Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinuts schreef:idd dinopino.. en nee ik weet niet hoeveel stress dat beest heeft gehad. En t kan me eig ook niet zoveel schelen, heb hier in de buurt een konijn die los rondhuppelt, en die loopt hier al jarenlang, is gewoon wit.. maar rent wel hard weg als je te dichtbij komt. Dus ja, ik geloof dat ze t wel kunnen redden, al hebben ze meer kans om gepakt te worden. En tsja tis niet eerlijk om een konijn te kopen en dan vrij te laten, maar ik geloof toch dat dat beter was dan nog langer ( ook stressen misschien) in zon klein hokje en dan naar Da.. Spuit erin en klaar. Dat is diervriendelijk lees ik hier. Njah niet mijn mening:)
HBVisser schreef:Een buizerd jaagt zeer zeker wel.
Ze eten van alles, van wormen tot konijnen. Pluis maar eens een braakbal uit.
Het enige wat een buizerd niet kan door zijn omvang en logge verschijning is jagen in een bos, ze zullen het dus op open velden doen. En wat vind je daar???? Juist, konijntjes die lekker op het gras aan het knabbelen zijn.
De zwarte wouw is overigens een aaseter. De havik slaat ook konijntjes maar jaagt liever net zoals de sperwer op vogeltjes. De kiekendief slaat beide prooien.
Dit is ff offtopic maar ik weet echt wel waar ik het over heb, mag namelijk graag vogelen met verrekijker en vogelboek onder de arm.
Citaat:nikki heb je ooit wel eens tamme konijnen in een wat natuurlijker leefomgeving gehouden. Denk je echt dat konijnen net als wij mensen smelten wanneer het regent??????
Dat ze niet weten hoe ze een hol moeten graven???????
aerdenhout1 schreef:SecretLIN schreef:HBVisser Buizerds eten alleen dode dieren Haviken jagen echt
Zal ik je even uit de droom helpen... Buizerds jagen wel degenlijk zelf!
En dan voornamelijk konijnen. Ze eten inderdaad ook wel aas en zelfs kikkers en af en toe een vis.
Dinopino schreef:nikki heb je ooit wel eens tamme konijnen in een wat natuurlijker leefomgeving gehouden. Denk je echt dat konijnen net als wij mensen smelten wanneer het regent??????
Dat ze niet weten hoe ze een hol moeten graven???????
Konijnen in de natuur zijn niet dik dat komt omdat ze genoeg bewegen en ook de hele dag eten kunnen. Zij vervelen zich niet en hebben inderdaad de gezonde stres van de natuur en hun elementen.
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een droog warm hokje, die gezien hun vacht totaal niet bij hun temperatuur past. En zich vervolgens kapot vervelen, omdat er geen gevaar is en hun eten voor de neus staat. Je kunt ook 2 konijntje samen doen in een groter kooitje. En ach wat schattig die zijn jarenlang gek op elkaar. Zet je ze vervolgens in een hele grote ren met meerdere konijnen, dan valt op dat ze niets meer van elkaar willen weten. En jij dacht je hebt het ideale paar bijelkaar.
SecretLIN schreef:nee je hoeft mij niet uit mijn droom te helpentis namelijk geen droom ... en nognmaals jonge buizerds jagen wel maar oudere eten liever kadavers .....maar goed hoe of wat buizerds doen daar gaat het hier helemaal niet over als je daar met mij over wilt discusseren dan graag maar wel via PB
SecretLIN schreef:Ik denk dat dit per konijn heel erg verschilt ook al kunnen ze overleven een zwart wit konijn hoor niet in het bos