen van de keuzes. Niet jullie kat.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:01

Ha, de modder vliegt nog steeds alle kanten op. :)

TS; Misschien dat je ouders de buurman eens heel onschuldig kunnen opbellen, of even langs kunnen gaan, met de vraag of hij het vervelend vind dat de kat in zijn tuin zit. Als hij dit bevestigd, kunnen ze noemen dat hij bijvoorbeeld rustig de tuinslang/plantenspuit mag gebruiken om hem weg te jagen. (En mocht dat niet werken, dat jullie dan altijd willen praten of er een andere oplossing mogelijk is)
Misschien heeft dit, ondanks de geestelijke toestand van meneer, wel positief effect. :)
Voelt misschien een beetje cru om die eerste stap zo te zetten, maar daar bereik je vaak wel het meeste mee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:03

IndianLady schreef:
Sodeletuut schreef:

Wie zegt dat binnenkatten ongelukkig zijn? Heb jij het ze wel eens gevraagd? En oh jee nu gaan we ineens de mensen met een paard op stal er weer bijhalen :Z
Paarden en katten kun je dus niet met elkaar vergelijken. Paard is een prooidier en een kat is een jager (net als een hond)

TS doe niet zo kinderachtig!!
Katten laten niet alleen pootafdrukken achter. Ze schijten de hele tuin onder, maken van je mooie rozenperkje een puinhoop. Ze komen op andermans terrein en dat hoort niet.
Jij denkt dat je buren er geen last van hebben, maar misschien de buren van 7 deuren verderop wel.

Luidjammerend voor de deur zitten is zeker heel geleukkig zijn voor een kat? :+
Sorry maar wie doet nou kinderachtig door de TS af te zeiken? Komop zeg, je bent ouder laat dan ook zien dat je normaal kunt reageren zonder af te zeiken :n

Eigenlijk is het gewoon allemaal egoisme van de mens die het al erg vindt als er 1 kattendrolletje in de tuin ligt, DAN moet je opgroeien en je ogen openen want er zijn veel ergere dingen op de wereld en dingen waar je veel meer last van hebt dan een kattendrol.

Oh en je kunt een paard of kat niet vergelijken omdat de een een vluchtdier is en de ander een roofdier? Uuuh daar gaat de huisvestiging toch niet om?
Een paad wat altijd buiten heeft mogen staan opeens 24 uur per dag op stal zetten is hetzelfde als een buitenkat opeens 24/7 binnen halen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:05

Tenshi schreef:
Ha, de modder vliegt nog steeds alle kanten op. :)

TS; Misschien dat je ouders de buurman eens heel onschuldig kunnen opbellen, of even langs kunnen gaan, met de vraag of hij het vervelend vind dat de kat in zijn tuin zit. Als hij dit bevestigd, kunnen ze noemen dat hij bijvoorbeeld rustig de tuinslang/plantenspuit mag gebruiken om hem weg te jagen. (En mocht dat niet werken, dat jullie dan altijd willen praten of er een andere oplossing mogelijk is)
Misschien heeft dit, ondanks de geestelijke toestand van meneer, wel positief effect. :)
Voelt misschien een beetje cru om die eerste stap zo te zetten, maar daar bereik je vaak wel het meeste mee.

Dat kan inderdaad helpen. Gewoon positief benaderen... ;) Misschien kun je ook aan hem vragen of hij een goede oplossing weet, zo kunnen jullie samen het oplossen en bewaar je ook de vrede.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

kazary schreef:
En wij snappen niet dat mensen het normaal vinden dat iemand last heeft van een ander zijn hobbie.
Als die emmer water niet meer helpt, zijn buren dus hoog en laag beweren dat katten buiten horen en het normaal is, wat rest hem dan nog? Dat wel eens bedacht?
Maar jij hebt niet gezien wat er precies is gebeurd. Ook alleen maar speculatie.

Ik zou zo ver niet gaan, klopt. Maar ik zou het ook zo ver niet laten komen. Als jullie eerder actie ondernemen hoeft iemand anders ook niet te gaan bedenken hoe hij nu eens van dat overlast beest af moet komen.

Klopt doorgaan heeft geen nut.
Ts, niet gaan miepen als je kat dadelijk een keer vol hagel korrels binnenkomt. Nogmaals, jullie kiezen voor de gevolgen van de keuzes. Niet jullie kat.

Een kat is een hobbie?
Een kat is een levend dier met bepaalde behoeften, 1 daarvan is denk ik toch wel vrijheid. ;)

Jij vind het normaal dat er geweld wordt gebruikt tegen dieren?
Er zijn zat andere oplossingen, helaas zijn mensen dus inderdaad te zelfcentrisch om verder te denken dan de kat direct te verwonden.

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

Wij hebben ontzetttend veel last van katten.
Zelf hebben wij ze niet.

Ik heb twee weken geleden een hele emmer kattenpoep uit de voortuin gehaald.

Heb 80 euro geinvesteerd in 2 kattenverschrikkers. Helaas werkten die niet. Ze gingen er zelf voor zitten poepen -:(- .

Ik snap heel goed dat mensen er alles aan doen om katten te weren uit hun tuin.

Wij hebben plannen om schrikdraad te gaan zetten.
Eigenlijk bizar: Voor een kapitaal troep kopen voor de kat van een ander.

Om wanhopig van te worden.
Straks gaat de zon schijnen en dan gaat het zo lekker stinken als je het niet opruimt. DRAMA

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:08

En al ij de eigenaren geweest van die katten Rinne76 om samen tot een oplossing te komen? ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:09

Je mag onze honden wel een keer lenen, die zijn dol op katten :D

Gelukkig maar, want ik doe hartstikke veel moeite voor vogeltjes in de tuin, en die katten eten ze dan weer op in het voorjaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:10

TS mag best eens haar ogen openen in de grote wereld, dat ik ouder ben maakt niks uit.
Oh jee nu we van de kat/paardvergelijking af zijn gaan we maar door naar de grotere problemen in de wereld, boehoe. Ja en wat kunnen we daaraan doen? Als je me daar een antwoord opgeeft ...
En 1 kattendrolletje? Bij mn ouderlijk huis hadden we een school voor de deur met schoolplein en zandbak. Leuk joh al die rotkatten uit de buurt die in de zandbak gebruikten als kattenbak.
Leuk als jij bv zwanger bent en je bent in de tuin aan het spitten, onkruid aan het wieden. Wist je dat je als een zwanger iemand in contact komt met een kattendrol het vruchtje/foetus/baby zich kan afstoten en je dus een miskraam of een gehandicapt kindje kan krijgen?
Roofdieren en prooidieren hebben allebei een andere habitat/leefomgeving dus nee die kan je niet met elkaar vergelijken. ook niet de huisvesting.

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:11

Het is er niet 1, het zijn er een heleboel.
Ik schat een stuk of 15.

Van wie ze allemaal zijn :?

Ik weet dat je moeilijk een kat met een poepzakje om buiten kan laten. Het zou een ideale oplossing zijn.