Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Even alles op een rij, de hond heeft:
-Koorts
-Abces
-Uitslag
-Uitval van poten
-Zwelling en uitslag op het hoofd
Dat van die abcessen herken ik. Abma spoot ab in de buurt van de abcessen zodat het snel ter plekke was. Verder raadde hij me toendertijd het gebruik van prednison zeer af.
De pup eet goed, dat is dan weer positief. Drinkt ze erg veel? Kan het zijn dat haar nieren de afvalstoffen uit het lichaam niet goed verwijderen?
Zijn de ogen geel? Dat kan op een verminderde leverfunctie duiden.
Waarmee maak je schoon (het huis dan), kan ze allergisch zijn voor een schoonmaak of wasmiddel?
Ik denk ook maar even hardop mee.
Sjolvir schreef:ab in de buurt van abcessen spuiten is niet echt nuttig. (of je moet het in het
abces spuiten, maar dan zou ik zeggen, open leggen en spoelen)
AB wordt eerst daar opgenomen, gaat dan de bloedbaan in en wordt verdeeld over het lichaam en gaat dus ook weer terug naar de ontsteking.
Rottig iets is dat de ab, doorgaans niet zomaar in het midden van een pusbult terecht kunnen komen.
Wil je AB zo snel mogelijk laten werken, dan zal je het rechtstreeks in de bloedbaan
moeten spuiten. (dus intraveneus, hals/pootje)
Kan je je allicht ook voorstellen daar lopen namelijk geen bloedvaatjes heen om het te gaan brengen.
Wat wel kan bij open abcessen is spoelen.
Ben beniewd of er uit de kweek een bacterie komt of dat het abcessen zijn die om een andere reden ontstaan.
prednison heeft deze dierenarts denk ik gegeven hinkend op 2 gedachten
(die te volgen zijn!)
AB voor het geval het puur een bacterieel proces is.
(Wat prima mogelijk is en alle verschijnselen kan verklaren)
En de prednison omdat het pupje haar kop enorm opzwol en j.c. en andere
autoimmuunziekten (die niet uit te sluiten zijn) daar op zouden moeten reageren.
Ben benieuwd wat eruit komt! Hopelijk knapt ze snel op.
Cassidy schreef:Even denkende aan de paarden: sommige abcessen kunnen zich inkapselen en de AB kan er niet bij. Ik weet niet of je bekend bent met Rhodococcus Equi (voorheen Corynebacterium Equi) maar veulens die dat krijgen moeten aan de AB gecombineerd met een poeder dat normaal voor kippen/vogels wordt gebruikt en dat er voor zorgt dat de AB wel door die ingekapselde abcessen komt.
De antibiotica die gebruikt wordt is Rifampine (gebruikt voor mensen met TBC) en dat poeder dat je er doorheen moet mengen is van de firma Merial, naam van het product weet ik niet meer. Leg het even voor aan je DA
jeanet01 schreef:ik heb niet het hele topic door gelezen maar gaat het om 1 abces waaruit etter komt en voor de rest zwellingen
Lymfe klieren opgezwollen/ zwelling van het hoofd.
Onverklaarbaar manken aan meerdere benen.
Ik weet niet of er al naar gekeken is maar een test op ziekte van Lyme zou een optie kunnen zijn
potverdikkie schreef:bedenkt voor deze info, (moet er wel even een woordenboek bij pakken)
Maar er ontstaan dus nu op haar lichaam bulten echt zo groot als een half ei.
lymfe klieren nemen in dikte af, maar zijn nog gewollen.
Ik zal het de DA laten lezen, die begrijpt het vast beter dan ik
Sjolvir schreef:Als het goed is hoeft die het niet te lezen en weet hij wat j.c. is!