pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:12

Lekker dan.. En dan zeker een heel wit Jackje? :D

Ayasha
Blogger

Re: pup (10 weken) bijt, gromt en repeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:15

Nee dat valt gelukkig mee, ze is eigenlijk te gekleurd voor een jack. (ook geen officiele papieren, ik weet alleen dat beide ouders jack's waren.) Ze heeft een bruin/zwart kopje en een zwarte rug met bruine randen aan de pootjes. En de pootjes zelf zijn dan wel wit en haar borst en nek.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:16

Wel leuk!
De mijne is een witte normaal, met wat bruin. Maar nu heel goor, wat een pestweer!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:19

Foutje, thanks voor je pb, PH! :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:40

ondertussen gaat het iets beter.
hij heeft tot nu toe nog 1 keer gerepeld.
en hij bijt en gromt heel iets minder snel.

ik ben hem aan het leren dat hij een eigen plekje heeft, en dat als ik het zeg.
dat hij daar gaat liggen. :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:12

hey wat goed, TS!
Plaats is een heel mooi commando hoor, als ze rijden dan wil dat soms best helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:14

Maar de plaats mag nooit een strafplek worden, het moet juist een veilige plek zijn, dus niet een 'voor straf naar je plaats!'-plek. Daar dan wel rekening mee blijven houden. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:40

detour, ik geloof best dat je verstand van honden hebt, dat zie ik echt wel aan je post, maar ik vind de dingen die jij zei nogal heftig voor zo'n jong hondje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:12

rockwitch schreef:
detour, ik geloof best dat je verstand van honden hebt, dat zie ik echt wel aan je post, maar ik vind de dingen die jij zei nogal heftig voor zo'n jong hondje.

hondje is ook best heftig voor zijn leeftijd ook vind ik dan... Dit hoor je inderdaad niet te doen bij een "normaal hondje" maar IMO is dit geen normaal puppygedrag. Niet in deze mate.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:19

op het moment dat hij iets doet wat jij niet wilt, moet je hem in zn nekvel pakken...

dit is een dominante greep, stribbelt hij tegen, of gaat hij grommen.. net zo lang vasthouden tot hij opgeeft... wordt het erger.. steeds iets harder pakken..

hij kan hierdoor gaan janken maar dat geeft niet.. hij moet zich even een paar keer op zn plek gezet voelen..
anders krijg je echt een dominant klein k*t hondje..
het is en blijft een terrier, en die moet je baas zijn ;)

niet slaan/schreeuwen.. dit snappen ze niet.. gewoon de dominanste zijn, en dat bereik je het beste met grepen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:24

Don_Zhivago schreef:
op het moment dat hij iets doet wat jij niet wilt, moet je hem in zn nekvel pakken...

dit is een dominante greep, stribbelt hij tegen, of gaat hij grommen.. net zo lang vasthouden tot hij opgeeft... wordt het erger.. steeds iets harder pakken..

hij kan hierdoor gaan janken maar dat geeft niet.. hij moet zich even een paar keer op zn plek gezet voelen..

niet slaan/schreeuwen.. dit snappen ze niet.. gewoon de dominanste zijn, en dat bereik je het beste met grepen

*zucht.

in de nekvelpakken is GÉÉN dominante houden!
Asjeblieft, zeg geen dingen die niet kloppen, daar help je TS helemaal niet mee!

Nog maar een keer, een hond 'grijpt' normaal álleen in de nekvel als;
1) moeder hond de pup wil verslepen (dit gebeurt alleen op jongere leeftijd)
2) Als hij de prooi doodschud.

Totaal géén dominantie dus!

Als baas zijnde zou je al die dingen niet eens hoeven te doen, maar er zijn zat manieren om te laten zien dat jij de dominanste bent maar daarvan is nekgrijpen écht geen.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:26

Wij hadden ook zo'n pup. Mijn border collie. Was heeel agressief als pup!! We stonden gillend op de bank, dat met 10 weken!
Hoe het compleet over is gegaan: Slecht gedrag, NEGEREN! Ga sterrenkijken (gewoon omhoog), en positief gedrag zoveel mogelijk belonen. In een jaar was het bij ons over.. succes!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:39

Ik heb nog nooit zoveel onzin over Jacks bij elkaar gehoord.
Er zijn hier een hoop mensen die ik, gezien hun natwoorden hier, niet eens mijn Jacks zou laten aaien :roll:
Een pup van 10 weken die gromt in het nekval pakken en tegen de grond drukken?
Dat noem ik overmatig agressief gedrag richting de hond.
Ik leid ze gewoon af of zet ze even weg. Daarbij leer ik het commando nee aan. Is helemaal geen probleem, zo'n pupje is gewoon een beetje zn grenzen aan het verleggen, en als je daar niet mee kunt omgaan moet je vooral niet aan een hond beginnen, of er een nemen van de bart smit, op batterijen.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:40

Don_Zhivago schreef:

Jij sleurt een hondje ook zeker nog met zn neus door de stront als hij per ongeluk nog niet zindelijk is?
Dit zijn middeleeuwse methodes, totaal uit de tijd.....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:43

... en totaal achterhaald!

Billy; eindelijk iemand die het snapt!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:47

Ik heb 2 Labradors en 4 Jack Russells, ik moet zeggen dat ik de Jacks heel wat makkelijker vind op te voeden dan de Labradors destijds....
Al die stomme vooroordelen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:01

En jij maakt zelf een vooroordeel want het is niet omdat jouw jacks makkelijker waren dat andere jacks dat ook zijn. :(:) Veel ligt gewoon aan het temperament van de hond en hoe je er op reageert. Die kleine ukken van mij hebben vrij veel temperament. Heb geen van de vier ooit bij het nekvel moeten pakken. Máár. De labrador van mijn vriend was toch makkelijker om commando's aan te leren dan mijn eigenzinnige jackje. Op dingen bijten hebben we de jack dan weer sneller kunnen afleren en heeft bij de labrador een stuk langer geduurd.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 18:14

als onze pup op de grond poept of plast pakken we hem op en zetten hem buiten.
het met zijn neus erdoor doe ik nooit, want dat vindt ik onzin.

maar ik laat me niet alsmaar bijten, dus ja als hij me bijt pak ik hem wel in zijn nekvel :j
maar dan wel alleen als hij niet stopt na een waarschuwing.
(meestal bijt hij dan gewoon nogmaals en dan pak ik hem)

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:55

Daphne__ schreef:
maar ik laat me niet alsmaar bijten, dus ja als hij me bijt pak ik hem wel in zijn nekvel :j
maar dan wel alleen als hij niet stopt na een waarschuwing.
(meestal bijt hij dan gewoon nogmaals en dan pak ik hem)

Als ik me niet vergis heb je dat ondertussen al een aantal keer gedaan, dat "in zijn nekvel pakken "...

Als je reactie juist was én op het goede moment...dan had je dat misschien maar één keer moeten herhalen en dan had hij het wel gesnapt...
Dat is echter niet het geval dus voor jou hond niet de juiste reactie van jou (wat mij betreft voor geen enkele hond de juiste reactie maar bon...).
Dit werkt niet voor je hond dus zul je iets anders moeten doen...zoals sommigen onder ons je proberen duidelijk te maken...

Succes en k ben blij dat je wil bijleren !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:57

Jacks willen wel eens volhoudertjes zijn :(:) Doorzettingsvermogen hoort bij het ras....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:40

Krijg niet het idee dat TS vrij veel met onze tips doet.
Hondenschool nog niks over gehoord. De diverse manieren van opvoeden ook niet.

TS, wil je uberhaüt wel verbetering? En ben je dan ook echt van plan er íets mee te doen?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:58

Ik geef toe; ik heb niet alles gelezen.

Ff kort m'n eigen hondengezinnetje. Ik heb een uit de kluiten gewassen Mechel teef van inmiddels 8 en 2 Mechel x Leonberger, reu en teef van 1,5 jaar. De Mechel en reu MxL waren als pup net zo dominant als de pup van TS. De Mechel was 10 of 11 weken en greep me overal waar ze me grijpen kon. Dat had echt niks met spelen te maken. Ik heb haar vastgepakt, van me afgegooid en me omgedraaid. Ze heeft het nooit meer gedaan.
Mij is ook altijd geleerd, dat je een jonge hond in z'n nekvel moet pakken en dan al schuddend Foei of Mag niet moet zeggen. Raar eigenlijk want zoals eerder gezegd straft een volwassen hond een pup nooit zo. Als ik nu zie hoe de Mechel de 2 jonge honden straft, lijkt dat er echt niet op. Zij doet haar bek om hun neus heen, houdt vast en gromt. De jonge hond ligt plat op de grond en durft niet te bewegen. Ze heeft ze echt onder de duim. Wat zij kan kan ik ook en geloof me het werkt. Met slaan e.d. maak je ze alleen maar bang. Nooit doen. Of het nou een Jack is van straks hooguit 10 kg of mijn reu (de kruising) van ruim 70 kg, een consequente opvoeding hebben ze allebei nodig. Consequent zijn heeft niks te maken met straffen.

Succes en maak er een leuke hond van. O ja, liever zo'n doerak als die van jou dan een onzekere bange pup. Da's veel moeilijker.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:05

Billy schreef:
Don_Zhivago schreef:

Jij sleurt een hondje ook zeker nog met zn neus door de stront als hij per ongeluk nog niet zindelijk is?
Dit zijn middeleeuwse methodes, totaal uit de tijd.....

het werkt anders wel..

als een hond mij in de kliniek dminant benaderd, houd hij toch echt op als ik dat doe...

jullie moeten niet zo snel oordelen allemaal..
ik weet heus wel enigzins waar ik het over heb :S

oke.. dan is het volgens jullie geen dominategreep.. maar het helpt..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:06

en nee.. door de strond heen wrijven doe ik niet

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 01:40

detour geeft naar mijn mening precies de goede tip..