Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:47

Poeh naar dat hij nog niet terug is...

En ik zou toch eens een andere DA overwegen := 10 maanden is echt gewoon laat.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:29

Wat naar dat hij nog niet terug is, hoop voor je dat hij snel thuis komt.

Mijn kittens gaan voor geen goud naar buiten, punt 1 is dant we aan een drukken weg wonen, en punt 2 is: ik heb erg goed goed contact met mijn dierarts, in 2008 heeft hij al meer als 7 katten binnen gekregen met een kogel in hun lijf. en vaak overleefde ze het niet. Nog een reden dat mijn katten dus gewoon echt niet naar buiten gaan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:29

Wow wat heftig zeg... Dan zou ik idd ook overwegen om mijn katten binnen te houden. Wij hebben een paar jaar geleden ook een waarschuwing in de bus gekregen dat er gif in stukken vlees was gestopt en dat daar veel honden en katten ziek van waren geworden en zelfs aan waren overleden, toen hebben wij onze dieren ook zoveel mogelijk binnen en aan de lijn gehouden!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:39

wat erg dat hij nog niet terug is, ik woon in driebergen en ga elke dag naar school in zeist en over het algemeen lopen er altijd vrij veel katten bij onze school door het bosachtige stukje te struinen (de breul) dus ik zal mijn ogen ook even goed open houden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:18

Dankjewel! Onze vorige weggelopen kat liep daar ook in het bos bij de Breul, de laatste keer dat we hem op konden halen, was hij helemaal van het centrum van Zeist, naar pannenkoeken restaurant De Prinsenhof in Driebergen gelopen! Toen hadden we dus zoiets van, oke, die gaat terug naar mn ouders, want die gaat veeeeeeel te ver weg.

Maarja, ik hoop stiekem dat Bliss gewoon een beetje in de buurt zit en achter de dames aan zit, al zegt mn gevoel dat hij veel verder weg is... K hoop echt zo dat hij snel weer terug is, duurt me echt veel en veel te lang.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:00

Hey Joyce2, is Bliss nog steeds weg??
Pfff, duurt wel erg lang nu hè?
Had gehoopt dat je inmiddels goed nieuws zou hebben...
Nou veel sterkte nog :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:35

Ja, hij is helaas nog steeds weg, begin zo langzamerhand stiekem wel een beetje moedeloos te worden...

Onze overblijver Isis mist zijn maatje ook, hij begint zich nu echt aan ons op te dringen (op een leuke manier) om te spelen en te knuffelen, normaal deed hij dat ook wel, maar veel minder. Toen speelde hij natuurlijk veel met Bliss en ze wasten elkaar lekker en dat moet hij nu allemaal missen... Blegh, het is gewoon heel erg rot... Maarja, we spelen nu gewoon wat meer met hem en hij mag 's nachts op bed (oooh, slecht van ons, haha)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:46

echt onzin dat iedereen nu loopt te piepen dat t onverantwoord is om een ongecastreerde kater buiten te laten lopen, katers kunnen niet direct gecastreerd worden dat kan met 6-9 maanden ga je ze dan een half jaar binnen houden? echt waardeloos weer de reacties van bokt......

lijkt me ook echt vreselijk om een kat op die manier kwijt te raken las laats een verhaal van iemand op bokt die vertelde dat een vrouw uit de buurt m nu had en hem niet meer terug wilde geven...... ook raar was dat weet zo een twee drie niet meer wie t nou was.

gewoon hoop blijven houden hoor, en sorry als ik erover heen gelezen heb maar is ie gechipt? zo ja dan, stel dat de dierenambulance m ergens ophaalt en hij is wel overleden (sorry dat ik je daar aan moet laten denken) dan checken ze ook op chip en had je het te horen gekregen.
ik zou gewoon de asielen en andere instanties blijven bellen en vragen of er niet een kat is binnen gebracht gewoon volhouden! en misschien blijven zoeken een of twee keer per week?

hoop echt dat je m nog vindt!!!!!!!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:43

Mjay schreef:
echt onzin dat iedereen nu loopt te piepen dat t onverantwoord is om een ongecastreerde kater buiten te laten lopen, katers kunnen niet direct gecastreerd worden dat kan met 6-9 maanden ga je ze dan een half jaar binnen houden? echt waardeloos weer de reacties van bokt......

Ja, dan hou je ze een half jaar binnen, worden ze niet zielig van hoor.

Maar goed, on topic: het begint nu wel erg lang te duren Joyce, begrijp dat je moedeloos wordt :(:) En wat Mjay zegt, wel blijven bellen. Sterkte!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 19:33

Morgen ga ik maar weer een rondje bellen, net zo lang tot ze gek van me worden ;) Mn vriend en ik checken nog elke dag de Amivedi site en elke keer als ik het kattenluikje hoor klapperen hoop ik dat hij weer terug is, maar het is elke keer alleen Isis of de wind. Hij moet gewoon maar snel gevonden worden of zelf weer terug komen lopen...

@Mjay, hij is gechipt, dat hebben we gelijk gedaan zodra het kon!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:07

Mjay schreef:

lijkt me ook echt vreselijk om een kat op die manier kwijt te raken las laats een verhaal van iemand op bokt die vertelde dat een vrouw uit de buurt m nu had en hem niet meer terug wilde geven...... ook raar was dat weet zo een twee drie niet meer wie t nou was.

Sorry hoor, maar ik vind het wel onverantwoord en ja, mijn katten zijn zelfs tot een jaar binnengebleven! Wat ze niet kennen, missen ze niet hoor :)

En je tweede stukje...wel een goede drijfveer om je kat echt te laten chippen. Ik had gewoon aangifte gedaan van diefstal en aan de hand van de chip kunnen ze dan wel zien op wiens naam de kat staat.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:31

Mijn kat heb ik laten chippen na 10 weken.... ook direct een halsbandje om met koker.... Daarnaast is ze nog niet naar buiten geweest, ze is nu bijna een half jaar oud....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:14

Joyce, als je nog een goede DA omgeving Zeist zoekt kan ik je wel een zeker iemand aanbevelen ;)

Overigens is onze kat met 5,5 maand gecastreerd. Zijn ballen waren groter dan 1 cm, dat was daar de standaard. Plus dat hij 2,5 kilo woog en veel met zijn piemeloris begon te spelen, de eerste tekenen van geslachtsrijpheid dienden zich dus aan. Toen heb ik hem laten castreren.
Het sproeien moet je idd voor zijn hoor, katten doen dat nooit alleen buiten, juist het huis is daar heel interessant voor omdat ze op die manier hun territorium afbakenen.

Enneh, met de door jou genoemde DApraktijk heb ik geen goede ervaringen. Eén van de DA-en daar heeft mijn cavia vermoord met een zware overdosis medicijnen, en toen ik haar belde om haar erop te attenderen om deze fout in het vervolg niet meer te maken, werd ik uitgescholden!
Gelukkig studeerde de maand erna mijn vriend af en hebben we dus letterlijk een DA in huis :D dus hebben we de DApraktijk die jij noemde niet meer nodig, maar toch. En ik hoor veel vervelende ervaringen over hun praktijk. Die in Kerkebosch schijnt wel goed te zijn, en anders is er dus nog een leuke praktijk een kwartier verderop ;)

Hopelijk vind je Bliss snel, ik duim voor jullie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:20

Nou, dan mag je mij het adres wel even door pm'en ;)

De ballen zijn hier al behoorlijk zichtbaar, maar verder gedraagt Isis zich niet echt anders. Toen we hem net hadden, was er tegen ons gezegd dat het een vrouwtje was, pas veel later konden ze daadwerkelijk zien wat hij nou was en hij bleek na een paar keer goed kijken toch geen dame te zijn, maar een vent. Misschien is hij een beetje vrouwelijk ofzo, dat hij daarom nog geen stoere kater dingen doet, haha.

En Bliss, tsja... Die was al vanaf het begin een stoere bink, hij zal dus wel achter de dames aan zijn, al heeft hij ook nooit dingen in huis gedaan waarvan ik dacht, goh zijn hormonen beginnen op te spelen. Naja, hij moet gewoon snel weer thuis komen, want hij laat ons veel te lang wachten... En daarna, hakkie takkie weg zakkie!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:11

Mijn kater is net 4 maanden oud, en is gisteren gecastreerd. Gaat perfect. Waarom zegt iedereen 6-9 maanden? Hij is alleen in de tuin geweest en zal ook nooit meer dan dat zien :)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:30

@XoNo: Dat kan dus niet, als je je kaart van NDG of amivedi hebt bekeken staat er groot op dat het geen eigendomsverklaring is als de kat op jou naam staat. het is handig als je hem terug wil vinden en tuurlijk kan je de informatie op de chip gebruiken om aan te tonen dat het jou kat is maar er zit geen wettelijk eigendom aan de naam achter het nummer. als je de naam het nummer en alle rekeningen kan combineren ja dan kom je ergens. diefstal gaat waarschijnlijk toch niet op, de kat is niet uit huis gehaald.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:25

Daar heb je een punt Mjay...ik denk dat ik dat wijf het leven zuur had gemaakt :j Dan maar zo. Ben in bepaalde gevallen wel van het eigen rechtertje spelen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 10:59

Mijn oude overbuurvrouw heeft ook 1 van mijn katten (die bij mn ouders zitten) in huis genomen. Hij struinde daar altijd door haar tuin en dan gaf ze hem wat lekkers en zij is echt altijd thuis, het oude besje is al ergens in de 90. Ze heeft geen familie meer, er komen af en toe eens kennissen langs en zelf heeft ze een verwilderde kat. Toen kwam mijn dikkie dik daar dus aanwandelen en ze gaf hem zoveel aandacht, dat hij op een gegeven moment alleen nog maar bij haar zat.

Ik ben er toen heen gegaan, zag dat er een mandje en een bakje eten buiten stond (had ze speciaal voor hem neergezet, dat hij 's avonds wat te eten en een schuilplek had) en heb toen gezegd dat het mijn kat is en dat hij op een speciaal dieet stond en dat hij ziek zou worden als hij wat anders te eten zou krijgen, dus dat ze hem niet meer mocht voeren en niet meer binnen mocht halen. Toen kreeg ik te horen dat wij onze kat zouden mishandelen, dat hij niet voldoende eten zou krijgen en dat hij bij ons nooit binnen mag. Werd toen erg boos, aangezien mijn katten bij mn ouders de hele dag in en uit kunnen via een raampje op onze overloop. Er staat de hele dag eten, drinken en aandacht krijgen ze ook niet te kort.

Uiteindelijk heeft ze Dikkie een week met rust gelaten, maar toen begon het hele gedoe weer overnieuw. Ben toen naar mn dierenarts gegaan om te vragen wat ik kon doen. Bleek dat zij ook de dierenarts is van mijn overbuurvrouw en bij de DA waren ze in de veronderstelling dat MIJN kat dus haar kat zou zijn. Dat had ze hun wijsgemaakt. Kun je na gaan hoe makkelijk zoiets gaat! Ze had mij helemaal zwart lopen maken bij de DA! Al wist de DA niet dat ik die persoon dus was. De puzzelstukjes begonnen daar dus op de plek te vallen.

Naja, ik weer pissig die kant op, weer mn kat opgehaald, maarja, dat arme mens is zo oud, niets dringt tot haar door. Dus Dikkie ging weer die kant op... Toen ik met mn vriend ging samenwonen ben ik met haar gaan praten en mijn kat was echt haar maatje geworden, ze had niemand anders, haar wilde kat was inmiddels dood. Het was eigenlijk zo zielig en ze zorgt heel goed voor mijn kat, hij is dol op aandacht en zij is de hele dag thuis! Hij heeft zijn eigen stoel, voor de kachel, hij mag alles en word verwend. Toen heb ik met haar en de DA heb afgesproken dat ze de kat mag hebben. Als ze komt te overlijden gaat de kat weer terug naar mn ouders, want daar loopt hij af en toe ook nog naar binnen.

Ik vond het een moeilijke beslissing, maar hij had niet makkelijk mee kunnen verhuizen, omdat hij de boel sloopt en alles ondersproeit als je hem binnen houd en op mijn nieuwe adresje wou ik hem wel eerst 2 maandjes binnen houden. Die oude dame werd ook zo emotioneel toen we het erover hadden om hem mee te nemen met verhuizen, ik kon het gewoon niet over mn hart verkrijgen. Als mn kat het daar nou slecht had, had ik hem gewoon meegenomen, maar hij zag er zo tevreden uit daar... Dat maakte de beslissing ook zo moeilijk, ik wou dat hij alleen bij ons happy was, maar zo zie je maar, zolang je ze eten en aandacht geeft zijn ze gelukkig!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:07

Mjay schreef:

wat jij nu schrijft is kompleet onzin!
katers kunne met 12/13 weken al gecastreerd worden hoor! ze hebben dan zelfs nog minder last van.
ook fabeltje dat ze klein blijven is niet waar! *alleen zijn er DA's die niet willen omdat wat securderwerk is.. omdat natuurlijk klein is*

verder ben ik tegen buiten laten lopen van katten.. ze veroorzaken bij andere overlast.. (met alle gevolgen van dien denk aan vergifteging enzovoorts)
de ziektes die ze op kunne lopen... en dan inderdaad het niet meer terug komen.

@joyce2 ik hoop dat ie terug komt...
dat mensen klaagde over je hekwerk.. normaal mag je tot zoveel geloof 1,80 gewoon vrij bouwen.. mischien is een dichte ren een optie..
en ik zou me dus niks aantrekken van me buren tiss jou tuin! daarnaast beter een ren.. dan stront in de tuin....
ik ken zat mensen met mooie ren.. die ze ook nog eens mooi versiert hebben *met planten bv*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 15:48

Ik woon op een bovenwoning, dus ik weet niet of die 1,80m daar ook nog eens bovenop mag! Maar een ren is het overwegen waard, moet ik alleen eerst contact opnemen met de gene die het pand verhuurt, of hij dat ook in orde vind, want de mensen gaan hem altijd bellen als ze wat te klagen hebben. Heel kinderachtig, ipv dat ze nou eerst naar ons toe komen...

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:52

das niet leuk,

ik zougewoon toestemming vragen. zeg gewoon bij dat je probeert zo mooi mogelijk te maken en dat je niet wilt dat je katten overlast veroorzaken.

je hebt ook nog van doorscheinende hele stevige netten

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:44

1 van onze katten (gesterilisteerde poes) gaat ook vaak op 'vakantie'. De eerste keer meteen een maand (kwam toen gewond terug en mocht als fijne thuiskomer meteen naar de dierenarts om gehecht te worden), daarna bleef ze weer een lange tijd thuis, dan ging ze weer op stap etc. Vorig jaar in februari is ze weer weggegaan en ze is in november weer teruggekomen. Ze is nu nog thuis maar ze zal binnenkort wel weer vertrekken (meestal als het minder joud begint te worden). Zo gaat dat ieder jaar en het wordt steeds langer.

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar het kan dus ook dat ze langer wegblijven en toch weer thuiskomen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:10

Ik heb het hele verhaal gelezen, en vermoed dat hij of idd dood is, achter de vrouwtjes aan zit, of iemand anders zijn/haar kat geworden is. Mijn broertje was ook zijn kat kwijt, die dus door iemand anders in huis was genomen als haar kat. Toen ze ermee naar de dierenarts ging bleek er een chip in te zitten, en kwamen ze bij mijn broertje uit.. maar mooi dat die vrouw de kat niet terug wou geven!! Zo`n situatie is dan idd erg lastig..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:48

Wij vermoeden ook dat hij bij iemand in huis is genomen, maarja, hoe achterhaal je dat! Je staat gewoon zo machteloos... Ik heb echt geen idee hoe ik mijn lieve katje weer terug vind!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:08

Op animal plannet waren 2 kittens al met de ballen er af dus het kan heel jong al,gewoon blijven hopen je weet maar nooit.