Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal173

Re: Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:47

Mijn koningspoedel krijgt twee keer per dag brok van Royal Canin Adult Maxi. 's Middags krijgt hij daar een kuipje kattenvoer doorheen en 's avonds krijgt hij de restjes door z'n voer heen. Zolang je zoutloos kookt zie ik er geen enkel probleem in om de hond met de pot mee te laten eten.
Daarnaast wilde ik er nog even bij zeggen dat RC inderdaad veel via mond op mond reclame doet, het is pas van de laatste tijd dat ze adverteren in bladen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:28

Chantal, mag ik vragen waarom je hem een kuipje kattenvoer door zijn brokjes geeft?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:53

Mijn hondjes krijgen op advies van de dierenarts Hill's Sience Plan.
Ik heb zelf niet erg veel verstand van voeding dus ik ga op het advies van mijn dierenarts af.
Verder krijgen ze in het weekend pens of hart.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:26

XoNo schreef:
Chantal, mag ik vragen waarom je hem een kuipje kattenvoer door zijn brokjes geeft?

Tuurlijk mag dat..hij krijgt het als smaakmaker. Het zijn kleine porties en je hebt nou eenmaal meer keuze in smaak dan met kuipjes hondenvlees. En ten tweede hij trekt z'n neus op voor het laatste, maar dat is toch altijd zo? Dat wat niet voor ze bestemd is vinden ze het lekkerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:08

XoNo schreef:
Myra87 schreef:
maar gemak siert de mens Dromen

Waarom moet je nu meteen gaan oordelen? Misselijk word ik van dat kortzichtige gedoe. Overigens luidt het spreekwoord 'gemak DIENT de mens'.

Het heeft in mijn geval niet met 'gemak' te maken, puur met ontwetendheid. Ik heb nog nooit vers vlees gevoerd, zeker niet als hoofdvoeding. Daarbij heb ik 2 honden die straks samen 150 kilo wegen, die moeten aardig wat voer per dag. Dat geeft niet, dat wist ik voor ik eraan begon, maar als ik de reu straks 1 kilo vers op een dag moet voeren, dan mag ik wel een koelcel inrichten.

Bovendien heb ik voor onze teef van 3 eindelijk een voer gevonden waar ze stabiel op blijft. We hebben haar pas een half jaartje en ze is qua voer niet veel gewend en daarbij heeft ze hd. Ik hoop dat je begrijpt dat ik dus enorm sceptisch en zelfs enigszins angstig tegenover verandering van voer aan kijk.

Daarbij vind ik de vers-aanhangers wel overdreven anti-brok, alsof het vergif is wat je ze geeft. Kom op zeg. Vers mag misschien (en ik denk ook zeker dat het beter is, maar overtuigd ben ik nóg niet) beter zijn voor een hond, maar dat maakt brokken niet meteen slecht. Zeker premium merken als Royal Canin niet. Er wordt uitgebreid gekeken naar de samenstelling en de kwaliteit van de ingrediënten. Dus laat de versvoeders alsjeblieft ophouden met datgene wat bijna op een hetze jegens brokken begint te lijken. Velen van hen hebben waarschijnlijk ook jaren brok gevoerd. Zoals er nu over gesproken wordt, lijkt het bijna een rage te gaan worden.

Tuurlijk begrijp ik het sponsoren wel, maar de DA zal een brok niet alleen aanraden omdat het gesponsord wordt. Overigens wordt mijn DA 'gesponsord' door Hills en alsnog staat hij volledig achter mijn keuze van de Royal Canin brokken. Nou, hoe is dát nou mogelijk? Rolleyes

Normaal quote ik nooit hele lappen tekst, maar in dit geval dus wel.
Mooi gezegd Xono kan er niets aan toevoegen.
Ik sta altijd open voor discussie's om het welzijn van mijn huisdieren te verbeteren, geld speelt hier zéker geen rol zo heb ik mij ook ooit op een eerlijek manier laten informeren op de eerste premiums die 15 jaar geleden op de markt kwam, namelijk IAMS.
Alleen het verschil met toen en nu is dat er tóen nog geen internet was n ik uitging van de ervaring van mensen die ervoor gestudeerd hadden.

Nu wordt dat vaak verweven met mesnen die er niet vor gestudeerd hebben en zich helemaal gek laten maken door de antibrokpropaganda, sorrie maar.........Wat moet een concument hier nu mee?
Informatie van iemand die gestudeerd heeft voor voedingsdescundige geeft imo zijn informatie íets overtuigender.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:22

Onze hond krijgt royal canin, neutered and skin geloof ik. Hij heeft een tijdje hart 's avonds gekregen maar mijn moeder vond het toch te veel en vies werk. Maar hij doet het er goed op. Hij deed het niet geweldig op de mini junior en mini volwassen. Rare hoopjes, wel drie hoopjes op een route, waarvan maar één echte en het zag er gewoon niet uit. Dus zijn we overgeschakeld. Als pup-zijnde had hij ook al wat aparter voer omdat hij wat aan moest komen (woog 1.5kg op 11 weken, was een ribbenkastje. Weegt nu 8kg op een jaar)

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:26

Mijn pup (die ik gister heb gekregen! Bloos )
krijgt Royal Canin (wij gaan als hij wat
groter is over op ander voer) Volgens de
DA is het belangrijk dat er geen kleur-,
geur- en smaakstofffenstoffen inzitten
Mijn opa en oma hebben een hond van
ong. 7maand en die eet Caro Croc

Edit;
De hond van mijn opa & oma krijgt tussen
de middag ook nog een kwart van een
schijfje pens.
Laatst bijgewerkt door xQuinta op 30-11-08 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:27

Mijn Gorgi krijgt Mera Dog dat bestel ik in Duitsland, geen restjes of kliekjes dat is niet goed.Ze krijgt snel jeuk en wordt snel dik.Dit voer is ook goed voor de darmen,Gorgi,s zitten snel verstopt.Ze loopt ook eindelijk niet meer achter mij aan als ik iets eet,ze is echt verzadigd.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:44

Ik geef brok en vers, één hond krijgt enkel brok en de ander enkel vers, dat heeft te maken met een voedsel allergie die ééntje heeft. En ja, ze doen het allebei "goed" op het voer wat ze krijgen, enkel "stink" (niet zo heel erg hoor, maar wel een beetje) meer dan de hond op vers. De ontlasting van de vers-hond is beter. Maar ja, ik ken het diepvries probleem ook. En als ik ooit thuis zit met kinders gaat nr 2 ook op vers, want dan heb ik de tijd het allemaal te verwerken (proportioneren)

Als je problemen hebt met versvoer moet je dat niet hier navragen maar op een forum wat daar voor bedoelt is. ik voer al enkele jaren vers en heb me er ook in verdiept, maar daar op zo'n forum weten mensen er veeeeel meer vanaf. En je hebt 10 mensen die van 10 dingen meer af weten. Ik ken enkel datgene voor een normale hond die wat sneller dun wordt. Maar er zijn 1001 verschillende menu's voor elke ziekte/aandoening, ect. En dan ook voor katten en niet enkel voor honden. Knipoog

Ik ben wel van mening dat de meeste duurdere "betere" bekende merken niet echt super zijn. Uiteindelijk is het je eigen mening maar er zijn een heleboel brokken die beter zijn om te voeren. En ja die zijn minder bekend over het algemeen. En die 60 euro die je betaald gaat meestal grotendeels naar reclame en naamsbekendheid, niet naar betere ingredienten. En ik ken royal canin al heel lang en heb het nooit gevoerd, dwz dat ik toch vaak reclame heb gezien van hun...

Een dierenarts is geen voedseldeskundige en degene die hem informeren zijn vaak de fabrieken. Vraag de meeste (en dus niet allemaal! er zijn ook dierenartsen die zich er wel in verdiept hebben) dierenartsen en ze zeggen dat (ongekookte) kip slecht is en je vooral niks rauw moet geven. Dit getuigt van de onwetendheid mbt voedsel. Ik heb ook begrepen dat tijdens de opleiding maar weinig verteld wordt en als er wat verteld wordt het de tegenwoordige fabels ed zijn. (zie het kip en rauw vlees verhaal) Net zoals een DA geen gedragsdeskundige is en als je hem iets vraagt is castreren (bijna) altijd de oplossing.

Met alle respect, maar een DA is er voor ziektes, kwaaltjes ed. Ik ga er niet standaart vanuit dat hij meer weet dan dat. Net zoals ik niet van een paardengedragsdeskundige verwacht dat hij alle ins en outs van paardenvoedsel weet.

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:28

Vraag tig hondeneigenaren naar het voer dat zij hun hond geven en je krijgt waarschijnlijk ook tig verschillende meningen.
één ding durf ik te stellen en dat is dat er tegenwoordig geen echte slechte voeders meer zijn omdat de eisen steeds meer worden aangescherpt qua kwaliteit van de grondstoffen en de samenstellingen.
Wel blijf ik er bij dat Eukanuba bij de BETERE hondenvoeren hoort en na 15 jaar praktijkervaring als fokker van newfoundlanders is dat denk ik voldoende bewijs.
Natuurlijk heb je bij elk voer wel eens een hond die 'ergens' een probleem van krijgen of niet tegen kunnen maar wij als mensen vinden ook niet alles lekker en kunnen ook allergisch zijn voor een voedingsbestandeel.

Ook de toevoegingen van extraatjes bij het eten zijn niet aan te raden als je een compleet voer geeft want dat haalt juist de voedingsbalans uit de voeding en wordt er wellicht niet opgenomen wat noodzakelijk is. Vooral voor een pup van essentieel belang !!!

Gewoon voeren wat je hond goed eet en waar hij goede ontlasting van heeft. Hoe minder ontlasting des te beter het voedsel wordt 'gebruikt' en hoe hoger dus de voedingswaarde.

Voor mij gelden als uitstekende merken Eukanuba, Royal Canin, Proplan, Hills en diverse andere merken in deze prijsklasse want ook bij voer geldt goedkoop is vaak duurkoop.
Want vlees (eiwit) in voer is kostbaarder dan granen(eiwit) maar op de zak kun je dat NIET herleiden wat daar wordt alleen een eiwitpercentage vermeldt dus daar moet je je niet op blindstaren.

Succes,
Sandra

NannesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:33

ónze hond krijgt lam/rijst brokken, merkloos merk geloof ik Clown
zodra hij andere brokken krijgt wat geen lam/rijst is krijgt hij huidschilfers. en van eukanuba laat hij stink poepjes, het is dat net zo'n wandelende fietsbanden fabriek. Tong uitsteken

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:34

die van mij krijgt cavom. ze glimt, is in topconditie (enne het ruimt ook nog goed op omdat het stevig is Lachen )

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:38

Mijn honje(6 jaar, kruising maltezer) krijgt 's ochtends brooden 's avonds een handje brokjes.
Dit zijn steeds andere merken voer, dan van een bekend merk en dan weer van de ranzijn ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:46

Shappiejj schreef:
Mijn honje(6 jaar, kruising maltezer) krijgt 's ochtends brooden 's avonds een handje brokjes.
Dit zijn steeds andere merken voer, dan van een bekend merk en dan weer van de ranzijn ofzo..

Wat is dat voor merk "brooden"? Nog nooit van gehoort Tong uitsteken En waarom voeren jullie verschillende merken door elkaar als ik vragen mag?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:00

love_plaisir schreef:
Tako is een golden retriever van 12 jaar, en hij krijgt pedigree (senior). Tako vind Eukanuba niet zo lekker.

Wij geven onze 12 jarige Golden ook Pedigree Senior, met boontjes uit pot ( Clown ) en een vleeskuipje van weetikhetwat (met die Westie op het pakje) erdoorheen. Smullen dat ie doet Lachen

Als ik eenmaal op mij zelf woon en mijn eigen hond heb, zou ik graag wat natuurlijkers willen voeren. Biologisch hondenvoer, ik ben er nog niet uit welk merk, maar ik heb ook nog wel even om dat allemaal uit te zoeken Vork

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:02

Mijn sharpei x bulldog en franse bull krijgen beiden het huismerk van Ranzijn, lams & rijst. We hebben zo ontzettend veel voersoorten geprobeerd, maar bullpei heeft gevoelige darmen en de franse bull heeft snel last van huidallergie. Dit is het voer waar ze het het best op doen, allebei totaal geen last van hun klachten meer, zijn gezond en vitaal en glimmen sindsdien ontzettend.

De dierenarts stond er ook van te kijken en is er zeer over te spreken.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 01:48

empyree schreef:
Vraag tig hondeneigenaren naar het voer dat zij hun hond geven en je krijgt waarschijnlijk ook tig verschillende meningen.
één ding durf ik te stellen en dat is dat er tegenwoordig geen echte slechte voeders meer zijn omdat de eisen steeds meer worden aangescherpt qua kwaliteit van de grondstoffen en de samenstellingen.
Wel blijf ik er bij dat Eukanuba bij de BETERE hondenvoeren hoort en na 15 jaar praktijkervaring als fokker van newfoundlanders is dat denk ik voldoende bewijs.
Natuurlijk heb je bij elk voer wel eens een hond die 'ergens' een probleem van krijgen of niet tegen kunnen maar wij als mensen vinden ook niet alles lekker en kunnen ook allergisch zijn voor een voedingsbestandeel.

Ook de toevoegingen van extraatjes bij het eten zijn niet aan te raden als je een compleet voer geeft want dat haalt juist de voedingsbalans uit de voeding en wordt er wellicht niet opgenomen wat noodzakelijk is. Vooral voor een pup van essentieel belang !!!

Gewoon voeren wat je hond goed eet en waar hij goede ontlasting van heeft. Hoe minder ontlasting des te beter het voedsel wordt 'gebruikt' en hoe hoger dus de voedingswaarde.

Voor mij gelden als uitstekende merken Eukanuba, Royal Canin, Proplan, Hills en diverse andere merken in deze prijsklasse want ook bij voer geldt goedkoop is vaak duurkoop.
Want vlees (eiwit) in voer is kostbaarder dan granen(eiwit) maar op de zak kun je dat NIET herleiden wat daar wordt alleen een eiwitpercentage vermeldt dus daar moet je je niet op blindstaren.

Succes,
Sandra

Ha Sandra Pling ,

Hoe gaat het daar in Frankrijk?
Op de zakken met brokken staan ook altijd de ingrediënten vermeld. Bovenaan het rijtje datgene wat er het meest in zit want zo moet dat van de wet. Laat dat eerstgenoemde ingrediënt bij alle brokken (op een hele enkele na maar die noem je hierboven niet) nu granen zijn...... Vol trots staat er soms > 20% kip.... En da's inderdaad heel wat voor een brok. Wel iets meer dan éénvijfde deel bestaat uit kip(afval) jaja... Laat mijn honden en katten toch maar gewoon zo'n TWEE procent granen eten, net zoals in het prooidier waarvoor ze eigenlijk gemaakt zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:43

brooden zal wel gewoon brood en zijn
gewoon s ochtends een plak brood en s avonds brokken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:38

sunshine schreef:
Mijn duitse herder krijgt Greenheart ( Lam&rijst ), hij doet het hier erg goed op Ja

Inmiddels krijgt Nestor ( mijn duitse herder ), ongeveer 2x per week vers ( 's avonds ), hij krijgt dan Rodi.
Valt goed in de smaak Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:30

mijn cocker krijgt engelse cocker van eukanuba Lachen