aquarium

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:42

Ik heb me daar even gemeld! Bedankt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:06

Mas schreef:
anneliesdj schreef:
Mijn slechte ervaringen met alleen mannen zijn dat er één of twee heel mooie mannen zijn en de rest kwijnt weg, wordt achterna gezeten

Vind ik een erg vreemd verhaal moet ik zeggen hoor :P
Dus er zijn 2 mooie mannetjesguppen en die zitten de rest achterna? Jaloezie bij guppen? :P
(Sorry kan ik me niks bij voorstellen eigenlijk)

Hier gaat het in ieder geval al jaren goed, ik weet niet onder welke omstandigheden jij guppen hebt gehouden,
maar dit heb ik nog nooit meegemaakt moet ik zeggen :n Zolang er voldoende ruimte en voedsel is hebben de dieren
namelijk geen enkele reden om elkaar achterna te zitten, zéker niet als er geen vrouwtjes bij zijn.

Gunst, moet ik je nu ook nog gaan overtuigen dat ik hier niet zit te liegen??

Ik heb jaren guppen gehad zoals ik zei, niet in kommetjes of wat ook maar in bakken van min 60cm, is altijd goed gegaan tot ik een keer alleen mannen had. Zoals ik zei joegen ze elkaar op en vraten elkaar de staart af, er bleven twee mooie over en de rest ging een voor een dood. Lijkt me geen toeval.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:41

Hallo!

Even een stipje hierzo.
Ik heb nu een Superfish aqua 30 maar ik weet niet wat voor vissen ik daarin kan houden..
Ik heb hem ook nog niet gevult..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:45

anneliesdj schreef:
? In overvloed? Geef mij dan maar eens gauw wat adresjes want ik ben al ruim een half jaar op zoek maar niemand kan me eraan helpen. En ja, ik heb verder gekeken dan de dierenwinkel om de hoek.

Ik weet niet of je al eens op de vivariumbeurs bent geweest?
Kan me van vorig jaar een hele stand herinneren met killi's, de beurs is in maart weer, en deze keer nog groter dan vorige keer dus waarschijnlijk meer keuze wat betreft killi's
Het is in Utrecht.

Edit: site toegevoegd
http://www.vivariumbeurs.nl

Edit2:
Tussen de standhouderlijst
Citaat:
Killivissen en Corydoras
* Aquarium
* Particulier
Killivissen en Corydoras Oss
* Nederland

Maargoed, misschien kon je het al, maar als je de beurs nog niet kent hoop ik dat je hier wat aan hebt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:17

Ben er nog nooit geweest maar bedankt voor de tip, heb inmiddels al wel killi's gevonden maar kan nooit kwaad om te gaan kijken ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:19

Ginootje schreef:
Hallo!

Even een stipje hierzo.
Ik heb nu een Superfish aqua 30 maar ik weet niet wat voor vissen ik daarin kan houden..
Ik heb hem ook nog niet gevult..

Dat is wel een heel erg klein bakje, heb je niet zoveel keuze, net als TS.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:20

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:48

anneliesdj schreef:
Ik had het niet over tropische vissen in het algemeen maar over sommige vissen (veel is niet allemaal), neem bv paradijsvissen, worden vaak tropisch gehouden terwijl die het veel beter doen als ze in de winter kouder worden gehouden.

Sommige vissen reageren sterk op een daling van temperatuur, enkele dagen een paar graden kouder dan normaal stimuleert vaak tot eiafzetting. In het wild = kouder water = regen gevallen = meer voedsel dus beste tijd voor voortplanting.

Waarom zou er in het regenseizoen meer voedsel zijn voor de vissen die sowieso al onder water leven en eten?
Meestal is juist de stijging van temperatuur de reden tot het afzetten van eieren, warmer water --> eitjes komen sneller uit --> jongen vissen groeien beter. Daarbij, warmer weer --> meer insecten --> meer te eten

Kijk ook maar eens op de sites waarop beschreven staat hoe je vissen het beste kunt laten kweken, 9 van de 10x staat er, laat het watertemperatuur langzaam een paar graden stijgen ;)

Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd, daar was dit topic niet voor geopend.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:57

Ik wou net zeggen, ik weet niet beter dat ze met warmere tempratuur eitjes gaan afzetten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:07

Kouder water = regen = planten bloeien = meer insecten ;)
Water een paar graden warmer maken kan idd ook werken en misschien komen daardoor eitjes sneller uit maar dat heeft geen zin als er geen voedsel genoeg is.
Maar topic is hier idd niet voor bedoeld dus laten we het hierbij laten.