Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:34

Nou precies wij ook, het arme dier is soms echt heel erg overstuur

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:35

Als je goed gelezen hebt, staat er dat ze eerst de hond meenam naar haar werk; de situatie is duidelijk veranderd..
Toch bestaat er zoiets als liefde.. waarschijnlijk is ze zich onwijs aan het beestje gaan hechten. Wat doe je dan; oh ik heb nieuw werk dag hond.
Je weet heel niet wat die hond voor haar betekend..

En wat ik wil?
Ik wil helemaal niks, ik vind alleen dat er hier op een verkeerde toon over de buurvrouw word gepraat zonder dat iemand ook maar háár verhaal gehoord heeft.

Makkelijk conclusies trekken als je niks van de hond of van het baasje afweet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:37

wat ik weet is voldoende......... dier zet de buurt op stelten als zij er niet is,. en zij doet er niks aan..............

het hoe, waarom, hoezoo, en verleden is geen issue........ het is hier en nu, en het werkt neit........... dus moet er gezocht worden naar een werkbare oplossing voor iedereen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:37

Liefde is... een dier een ander huisje bieden als jij hem zelf niet meer kan geven wat hij nodig heeft, hoeveel je ook aan hem gehecht bent.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:38

Liefde ligt.. misschien iets ingewikkelder dan dat.
Maargoed, zoals ik net ook al aangaf is dit een nutteloze discussie aangezien niemand elkaar hier gaat overtuigen Knipoog

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:39

x_rebecca : ja ik lees wel het hele topic door voordat ik iets eruit gooi.

De ts zeikt heel die buuf niet af, er wordt hier gediscussieerd over hoe je dit op zou kunnen lossen.
Ja, het is aso van die buuf dat ze geen oplossing voor die hond zoekt, en aso dat ze niet reageert op de brief van de ts.

Dat die buurvrouw moet werken, ja duh ik ook. Maar ik heb gekozen voor een hond, en moet dus soms ook wel eens dingen laten omdat ik de hond niet de hele dag alleen kan laten ( en ja ze kan heel goed alleen ). Beetje jammer dat die buurvrouw zo niet denkt, als je geen tijd/ aandacht aan je hond kan of wil besteden, zoek dan aub een goed tehuis en val zeker je buren er niet mee lastig.
Stel dat ik straks absoluut geen tijd meer aan mijn hond zou kunnen besteden ( kunnen en willen is ook nog een verschil ) dan wordt er wel degelijk een oplossing gezocht, mag je dier niet onder lijden klaar.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:40

En dat is het probleem rebecca je snapt het simpelweg niet, er hoeft hier niemand voertuigd te worden hier van iets.

Vandaar dus ook de vraag wat je nou wil bereiken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:43

Jullie proberen anders met zn allen érg hard iedereen ervan te overtuigen dat alle schuld bij de buuf ligt..

En aangezien ik een totaal andere mening over dit heb vind ik toch wel dat er geprobeert word mij te overtuigen dat ik totaal fout zit.
En dat zit ik niet, ik weet waar ik over praat..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:45

x_Rebecca schreef:
Jullie proberen anders met zn allen érg hard iedereen ervan te overtuigen dat alle schuld bij de buuf ligt..

En aangezien ik een totaal andere mening over dit heb vind ik toch wel dat er geprobeert word mij te overtuigen dat ik totaal fout zit.
En dat zit ik niet, ik weet waar ik over praat..

nogmaals................... de schuld ligt bij mij???????? of bij jou???????? of bij balkenende misschien????????

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:46

De schuld ligt helemaal bij niemand.
Iedereen heeft recht op een leven, ook die buuf dus ook zij is niet de schuldige.

Er is niemand om aan te wijzen als schuldige, wel als probleemoplosser..

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:46

Rebecca, heb je zelf een overlastgevende hond? Boze buren? Of zit je vandaag niet zo lekker in je vel?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:47

*als mensen nou gewoon eens het topic doorlezen.
dan maar een rechtstreekse quote van mezelf..

x_Rebecca schreef:
Ik snap dat het heel vervelend is, maar ik denk niet dat ze er veel aan kunnen doen, wij hebben zelf namelijk ook zo'n hond, zodra we weg gaan wordie helemaal gek, blaffen, huilen, van alles.. maarja, ik moet ook naar school, en zo af en toe moet mn moeder toch echt boodschappen doen (bij ons is het meer zo dat de hond ons kwijt is, hij is aan het dementeren Ach gut ) onze buren hebben er wel eens wat van gezegd, daarom proberen wij zoveel mogelijk thuis te zijn.. maarja, je kan niet altijd thuisblijven voor de hond.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden, want het is inderdaad vervelend, ook voor de hond Lachen Is het een wat oudere hond of niet? Anders zou dat namelijk heel goed het probleem kunnen zijn..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:49

Rebecca het maakt helemaal neit uit waarom de hond blaft.

Feit is: De hond veroorzaakt overlast
OPlossing: Ligt bij de buurvrouw het is haar hond dus zij dient voor een oplossing te zorgen.

Het hoe wat waarom is helemaal niet van belang.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:50

x_Rebecca schreef:
Iedereen heeft recht op een leven, ook die buuf dus ook zij is niet de schuldige.

Als de buuf een leven wil van veel weg zijn hoort daar geen hond in thuis. Doet ze dat wel en gaat de hond daarom overlast geven is dat dus haar schuld aangezien zij dus bewust de hond zoveel alleen laat en op de hoogte is van het probleem.

Sorry maar kan er niks anders van maken

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:50

x_Rebecca schreef:
Als je goed gelezen hebt, staat er dat ze eerst de hond meenam naar haar werk; de situatie is duidelijk veranderd..
Toch bestaat er zoiets als liefde.. waarschijnlijk is ze zich onwijs aan het beestje gaan hechten. Wat doe je dan; oh ik heb nieuw werk dag hond.
Je weet heel niet wat die hond voor haar betekend..

En wat ik wil?
Ik wil helemaal niks, ik vind alleen dat er hier op een verkeerde toon over de buurvrouw word gepraat zonder dat iemand ook maar háár verhaal gehoord heeft.

Makkelijk conclusies trekken als je niks van de hond of van het baasje afweet..

Hoe kun jij nou weten of de TS wel of niet iets van de hond of baasje weet? Woon jij er soms ook langs? Daarbij heeft de buurvrouw nou niet echt haar best gedaan om te reageren op de TS, er wordt helemaal niet gereageerd. Verder vind ik de opmerkingen van de TS over de buurvrouw helemaal niet afzeiken. Als jij dat afzeiken noemt heb je erg lange tenen. De TS vertelt het verhaal over hoe zij en de buurvrouw communiceren, dat zal nooit 100 procent objectief zijn want het is haar kant van het verhaal.

Daarbij is het feit dat de buurvrouw OVERLAST veroorzaakt overduidelijk. Het is haar hond en haar verantwoordleijkheid dat ie zijn kop houdt en niemand overlast veroorzaakt door het geblaf heen. En ja ik weet hoe het is als een hond constant blaft. Daar heeft die van mij namelijk een handje van, en het is bloedje irritant. De hond kan zelf niet instaan of begrijpen dat als hij blaft dat irritant is. ZIJ wel. ZIJ moet ervoor zorgen dat dat geblaf stopt. KLAAR.

En dan kan jij wel net doen alsof de buurvrouw god weet niet wat voor zielig persoon is maar dat maakt geen reet uit, of moet geen reet uit maken. Haar hond bezorgt overlast, zij moet er voor zorgen dat het stopt. Of ze nou wel of niet een zielig verhaal gaat ophangen over der hond.

En als jouw hond jouw buren overlast bezorgt meot JIJ ervoor zorgen dat dat niet gebeurt. Of hij nou wel of niet aan het dementeren is. Simpel. Als we overal met verzachtende omstandighedenen moeten rekening houden dan is er geen eind meer aan.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:52

AMEN !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:52

x_Rebecca schreef:

en als het probleem niet opgelost word dan is ze wel schuldig?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:53

@Rebecca
Volg dit topic vanaf het begin, zie mijn aandeel, net aan het bijlezen geweest, errug veul ineens, deze gemist, mijn excuses.

Zoals ik jouw quote lees, overlastgevende hond, buren hebben jullie hierover aangesproken, jullie hebben als oplossing, zoveel mogelijk iemand thuis voor de hond. Goed opgelost! Jullie hebben hier zelf verantwoording over genomen!

Deze buuf heeft geen enkele intentie om een oplossing te vinden, dat is eigenlijk het hele probleem zowel voor de buren als voor de hond. Het is toch te gek voor woorden dat een bemiddelaar ingeschakeld moet worden om een probleem op te lossen?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:57

Voordat je een oplossing kan bedenken moet je wel eerst het probleem weten en nee, het probleem is niet de zielige allenige hond, er zit vast meer achter.

Dus het hoe wat waarom is zeker wel van belang en inderdaad zij hoort voor een oplossing te zorgen maar je kunt niet verwachten dat die er 'zeer binnenkort' al zijn.

Het is waarschijnlijk al een gewoonte geworden, gewoontes + oudere honden, dat duurt lang.

En dat zij voor een oplossing moet zorgen betekend niet dat zij de schuldige is.. dat was mijn voornaamste punt..

En Horsiex (ofzo, sorry weet je naam niet meer precies.. )
wij veroorzaken dus niet echt overlast aangezien er (bijna) altijd iemand thuis is.
Maar ieder mens moet wel eens een boodschapje doen, of whatever; ja dan blaft onze hond..
Denk je dat dat voor ons leuk is? of voor de buren? of voor de hond zelf?
Ik weet niet of je enigzins verstand hebt van dementerende dieren maar daar kun je niks (okee, zeg nooit niks) aan doen.

En over de of de TS wat over de buurvrouw weet, zo komt ze op mij over.
De andere buren houden toch ook enigszins rekening met de situatie?

En nee kiwiko, je weet nooit hoe hard ze haar best doet om de hond te laten stoppen met blaffen; zij zal het vast ook vreselijk vinden dat de hond alleen zit en blaft (denk maar terug aan de berichten over uitlaten e.d ) niemand is schuldig..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:59

pri_lady schreef:
@Rebecca
Volg dit topic vanaf het begin, zie mijn aandeel, net aan het bijlezen geweest, errug veul ineens, deze gemist, mijn excuses.

Zoals ik jouw quote lees, overlastgevende hond, buren hebben jullie hierover aangesproken, jullie hebben als oplossing, zoveel mogelijk iemand thuis voor de hond. Goed opgelost! Jullie hebben hier zelf verantwoording over genomen!

Deze buuf heeft geen enkele intentie om een oplossing te vinden, dat is eigenlijk het hele probleem zowel voor de buren als voor de hond. Het is toch te gek voor woorden dat een bemiddelaar ingeschakeld moet worden om een probleem op te lossen?

Wij hebben het zo op kunnen lossen omdat mijn moeder niet mag werken (ivm ziekte blablablaaa.)
Zij moet wel werken.. als niemand van werkend Nederland een hond mag hebben denk ik dat veel honden baasjesloos worden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:59

x_Rebecca schreef:
En dat zij voor een oplossing moet zorgen betekend niet dat zij de schuldige is.. dat was mijn voornaamste punt..

..

wie is er dan wel schuldig..... IK? jij? TS? harry potter?........ misschien de zeven dwergen????

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:00

Je valt in herhaling Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:00

klopt want ik heb nog geen antwoord Haha! Haha! Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:01

Dan doe je het goed als er bijna altijd iemand thuis is, maar dan is het ook geen overlast meer in mijn ogen. Dan is dat af en toe maar even, deze hond blaft aanhoudelijk bijna elke dag.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:02

@ Rebecca
Ze is wel schuldig want ze wil niet in gesprek, geeft geen enkele reactie dus zij laat het probleem de overlast voortduren.

Jullie hebben toch ook gehoor gegeven aan wat de buren constateerden? En ja, ken ze dementerende dieren.........best lastig!