Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:23

haha was het maar een feest dat ik een toeslag zou verdienen op elke zak HIlls die ik zou verkopen... dan zou mn salaris wat beter zijn...

echt complete BULLSHIT!!!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:43

Don_Zhivago schreef:
haha was het maar een feest dat ik een toeslag zou verdienen op elke zak HIlls die ik zou verkopen... dan zou mn salaris wat beter zijn...

Nee, dat wordt hier ook niet beweerd, dat Hills bonussen geeft aan dierenartsassistentes. Dat ging om een ander merk.
Dat jij persoonlijk niks extra's krijgt voor elke zak Hills die er bij jullie wordt verkocht wil ik best geloven. Maar jij wilt toch niet beweren dat de dierenartsenpraktijk waarvoor jij werkt niets verdient aan de verkoop van Hills?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:44

Don_Zhivago schreef:

Hoe naiëf ben jij!!!!! 8)7
Natuurlijk krijg iedereen die als verkoper van een merk voer fungeert een aardige marge per zak. Dit is zeker 10% of meer van de verkoopprijs.
Jij krijgt dat ook niet maar je baas wel! :=

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:47

ja ik snap ook wel dat de praktijk er wel iets aan verdiend... maar er wedrt in het begin van dit topic beweerd dat de dierenarts er een snoepreisje mee verdiende e.d..

maar dat is bij elk ding wat we verkopen.. niet alleen bij hills voer

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:50

Ik heb geen ervaring met het voer wat je moet hebben voor je hond.

Maar ik heb misschien wel een bruibare tip voor je.
In de wintermaanden kan je misschien een warmtelamp boven de mand of plek waar de hond ligt hangen ( niet te dicht erop) dit hebben wij ook bij onze oude Rottweiler gedaan wegens gewrichtproblemen.
Hierdoor kwam ze de wintermaanden wat makkelijker door en had minder moeite met opstaan en gaan liggen.

Ik denk dat je zo'n lamp wel kan kopen bij de welkoop,agradi etc.
Wij hadden het geluk dat mijn schoonouders genoeg van die lampen had ivm met de kippen en de lammeren.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:45

Ik heb een berner gehad met artrose in beide ellebogen. Ik heb hem toen losse glucosamine/ chondroitine pillen gegeven. Dat was ook het advies van de DA toen. Heeft het niet gehad over brokken met dat erin. Al hoor ik dat wel op berner fora's. Dat ze de honden op RC Mobilitie oid moesten zetten. Ik heb dus losse pillen gegeven. 2 per dag. En nooit meer gemankt na de tijd. Dit koste mij 24 euro voor 120 pillen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:22

Don_Zhivago schreef:
ja ik snap ook wel dat de praktijk er wel iets aan verdiend... maar er wedrt in het begin van dit topic beweerd dat de dierenarts er een snoepreisje mee verdiende e.d..

maar dat is bij elk ding wat we verkopen.. niet alleen bij hills voer

En dan zijn we er toch? Alles wat ik probeer hier duidelijk te maken is dat dierenartsen bepaalde producten niet zuiver en alleen verkopen omdat ze zo goed zijn, maar ook omdat ze er gewoonweg geld mee verdienen. En dat maakt dat de bewering dat een bepaald product goed is omdat de dierenarts het verkoopt voor mij geen steekhoudend argument is. Hills is slechts een voorbeeld.
En natuurlijk is de ene dierenarts commerciëler ingesteld dan de andere, maar het betekent dat je als consument best kritisch mag zijn t.o.v. de adviezen die dierenartsen je geven.

Die snoepreisjes komen overigens zuiver uit het brein van Chiqa. Die worden in die links helemaal niet genoemd. Ik heb het wel over een wintersportvakantie gehad, maar dat was slechts een voorbeeld waarom een da graag iets extra's zou willen verdienen. Ik had net zo goed i.p.v. wintersport een nieuwe auto of een nieuwe badkamer kunnen noemen. Ik heb nergens beweerd dat Hills wintersportvakanties voor dierenartsen organiseert. Maar begrijp ik nu goed dat er wel producten zijn waarmee dierenartsen leuke uitstapjes kunnen verdienen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:30

Tuuuuurlijk, en een dierenarts geeft ook gewoon voor de lol een antibioticakuur mee, hij moet immers verdienen! :z

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:42

moonfish13 schreef:
Tuuuuurlijk, en een dierenarts geeft ook gewoon voor de lol een antibioticakuur mee, hij moet immers verdienen! :z

Nou, sommige dierenartsen zijn wel eens wat erg scheutig met antibioticakuren, hoor. Net zoals sommige huisartsen erg graag bepaalde medicijnen voorschrijven waarbij je je vraagtekens kunt zetten of je ze nu echt wel nodig hebt. Ook in die zin mag je best kritisch zijn t.o.v. zowel je eigen gezondheid als die van je dier.

Maar als je het verhaal over commerciële belangen niet wilt geloven, dan slaap je toch gewoon lekker verder? Was je gezien de gebruikte smilie al mee bezig, ondanks dat je zelf dicht bij het vuur schijnt te zitten. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:57

Misschien zit ik inderdaad dicht bij het vuur.
Maar de dierenarts waar ik kom geeft niet zomaar duur voer voor er zekerheid is.
Die geeft gewoon eerlijk aan dat ze niet in de portemonee van mensen kan kijken.
Die gaat géén onnodig dure behandelingen doen terwijl het eigenlijk geen nut heeft.

Voorbeeld: dier had iets -weet niet meer precies- ze moest eigenlijk foto's maken en wilde ze doorsturen naar Utrecht voor een echo.
Wat zegt ze?: Ik kan hier wel foto's maken, maar in utrecht doen ze het toch opnieuw, dan kan ik dure foto's gaan maken waar de kans niet heel groot van is dat ik er iets op vind, maar daar maken ze toch opnieuw foto's dus dat is zonde van jullie geld, dat doe ik niet.

Komt er gewoon op neer dat je op alle producten winst maakt, zo is het leven, maar daarom hoeft het geen oplichting te zijn dat ze hills verkopen en geen slecht voer te zijn.
De hond van de buren eet het hypo voer trouwens heel goed terwijl het een hele moeilijke eter is, hij was minstens 2 keer per maand flink ziek tot ze uiteindelijk gingen denken aan een voedselallergie, hij is nooit meer ziek geweest.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:08

moonfish13 schreef:
Misschien zit ik inderdaad dicht bij het vuur.
Maar de dierenarts waar ik kom geeft niet zomaar duur voer voor er zekerheid is.
Die geeft gewoon eerlijk aan dat ze niet in de portemonee van mensen kan kijken.
Die gaat géén onnodig dure behandelingen doen terwijl het eigenlijk geen nut heeft.

Voorbeeld: dier had iets -weet niet meer precies- ze moest eigenlijk foto's maken en wilde ze doorsturen naar Utrecht voor een echo.
Wat zegt ze?: Ik kan hier wel foto's maken, maar in utrecht doen ze het toch opnieuw, dan kan ik dure foto's gaan maken waar de kans niet heel groot van is dat ik er iets op vind, maar daar maken ze toch opnieuw foto's dus dat is zonde van jullie geld, dat doe ik niet.

Komt er gewoon op neer dat je op alle producten winst maakt, zo is het leven, maar daarom hoeft het geen oplichting te zijn dat ze hills verkopen en geen slecht voer te zijn.
De hond van de buren eet het hypo voer trouwens heel goed terwijl het een hele moeilijke eter is, hij was minstens 2 keer per maand flink ziek tot ze uiteindelijk gingen denken aan een voedselallergie, hij is nooit meer ziek geweest.

Ik heb ook al aangegeven dat de ene da veel commerciëler is dan de andere. Ik wil echt niet alle da's beschuldigen van geldklopperij en oplichting vind ik al helemaal een groot woord. Ik geef alleen aan dat huisdiereneigenaren best eens wat waakzamer mogen zijn m.b.t. de mogelijke commerciële belangen van dierenartsenpraktijken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:22

Wat dat betreft heb je overal rotte appels.
Tegen 1 commerciele heb je er 15 nodig om die mening weer recht te trekken bij mensen..

Dat men soms waakzamer mag zijn blijkt ook wel uit de verhalen op bokt van sommige paardeneigenaren.
De ene kliniek raad afmaken aan en de ander geeft het een goede kans.. Tja, dat houd je jammer genoeg toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:45

Raggel schreef:
Hoe naiëf ben jij!!!!! 8)7
Natuurlijk krijg iedereen die als verkoper van een merk voer fungeert een aardige marge per zak. Dit is zeker 10% of meer van de verkoopprijs.
Jij krijgt dat ook niet maar je baas wel! :=

10% :? Zo en daar moet zoveel ophef voor komen? Goh als de DA een keer naar binnen en buiten wandeld is hij het al aan slijtage van zijn schoenen kwijt, kortom hij lijkt er dan bar weinig op te verdienen klopt niet echt met de steek verhalen die je op barf enzo tegenkomt.

De DA mag verdienen, hij heeft immers had geleerd voor zijn werk, en mag dat alsjeblieft even iets meer zijn dan die 10% anders ga ik mij ernstig zorgen maken :D

Hoe je het ook went of keer, ik dank op mn blote knietjes dat die dieetvoeren er zijn juist,
anders had ik mijn poes weg kunnen brengen,m zij heeft immers een voedselintolerantie.
Prima dat ze dus verkocht worden +:)+

En met dit soort kwalen ga je toch niet lopen medderen, het leven van je dier kan er van af hangen,
ik hoop toch echt dat mensen zich niet van de wijs laten brengen door allerlij sprookjes.

Questie van leven of dood.

moonfish13 schreef:
Tuuuuurlijk, en een dierenarts geeft ook gewoon voor de lol een antibioticakuur mee, hij moet immers verdienen!

Ben blij dat er nog meer mensen zijn die niet zo para zijn :D :D

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:28

heb je al op www.dierapotheker.nl gekeken.
Heeft ook Hills JD. en de prijs is vaak minder dan bij de DA. Vooral als je er meer koopt.
Voor de rest succes met je hond.
Heb zelf ook een oude stramme herder en moet wel pijnstillers geven ander voer kan niet want meneer is allergisch. Zal uiteindelijk wel carnibest worden maar tijd zal het leren.
Nogmaals hoop ik dat je hond nog een flinke tijd kan verder leven zonder pijn.
Doe wat jou het beste lijkt en laat je niet gek maken door al die adviezen. Ook al lijkt een keuze uiteindleijk niet goed dan is het toch een goede keuze aangezien je daar weer van leert en misschien andere mensen mee geholpen hebt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:13

op alles wat we verkopen zit een marge op.. niet alleen op zakken voer.. dus op die manier kan je nog ff doorgaan :S

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:21

Citaat:
Sashas Blend kost € 45-50/ pot van 250 gram, ik doe er met 1 hond maaaaanden mee.
Citaat:
Hoe zwaar is jouw hond dan?? Wij zouden ongeveer 100 dagen doen met 250 gram.

35 kg denk ik, al is t wel een tijd geleden dat hij gewogen is, het is een grote maat labrador (dan bedoel ik in de hoogte, niet zozeer breed, wat labradors ook vaak zijn :D ).

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:25

Laika schreef:
In Sasha's blend zitten deze suplementen ook, maar daar heb ik geen ervaringen mee. Tevens heb ik op hondenfora ook negatieve dingen gelezen over dit product.

Weet je nog welke negatieve dingen dat waren? Ben ik wel benieuwd naar (TS waarschijnlijk ook) omdat mijn hond het al een aantal jaren krijgt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:51

Ik ken een hond die het heel goed doet op de sasha's blend. Echt een Húúúge hond niet overdreven.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:56

MarChak schreef:
Laika schreef:
In Sasha's blend zitten deze suplementen ook, maar daar heb ik geen ervaringen mee. Tevens heb ik op hondenfora ook negatieve dingen gelezen over dit product.

Weet je nog welke negatieve dingen dat waren? Ben ik wel benieuwd naar (TS waarschijnlijk ook) omdat mijn hond het al een aantal jaren krijgt.

Sasha's Blend gebruikt als bron van chondroitine haaienkraakbeen. Nu zijn de meeste onderzoeken naar de werking van chondroitine verricht m.b.v. chondroitine dat is gewonnen uit runderkraakbeen. Over de werking van chondroitine uit haaienkraakbeen is minder bekend. Daarnaast worden sommige haaiensoorten met uitsterven bedreigd. Dus zijn er mensen die om die redenen geen product willen geven dat haaienkraakbeen bevat.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:28

MarChak schreef:
Laika schreef:

Voornamelijk dat het niet werkte ook niet na de 6 weken proefperiode. Andere dieren werden ziek ivm een zeedieren allergie. Als het voor jouw hond werkt is dat natuurlijk gewoon super toch!

Ik heb er destijds ook ernstig naar gekeken, maar ben toch uitgeweken naar Soulmatecare omdat daar ook middelen in zitten die de spierenopbouw bevorderen en pezen ondersteunen. Ik miste in Sashas blend "de L-aminozuren zorgen voor alle fysiologische processen die te maken hebben met herstel, energie, spier en krachttoename." ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:32

Onze hond deed het juist errug slecht op de dure merken zoals Hill's, royal Canin, enz.

Ik ben dus van mening dat het per hond verschilt en dat het zeker neit zo is dat dure merken standaard maar beter zijn voor een hond dan de goedkope merken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:51

onze hond ook

die doet het het beste op een mengeling van 2 soorten voer bij de liddl vandaan
en we hebben wat merken uitgeprobeerd
in echt alle prijsklasses

zijn darmpjes reageren op de liddl "troep"domweg het beste
daarbij geven we gluco van shiraf.nl
volgens de bijlage zou hij 2 schepjes per dag moeten hebben
daar zijn we ook mee begonnne
maar hij doet het nu al maaaaanden op 1 schepje per dag

als je bedenkt dat we op het punt stonden hem in te laten slapen en dat die nu elke dag speelt en iig niet meer aangeeft
dat die pijn heeft
tegen over hoe diewas jankend gaan zitten
jankend overeind komen jankend gaan liggen of verliggen ..

neh wij gaan iig niks anders proberen
veel te bang dat het minder werkt dan dit product

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:10

Symbeami schreef:
luffie schreef:
@Symbeami: Thanx! Ik ga de site bekijken, want ik kom niet zo vaak ik Amerika _O- .

ik ook niet :D was er toevallig afgelopen zomer. Prijzen voor die supplementen zijn echt heel anders daar.
En dan de keuze die ze hebben .....
Ik wil je nog wel even helpen hoor, om door de bomen het bos niet meer te zien http://www.kvvet.com, ik heb daar ooit hoofpads besteld, dat kwam toen wel gunstig uit met de verzendkosten. Of het voor supplementen zinvol is weet ik niet. Maar je kunt daar in elk geval nog wat rondneuzen voor info :+

Die site ken ik nog niet, ga ik zekker ff kijken!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:14

Als je van plan bent om in de USA te gaan bestellen dan zou je ook kunnen kiezen voor het product Canine Corta-RX Ultimate Solution. Daar heb ik al erg goede berichten over gehoord. Dat product bevat niet de gangbare chondroitine, MSM en glucosamine, maar zogenaamde isolaten met een vergelijkbare werking, die echter wel gemakkelijker opneembaar schijnen te zijn. Verder zit er dan ook duivelsklauw en yucca in.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:18

Myrddin schreef:
Nogmaals hoop ik dat je hond nog een flinke tijd kan verder leven zonder pijn.
Doe wat jou het beste lijkt en laat je niet gek maken door al die adviezen. Ook al lijkt een keuze uiteindleijk niet goed dan is het toch een goede keuze aangezien je daar weer van leert en misschien andere mensen mee geholpen hebt.

Bedankt voor je reactie!
Ik laat me zeker niet gek maken door alle adviezen hoor! De keus voor ons is nu: Of we blijven hem Farmfood voeren aangevuld met supplementen, of we gaan hem Hills JD voeren.
We gaan niet alle soorten voer proberen, dit hebben we al eens meegemaakt en dit doe ik Nero niet nog een keer aan.