Ik heb twee zwart-wit gevlekte, moeder en dochter
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Maar die zijn wel lekker met elkaar bezig opzich. Als we ze uit de kooi halen, zitten ze meestal stil, maar ik heb sinds kort een konijn, als we die erbij zetten gaan ze wel lekker hupsen. In de zomer lopen onze cavia's de hele dag in de achtertuin, dan zijn ze ook heerlijk bezig, plantjes opeten, weer terug naar de kooi rennen, weer terug. Ze zijn volgens mij ook veel gelukkiger in de zomer.
Ik houd al 9 jaar cavia's; altijd 2 vrouwtjes gehad. Momenteel zijn dit Lizzy & Lotje. Lizzy is een 3 jarige Sheltie, Lotje een driekleur van bijna 9 maanden. Lizzy is nu al 3 maanden niet lekker, maar dat schijnt nu de goede kant op te gaan (tis een erg lang verhaal om dit even hier neer te zetten..
) Er zit een groot verschil tussen deze 2 dames; Lotje is namelijk kleiner dan de gemiddelde cavia (en dus ook kleiner dan Lizzy) en is óntzettend druk; wat Lizzy liever achterwege laat...
) en 2 PVC-buizen (een rechte en eentje met een buiging erin!)
Oja, in mijn profiel staat ook een stukje geschreven over het gedoe met Lizzy; maar dat is nog niet helemaal compleet. En natuurlijk staan er foto's van alle caafjes die ik gehad heb
.
Hiervoor hebben we 2 mannetjes gehad, maar die zijn overleden aan aangeboren afwijkingen. 

Het waren echt schatten! 
annepanne schreef:Hoe doen jullie dat trouwens met de vitamine c? De mijne krijgen ondanks goed voer (Hope Farms en Science selective) elke dag een vitamine c tabletjeVinden ze heerlijk!

Mooie beestjes heb je!
Dan valt er inderdaad een last van je schouders af; ben nu heel wat keren met Lizzy naar de dierenarts geweest en was altijd erg blij dat ze positief over Lizzy waren
. Ik denk namelijk altijd meteen het ergste...
. De 1 eet ze op alsof het snoepjes zijn, bij de ander moet ik 'm achter haar snijtanden stoppen.
Eerst vonden ze het niets, maar nu eten ze het als een snoepje, ze gaan er als eerste naar op zoek
Vooral qua vitamine C
De mijne vinden tot nu toe de science niet zo heel lekker! 

carlosje schreef:Mijn cavia's hebben sinds kort een hangmatje ( besteld via decaviawinkel.nl)![]()
En ze vinden het echt geweldig!!
Springen er vaak op..liggen eronder en af en soms zie ik ze ook lekker erin slapen..Helaas plassen ze er idd wel in, maar je kan het wassen! Bij de caviawinkel hebben ze echt leuke speeltjes..ook de tunnel gevuld met bont\vinden ze heel leuk..slapen er vaak in..en maken echt ruzie wie er in mag![]()
@annepanne.. welke kooi heb jij?.. Wil ook graag eentje met 2 verdiepingen namelijk
Filmpje van de kooi
http://s2.photobucket.com/albums/y43/ka ... V_0011.flv

Cesara, het is dat ik al 2 knaven heb, anders had ik zeker interesse gehad in dat mooie groepje knuffeltjes!