Alleen nu dus 1 buurman die de kat geloof ik drect verwond wil hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kazary schreef:Je ouders dan. Hun zijn verantwoordelijk. Jullie kat, jullie moeten dan zo netjes zijn om te gaan vragen of je iets als oplossing samen kunt bedenken. Niet andersom.
Het weg jagen van katten, de meeste beginnen bij een normale manier. Maar dat werkt dan niet en dan zullen sommigen mensen iets minder normaal door gaan.
Als je weet dat je zo woont dat je een te kleine tuin hebt, niet aan katten beginnen?
Je houd toch ook geen paard in een tuin van 5 x 5 meter?
Jij betaald immers geen huur over de overige tuinen, dus zorg je ook maar dat jou "spullen" daar uit blijven.
Citaat:Je houd toch ook geen paard in een tuin van 5 x 5 meter?
kazary schreef:Zij weet het van de buurman omdat het de buurman is en het ziet, kent ze de mensen van 5 duren verderop zo goed dan? Ze gaat nu bij de buurman niets eens in gesprek, laat staan bij andere mensen in de buurt. Je weet dan echt niet of ze het allemaal leuk vinden. Maar ze hebben geen keuze, dat is wat anders. Omdat iets wat niet normaal is maar als normaal wordt gezien.
Mensen zouden raar op kijken als je de hond over de schutting kiepert met als antwoord, hij wil ook wel eens wat anders zien dan mijn tuin.
kazary schreef:De meeste mensen die een paard stallen hebben er wel een rijbak, paddock en stapmolen bij. Dat vergelijk van je gaat niet op. Die zadelen dus geen andere mensem met problemen op.
Maar ik geef toe, ik zal zelf nooit op een stal gaan staan zonder weidegang. Maar het vergelijk van jou deugt niet, het gaat om overlast geven aan mensen die er niet om gevraagt hebben. Jij betaald voor je paard zijn wei ook stallingsgeld/huur.
En zo zou ik ook nooit een kat houden als ik geen plek er voor heb.
Net als jij vind ik een kat een buiten dier. Voorheen woonde ik in huis met een behoorlijke tuin, deze heb ik zo afgemaakt dat de 2 katten er niet uit konen. Als kitten waren ze dat gewend en lagen heerlijk in het zonnetje en dan weer renned achter een vlindertje. Zonder dat de buurman zijn vijver leeg gevist werd. En de katten wisten niet beter.
Sodeletuut schreef:Neuh, alleen 80% van de hele wereld houdt hun paard in een stal van 2 x 3 meter. Ja, dat mag wel
Misschien ga ik nu iets zeggen wat sommige mensen belachelijk vinden. Maar ja, ik heb liever dat mijn kat 5 jaar een prachtleven heeft dan 10 jaar een rotleven binnen. Die keuze is voor mij niet moeilijk. Ik vind het niet normaal om een kat z'n hele leven binnen te houden of in een veels te kleine leefruimte. Maargoed, dat vind ik ook met paarden. Mijn paarden banjeren ook heerlijk in de winter en in de zomer buiten en ze genieten zich helemaal suf. Net als mijn katten.
En het niet aan katten moeten beginnen met een kleine tuin vind ik ook belachelijk. Iedereen hier doet alsof het normaal is om je katten op te sluiten in huis. Dat vind ik niet!
En nogmaals, er valt niet te praten met mijn buurman.
kazary schreef:20 uur per dag? Ik sta toch bij een andere stal.
Het vergelijk gaat om het feit of je met je een dier een ander tot overlast bent.
Dat jij zonder te vragen de tuinen van een ander gebruikt. Je hebt daar geen huur voor betaald. Voor jou paard wel. DAT is het verschil.
IndianLady schreef:Sodeletuut schreef:Neuh, alleen 80% van de hele wereld houdt hun paard in een stal van 2 x 3 meter. Ja, dat mag wel
Misschien ga ik nu iets zeggen wat sommige mensen belachelijk vinden. Maar ja, ik heb liever dat mijn kat 5 jaar een prachtleven heeft dan 10 jaar een rotleven binnen. Die keuze is voor mij niet moeilijk. Ik vind het niet normaal om een kat z'n hele leven binnen te houden of in een veels te kleine leefruimte. Maargoed, dat vind ik ook met paarden. Mijn paarden banjeren ook heerlijk in de winter en in de zomer buiten en ze genieten zich helemaal suf. Net als mijn katten.
En het niet aan katten moeten beginnen met een kleine tuin vind ik ook belachelijk. Iedereen hier doet alsof het normaal is om je katten op te sluiten in huis. Dat vind ik niet!
En nogmaals, er valt niet te praten met mijn buurman.
Wie zegt dat binnenkatten ongelukkig zijn? Heb jij het ze wel eens gevraagd? En oh jee nu gaan we ineens de mensen met een paard op stal er weer bijhalen![]()
Paarden en katten kun je dus niet met elkaar vergelijken. Paard is een prooidier en een kat is een jager (net als een hond)
TS doe niet zo kinderachtig!!
Katten laten niet alleen pootafdrukken achter. Ze schijten de hele tuin onder, maken van je mooie rozenperkje een puinhoop. Ze komen op andermans terrein en dat hoort niet.
Jij denkt dat je buren er geen last van hebben, maar misschien de buren van 7 deuren verderop wel.
Tenshi schreef:Ha, de modder vliegt nog steeds alle kanten op.![]()
TS; Misschien dat je ouders de buurman eens heel onschuldig kunnen opbellen, of even langs kunnen gaan, met de vraag of hij het vervelend vind dat de kat in zijn tuin zit. Als hij dit bevestigd, kunnen ze noemen dat hij bijvoorbeeld rustig de tuinslang/plantenspuit mag gebruiken om hem weg te jagen. (En mocht dat niet werken, dat jullie dan altijd willen praten of er een andere oplossing mogelijk is)
Misschien heeft dit, ondanks de geestelijke toestand van meneer, wel positief effect.
Voelt misschien een beetje cru om die eerste stap zo te zetten, maar daar bereik je vaak wel het meeste mee.
kazary schreef:En wij snappen niet dat mensen het normaal vinden dat iemand last heeft van een ander zijn hobbie.
Als die emmer water niet meer helpt, zijn buren dus hoog en laag beweren dat katten buiten horen en het normaal is, wat rest hem dan nog? Dat wel eens bedacht?
Maar jij hebt niet gezien wat er precies is gebeurd. Ook alleen maar speculatie.
Ik zou zo ver niet gaan, klopt. Maar ik zou het ook zo ver niet laten komen. Als jullie eerder actie ondernemen hoeft iemand anders ook niet te gaan bedenken hoe hij nu eens van dat overlast beest af moet komen.
Klopt doorgaan heeft geen nut.
Ts, niet gaan miepen als je kat dadelijk een keer vol hagel korrels binnenkomt. Nogmaals, jullie kiezen voor de gevolgen van de keuzes. Niet jullie kat.