Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veulen84 schreef:Wat een discussie.
Dat iets werkt wil niet zeggen dat iets anders dan niet werkt mensen.
Ik voeg voor de konijnen in de flat een heel klein beetje druivensuiker/honing toe (2,5 gram op 1 liter). Dat werkt, en voor die week in het jaar dat het in Nederland vriest beschouw ik dat niet als extreem schadelijk. Ik haal wel alle waterflessen weg. inderdaad het ijzer bevriest. Ik weet niet of het de tongen kapot maakt. Maar wat ik wel weet is dat bevroren kogeltjes geen water door laten. Dan heeft het nog geen nut.
Alle konijnen (en cavia's) krijgen 's middags/'s avonds ook nog een halve sinaasappel of appel. Gewoon voor het geval dat.
Voor me groepskonijnen heb ik iets anders. Voor iedereen die bereid is 30 euro uit te geven is dit geweldig:
http://www.fretten.nl/kattenartikelen.html
Een waterfontein. Nooit bevroren en niet kapot te krijgen
Don_Zhivago schreef:konijnen die hun hele leven al buiten staan, kan je beter buiten laten staan hoor... naar binnen halen, ookal is de gang onverwarmd is een te grote stap..
vanacht is het weer -8 ofzo.. en ik een gang is het boven vriespunt.. dus die overstap is te groot.. het naar binnen brengen is niet het probleem... maar et naar buiten zetten is vaak een te grote stap...
Don_Zhivago schreef:konijnen die hun hele leven al buiten staan, kan je beter buiten laten staan hoor... naar binnen halen, ookal is de gang onverwarmd is een te grote stap..
vanacht is het weer -8 ofzo.. en ik een gang is het boven vriespunt.. dus die overstap is te groot.. het naar binnen brengen is niet het probleem... maar et naar buiten zetten is vaak een te grote stap...
Don_Zhivago schreef:nou bedenk je zelf maar is in...
de ene nacht zit je buiten met -10.. veel stro, en je kan door je hok heen huppelen...
de volgende dag mag je naar binnen ong. +7 dat scheelt bijna 20 graden..
dag erna moet je weer naar buiten.
konijnen die buiten zitten, maken een dikke vacht aan.. lekker veel stro, en ze houden zich warm..
ze hoeven dus helemaal niet naar binnen.. ivm de wintervacht..
Juul schreef:Weet ik maar het kon tegen de -12 worden, en daar kunnen konijnen niet tegen. Dan maar naar binnen hoor, anders slapen we niet.
Ze komen trouwens om de dag 3 uurtjes binnen omdat we alleen binnen een ren (kunnen) hebben. Vanaf dat ze 7 weken zijn al.