Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:17

Whahaha geweldig, ik zie al voor me een Bernersenner onder een stoel kruipen en die gene die erop zit vliegt eraf! ROFL
En dat beest met z'n poten op de oren van HELP!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:19

Ons konijn van bijna 10 kijkt er bijna niet van op.
En de cavia vliegt 10 meter de lucht in, dus ze gaan de hele avond de gang in, zodat ze kunnen schrikken wat ze willen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:20

ik heb 2 kitten ben benieuwd wat die gaan doen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:34

Mn kat reageert heel vreemd op dat het vuurwerkfilmpje zit nu onder mn bed!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:37

We hebben allemaal nieuwe dieren dus ik weet nog niet hoe ze er uiteindelijk op gaan reageren. We vrezen voor de hond want die is bij onweer al doodsbang (kruipt achter alles weg waar hij maar weg kan kruipen). We gaan het proberen met de bench in en een botje, maar misschien ook iets van kalmeringsmiddelen.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:31

Hallo,

Ik ben vorig jaar een week of 2 voor nieuwjaar begonnen met rescue remedy aan de hond te geven (verdund) en dit werkte erg goed. Alleen ben ik nu het blaadje kwijt met hoe ik het verdund heb. Weet hier iemand misschien hoeveel druppels de hond max mag hebben?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:37

Onze ene poes gaat mee zitten kijken naar het vuurwerk, die vind het allemaal wel leuk.
Onze andere poes is waarschijnlijk als de dood en die zal achter het bed gaan zitten en ons de eerstkomende dag niet vertrouwen en in de buurt durven te komen. Die hebben we pas een half jaar dus kan er niks van zeggen, maar kan zo'n bang ding zijn.
Die krijgt ook wat BB rescue remedy door haar natvoer van te voren denk ik Ja

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:29

Anne_0 schreef:
Hallo,

Ik ben vorig jaar een week of 2 voor nieuwjaar begonnen met rescue remedy aan de hond te geven (verdund) en dit werkte erg goed. Alleen ben ik nu het blaadje kwijt met hoe ik het verdund heb. Weet hier iemand misschien hoeveel druppels de hond max mag hebben?

En hoelang van te voren beginnen jullie met de DAP stekker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:16

2 weken. En dan de laatste dagen Relax-pilletjes.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:13

"Gelukkig" word vuurwerk al een dik maand van te voren aangestoken waardoor onze honden rustig kunnen wennen. We kalmeren ze als het te hard is, zodat ze weten dat het niet erg is en dat als het al erg zou zijn wij ze beschermen. Tegen de tijd dat het 31 december is is alles oke en rustig en hebben we geen 'troep' nodig zoals kalmeer middellen. Nu op dit moment zijn ze vuurwerk aan het afsteken bij het voetbal veld in achter en is onze jongte enorm geschrokken en ligt nu in mijn nek...(tja) en is nu al een heel stuk rustiger dan 20 minuten geleden.

Ikzelf vind het dus onzin dat je een hond geen aandacht mag geven als het schrikt, je moet hem juist laten blijken dat hij veilig is bij jou in de buurt en niet dat hij het zelf moet oplossen. Dit geeft zelfs veel meer stress en tja dan moet je wel grijpen naar troep als kalmeermiddellen. Het laatste ben ik absoluut geen fan van omdat het de angst alleen maar erger maakt omdat de hond niks kan doen. Denk je maar eens in dat je in het midden van een groep hongerige leeuwen staat en je niks kan doen.. das toch te eng voor woorden?

Het kalmeren doen we al jaren en het werkt ontzettend goed, de bang aangelegde hond zoekt gewoon mijn steun op (en of dat nou in mijn nek, tussen de benen of in de armen is.. bij de baas ben ik veilig) en lijkt elk jaar sneller rustiger te worden. ..... Probeer het ook eens uit dacht ik zo, niet troosten maar kalmeren (tis al goed, goeie hond, wat ben jij groot en sterk!) en als ze niet meer blaffen (wow! jij bent goed zeg! wat ben jij knap) Ik zal in ieder geval het nooit an mijn leven anders doen Lachen geen kalmeer middeltjes en toch een kalme (doch bange) hond.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:49

Tipvan de DB: gordijnen dicht en tv flink hard aan zodat het vuurwerk minder lijkt. Sowieso zijn mijn kattenbeesten altijd binnen en met oud en nieuw komen hier geen mensen over de vloer. Ik vind er namelijk geen pest aan en mijn katten worden bepaald nerveus van bezoek. Ook zorg ik ervoor dat ik met oudjaarsdag de hele dag thuis ben. Eigenlijk kun je het beste doen zoals altijd, bijvoorbeeld tv kijken als die toch al aan staat en niet ineens om vijf voor twaalf gaan voeren als je dat anders ook niet zou doen. Als jij gewoon doet zullen ze eerder denken dat er ook niet zo veel is om je druk over te maken. Mijn ene kat is trouwens afgelopen keer stoicijns in de vensterbank gaan zitten wachten tot het over was terwijl de ander, normaal altijd zo stoer, echt bezorgd keek. Toen de ergste knallen over waren heb ik ze maar wat extra aandacht gegeven en wat lekkers, gelukkig valt het hier best mee met vuurwerk.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:31

wij wonen buiten het dorp dus bij ons hoor je het bijna niet maar onze katten doen we altijd rond half 6 bij het eten (voor het donker teminste) naar binnen,
Onse hond die is er niet super bang voor maar die blijft gewoon buiten onder de auto liggen (word alleen maar drukker binnen is echt een buiten hoond Knipoog )
maar we krijgen heeeel misschien een puppy erbij en die doen we gewoon binnen met veel speeltjes denk ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:11

Mijn twee kittens hebben nog nooit oud en nieuw meegemaakt dus ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Ik vermoed dat de een heel bang zal zijn (is een heel lief maar gevoelig diertje qua karakter), de ander is wat stabieler qua karakter, die zal denk ik minder bang zijn.

Mijn vorige kat was ook altijd als de dood voor vuurwerk...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:41

Onze katten vinden het doodeng. Maar we doen ze rond een uur of 10 naar boven, waar ze zich overal kunnen verstoppen!
Meestal liggen ze daar de hele avond Knipoog .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:13

Onze katten zijn binnenkatten dus die kunnen zich in huis verstoppen met oudjaar.

Onze hond was vorig jaar echt panisch met knallen maar door zelf consequent rustig te blijven, is dit het afgelopen jaar veel beter geworden. Hij kijkt nu even naar mij en als hij ziet dat ik rustig ben loopt hij weer gewoon verder, ik beloon hem dan gelijk. Op oudjaarsdag beginnen ze hier al in de ochtend met het afsteken van vuurwerk en omdat wij in een hoekhuis wonen met een put ernaast kunnen we hier volop van meegenieten. We gaan op oudjaarsdag in de ochtend een flink eind met de hond wandelen op de hei, en dan tot een uur of 8 a 9 in de avond zijn normale rondes. Ben benieuwd hoe dit gaat want vorig jaar durfde hij de hele dag de deur niet uit en is daarmee toen 24 uur niet uit geweest, heeft toen alleen in de ochtend een grote wandeling gemaakt. Maar heb goede hoop dat het dit jaar veel beter gaat omdat hij nu lang zo angstig niet meer reageert op knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:16

Onze hond (3 jaar) kijkt bij de eerste paar knallen altijd een beetje verschrikt om zich heen, maar als wij daar niet op reageren dan is het daarna afgelopen. (Het schrikken dan he, niet het vuurwerk Knipoog )
Wij hebben dus helemaal geen problemen met oud&nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:33

Wuis schreef:
Mijn twee kittens hebben nog nooit oud en nieuw meegemaakt dus ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Ik vermoed dat de een heel bang zal zijn (is een heel lief maar gevoelig diertje qua karakter), de ander is wat stabieler qua karakter, die zal denk ik minder bang zijn.

Mijn vorige kat was ook altijd als de dood voor vuurwerk...

Kun je nog raar van staan te kijken Wuis Lachen

Ik had een katje, dat was altijd maar een iel ding, afgelopen zomer ook doodgegaan aan een hartaanval, altijd een beetje angstig, en niet zo stoer. En ik heb een grote macho kater......

Maar 't kleine ding was heel niet bang voor de DA, was de grootste vriendjes ermee, en de grote doet het in zijn broek..... Nagelbijten / Gniffelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:36

Als er iemand is die toevallig geen oud en nieuw viert en ergens in de middle of nowhere woont en mijn hond een dag zou kunnen opvangen, zou ik me erg aanbeloven houden.

Het arme ding is doodsbenauwd voor vuurwerk en heeft echt een ontzettende hekel aan in een kennel zitten, dus dat is ook geen oplossing.

Ik zoek eigenlijk gewoon een plekje in een huiskamer. Lachen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:44

Wij hebben 2 (broer en zus) Beagles en een kat, Bonnie & Clyde en Vinnie. Clyde gaat lekker in de vensterbank naar het vuurwerk zitten kijken en Vinnie zit naast hem. Bonnie is echt doodsbang en krijg daarvoor ook een pilletje en dit werkt goed.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:28

Anne_0 schreef:
Hallo,

bach rescue is homeopathisch dus kun je gewoon onverdund geven. Wij geven onze hond als het begint te knallen hier om de drie à vier uur 6 druppels en daar reageert ze prima op... `s nachts slaapt ze bij ons en we laten haar niet alleen deze maand dus ze gaat overal mee heen..

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:39

Onze honden zitten met zn 2e voor het raam naar buiten tekijken.. Huilen van het lachen Dat komt denk ik doordat mn oude hond (pas overleden) dat altijd deed. Ik hoop dat ze het zonder haar ook doen. Nagelbijten / Gniffelen

Onze katten gaan altijd in het tvkastje liggen, ik weet nog steeds niet hoe ze het doen zonder de deurtjes opentemaken, maarja, ze liggen er de hele avond. Vork

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:41

Citaat:
Onze honden zitten met zn 2e voor het raam naar buiten tekijken..

Hier nog 1 Ja
Mijn hond zit hard kwispelend in het raamkozijn naar buiten te kijken, vindt het prachtig!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:44

wij hebben een paar gordijnen dicht, lampen aan, radio aan. en de hond laten we rond 9 uur uit, dan is het bij ons nog niet losgebarsten en dat gaat eigenlijk al jaren goed, fijn vind ze het niet maar ik heb ook niet de indruk dat ze het heel erg vind terwijl als ze naar buiten moet en er ligt vuurwerk is het plassen (liefst op de stoep) en terug naar binnen ...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:47

Ess_Ramona schreef:
Ons konijn van bijna 10 kijkt er bijna niet van op.
En de cavia vliegt 10 meter de lucht in, dus ze gaan de hele avond de gang in, zodat ze kunnen schrikken wat ze willen

kun je niet je konijn en cavia in een kamer zetten met de muziek flink hard aan?! dan hoeven ze niet zo te schrikken want ook voor cavia's is het niet leuk om zo angstig te zijn dat ze telkens schrikken...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:46

mijn konijn gaat lekker logeren bij de boer. bij de ander konijnen.
daar is weinig last van vuurwerk.
mijn andere konijn is een makkie, die heeft maar 1 oor dus hoort niet zoveel Clown