'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:03

Nee lifaya, dit is een uitzondering op de regel, maar het toont wel aan hoe makkelijk iedereen maar aan kinderen kan komen. Ik meen me een bokker te herinneren die dieren opving, maar haar eigen kind verwaarloosde.

Ik heb het zeker niet slecht getroffen met mijn mama hoor :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:06

Quellian schreef:
Mijn vriend heeft kanker gehad (en dus chemo), dan NEEM je niet zo makkelijk kindjes ;)

VivaLaVida schreef:
Kinderen neem je niet. Daar kies je voor en dan hoop je dat het lukt :P

dat bedoel ik :) ik ken ook iemand die er voor koos en die het niet lukt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:07

Hahaha okej dan is het goed :P
Nee idd, het is erg makkelijk om kinderen te krijgen, soms te makkelijk. Sommige mensen passen gewoon niet in het hokje "moeder" terwijl ze toch kinderen hebben en leven van een uitkering, is toch geen leven dat je jezelff noch je kind toewenst?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:10

oehw leuke discussie :=
ben het eens met het feit dat er al genoeg dieren zonder goed tehuis zijn. is voor mij ook de reden geweest geen nestje te fokken met mijn hangbuikzwijn.. om er dan toch een bij te krijgen heb ik een verwaarloosde opgevangen..

ik wil zelf overgens ook geen kinderen :n mede ook omdat ik vind dat er weinig toekomst is... ben 28 en vind de kinderen van mijn broer hartstikke leuk (voor een paar uur of een dag) maar voor mezelf nee

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:11

lifaya schreef:
Nee idd, het is erg makkelijk om kinderen te krijgen, soms te makkelijk. Sommige mensen passen gewoon niet in het hokje "moeder" terwijl ze toch kinderen hebben en leven van een uitkering, is toch geen leven dat je jezelff noch je kind toewenst?

denk dat die mensen hier echt nie zelf voor gekozen hebben hoor met uitzondering van sommigen. vraag 9 van de 10 mensen die thuis zitten met een uitkering en dat die dol graag aan het werk zouden willen!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:12

Paintlinger schreef:
@Fleurtje100:

De vergelijking is zeker niet offtopic...
Het punt is gewoon dat je je altijd moet blijven verantwoorden waarom je GEEN kinderen wil.....terwijl dat niet hoeft als je er bijvoorbeeld wel 6 wil....

Bij dieren is het precies andersom.....je moet je echt het leplazerus verdedigen als je een shetlandtje of puppies wil fokken en als je het niet doet is alles prima.....

Krom toch? :?

Dat het krom is dat je je moet verantwoorden als je geen kinderen wil is zeker zo. En dat ligt dan denk ik ook nog aan je omgeving en je geslacht. Mijn vriend wil bijvoorbeeld geen kinderen, teveel gesteld op zijn vrijheid en hij heeft er niks mee. Geen een vriend van hem zal op dit moment tegen hem zeggen, meen je dat nou, wil jij echt geen kinderen? Als ik hetzelfde zou zeggen zou ik dat wel te horen krijgen van sommige vriendinnen.

Maar of de vergelijking zo zie... Ik denk toch wel dan een onvervulde kinderwens een stuk meer knaagt dan de onvervulde wens om een keer een nestje puppies te fokken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:13

Pashon schreef:
lifaya schreef:

denk dat die mensen hier echt nie zelf voor gekozen hebben hoor met uitzondering van sommigen. vraag 9 van de 10 mensen die thuis zitten met een uitkering en dat die dol graag aan het werk zouden willen!

ken er toevallig wel 1 :') zullen er niet veel zijn, maar zijn er wel! Ze heeft in haar eentje besloten een kind te nemen, zonder het aan de vader van het kind te vragen (vrouw is 21, man/jongen is 18) en was "opeens" zwanger. Zij heeft er dus echt wel voor gekozen ;)

eekhoornerik

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:20

Nog een wezenlijk verschil:

Een nestje kittens/puppy's/nijntjes fokken doe je doorgaans om ze daarna te verkopen.

Een kindje maken doe je doorgaans om het voor de rest van je leven te houden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:25

Fleurtje100 schreef:
Paintlinger schreef:
@Fleurtje100:

Het punt is gewoon dat je je altijd moet blijven verantwoorden waarom je GEEN kinderen wil.....terwijl dat niet hoeft als je er bijvoorbeeld wel 6 wil....

Bij dieren is het precies andersom.....je moet je echt het leplazerus verdedigen als je een shetlandtje of puppies wil fokken en als je het niet doet is alles prima.....

Maar of de vergelijking zo zie... Ik denk toch wel dan een onvervulde kinderwens een stuk meer knaagt dan de onvervulde wens om een keer een nestje puppies te fokken.

Dat hangt van de persoon af....dat soort dingen kan je echt niet generaliseren vind ik...
Ik wil het gewoon allebei niet.
Als mensen een kinderwens hebben en een kind krijgen vind ik dat prima......
Maar als ik een keer wil fokken met mijn papierloze shetlandhengst (welke overigens verder perfect is op dat papiertje na..) wordt mijn hoofd eraf gebeten.

@leatitia: Als ik een veulentje wil fokken doe ik dat ook voor mezelf....maar o wee als het beestje geen papieren heeft.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 24-02-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:26

lifaya schreef:
ken er toevallig wel 1 :') zullen er niet veel zijn, maar zijn er wel! Ze heeft in haar eentje besloten een kind te nemen, zonder het aan de vader van het kind te vragen (vrouw is 21, man/jongen is 18) en was "opeens" zwanger. Zij heeft er dus echt wel voor gekozen ;)

uitzonderingen daar gelaten. sommige mensen zijn een beetje geestesziek en kiezen er dus wel zelf voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:28

Paintlinger schreef:
@Fleurtje100:

That's exactly my point.. Waar ik een discussie over start. Die discussie gaat over dieren en mensen, over bijv. puppy's en baby's van de mens. Dus het is wel ontopic.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:30

Later, als ik 18 en dus volwassen ben, dan ga ik naar de kroeg en kom er zwanger weer uit :j
Nee hoor, ikke niet, maar zulke mensen zitten erbij!

Fleurtje, dat denk ik ook en anders kun je altijd weer een nieuw dier aanschaffen als je zonodig eens een nestje wilt hebben.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:31

laetitia schreef:
Nog een wezenlijk verschil:

Een nestje kittens/puppy's/nijntjes fokken doe je doorgaans om ze daarna te verkopen.

Een kindje maken doe je doorgaans om het voor de rest van je leven te houden.

In allebei de gevallen zijn er al genoeg die in een opvang zitten en waar je net zo goed voor zou kunnen zorgen.

En ja adoptie is moeilijk moet je eens bedenken hoe moelijk het is voor kinderen in een weeshuis. In vergelijking met hun leven ga je door een adoptie op je sloffen met 2 vingers in je neus. En dat je een kindje houd betekend lang niet altijd dat je er goed voor zorgt. Kinderbescherming is misschien laks, maar als er niet zoveel slechte ouders waren zou dat geen probleem zijn. Het grootste probleem is daar namelijk personeels te kort.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:33

Ha,ik zeg al jaren dat het belachelijk is dat je voor alles wat je wilt doen in het leven opleidingen en diploma's nodig hebt,behalve voor het maken van kinderen.Iedere gek heeft het recht 10 kinderen op de wereld te zetten....
Dat heeft me al heel wat vuile blikken opgeleverd! :+
Terwijl een goede start/opvoeding toch zo belangrijk is in het leven.

Ik zie soms mensen lopen met hun kinderen en de hond....De enige die luistert is de hond }:0

050206051012

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:35

Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:35

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:38

Quellian schreef:
Maar Jodi, als opa en oma op hun kleinkind willen passen, dan moeten ze eerst verplicht hun EHBO diploma halen. Das toch ook krom?

Zeker...je kan er toch vanuit gaan die die al eerder kinderen met succes opgevoed hebben :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:39

@ Quillian, ik lees net je profiel.
Dat van die flessenkittens, jeetje. Wij hebben ooit bij mijn ouders drie maanden een kat gehad, kwam aanlopen met kerst terwijl het vroor. We hadden besloten haar te houden als er niemand meer voor kwam. Al waren we haar na een aantal weken wel aardig beu. Ze kon heel lief zijn maar je ook ineens vanuit het niets aanvallen en dan zat je onder de krab en bijtwonden, vertoonde eigenlijk gewoon gestoord gedrag, en sprong de hele tijd op de eettafel/aanrecht etc. wat er lastig uit te krijgen was. Maargoed ze ging vooruit, en mijn vader heeft altijd katten gehad en kon er aardig mee omgaan.
Drie maanden later stond er ineens een gezin op de stoep met huilende kinderen, ze waren op wintersport geweest en opa zou de kat eten geven en toen was de kat naar buiten geglipt, en ze hadden haar overal gezocht en via via gehoord dat ze bij ons zat.
Bleek dus ook een te vroeg weggehaald kitten (geloof met 4 weken al), ze hadden haar eerder meegekregen want ze was zo lief en klein. Ze ging als kitten ook heel schattig bij de labrador die ze hadden proberen te drinken. Naar mijn idee komt dat gekke aanval gedrag puur van het feit dat zo'n beestje veel te vroeg is weggehaald bij de moeder. Heeft nooit geleerd om tijdens het spelen te pakken zonder haar nagels uit te slaan etc. Later werden we nog een keer door ze opgebeld omdat ze een nestje hadden en of we niet een gratis kitten wilde, ze fokte blijkbaar ieder jaar 1-2 nestjes, want dat vonden de kinderen zo leuk. En ze gaven ze natuurlijk ook al lekker vroeg weg, als ze nog zo lief en klein zijn. We hadden er spijt van dat we de kat nog niet gesteriliseerd hadden voordat ze kwamen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:39

Tja, ik vind het een beetje een raar vehaal. Het komt er op neer dat je een grote bullebak bent als je een nestje fokt terwijl het grootste probleem bij de huisdiernemende mensen zit. Hoeveel mensen nemen niet zo'n schattig pupje of een kitten om deze vervolgens na een half jaar bij een asiel te dumpen of op marktplaats te zetten (ik stond verbaasd aan t einde van afgelopen jaar vanwege het aanbod). Egenlijk ben ik dus van mening dat het asielprobleem niet ontstaat door hobbyfokkers maar wordt gecreeerd door onnadenkende onverantwoordelijke mensen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:40

Zolang het verschil in aankoop bedrag dermate hoog blijft, zal er altijd een grotere vraag zijn naar gratis jonge katjes, mixpuppies en ga zo maar verder...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:41

Quellian schreef:

klopt, mijn ouders passen ook op en hebben dus ook eerst hun EHBO moeten doen (ondanks dat mijn moeder in het ziekenhuis werkt moest het nog) kan niet zeggen dat ik het altijd eens ben met mijn moeder en haar manier van opvoeden. als onze dochter ergens aanzit wat niet mag en ze luisterd niet naar het zinnetje "blijf daar af" of "mag niet"krijgt ze zonder pardon een tik over de vingers waarbij ik uit mijn slof schiet. tja zegt mijn moeder jij bent er toch ook groot van geworden. ergens heeft ze ook wel gelijk, liever een tik over de vingers dan een ritje naar de eerste hulp omdat ze ergens tussen heeft gezeten of een kop hete thee over der heen krijgt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:41

Het asielprobleem ontstaat misschien door de mensen die ondoordacht aan een huisdier beginnen, maar ik vraag mij echt af wat er gebeurd met al die puppy's, kittens en kleine konijnen die fokkers en hobbyfokkers gewoonweg NIET kwijt kunnen.

Worden die dan gedood? Kan mij nl. NIET voorstellen dat ALLE puppy's en kittens en jonge nijntjes etc. die op MP worden aangeboden ALLEMAAL een baasje vinden...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:42

Caesar schreef:
Zolang het verschil in aankoop bedrag dermate hoog blijft, zal er altijd een grotere vraag zijn naar gratis jonge katjes, mixpuppies en ga zo maar verder...

onze hond ik ook een mix maar toch hebben we daar €500,- voor neer moeten tellen. onze poes hebben we wel gratis opgehaald daar in tegen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:44

Ik denk wel dat ze gedood worden inderdaad......

Trouwens..onze hond was 90 euro...uit het asiel :j Prima deal dacht ik zo......
Onze katten waren ook gratis....de een van een boerderij, de ander is komen aanlopen als kitten...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:46

laetitia schreef:

Goede link, heb laatst ook nagedacht over hamsters, maar kon ze nergens in een asiel/opvang vinden. En eigenlijk vind ik al die knaagdieren in kooien al een beetje sneu dus dan moeten ze wel al ooit gekocht/gefokt zijn en niet direct een goed tehuis kunnen vinden.