Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
take_one schreef:Adil18 schreef:Kijk, en als er mensen zijn die er dat zeggen heb ik er dus ook geen moeite mee om een doodgebeten kat terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Moeten ze maar niet zo zeuren!![]()
En dan kan ik me dus ook helemaal vinden in die duivenboer hier die de katten afschiet omwille van zijn prijswinnende, mega-dure duiven. Moeten ze maar niet zo zeuren hoor, die katteneigenaren
Trouwens zie je kattanvollières/rennen al steeds meer verschijnen hoor! ind ik een goede zaak!
Denk dat je je hond dan toch beter moet opvoeden hoor.
Dat je er een keer water overheen gooit, nou dat vind ik dan nog wel kunnen, maar als jou hond een kat doodbijt.. denk ik dat er iets mis is met je hond.
Een kat is gewoon moeilijk bij te houden, en om allemaal hekwerken en weet ik het te plaatsen, is gewoon te gek voor woorden.
En katten afschieten.. wat ziek!
Schiet jou hond toch ook niet dood mocht hij per ongeluk tegen me aanspringen omdat hij niet wist dat hij dat mocht?
Adil18 schreef:Th0mas schreef:Dan moet ik ook in de fazantenvolleire zonnen?
Waarom heb je katten als je maar zo weinig ruimte kunt bieden?
Th0mas schreef:Mijn poezen gaat vaak naar buiten, we wonen in een rustige buurt en er zullen niet meteen ongeluk gebeuren. Wel hebben mijn buren klachten ingedient over het poepen in het tuin, in het vogelhokje kruipen en steeds op het auto zitten. Maarja, ik kan niet veel aan doen, het blijft katten en die kan je niet overal consuquent afleren...
Inge_83 schreef:Th0mas schreef:Mijn poezen gaat vaak naar buiten, we wonen in een rustige buurt en er zullen niet meteen ongeluk gebeuren. Wel hebben mijn buren klachten ingedient over het poepen in het tuin, in het vogelhokje kruipen en steeds op het auto zitten. Maarja, ik kan niet veel aan doen, het blijft katten en die kan je niet overal consuquent afleren...
Dat is jouw verantwoording, zeker als er al klachten zijn geweest moet je zorgen dat t niet meer kan gebeuren.
Dan zul je dus moeten zorgen dat je je kat bij je houdt.
Lekker dat jouw kat met zijn nageltjes over de auto van je buurman loopt, goed voor de lak ook.
Of je buurman zit lekker te tuinieren en pakt ineens in de uitwerpselen van jouw kat.
Binckydenice schreef:Een kat is een jachtdier, jachtdieren horen buiten te kunnen jagen. Niets in een huizelijke omgeving kan bieden wat ze buiten kunnen doen. Een nepmuis is niet te vergelijken met een echte muis. Een klimpaal is niet te vergelijken met een echte boom waar ze in klimmen.
Ik snap best dat het vervelend kan wezen dat een kat constant in je tuin poept. Maar ook hier zijn genoeg middeltjes tegen om de kat jou thuis voorbij te laten lopen. Je hebt speciale geuren die katten niet lekker vinden waardoor ze niet snel jouw tuin op zouden zoeken.
Mensen die vinden dat katten binnen gehouden moeten worden vindt ik egoistisch. Het is niet bepaald diervriendelijk om je kat zijn gehele leven binnen te houden. Ik vind het dieroneerend, je zou zelf ook de rest van je leven niet in een gevangenis willen zitten toch?
Mijn eigen kat poept alleen maar buiten, mijn kattenbak is al maanden leeg. Hij heeft een plekje in mijn eigen tuin maar ook verder in de straat zit hij graag in de bosjes.
Dit is Nederland, als je in Nederland woont weet je nu eenmaal dat er overal katten rondlopen. Anders moet je lekker gaan kijken naar een land waar ze niet rond lopen als je er zoveel over te zeuren hebt.
Een kat hoort vrij te kunnen wezen, net als dat je je eigen vrijheid nodig hebt heeft mijn kat dat ook.
Mocht hij morgen doodgereden worden weet ik zeker dat hij een goed leven heeft gehad. Niet zielig en opgesloten in een huis....
take_one schreef:Citaat:Stel (Take_one en mensen met dezelfde mening): je hebt een vijver en er komen wat baldadige pubers 's nachts.
Het is donker en 1 van hen ziet die vijver niet, valt er in en breekt zijn arm.
Dan is dat toch die puber zijn probleem, en niet jouw probleem?
Die puber heeft niks te zoeken in jouw tuin, die hoort daar niet.
Of ga jij dan jij excuses aanbieden omdat je de vijver beter had moeten afzetten zodat hij er niet in had kunnen vallen?
Die pubers weten dat ze niet in mijn tuin horen te komen denk ik zo?
Katten hebben dat verstand niet.
Adil18 schreef:Binckydenice schreef:Een kat is een jachtdier, jachtdieren horen buiten te kunnen jagen. Niets in een huizelijke omgeving kan bieden wat ze buiten kunnen doen. Een nepmuis is niet te vergelijken met een echte muis. Een klimpaal is niet te vergelijken met een echte boom waar ze in klimmen.
Ik snap best dat het vervelend kan wezen dat een kat constant in je tuin poept. Maar ook hier zijn genoeg middeltjes tegen om de kat jou thuis voorbij te laten lopen. Je hebt speciale geuren die katten niet lekker vinden waardoor ze niet snel jouw tuin op zouden zoeken.
Mensen die vinden dat katten binnen gehouden moeten worden vindt ik egoistisch. Het is niet bepaald diervriendelijk om je kat zijn gehele leven binnen te houden. Ik vind het dieroneerend, je zou zelf ook de rest van je leven niet in een gevangenis willen zitten toch?
Mijn eigen kat poept alleen maar buiten, mijn kattenbak is al maanden leeg. Hij heeft een plekje in mijn eigen tuin maar ook verder in de straat zit hij graag in de bosjes.
Dit is Nederland, als je in Nederland woont weet je nu eenmaal dat er overal katten rondlopen. Anders moet je lekker gaan kijken naar een land waar ze niet rond lopen als je er zoveel over te zeuren hebt.
Een kat hoort vrij te kunnen wezen, net als dat je je eigen vrijheid nodig hebt heeft mijn kat dat ook.
Mocht hij morgen doodgereden worden weet ik zeker dat hij een goed leven heeft gehad. Niet zielig en opgesloten in een huis....
En in de "vrijheid" geldt het recht van de sterksten....en das mijn hond in dit geval! Ook een dier met een jachtinstinct trouwens
SuperRupsje schreef:En daarom is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. Een kind van 2 heeft ook het verstand niet om te weten dat het gevaarlijk is om de weg over te steken, maar dan zou ik dat volgens jouw redenering ook maar moeten toelaten
take_one schreef:Nou idd.
En de mensen die hun kat binnen houden.. hoe weet jij nou ofdat ze gelukkig zijn als ze nog nooit de buitenwereld hebben gezien?
Wij hebben een hondenluik, en onze katten vinden het leuk binnen ja, maar ze spelen ook graag buiten!
Als we een nacht de hondenluik dicht zouden doen.. zouden ze spontaan gek worden geloof ik.
SuperRupsje schreef:En daarom is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. Een kind van 2 heeft ook het verstand niet om te weten dat het gevaarlijk is om de weg over te steken, maar dan zou ik dat volgens jouw redenering ook maar moeten toelaten
Jolanda_ schreef:oei dit gaat een fanatieke discussie worden denk ik...
ik vind dat je katten binnen moet houden en desnoods je tuin catproof moet maken. Maar dit vanuit een oogpunt dat mijn hond een schurft hekel heeft aan katten en ze hier ontzettend veel rond lopen... Daarnaast schijten die katten altijd op plaatsen waar ze niet horen te schijten en vissen ze mijn dure vissen uit de vijver weg...
Inge_83 schreef:Th0mas schreef:Mijn poezen gaat vaak naar buiten, we wonen in een rustige buurt en er zullen niet meteen ongeluk gebeuren. Wel hebben mijn buren klachten ingedient over het poepen in het tuin, in het vogelhokje kruipen en steeds op het auto zitten. Maarja, ik kan niet veel aan doen, het blijft katten en die kan je niet overal consuquent afleren...
Dat is jouw verantwoording, zeker als er al klachten zijn geweest moet je zorgen dat t niet meer kan gebeuren.
Dan zul je dus moeten zorgen dat je je kat bij je houdt.
Lekker dat jouw kat met zijn nageltjes over de auto van je buurman loopt, goed voor de lak ook.
Of je buurman zit lekker te tuinieren en pakt ineens in de uitwerpselen van jouw kat.
Inge_83 schreef:take_one schreef:Nou idd.
En de mensen die hun kat binnen houden.. hoe weet jij nou ofdat ze gelukkig zijn als ze nog nooit de buitenwereld hebben gezien?
Wij hebben een hondenluik, en onze katten vinden het leuk binnen ja, maar ze spelen ook graag buiten!
Als we een nacht de hondenluik dicht zouden doen.. zouden ze spontaan gek worden geloof ik.
Hoe weet jij dat een kat die nooit buiten komt niet gelukkig is?
En er zijn meer opties dan de katten helemaal binnen te houden.
Je kunt ze wel in je eigen tuin houden, en dan zijn ze toch buiten.
Adil18 schreef:ma_rie_tje schreef:Je hebt ook gewoon gaas waarmee je je tuin kan overdekken.
kan je prima zonnen, alleen je zal een plekje moeten zoeken waar nog geen kattenschijt ligt
*PROEST*
Citaat:Mensen die vinden dat katten binnen gehouden moeten worden vindt ik egoistisch. Het is niet bepaald diervriendelijk om je kat zijn gehele leven binnen te houden. Ik vind het dieroneerend, je zou zelf ook de rest van je leven niet in een gevangenis willen zitten toch?
take_one schreef:SuperRupsje schreef:En daarom is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. Een kind van 2 heeft ook het verstand niet om te weten dat het gevaarlijk is om de weg over te steken, maar dan zou ik dat volgens jouw redenering ook maar moeten toelaten
Nou, maar daar ben je constant bij neem ik aan?
Ik ga niet heel de dag mijn katten achterna lopen als ze in de bossen gaan wandelen...
ThePast03 schreef:Ongeloofelijk wat ik hier lees. Katteneigenaren die zelfs bij klachten van de buren hun schouders ophalen en zeggen ik kan er weinig aan doen. Hoe asociaal kan een mens zijn.
Onze kat is volstrekt gelukkig met zijn kattenren buiten, loopt los van de kattenren naar binnen en andersom. Heeft in al die jaren nooit de neiging gehad om voor "de vrijheid" te kiezen.
Ons huisdier, onze verantwoording. Daar hoeft niemand anders last van te hebben.
Wij hebben wel veel last van katten van anderen en geloof me een emmer water helpt echt niet.
Ze hebben zo goed door wanneer je niet thuis bent of boven bezig bent en dus altijd te laat bent.
Een van onze honden heeft al eens bovenop zo'n kat gelegen zonder hem te verwonden, maar ook dat heeft maar tijdelijk gewerkt. Als de andere hond toen buiten had gelopen was het einde verhaal geweest voor de kat.
Na jaren van allerlei maatregelen nemen (die behoorlijk wat geld gekost hebben) water gooien, tuinslang erop etc., zoeken naar de eigenaren, hebben wij besloten dat het nu genoeg is geweest.
De eerstvolgende vreemde kat die we te pakken krijgen gaat naar het asiel, zit hij in ieder geval veilig tot zijn baas hem weer op komt halen.
take_one schreef:Heel jammer.
take_one schreef:Adil18 schreef:Dat vraag ik niet, ik vraag of je je kunt voorstellen dat andere mensen er gek van worden poep van andermans katten te moeten opruimen, wat jouw katten doen maakt me niet veel uit, er zijn genoeg katten die wel in andermans tuinen schijten...
Nouja.
Dat is dan jammer?
Kan me best voorstellen dat het vervelend is, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld dan kattenpoep.
take_one schreef:Er zijn zoveel mensen met katten, denk je nou echt dat die zo'n volleire of iets dergelijks gaan plaatsen?
De mensen die dan geen katten hebben (ik gok op de minderheid) moeten maar niet zo zeuren.
Adil18 schreef:take_one schreef:Heel jammer.
Gut gut, ik vind je best wel asociaal weet je dat. Je zit er absoluut niet mee dat andere mensen mogelijk slachtoffer zijn van jouw keuzes...? Of misschien uiteindelijk de kat dupe is van jouw keuze....
ThePast03 schreef:Ongeloofelijk wat ik hier lees. Katteneigenaren die zelfs bij klachten van de buren hun schouders ophalen en zeggen ik kan er weinig aan doen. Hoe asociaal kan een mens zijn.
Onze kat is volstrekt gelukkig met zijn kattenren buiten, loopt los van de kattenren naar binnen en andersom. Heeft in al die jaren nooit de neiging gehad om voor "de vrijheid" te kiezen.
Ons huisdier, onze verantwoording. Daar hoeft niemand anders last van te hebben.
Wij hebben wel veel last van katten van anderen en geloof me een emmer water helpt echt niet.
Ze hebben zo goed door wanneer je niet thuis bent of boven bezig bent en dus altijd te laat bent.
Een van onze honden heeft al eens bovenop zo'n kat gelegen zonder hem te verwonden, maar ook dat heeft maar tijdelijk gewerkt. Als de andere hond toen buiten had gelopen was het einde verhaal geweest voor de kat.
Na jaren van allerlei maatregelen nemen (die behoorlijk wat geld gekost hebben) water gooien, tuinslang erop etc., zoeken naar de eigenaren, hebben wij besloten dat het nu genoeg is geweest.
De eerstvolgende vreemde kat die we te pakken krijgen gaat naar het asiel, zit hij in ieder geval veilig tot zijn baas hem weer op komt halen.