Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:13

Daarom heeft die van mij nu ook een broekje aan, heb geen zin in al die rotzooi op de grond :=

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:02

Als ik mn paarden ga voeren op het land neem ik Stip altijd mee.
Het is daar koud en waait veel en dus krijgt ze een Eskadron dekentje op.
Ze is een Jack Russell met heel korte haartjes.

Als ik het dekentje een keer niet opdoe staat ze te rillen naast mij.
Met dekentje loopt ze lekker overal te snuffelen.

"s morgens vroeg ga ik met vier Jacks lopen (ja ik heb er vier :D )
Dan krijgt één van hen een reflecterend hesje aan en een ander een lampje om
haar halsbandje.
Het is hier op het platteland aarde donker en zo zien de automobilisten me lopen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:07

Ik vind het vreselijk, zeker als het voor het echt is en het arme dier daar hele dag in moet rondlopen en voor de gek staat te zijn :+ }:0 .

Maar voor een foto en of een grap is het leuk en grappig voor zolang het duurt :D .

Wat ik ook vreselijk onzinnig vind is, dat het constant rondgedragen wordt en of in een buggy rondgereden wordt, het heeft vier poten hoor, het kan lopen en is zelfs zeer goed voor ze.

Tenzij het nodig is: zoals voor tegen de kou en of tegen de loopsheid, dan is daar niks mis mee, maar dat hele gedoe van het aankleden als poppetjes enzovoort, dat vind ik vreselijk, neem dan liever een pop of een baby, kan je lekker eindeloos mee optutten en aan en uitkleden en mee tutten.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:13

Probeer maar eerst een hondenjasje in de maat van een DD te vinden :+
Voor onze puppy hadden we een broekje aangedaan ( met maandverbandje ) omdat ze loops was
Verder vind ik het echt verschrikkelijk, van die kleine hondjes met van die roze leren jasjes aan met bond kraagje ;)
Zolang de honden er geen leed aan hebben vind ik dat je het zelf mag beslissen ;)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:18

Zolang de hond nog wordt gezien als hond en ook een dusdanig leven heeft heb ik er geen moeite mee. Zelf heb ik ook een aantal jasjes/ truitjes voor mijn kleine hondjes. De een heeft erg korte pootjes en dunne beharing op zijn buik. Als het echt koud en nat is wordt zijn hele buik nat en dan krijgt hij een jasje aan. Vorige week was ie ziek geweest en toen heeft ie ook een paar dagen met een truitje aan gelopen.
Mijn poedel loopt nu constant met een truitje of jasje. Maar die heeft een zware longontsteking gehad dus daar neem ik nu geen risico mee. Ik word wel automatisch aangekeken van: oh god kijk haar met d'r fifi maar dat is dan maar jammer. Gezondheid gaat voor ;)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:19

Mitchall schreef:
Probeer maar eerst een hondenjasje in de maat van een DD te vinden :+

Kleinste maat pony deken... ik ken iemand die dat had :D

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:25

ThePast03 schreef:
Paarden met honden vergelijken in dit verband gaat niet op. Een paard zweet via de huid en een hond niet. Die zweet via zijn voetkussens en tong, dan zou je die in moeten pakken.

Mijn korthaar Chihuahua's hebben altijd zonder kleding buiten gelopen, ook met -20, en zijn nooit ziek geworden. Ook mijn bijna 15-jarige korthaar ging met de laatste vorst nog vrolijk zonder kleren naar buiten.

Mijn dierenarts (en vele met hem) zegt: Die kleding heeft voornamelijk nut voor de bazen, voor de honden is het onzin en zelfs af te raden.
Gewoon in beweging houden en ga je ergens stil staan pak ze dan even op en doe ze desnoods even onder je jas.

Het is en blijft gewoon een hype, voor de hype zag je zelden tot nooit Chihuahua's met kleding, hooguit een dekje bij een zieke hond. En die hebben het allemaal overleefd. :)

amen _/-\o_ _/-\o_

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:41

Mijn moeder had een pinchertje dat erg dun was, door steeds terugkerende darmontstekingen. Alleen al vanwege het commentaar van de mensen ("ach wat mager") deed ze die maar een dekje op. Bovendien kostte het warm houden 'swinters veel extra energie en was het beestje zo kaal als een neet op haar buikje, het moest gewoon.

Toen mijn hond een hondentrimster was tegengekomen, moest ie daarna 'swinters toch echt wel een jasje aan, heb ik ook liever niet, ik loop niet graag voor schut, maar het moest wel. (Het is een oude hond).

Dit jaar het ik het haar 'swinters lang gelaten, en was er niks aan de hand.

Overigens heb ik voor de hype wel degelijk chihuahua's met kleding gezien, maar dat waren de kortharige varianten, en dan in koude winters.

Oh ja, onze dierenartsen raden het zeker aan, om in bepaalde gevallen jasjes/dekjes te gebruiken.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:42

Ik heb 2 maltezers en 1 ervan draagt een jasje als we gaan wandelen. De ander heeft een super dikke vacht en nooit last van de kou. Maar deze heeft het meteen koud en wil anders ook niet naar buiten. Hij vind het heerlijk. Maar dit is ook alleen voor het wandelen wanneer het koud is :) Maar toch, wanneer ik weer thuis kom wordt het soms moeilijk om zijn jas uit te krijgen. Hij vind hem blijkbaar wel heel erg leuk :P
Maar voor mezelf ben ik dus wel op zoek gegaan naar iets leuks, dus hier op Bokt een super leuk Chanel jasje gekocht voor mijn hondje :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:48

Ik heb voor mijn kleine kruising een trui(mams gebreid) en een waterdicht jasje. Mijn hond gaat regelmatig mee achterop de brommer en dat is toch wel fris. Zowel voor mij als de hond.

Ook heb ik hem in oktober nog geschoren, niet extreem kort, maar wel zo kort dat hij het soms wat koud had, nou dan krijgt hij met wandelen een jas aan(net als ik).
Scheren doe ik vanwege zijn vacht. Dit is op aanraden van da, dus daar wil ik niks over horen!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:16

ik heb mijn hond een keer voor de fun kleren aan getrokken :D
Afbeelding
was wel een keer en nooit weer :D

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:56

Onze hond (Stabij) doe ik wel als hij helemaal nat geregend is, of al ik hem gewassen heb een fleecedeken op.
Dit doe ik omdat hij het erg irritant vind om nat te zijn, en dan door het huis gaat rennen en gek doen. Met zo'n deken om doet hij dit niet en blijft ie gewoon rustig.

Wat betreft mutsen, zonnebrillen en broekje enz enz.
dat vind ik grote onzin, maar goed dat is ieder voor zich.
ik snap wel dat kleinere hondjes het echt koud hebben als ze nu naar buiten moeten, en dat ze dan een dekje om krijgen.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:57

danieke94 schreef:
ik heb mijn hond een keer voor de fun kleren aan getrokken :D
Afbeelding
was wel een keer en nooit weer :D

haha hij kijkt echt zo van, baas moet dit echt?? :roll:

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:39

Haha maar dat is gewoon voor de lol, dat doe ik ook wel eens. xD
Dat moet kunnen, vind ik.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:34

Ik heb 3 yorkshire terriertjes, ze gaan vaak mee naar stal, zeker met de kou van afgelopen tijd trek ik ze iets aan, het liefst iets wat soepel maar warm zit. Ze hebben geen ondervacht, bij 2 vd 3 kijk je zo op de huid. Ik hou ze altijd kort, geen gedoe met strikjes of zo, ze mogen ook echt hond zijn, ze zitten overal op en in. Ze gaan ook heel vaak mee naar het bos. Ik heb nogal wat jasjes liggen die ik nooit gebruik omdat ik ze te opzichtig vind. Maar ze hoeven geen kou te lijden.

Zo ken ik ook mensen die een buggy hebben, de een heeft een oud bejaard hondje die slecht kan lopen en de ander heeft een golden die aan haar poot geopereerd is en niet mag wandelen, om de dagelijkse sleur een beetje te doorbreken kunnen ze op deze manier toch een frisse neus halen, daar heb ik geen moeite mee, maar ik zie mezelf niet achter zo'n wagentje lopen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:46

Met deze kou heeft mijn hond geen jasje aan maar een 'paarden'deken (eskadron). En vooral omdat deze deken een buikflap heeft. Als het vriest heeft ze deze deken op. Het is een mini jack russel en zit dicht bij de grond met een kaal buikje en weinig vet. Ze heeft ook al een x blaasonsteking gehad. Als het vriest en ze heeft geen deken op, rilt ze en wil ze niet mee naar buiten.
Ik ben nu aan het verhuizen en in het nieuwe huis mag de vloerverwarming nog niet aan. Ze gaat dan wel mee maar het is daar erg koud. Met jasje rent ze vrolijk rond en ligt lekker in het mandje. Zonder jasje staat ze voor de deur te piepen. En ja in de natuur heeft een hond geen jas aan maar in de natuur slapen ze niet in bed en wonen ze niet in een huis. :-)
Afbeelding

Als je een jas aan hebt voor de lol vind ik het niet kunnen (of 5 tellen voor een foto), heeft het nut tegen de kou oké. Maar het moet wel zo zitten dat het de hond niet belemmerd in zijn doen en laten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:11

Mytens schreef:
Met deze kou heeft mijn hond geen jasje aan maar een 'paarden'deken (eskadron). En vooral omdat deze deken een buikflap heeft. Als het vriest heeft ze deze deken op. Het is een mini jack russel en zit dicht bij de grond met een kaal buikje en weinig vet. Ze heeft ook al een x blaasonsteking gehad. Als het vriest en ze heeft geen deken op, rilt ze en wil ze niet mee naar buiten.
Ik ben nu aan het verhuizen en in het nieuwe huis mag de vloerverwarming nog niet aan. Ze gaat dan wel mee maar het is daar erg koud. Met jasje rent ze vrolijk rond en ligt lekker in het mandje. Zonder jasje staat ze voor de deur te piepen. En ja in de natuur heeft een hond geen jas aan maar in de natuur slapen ze niet in bed en wonen ze niet in een huis. :-)
Afbeelding

Als je een jas aan hebt voor de lol vind ik het niet kunnen (of 5 tellen voor een foto), heeft het nut tegen de kou oké. Maar het moet wel zo zitten dat het de hond niet belemmerd in zijn doen en laten.

Met dat laatste ben ik het 100% eens!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:18

Nou Klijntjuh, die capuchons op jouw jasjes die belemmeren een hond wel degelijk! Ik snap nog steeds niet wat jouw standpunt nou is hoor...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:02

Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.

Hier mijn hond in winter outfit.
Afbeelding

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:14

ff lekker off-topic:

Viola wat heb jij een ontzettend gááf hondje! (met of zonder jas!)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:30

Viola, is dat een naakthond, cool?
Ik heb deze pakjes bij de Diebo in Nieuwegein zien hangen.
Voor mijn hondje niet nodig maar wat ik me afvraag, plast een reu niet zo zijn pijp in? Ik heb een teefje vandaar de vraag :-)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:24

xManon_ schreef:
Nou Klijntjuh, die capuchons op jouw jasjes die belemmeren een hond wel degelijk! Ik snap nog steeds niet wat jouw standpunt nou is hoor...

Ik heb nog geen seconde gemerkt dat dit belemmerd! je rennen en vliegen er alsnog mee.
Zouden ze er last van hebben, kregen ze het niet aan. Simpel

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:32

viola schreef:
Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.

Het ligt eraan bij welk ras, bij een teckel komt het inderdaad niet tot het einde van zijn rug, bij mijn hondjes wel.
(de jasjes die ik verkoop dan, ik heb er zelf ook een gehad die niet tot het einde van zijn rug kwam.
Een maat groter vaak wel ;) )

Ik heb nu echt HET pakje voor Mufasa gevonden. hij vind hem heerlijk merk ik, aangezien hij minder stijf is met het pakje aan, omdat hij zelfs zijn achter knietjes warm houd!
Afbeelding

Ze hadden hem ook in het zwart. maar als ik kan kiezen kies ik gelijk een leuk kleurtje.

Hij is van binnen helemaal fleece, heerlijk zacht en warm.
Van buiten waterdicht, dus nat gras kan hem niet raken :P

Ik merk een wereld van verschil als hij zijn pak wel of niet aan heeft.
Als hij hem niet aan heeft, wil hij na 5 min niet meer lopen, is doorweekt van het natte gras, en wil gedragen worden.(in mijn jas)
Met dat pakje aan kan hij veel meer aan. Alleen de paar dagen echt dikke vorst kreeg hij zulke koude pootjes dat hij niet meer willde.

Heel apart, want mijn andere heeft (zolang hij beweegt) nergens last van.
Pas als we weer van het park naar huis gaan, en 5 min voor het stoplicht moeten staan, begint hij ineens te rillen, echt kou.

Maar zodra we weer lopen is er niets aan de hand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:35

Mytens schreef:
Viola, is dat een naakthond, cool?
Ik heb deze pakjes bij de Diebo in Nieuwegein zien hangen.
Voor mijn hondje niet nodig maar wat ik me afvraag, plast een reu niet zo zijn pijp in? Ik heb een teefje vandaar de vraag :-)

Dit pakje heb je zeker niet zien hangen, want die heb ik zelf in elkaar gezet :D
Mijn hond is ook een teefje dus heeft ook geen last met plassen, maar voor een reu moet je idd wel kijken dat het goed past en aansluit.