hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:17

IndianLady schreef:
Alexx schreef:
Vanmiddag vond ik mijn konijntje Joe in de wei. Ik denk dat een van mijn paarden op haar is gestapt en ze haar ruggetje gebroken heeft. Haar achterbeentjes zijn verlamt, haar linker achterbeen in iedergeval. Ik reken er niet op dat het ooit nog goed komt, en ik heb het idee dat ze lijdt. Ik wil er daarom zo snel mogelijk een eind aan maken. Maar hoe doe je zoiets? Ik wil niet met haar naar de DA want dan raakt ze me teveel gestressed. Bovendien heb ik geen zin om 140euro uit te geven aan een prik. Hoe kun je zo'n konijn zo pijnloos mogelijk om het leven helpen?

Waar ik een beetje over val is dat je 'vanmiddag' je konijn gevonden hebt en om half 6 een topic opent met hoe moet ik hem afmaken. Dan om 6 uur zegt dat jullie nu naar de DA gaan. Inmiddels heb je dus al wel een aantal uur je konijn laten rondslingeren. Dat vind ik wel kwalijk.

Dat viel mij ookal op :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:17

Lieveli, ik moet zeggen dat ik dat toch best wel dapper vind, (en humaan) het gaat snel en dat is wat we allemaal willen, toch?
Tuurlijk op de manier heb je er meer ''rommel/opruimzorg'' van maar je moet wat voor je dier over hebben.

Ik ben daar misschien wat hard in, maar snelheid gaat voor een half uur naar de DA rijden. Lijden is ''not done''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:18

beantsje schreef:
WildWings schreef:
Als je een dier hebt ben je IMO ook verplicht hem de medische zorg te geven die nodig is. Er zit altijd een kans in dat je dier geen natuurlijke dood sterft en dat je hem zult moeten laten inslapen door de DA- daar moet je van te voren gewoon rekening mee houden. Al helemaal financieel gezien.

En wat is de medische zorg die nodig is? Een operatie van honderden euri, doe je dat ook voor een konijn? Nee je moet de kerk wel in het dorp laten.

Elk dier wat pijn heeft en waar redelijkerwijs niets meer aan te doen is, heeft wel recht op een humane dood. En daar bedoel ik mee: een euthanasie die snel gebeurt en geen stress of extra pijn geeft. Soms kan het wachten op en het ritje naar de DA meer stress geven dan zelf doen. en een vakkundig breken van de nek of klap op de kop gaat heel erg snel; zeker zo snel als een spuitje.

In dit geval gaat het over een spuitje, dat kost geen 140 euro, klaar. En 'een spuitje' zijn gewoon kosten waar je IMO rekening mee moet houden.

Natuurlijk, als je zelf vakkundig de nek kan breken etc.. maarja, hoeveel mensen kunnen dat 'vakkundig'? En hoeveel mensen hebben het doorzettingsvermogen? Als de eerste klap niet fataal is of de nek niet ver genoeg doordraait omdat je het toch niet durft.. dan levert dat meer leed op dan nodig, en extra pijn. Bij een spuitje heb je die kans niet zo.

En vind jij, als ze 'vanmiddag' haar konijntje vond, een topic op bokt opent tegen de tijd dat het bijna avond is, en pas een half uur later actie onderneemt dat dat erg 'snel gebeurt'??? Ik nl. niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:19

ik vind de vergelijkingen met mensen gewoon zo.. dom.. Ik vind dat je een dier idd niet kan vergelijken met een mens. Als dit konijn een mens was.. was hij meteen afgevoerd met een ambulance, werd er alles aan gedaan om beter te maken. Maar het is "maar" een konijn. Tsjah zo is het leven.. een konijn heeft namelijk niet zon leven als dat van een mens.. En natuurlijk hou je van zon beestje! Maar je weet dat het diertje een keer dood zal gaan, en dan is een spuitje niet altijd even prettig.. Net als bij paarden, ik ben voor slachten.:) Dat doe je met een mens ook niet he..slachten.. Nee bejaarden wachten hen dood af.. Simpelweg niet te vergelijken met elkaar. Alhoewel sommige bokkers beweren dat ze evenveel houden van hen dieren als van hen familie.. snap ik ergens wel.. Alleen dat heb ik niet. Dood is dood jongens, en liever snel en "hard" Dan langzaam en pijnlijk. TS: Je hebt ok gehandeld.. maar je zou het nu misschien de "volgende keer" anders doen:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:19

pinuts

Re: hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:20

yommie, dat is hier niet aan de orde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:21

pinuts schreef:
Maar je weet dat het diertje een keer dood zal gaan, en dan is een spuitje niet altijd even prettig.. Net als bij paarden, ik ben voor slachten.:) (....) Dood is dood jongens, en liever snel en "hard" Dan langzaam en pijnlijk.

Ten eerste wordt slachten gedaan door iemand die daar de ervaring mee heeft en er bevoegd voor is, niet door de eerste de beste jan l*l met een hakmes zogezegd. Slachten in een slachthuis is niet te vergelijken met je eigen dier afmaken. Een spuitje geeft dan gewoon minder kans op complicaties dan zelf aanrommelen.

En alsof een spuitje langzaam en pijnlijk is??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:22

Donkim schreef:
IndianLady schreef:

Waar ik een beetje over val is dat je 'vanmiddag' je konijn gevonden hebt en om half 6 een topic opent met hoe moet ik hem afmaken. Dan om 6 uur zegt dat jullie nu naar de DA gaan. Inmiddels heb je dus al wel een aantal uur je konijn laten rondslingeren. Dat vind ik wel kwalijk.

Dat viel mij ookal op :o

de middag loopt van 12 uur tot 6 uur hoor :?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:22

lees verhaal ts.. hoeft niet altijd zi te zijn overigens

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:23

pinuts schreef:

vind ik wel,hoe iedereen hier reageerd zegt genoeg over hoe de mens kan zijn!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:24

jij bent vegatarisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:24

Ik heb het verhaal van de TS gelezen, maar dan nog vind ik het bullshit te insinueren dat je beter een knijn zelf uit z'n lijden kan verlossen omdat dat 'snel' is, dan een spuitje te geven omdat dat 'langzaam en pijnlijk' is. Omgedraaide wereld. Je maakt van een uitzondering een regel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:25

Yommie schreef:
pinuts schreef:

vind ik wel,hoe iedereen hier reageerd zegt genoeg over hoe de mens kan zijn!

Je gaat offtopic, zo gaat het topic op slot

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:26

uitzondering? Dat beest moet naar DA gebracht worden terwijl ie in de kreukels ligt. Dat noem ik langzaam en pijnlijk. Dan heb ik t nog nieteens over het spuitje zelf.. Overigens denk ik dat je zelf beter 2-3 harde klappen kan geven dan een tijd in de auto zitten en naar Da spuitje geven.. Maar dat denk ik he:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:27

Yommie schreef:
WildWings schreef:
Ik had een gerbil waarbij wrs een abces in de darmen was geknapt. Alles onder het bloed en het beestje ademde alleen nog maar. Ik heb haar voorzichtig op straat gelegd en mijn vriend is er overheen gereden. Het was in 1 keer gebeurd en minder stress dan dat ik eerst nog een half uur (want zo ver is het naar mijn DA) naar mijn DA moet rijden. Shoot me

nou je heb dat beesie tenmisten nog voorzichtig op de staat gelegd he :(
en een dierenarts 30 min van je vandaan? :( lijkt me erg stug hier in nedeland ....

Uhmm dat is zeker wel mogelijk hoor. Voordat ik in het dichtsbijzijnde dorp ben (waar géén dierenarts zit btw) ben ik ook al 9 Km onderweg. Dus tja dierenarts zou voor mij op ook een 30min. rijden (met auto) zijn :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:27

Alexx schreef:
de middag loopt van 12 uur tot 6 uur hoor :?

Klopt, maar jij schreef het als zijnde verder terug op de dag ipv net of een half uurtje geleden. (zelfs dat vind ik al te lang)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:29

Knijntje is uit zijn lijden verlost.... dus kan er niet een slotje op...? nu gaan de verhalen over hoe lang een middag duurt? :?
Laatst bijgewerkt door Datjaa op 22-02-09 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Euuh Yommie of Thats-Me, wil je even niet die quotes zo verhaspelen? Dat heb ik nl. nooit gezegd :+

Pinuts, ik vind dat een uitzondering en ik ben het niet eens met wat je zegt. Een beest met meerdere klappen doodslaan vind ik minder vriendelijk en humaan dan naar de DA voor een spuitje.

belle_boef

Volgens mij zijn de meeste het er overeens dat het snel moet gebeuren en de manier waarop maakt dan niet zoveel uit, klap, knal met hamer, gooien tegen de muur, dit zijn in mijn ogen allemaal snelle en humane manieren om een klein dier uit zijn lijden te verlossen.
De DA vind ik de meeste nette en respectvolle manier in dit geval, maar is niet altijd de snelste.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:30

Ok dat mag:) Vind het verhaal van ts overigens echt niet lekker klinken. Maargoed konijn is dood.. Probleem is opgelost

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:31

pinuts schreef:
jij bent vegatarisch?

Dat heeft niks te maken met hoe je om gaat als je konijn ze rug heeft gebroken ,en je zoekt een oplossing voor een snelle dood!
als je der niet meteen bij nadenk om meteen naar een dierenarts te gaan! ben je geen dier waard in mijn ogen!
Laatst bijgewerkt door Frozen op 22-02-09 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Yommie schreef:
WildWings schreef:
Ik had een gerbil waarbij wrs een abces in de darmen was geknapt. Alles onder het bloed en het beestje ademde alleen nog maar. Ik heb haar voorzichtig op straat gelegd en mijn vriend is er overheen gereden. Het was in 1 keer gebeurd en minder stress dan dat ik eerst nog een half uur (want zo ver is het naar mijn DA) naar mijn DA moet rijden. Shoot me

nou je heb dat beesie tenmisten nog voorzichtig op de staat gelegd he :(
en een dierenarts 30 min van je vandaan? :( lijkt me erg stug hier in nedeland ....

Oh er zitten vast wel dierenartsen in Alkmaar, maar die ken ik niet. Ik zit al 10 jaar bij mijn vaste dierenarts, en dat is dan ook de enige die aan mijn dieren komt

superlise

Pff wat een gezeur hier om een konijn zeg, ik kan echt geen vergelijking maken met een paard hond of mens ofzo hoor. Maar goed je kon prima het beestje een klap in de nek geven. Wij hadden pas nog een haas aangereden die opeens uit de bosjes kwam, wij gestopt en naar het beestje gelopen en toen stak een bot uit zijn lijf dus mijn vader heeft hem ook een klap in zijn nek gegeven tegen een hek dat er stond, ik ben weg gelopen maar was het er zeker mee eens. Dat beestje heeft nu nog geen minuut pijn geleden en het was in 1 klap gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:32

WildWings schreef:
Ik heb het verhaal van de TS gelezen, maar dan nog vind ik het bullshit te insinueren dat je beter een knijn zelf uit z'n lijden kan verlossen omdat dat 'snel' is, dan een spuitje te geven omdat dat 'langzaam en pijnlijk' is. Omgedraaide wereld. Je maakt van een uitzondering een regel.

Hier ben ik het wel mee eens, imo probeerd TS gewoon onder dat concult uit te komen en praat het op deze manier 'goed' dat een spuitje ook niet alles is.
Sorrie maar ik vidn dit topci heel erg triest net of het leven van een konijn niets waard is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:35

konijn heeft toch spuitje gehad? Wat is er nu triest aan? TS heeft hulp gezocht via bokt, toch naar DA gegaan, voor betaald.. en tsja dat het allemaal niet helemaal fijn is gegaan kon TS ook niet helpen..