Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:detour, ik geloof best dat je verstand van honden hebt, dat zie ik echt wel aan je post, maar ik vind de dingen die jij zei nogal heftig voor zo'n jong hondje.
Don_Zhivago schreef:op het moment dat hij iets doet wat jij niet wilt, moet je hem in zn nekvel pakken...
dit is een dominante greep, stribbelt hij tegen, of gaat hij grommen.. net zo lang vasthouden tot hij opgeeft... wordt het erger.. steeds iets harder pakken..
hij kan hierdoor gaan janken maar dat geeft niet.. hij moet zich even een paar keer op zn plek gezet voelen..
anders krijg je echt een dominant klein k*t hondje..
het is en blijft een terrier, en die moet je baas zijn
niet slaan/schreeuwen.. dit snappen ze niet.. gewoon de dominanste zijn, en dat bereik je het beste met grepen
Don_Zhivago schreef:op het moment dat hij iets doet wat jij niet wilt, moet je hem in zn nekvel pakken...
dit is een dominante greep, stribbelt hij tegen, of gaat hij grommen.. net zo lang vasthouden tot hij opgeeft... wordt het erger.. steeds iets harder pakken..
hij kan hierdoor gaan janken maar dat geeft niet.. hij moet zich even een paar keer op zn plek gezet voelen..
niet slaan/schreeuwen.. dit snappen ze niet.. gewoon de dominanste zijn, en dat bereik je het beste met grepen
Daphne__ schreef:maar ik laat me niet alsmaar bijten, dus ja als hij me bijt pak ik hem wel in zijn nekvel
maar dan wel alleen als hij niet stopt na een waarschuwing.
(meestal bijt hij dan gewoon nogmaals en dan pak ik hem)
Billy schreef:Don_Zhivago schreef:op het moment dat hij iets doet wat jij niet wilt, moet je hem in zn nekvel pakken...
Jij sleurt een hondje ook zeker nog met zn neus door de stront als hij per ongeluk nog niet zindelijk is?
Dit zijn middeleeuwse methodes, totaal uit de tijd.....