Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:02

Baruch had anders ook eens een meisje van 3 om zijn nek hangen, dikke kus midden op die kwijlebakkes en Baruch stond doodstil.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:10

Onze kruising poedel x mechelse herder word nog al eens aan gezien voor een bouvier.

En onze cairn terrier word vaak gezien voor een west highland white terrier. Terwijl ze vroeger toch echt behoorlijk rood was. Nu is ze heel blond en word ze geschoren dus lijkt ze inderdaad wel een beetje op een west higland.
Maar in oostenrijk werd ze aangezien voor een vechthond, wat is zoiezo een vechthond en ze is amper 30 cm hoog.
En ooit eens hier in de straat een dronken groepjongens waren er van overtuigd dat het een baby ijsbeer was :roll: yeah right...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:11

Dronken, zegt genoeg lijkt me :=
Wel origineel :)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:13

anneliesdj schreef:
Baruch had anders ook eens een meisje van 3 om zijn nek hangen, dikke kus midden op die kwijlebakkes en Baruch stond doodstil.

had ik ook eens, 2 kleine kinderen kwamen rond brasco's nek hangen, heel schattig *D
was alleen verbaasd dat dat jongetje toen zei tegen het ander jongetje:
"pfoeh die van opa is nog 2X zo groot"

}:0 :+

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:13

Het is niet zo dat onze hond verward word met een ander ras.. maar niemand weet wat er allemaal in zit haha! Het enige wat we weten is dat er poedel in zit.. :P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:14

Wij hebben een Flatcoated Retriever..
Vroeger wel is gehoord dat het een zwarte golden retriever zou zijn.. haha knap he?!

(overigens is het dit in principe wel; maar hebben ze een eigen naam)

TS: Kan me wel iets bij voorstellen. Het ras van jou hond is mij niet bekend, dus zou ook eerder aan rottweiler of dbberman denken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:15

Peetjuh schreef:
Ik heb zelf een Beauceron en die wordt nog wel eens vergeleken met een rotweiler of een Doberman hebben jullie dat ook met je hond dat het ras verward wordt met een ander ras?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UO6G3FS.jpg

(Ik hoop dat het topic hier goed staat!)

Ik moet ook wel zeggen dat ik in eerste instantie dacht dat het een rottweiler was :o .

Mijn hondje lijkt eigenlijk op geen enkel ander ras :+ . Vaak vragen mensen gewoon wat voor ras het is, omdat veel mensen de naam ervan niet weten :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:00

En watvoor hondje heb jij dan? Edit; gezien de foto's in je profiel een Cavalier King Charles?

Die Beauceron lijkt idd wel op een Rottweiler maar mss valt dat mee als je ze helemaal ziet? Zijn denk ik iets langhariger en iets minder breed/laag op de poten?

Ik zag hiervoor ook iemand die had het over Sint Bernard en Landseer, die fout heb ik ook al eens gemaakt, had wel door dat het niet een Sint Bernard was maar daar leek ie wel het meeste op, heb het dus maar even gevraagd. Terwijl ik toch in hondenrassen wel aardig thuis ben maar ja, irl kom je niet zoveel verschillende rassen tegen vaak.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:32

Landseer kom je bijna nooit tegen en je kunt ze in ieder geval onderscheiden van een bernhard door de kleur :D Landseer is zwart wit :P Maar qua postuur komen ze aardig overeen :j

Ik ben niet altijd thuis in hondenrassen...weet de excessen sowieso, van die uitgesproken honden, zoals een DD, frans/engelse bulldog, rottweiler, boxer enz. Maar een Beauceron, Schnautzer of alle soorten spaniels...geen idee :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:34

Ik denk dat de kruising op de pagina hiervoor ook een blonde lab x duitse herder is.
Heeft van beide veel weg, maar de kop zou ook beagle kunnen zijn inderdaad!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:35

Lennox schreef:
Ik ben altijd stom verbaasd als iemand wel weet wat voor hond ik heb, die wordt dus in 95% van de gevallen verward met andere honden of er wordt gevraagd wat voor hond is dat. Als je dan zegt Akita dan is het een wat?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mijn vriend zegt meestal een soort van husky om het mensen duidelijker te maken dat klopt natuurlijk helemaal geen van kanten.

Haha dat hadden wij helemaal toen wij en een Chow(was uiteindelijk 17 geworden) een Alaskan Malamute en een Akita Inu in huis hadden en gingen wandelen dat er toch mensen waren die alle 3 de rassen goedhadden dat kwam haast niet voor :+

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:08

XoNo schreef:
:)) Ik hoor niets, ik zie alleen mensen wegduiken en kinderen bijna huilend achter mama of papa verschuilen :')

Ik vind het altijd zo sneu en zo'n gebrek aan de opvoeding als kinderen bang zijn van honden. Zijn hier genoeg kinderen die bij voorbaat al wegduiken voor onze honden en die zijn alleen maar lief :+: Ja...ze zijn groot :D

Vervelend vind ik dat.. die van mij is niet eens zo groot, maar kinderen duiken wel snel aan de kant als hij eraan komt.. Hij is zo ontzettend speels en als die kinderen achter papa rennen gaat hond ook rennen.. Kinderen gillen papaaaaaaaaaaaaa, hond blaft.. k heb dan ook regelmatig "ruzie" met vaders dat ik mn hond bij me moet houden, majah probeer m maar eens te vangen als hij achter rennende kinderen aan gaat haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:51

zo hebben wij als pup onze hond heel veel met (kleine) kinderen om laten gaan. zelf hebben we ze niet en we wilden toch graag dat ze ermee om kan gaan.
toen de kleine van een vriendin ruim een half jaar was zat ze m al stiekem te voeren! en oh oh wat was mn hondje voorzichtig met die kleine vingertjes!!! honden en kids gaan goed samen hoor. maar ze moeten het wel allebei kunnen!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:54

hahah als onze hond eenmaal bij die kinderen is is hij ook wel voorzichtig.. hij is ook wel gewend aan kleine kinderen.. maar die kleine kinderen waren ook gewend aan honden, en veel kinderen die met papa in het bos wandelen zijn er nietaangewend haha

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:32

Wij hebben een Dalmatier, kan niet missen ;).

De Bullmastiff bij mijn ouders wordt vaak Boxer of Pitbull genoemd *zucht*

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:38

helemaal met je eens hoor d-ruiter maar die uk van een vriendin van mij gelukkig wel, hebben zef 2 honden en zelf gelukkig ook niet zo panisch. was een mooie test voor mijn hond!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:42

XoNo schreef:
Landseer kom je bijna nooit tegen en je kunt ze in ieder geval onderscheiden van een bernhard door de kleur :D Landseer is zwart wit :P Maar qua postuur komen ze aardig overeen :j

Ik ben niet altijd thuis in hondenrassen...weet de excessen sowieso, van die uitgesproken honden, zoals een DD, frans/engelse bulldog, rottweiler, boxer enz. Maar een Beauceron, Schnautzer of alle soorten spaniels...geen idee :D

Die landseer die ik toen zag was 3kleur dus dat gaat ook niet altijd op.
De schnauzers zijn wel aardig herkenbaar en de verschillende spaniels houd ik nu ook aardig uit elkaar, ik vraag me alleen nog steeds af wat het verschil is tussen een Friese Stabij en een Drentse Patrijs behalve de kleur.

Bren79 schreef:
Haha dat hadden wij helemaal toen wij en een Chow(was uiteindelijk 17 geworden) een Alaskan Malamute en een Akita Inu in huis hadden en gingen wandelen dat er toch mensen waren die alle 3 de rassen goedhadden dat kwam haast niet voor :+

Die zou ik ook wel goed raden :j Ik moet jou maar eens tegenkomen geloof ik, kun je verbaasd staan :P

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:19

Volgens de rasstandaard is de Landseer zwart/wit.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:20

Onze DD worden verward met Shetlanders :+
Nee, meestal dan herkennen mensen dit ras wel...

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:46

XoNo schreef:
Cath_16 schreef:
Bij mijn hondje denken ze dat het een vuilnisbakje is.
De dierenarts assistente zei dat ze een leuk vuilnisbakje is :P

Én bedankt... :D Fijne dierenartsassistente...als je twijfelt zou ik toch eerst vragen wat voor ras het is. Denk dat ik wat minder vriendelijk reageer als mensen mijn hond voor vuilnisbakje uitmaken :P

Ach ja ik moest er wel om lachen, aangezien veel mensen het ras niet kennen.
Ze stond ook geeneens op de rassenkaart van de dierenarts :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:02

Nikka schreef:
Volgens de rasstandaard is de Landseer zwart/wit.

Dan was het vast een foutje := Maar deze had donkerbruine vlekken een zwart masker.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:09

anneliesdj schreef:
En watvoor hondje heb jij dan? Edit; gezien de foto's in je profiel een Cavalier King Charles?

Die Beauceron lijkt idd wel op een Rottweiler maar mss valt dat mee als je ze helemaal ziet? Zijn denk ik iets langhariger en iets minder breed/laag op de poten?

Ik zag hiervoor ook iemand die had het over Sint Bernard en Landseer, die fout heb ik ook al eens gemaakt, had wel door dat het niet een Sint Bernard was maar daar leek ie wel het meeste op, heb het dus maar even gevraagd. Terwijl ik toch in hondenrassen wel aardig thuis ben maar ja, irl kom je niet zoveel verschillende rassen tegen vaak.

Ik heb niet veel staande foto's van de honden maar dit is er een! Beauceron is idd ook nog niet zo bekend in Nederland en het is een Franse Herder!!
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:15

Is toch duidelijk geen Rottweiler lijkt me, die zijn veel breder, in alles, hebben ook niet zoveel haar aan de staart.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:17

Vind ik dus ook nu moet ik zeggen dat de andere (die is van me zus) is wel breder enzo dus als ze die dan vergelijken met een Rotweiler vind ik het minder raar! Ik vind wel dat Tybo kleiner lijkt op de foto dan hij in het echt is.

Veel mensen denken het denk ook door de kleur en aftekeningen dat het een rotweiler is!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:19

Onze koningspoedel/labrador (bruin) wordt regelmatig aangezien voor een draadhaar duitse staander of oohhh een bruine bouvier (gniffel) _O-