Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Baruch had anders ook eens een meisje van 3 om zijn nek hangen, dikke kus midden op die kwijlebakkes en Baruch stond doodstil.
Peetjuh schreef:Ik heb zelf een Beauceron en die wordt nog wel eens vergeleken met een rotweiler of een Doberman hebben jullie dat ook met je hond dat het ras verward wordt met een ander ras?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UO6G3FS.jpg
(Ik hoop dat het topic hier goed staat!)
Lennox schreef:Ik ben altijd stom verbaasd als iemand wel weet wat voor hond ik heb, die wordt dus in 95% van de gevallen verward met andere honden of er wordt gevraagd wat voor hond is dat. Als je dan zegt Akita dan is het een wat?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mijn vriend zegt meestal een soort van husky om het mensen duidelijker te maken dat klopt natuurlijk helemaal geen van kanten.
XoNo schreef:Ik hoor niets, ik zie alleen mensen wegduiken en kinderen bijna huilend achter mama of papa verschuilen
Ik vind het altijd zo sneu en zo'n gebrek aan de opvoeding als kinderen bang zijn van honden. Zijn hier genoeg kinderen die bij voorbaat al wegduiken voor onze honden en die zijn alleen maar liefJa...ze zijn groot
XoNo schreef:Landseer kom je bijna nooit tegen en je kunt ze in ieder geval onderscheiden van een bernhard door de kleurLandseer is zwart wit
Maar qua postuur komen ze aardig overeen
Ik ben niet altijd thuis in hondenrassen...weet de excessen sowieso, van die uitgesproken honden, zoals een DD, frans/engelse bulldog, rottweiler, boxer enz. Maar een Beauceron, Schnautzer of alle soorten spaniels...geen idee
Bren79 schreef:Haha dat hadden wij helemaal toen wij en een Chow(was uiteindelijk 17 geworden) een Alaskan Malamute en een Akita Inu in huis hadden en gingen wandelen dat er toch mensen waren die alle 3 de rassen goedhadden dat kwam haast niet voor
XoNo schreef:Cath_16 schreef:Bij mijn hondje denken ze dat het een vuilnisbakje is.
De dierenarts assistente zei dat ze een leuk vuilnisbakje is
Én bedankt...Fijne dierenartsassistente...als je twijfelt zou ik toch eerst vragen wat voor ras het is. Denk dat ik wat minder vriendelijk reageer als mensen mijn hond voor vuilnisbakje uitmaken
anneliesdj schreef:En watvoor hondje heb jij dan? Edit; gezien de foto's in je profiel een Cavalier King Charles?
Die Beauceron lijkt idd wel op een Rottweiler maar mss valt dat mee als je ze helemaal ziet? Zijn denk ik iets langhariger en iets minder breed/laag op de poten?
Ik zag hiervoor ook iemand die had het over Sint Bernard en Landseer, die fout heb ik ook al eens gemaakt, had wel door dat het niet een Sint Bernard was maar daar leek ie wel het meeste op, heb het dus maar even gevraagd. Terwijl ik toch in hondenrassen wel aardig thuis ben maar ja, irl kom je niet zoveel verschillende rassen tegen vaak.