[HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donkim

Re: [HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:35

Het gaat mij ook meer om het karakter, maar dan nog heb ik mijn voorkeuren..
Ik zou bvb al niet echt snel naar een maltezerleeuwtje ( + Overige kleine harige keffertjes ) Of een labrador kijken..
Zijn gewoon niet mijn honden.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:36

Alle rassen die zo zijn gefokt dat het eigenlijk gewoon zielig is zoals: Pekinees, Cavalier king charles spaniel, engelse bulldog, duitse herders etc. en ik hou niet van die kleine hakke bijters zoals de Jack russel.

Ik weet wel dat zodra ik op me zelf woon er een Akita Inu in huis komt, vind het geweldige honden zowel uiterlijk als het karakter.
Laatst bijgewerkt door manonxxlove op 25-02-09 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:43

haha labradors zijn er idd veel valt me op sinds ik er 2 heb ja nu pas valt het me op .. maar goed welke rassen zie je nu niet heel veel?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:43

O heerlijk, hier kan ik mijn ei helemaal kwijt, komt ie op volgorde van lelijkheid/irritantheid;

Franse bullen
Chinese/peruaanse/mexicaanse naakthonden
Shi Tzu
Sharpei
Skye terrier
Fila Brasileiro (wel charmant, niet mooi :P)
Engelse bul (zie ^ )

En verder wordt alles wat keft spontaan irritant en lelijk als het in de buurt is. Ik heb absoluut geen hekel aan kleine hondjes maar beesten die aan een stuk door keffen zijn gewoon bezeten. Mijn tenen gaan ervan krommen als ik denk aan de dwergkees van een kennis van me, die keft echt overal om; zit je in je stoel te praten, verschuif je je been, begint dat gekef weer, 10 minuten later is ie eindelijk stil en dan gaat er iemand staan om drinken te halen, keft ie weer een kwartier, vervolgens trekt iemand een laatje open om iets te pakken, keft ie weer! GRRRRRRRR!!! Dat is voor mij echt het toppunt van -:(- zeker als die eigenaar er niks aan doet of erger; als de hond gromt naar de eigenaar als die er wat van zegt. (ja dat doet ie ook)

Edit; ben de Boston terrier en Mopshond nog vergeten, ook lelijk :+
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 25-02-09 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:47

SecretLIN schreef:
maar goed welke rassen zie je nu niet heel veel?

GENOEG :D , denk aan Alaskan malamute, Akita inu :o , Shar-pei.. etc. :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:50

nou ik zie ook heeeel veel sharpei's hoor ;)
alaskan malamute zie ik hier ook regelmatig voorbij komen haha en da's niets steeds dezelfde hond :P

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:04

akita inu zie ik hier toevallig wel vaak rondlopen:D
een vriendin van me heeft een alaska malamute..
ik vind "handtashondjes" maar niks, rotweilers

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:11

Rottweilers zijn echt leuk

ik zie niet vaak bouviers meer dat vind ik wel mooie honden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:12

ghe heerlijk hoe sommige mensen gepikeerd kunnen reageren :P :Y)
niet zo persoonlijk aantrekken joh!! ik zie genoeg mensen staan die kwijlerds niks vinden...tja en ik heb er 1 :+

ik vind kwa uiterlijk alle swiffergevallen niks (westie's stjitju of hoe dan ook,malthezer enz)
alle k-u-ttelikkertjes (terwijl ik zelf een jack heb)
en ja poedels :')

herder vind ik mooi om te zien maar van de meeste kan ik het karakter echt wel schieten...vooral van de mechelaars...
kan nou eenmaal niet zo goed tegen zenuwelijers :')
(heb een goed getemde russel :P )

doe mij maar luie bullen :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:12

Nikka schreef:
Maar dat geldt voor bijna elk hondenras, ook voor degenen met een wat minder extreem uiterlijk.

Maar een extreem in het uiterlijk is nu juist iets wat vaak word doorgefokt. Het is met retrievers nietzo dat er op HD word gefokt. het word er alleen ook niet uitgehouden. Bij sharpeisis het vaak wel zo dat er op zoveel mogelijk rimpels word gefokt, bij bulldogs op een korte neus, bij basses op lange ruggen en korte poten. Hier word het probleem vaak express vergroot bij de fok terwijl het bij andere rassen vaak alleen genegeerd word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:14

ik vind die engelse bulldogs vreselijk! Ik ben meer een amerikaanse buldog iemand :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:14

Ik moet zeggen dat ik niet gek ben op chihuahua's. Dat is me echt te klein. Voor de rest maakt het me niks uit, ik moet om een hond kunnen lachen. Hij moet gewoon wat humor hebben en dan kijk ik niet meer naar het uiterlijk.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:15

boxers jakkie walgenlijk vind ik die!en van die honden met van die kwijlbekken!
en inderdaad een hond met niet op poepgat maar een hol haha.
wij hebben een amstaff die heeft ook zo een kontgat...brrr walgenlijk,en dan laat ie ook nog van die vieze scheten!

en honden met een rot karakter vind ik dus...
boxers,herders,amstaff,argentijnse dog.

maar het aller ergste zijn onopgevoede hondjes!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:36

er zijn wel degelijk rassen bij die bijna allemaal dezelfde irritante tik vertonen....typische raskarakter-trekjes......
zoals 9 van de 10 JR's en mechelaars zenuwlijers zijn
boxers srping in het velden en beagle's supereigenwijs....

en ja uitzonderingen daar gelaten....

daarom is het ook goed als mensen zich eerst in de karaktereigenschappen van een ras gaan verdiepen of die wel bij hun past...zo is er dus voor elk type mens wel een leuke hond ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:40

Maar zij noemt boxers rotkarakters... dat zijn de meest vriendelijke honden die er zijn, wel heel vrolijk maar zo vertederend met hun blije begroetingen.

Maar idd, veel herders zijn zenuwlijders, doggen zijn lomp, jack russels hyperactief en dwergkeesjes keffen aan enen door.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:42

@Knooopje : je spreekt jezelf tegen :+ je zegt dat je zelf een amstaff hebt en vervolgens zeg je dat oa niet van amstaffs houdt vanwege hun rotkarakter ?
Karakter verschilt trouwens nogal per hond, bijna alle honden hebben wel bepaalde raseigenschappen qua karakter maar het ligt grotendeels aan de opvoeding.
Vind niet dat je van een ras kan zeggen dat dat per definitie allemaal rothonden zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..

Er zijn genoeg honden die ik zelf nooit zou nemen maar vind veel honden wel wat leuks hebben, ligt vooral aan hun karakter.. Engelse en Franse bullen vind ik bijv geweldig omdat ze zo lekker lelijk kunnen zijn haha zou 1 van die rassen later graag willen hebben als mn staffie ooit komt te overlijden.
Kleine hondjes die overal om keffen vind ik wel uitermate vervelend maar ik ken ook hele lieve chihuahua's etc.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:35

Ik houd niet van "vechthonden" (Rottweilers *brrr*, Dobermann, Pitbulls enz.).
Een Chihuahua vond ik altijd nietszeggend, totdat de nieuwe rij-instructrice bij ons op stal kwam en een 4 mnd oude pup meebracht: wat een klere beest zeg :x ! Dat kreng probeert meestal te happen als je langs loopt (is nu een jaar) en ik krijg vaak de neiging om dan een fikse trap naar achteren te geven :o . Ik ga altijd met een flinke boog om hem heen om vervelende situaties (voor hem }> ) te vermijden.
Citaat:
(ja een kleine keffer, lhasa apso)

Die noemen wij een "lazer opsos" :o

Ik ben zelf eigenlijk wel meer een "grote honden" fan, maar ik heb 2 Westy´s :+ .
Wij hebben de Westy toendertijd (13 jr geleden) gekozen omdat ik domweg geen plek in de auto had voor een grote hond. Met 2 kleine kinderen (en buggys, bedjes enweetikwatalnietmeer) was de auto altijd vol als we naar Nederland reden. Zo´n kleintje paste tenminste altijd mooi bij de kinderen onderin de voetruimte :D . Het wel-is-waar een kleine hond is, maar heeft wel het karakter van een grote.
Ze zijn nu inmiddels 13 en 12 jr (en de kinderen zijn groot :D ). Tuurlijk blaffen ze wel eens, maar keffen doen ze zeker niet.
Mijn reutje (die van 13) begint nu met z´n gezondheid te kwakkelen :\ . Ik hoop echt dat ik hem nog een jaartje (of 2) mag hebben, net als z´n zusje (van 12).
En als ze er allebei niet meer zijn ... tja ... wie weet komt er dan weer een Westy ;) , maar het kan ook een grote(re) hond uit het asyl zijn, of een Briard, die vind ik echt geweldig leuk. (Alleen die lange haren :roll: , dat vind ik bij die van mij ook wel eens lastig. Voordeel is wel dat die van mij niet verharen :+ .)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:38

Schnauzers, ik kan er helemaal niets leuks aan vinden :n
En alles wat tot rondom enkelhoogte komt en als uit de kluiten geschoten cavia door het leven kan, nee doe mij maar een ''echte'' hond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:39

schnauzers vind ik juist wel charmant, heb je ook in grote uitvoering he?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:42

Ik weet dat je de ''dwerg'' variant hebt en de gewone ;)
Daarom staat de Schnauzer ook apart vermeld :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:46

Dwerg-, middenslag en riesenschnauzer, de laatste heeft toch acceptabele afmetingen hoor ;)
Maar ik vind de beide anderen ook wel lief, juist dat parmantige met die snorretjes, net van die kleine heertjes.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:53

Ik bedoel met mijn 2e post te zeggen dat het me bij de schnauzer niet zo zeer om de grootte gaat ;)
Staffords vind ik erg leuk maar zijn ook niet gigantisch groot :)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:26

Sharpei, Bordeaux Dog (eigenlijk alles wat te veel rimpels en kwijlende hanglippen heeft). Jack Russels, Poedeltjes, Yorkshire Terriers, Chihuahua, en nog meer van dat soort kleine mormeltjes. Ik hou zelf meer van de dogachtigen als Berner Sennens, Leonbergers, Landseer, enz.

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:37

ik wilde even opmerken dat de 'pittbull' niet in nederland rondloopt. die lopen alleen in America. een pittbull is ook niet echt een ras ,maar een kruising van.

nu weer even ontopic ,ik houd niet van die kleine keffertjes. Voor de rest heeft elk ras wel iets charmants. Zo hebben wij nu een Amerikaanse bulldog en daarvoor een rottweiler gehad. Twee ontzettende knuffelberen !!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:51

De Sharpei, de Mexicaanse naakthond, de BUlldog is imo een aandoenlijke hond maar tegelijkertijd ook een gedrocht, het Downsyndroompje onder de doggies.
Pekineesjes en Chihuaua's met te grote dopogen vind ik ook eng, mede omdat ikw eet dat bij hoge stress de ogen eruit kunnen ploppen (nee, ze rollen niet weg)..
En de lelijkste? Ga ff plaatje zoeken.