Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:Paarden met honden vergelijken in dit verband gaat niet op. Een paard zweet via de huid en een hond niet. Die zweet via zijn voetkussens en tong, dan zou je die in moeten pakken.
Mijn korthaar Chihuahua's hebben altijd zonder kleding buiten gelopen, ook met -20, en zijn nooit ziek geworden. Ook mijn bijna 15-jarige korthaar ging met de laatste vorst nog vrolijk zonder kleren naar buiten.
Mijn dierenarts (en vele met hem) zegt: Die kleding heeft voornamelijk nut voor de bazen, voor de honden is het onzin en zelfs af te raden.
Gewoon in beweging houden en ga je ergens stil staan pak ze dan even op en doe ze desnoods even onder je jas.
Het is en blijft gewoon een hype, voor de hype zag je zelden tot nooit Chihuahua's met kleding, hooguit een dekje bij een zieke hond. En die hebben het allemaal overleefd.
Mytens schreef:Met deze kou heeft mijn hond geen jasje aan maar een 'paarden'deken (eskadron). En vooral omdat deze deken een buikflap heeft. Als het vriest heeft ze deze deken op. Het is een mini jack russel en zit dicht bij de grond met een kaal buikje en weinig vet. Ze heeft ook al een x blaasonsteking gehad. Als het vriest en ze heeft geen deken op, rilt ze en wil ze niet mee naar buiten.
Ik ben nu aan het verhuizen en in het nieuwe huis mag de vloerverwarming nog niet aan. Ze gaat dan wel mee maar het is daar erg koud. Met jasje rent ze vrolijk rond en ligt lekker in het mandje. Zonder jasje staat ze voor de deur te piepen. En ja in de natuur heeft een hond geen jas aan maar in de natuur slapen ze niet in bed en wonen ze niet in een huis.
Als je een jas aan hebt voor de lol vind ik het niet kunnen (of 5 tellen voor een foto), heeft het nut tegen de kou oké. Maar het moet wel zo zitten dat het de hond niet belemmerd in zijn doen en laten.
xManon_ schreef:Nou Klijntjuh, die capuchons op jouw jasjes die belemmeren een hond wel degelijk! Ik snap nog steeds niet wat jouw standpunt nou is hoor...
viola schreef:Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.
Mytens schreef:Viola, is dat een naakthond, cool?
Ik heb deze pakjes bij de Diebo in Nieuwegein zien hangen.
Voor mijn hondje niet nodig maar wat ik me afvraag, plast een reu niet zo zijn pijp in? Ik heb een teefje vandaar de vraag