Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lijntje87 schreef:oiot een moeder meegemaakt die haar kinderen stom vond?
(en niet een minuut omdat ze zeuren)
juist, welke moeder geeft nou toe dat ze vervelende kinderen hebben.
misschien vind ik jou kinderen wel heel verrvelend en verwend.
misschien ook niet
HBVisser schreef:Het is dat dit topic er niet over gaat maar ik zou sommigen van jullie die nog steeds in die dominantie theorie geloven wel eens stukken uit een onderzoek willen laten lezen dat nog niet zo heel lang geleden gedaan is tov deze theorie.
Je honden kunnen best op bed slapen bij je MITS je ze daarvoor een commando geeft. En het commando eraf moet ook opgevolgd worden. Dan heb geen enkel probleem.
En ik heb ook niet de meest makkelijke honden (hoewel ik vind van wel), een Bullmastiff en een kruising husky/windhond.
Diablo schreef:Helemaal mee eens. Als je écht de leiding hebt, heb je al die dominamntieregeltjes niet nodig. Mijn honden mogen gerust op de bank liggen, maar zodra ik wil dat ze er af gaan, gaan ze. Ik hoef het niet eens te zeggen. Zodra ze zien dat ik bijv. aanstalten maak om te willen zitten waar zij zitten, gaan ze netjes aan de kant. En zo hoort het.
slimmerik schreef:Diablo schreef:Helemaal mee eens. Als je écht de leiding hebt, heb je al die dominamntieregeltjes niet nodig. Mijn honden mogen gerust op de bank liggen, maar zodra ik wil dat ze er af gaan, gaan ze. Ik hoef het niet eens te zeggen. Zodra ze zien dat ik bijv. aanstalten maak om te willen zitten waar zij zitten, gaan ze netjes aan de kant. En zo hoort het.
Nee, een hond hóórt ècht niet op de bank. Jullie maken er mensen van.
Wilawander schreef:Heb hier niet alle pagina's gelezen. Heb inmiddels 3 pups opgevoed en aan 1 meegeholpen. Pup 1 heeft gejangt de eerste 2 nachten en hebben we genegeerd. Pup 2 hetzelfde en even een paar keer aan het schrkken gemaakt middels voorwerp gooien naar bench zonder dat hij je ziet. Zodat je ze even uit hun gejank haalt en dan gaan ze zo slapen. Heeft prima gewerkt. Hond 3 gaf totaal geen problemen.De hond van mijn schoonzus is blijven janken en die heeft hem dus naar de slaapkamer gehaald. Hadt ik nooit gedaan. Resultaat is er naar. Hij kan nu na 7 jaar nog geen half uur alleen zijn en is nog net een baby. Terwijl onze honden fijne en makkelijke honden zijn geworden die zonder te zeuren alleen blijven.
superwoman schreef:Wilawander schreef:Heb hier niet alle pagina's gelezen. Heb inmiddels 3 pups opgevoed en aan 1 meegeholpen. Pup 1 heeft gejangt de eerste 2 nachten en hebben we genegeerd. Pup 2 hetzelfde en even een paar keer aan het schrkken gemaakt middels voorwerp gooien naar bench zonder dat hij je ziet. Zodat je ze even uit hun gejank haalt en dan gaan ze zo slapen. Heeft prima gewerkt. Hond 3 gaf totaal geen problemen.De hond van mijn schoonzus is blijven janken en die heeft hem dus naar de slaapkamer gehaald. Hadt ik nooit gedaan. Resultaat is er naar. Hij kan nu na 7 jaar nog geen half uur alleen zijn en is nog net een baby. Terwijl onze honden fijne en makkelijke honden zijn geworden die zonder te zeuren alleen blijven.
Imo niet zo gek...
Als je er gelijk mee begint, heeft het dier gelijk vertrouwen in z'n baas. Je leert de pup voorzichtig om steeds langer alleen te blijven...
Het niet alleen kunnen zijn hoeft niet enkel te maken hebben met het op de slaapkamer zetten. De rest van de opvoeding kan ook daaraan mee geholpen hebben.