Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XoNo schreef:Chantal, mag ik vragen waarom je hem een kuipje kattenvoer door zijn brokjes geeft?
XoNo schreef:Myra87 schreef:maar gemak siert de mens
Waarom moet je nu meteen gaan oordelen? Misselijk word ik van dat kortzichtige gedoe. Overigens luidt het spreekwoord 'gemak DIENT de mens'.
Het heeft in mijn geval niet met 'gemak' te maken, puur met ontwetendheid. Ik heb nog nooit vers vlees gevoerd, zeker niet als hoofdvoeding. Daarbij heb ik 2 honden die straks samen 150 kilo wegen, die moeten aardig wat voer per dag. Dat geeft niet, dat wist ik voor ik eraan begon, maar als ik de reu straks 1 kilo vers op een dag moet voeren, dan mag ik wel een koelcel inrichten.
Bovendien heb ik voor onze teef van 3 eindelijk een voer gevonden waar ze stabiel op blijft. We hebben haar pas een half jaartje en ze is qua voer niet veel gewend en daarbij heeft ze hd. Ik hoop dat je begrijpt dat ik dus enorm sceptisch en zelfs enigszins angstig tegenover verandering van voer aan kijk.
Daarbij vind ik de vers-aanhangers wel overdreven anti-brok, alsof het vergif is wat je ze geeft. Kom op zeg. Vers mag misschien (en ik denk ook zeker dat het beter is, maar overtuigd ben ik nóg niet) beter zijn voor een hond, maar dat maakt brokken niet meteen slecht. Zeker premium merken als Royal Canin niet. Er wordt uitgebreid gekeken naar de samenstelling en de kwaliteit van de ingrediënten. Dus laat de versvoeders alsjeblieft ophouden met datgene wat bijna op een hetze jegens brokken begint te lijken. Velen van hen hebben waarschijnlijk ook jaren brok gevoerd. Zoals er nu over gesproken wordt, lijkt het bijna een rage te gaan worden.
Tuurlijk begrijp ik het sponsoren wel, maar de DA zal een brok niet alleen aanraden omdat het gesponsord wordt. Overigens wordt mijn DA 'gesponsord' door Hills en alsnog staat hij volledig achter mijn keuze van de Royal Canin brokken. Nou, hoe is dát nou mogelijk?
Shappiejj schreef:Mijn honje(6 jaar, kruising maltezer) krijgt 's ochtends brooden 's avonds een handje brokjes.
Dit zijn steeds andere merken voer, dan van een bekend merk en dan weer van de ranzijn ofzo..
love_plaisir schreef:Tako is een golden retriever van 12 jaar, en hij krijgt pedigree (senior). Tako vind Eukanuba niet zo lekker.
empyree schreef:Vraag tig hondeneigenaren naar het voer dat zij hun hond geven en je krijgt waarschijnlijk ook tig verschillende meningen.
één ding durf ik te stellen en dat is dat er tegenwoordig geen echte slechte voeders meer zijn omdat de eisen steeds meer worden aangescherpt qua kwaliteit van de grondstoffen en de samenstellingen.
Wel blijf ik er bij dat Eukanuba bij de BETERE hondenvoeren hoort en na 15 jaar praktijkervaring als fokker van newfoundlanders is dat denk ik voldoende bewijs.
Natuurlijk heb je bij elk voer wel eens een hond die 'ergens' een probleem van krijgen of niet tegen kunnen maar wij als mensen vinden ook niet alles lekker en kunnen ook allergisch zijn voor een voedingsbestandeel.
Ook de toevoegingen van extraatjes bij het eten zijn niet aan te raden als je een compleet voer geeft want dat haalt juist de voedingsbalans uit de voeding en wordt er wellicht niet opgenomen wat noodzakelijk is. Vooral voor een pup van essentieel belang !!!
Gewoon voeren wat je hond goed eet en waar hij goede ontlasting van heeft. Hoe minder ontlasting des te beter het voedsel wordt 'gebruikt' en hoe hoger dus de voedingswaarde.
Voor mij gelden als uitstekende merken Eukanuba, Royal Canin, Proplan, Hills en diverse andere merken in deze prijsklasse want ook bij voer geldt goedkoop is vaak duurkoop.
Want vlees (eiwit) in voer is kostbaarder dan granen(eiwit) maar op de zak kun je dat NIET herleiden wat daar wordt alleen een eiwitpercentage vermeldt dus daar moet je je niet op blindstaren.
Succes,
Sandra
sunshine schreef:Mijn duitse herder krijgt Greenheart ( Lam&rijst ), hij doet het hier erg goed op