Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:30

Chiqa schreef:
Hoe kan dat toch...had hier een kapitaal aan vogels zitten showkwaliteit en dr is dr nooit een gestorven aan een hupsje van een katje, sorrie maar dan doe je echt iets verkeerd.
Mss staat de vollaire niet goed genoeg, teveel tocht? Zou dáár maar eens onderzoek naar gaan doen en anders snel stoppen met je hobbie want sorrie, dit kan natuurlijk niet.

Ja hoor, heeeeel veel tocht (voliere is aan 2 kanten beschut, muur en schutting, en aan nog een andere kant staan hoge planten). Rolleyes

Als je zelf vogels hebt gehad weet je waarschijnlijk ook wel dat ze 's nachts niet zien waar ze vliegen als ze schrikken van een kat.

Grappig toch altijd hoe jij anderen altijd een slechte-huisdier eigenaar wilt laten voelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-08 21:34, in het totaal 3 keer bewerkt

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:31

KiWiKo schreef:
Wuis schreef:
Hoe iemand het wil doen is niet mijn zorg. In mijn tuin hoeven andermans dieren geen overlast te veroorzaken. Ik zorg namelijk
óók dat mijn dieren dat niet doen.

stroomdraad op je schuttingen, goed stroom erop zetten en ze komen niet meer in je tuin Lachen echt Lachen

nou dat heeft echt geen nut Knipoog , mijn ouders wouden de katten ook in de achtertuin laten. stroomdraadje gemaakt met stroom van weet ik hoeveel vold en ze sprongen dr gewoon overheen Knipoog

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:33

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:
gewoon een leuke hond aanschaffen........ helpt Lachen Lachen

Heb hier een terrierkruising lopen waarvan ik zeker weet dat ze korte metten maakt met vreemde katten, maar dat vind ik ook weer zo ver gaan.

Mijn herdertje laat ik lekker lopen, en wordt er een gegrepen? Jammer dan...
Ik vind katten ongediere Vork Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:33

onze honden doen ze niets, onze oude honden durfde ik er niet meer op af te sturen nadat onze éne hond een kat echt gepakt heeft.. in zijn nekvel, beest had niets, maar ik ben wel heel erg geschrokken, dat was nou ook weer niet de bedoeling Nagelbijten / Gniffelen die kleintjes van ons rennen er alleen blaffend op ze af, de katten komen dan gewoon weer terug in het donker.. het stroomaparaat wat we nu hebben werkt beter, wat kunnen die beesten dan ineens hard lopen Clown

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:35

KiWiKo schreef:
gewoon een leuke hond aanschaffen........ helpt Lachen Lachen

Haha!
Eén kat via de eigenaar proberen weg te houden gaat niet veel helpen. Als die ene kat dan niet meer in dat deel van zijn territorium komt, duik er wel een andere in dat 'gat'.
Als de hond niet realistisch is, zou ik voor een stroomdraadje kiezen (uiteraard geen klap waar ze gewond van raken, eens goed schikken volstaat).
Daar komen ze maar één keer aan, en dan nooit meer. Katten zijn zeer voorzichtig met dat soort dingen Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:37

ThePast03 schreef:
Zwerte schreef:
beetje op de teentjes getrapt? Volgens mij zijn we het er hier allemaal wel overeens dat je als katteneigenaar zeker naar een oplossing moet zoeken? Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat je je aanstelt en dat het allemaal maar moet kunnen.

Was geen reactie op jou hoor. En nee niet op de teentjes getrapt, eigenlijk begin ik sommige reacties in dit topic wel komisch te vinden. Clown

Sommigen vinden echt dat het je eigen schuld is als andermans huisdieren in je tuin schijten of zelfs je huis binnen wandelen en daar zeiken.

Het is niemands schuld dat katten je tuin/huis in lopen. Dat doen katten nou eenmaal, mensen houden al katten sinds 7000 voor christus. En de laatste 8800-8900 jaar houden we katten nou eenmaal om knaagdieren en vogels te bestrijden die zich in onze huizen en tuinen te goed doen aan ons eten. Dat de functie van ongedierte bestreiding de laaste 100 jaar is komen te vervallen hoeft niet meteen te betekenen dat we katten dan ook maar als vogeltjes een een kooi moeten gaan houden(niet dat ik er tegen ben om vogels in een kooi te houden trouwens). Dat druist kompleet in tegen een gewoonte die we al zo'n 9000 jaar hebben. Over het algemeen vind ik het trouwens wel fijn als katten hun jachtinstict behouden. Als er bij de studentenflat waar ik nu woon niet zoveel katten zouden lopen zou ik hier verzuipen in de muizen.
en volgens mij schrikken vogels zich niet snel dood van een kat die tegen een hek aan springt, anders hadden ze de evolutie toen ze nog niet door jou een kooitje werden beschermd namelijk nooit overleeft. En over het katproof maken van je vogel/cavia/konijnen hok, je wist toch van te voren dat het hier in nederland de gewoonte is om katten los te laten lopen, daar had je dan bij de bouw/keus van de kooi rekening mee moeten houden. en je hond er op af sturen leuk als hij die kat zo verwond dat hij naar de dieren arts mag, dan mag je denk wel dokken van de eigenaar (vooral als je al eens geklaagd hebt over al die katten bij je vogels dan weet hij dus meteen dat het geen ongelukje was dat zijn kat je hond tegen kwam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:37

ik heb stroom om de tuin, twee honden EN twee katten.........

er komen bij mij geen vreemde katten in de tuin kan ik je verzekeren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:41

liedje89 schreef:
en volgens mij schrikken vogels zich niet snel dood van een kat die tegen een hek aan springt

Helaas zien ze in het donker niks en kunnen ze zich dus doodvliegen tegen de muren.

En nee, een lamp is geen optie. Ik kan ze niet 24/7 in het licht houden.

En over je gezeur over het houden in een kooitje.... Mijn vogels hebben álle ruimte om te vliegen, mét soortgenoten en mét beplanting en allerlei dingen om ze het maar naar de zin te houden en ervoor te zorgen dat ze wat te doen hebben.
Als je over kooien wilt zeuren, zeur dan ook daadwerkelijk bij mensen die hun vogels binnen in kleine kooitjes hebben waarin ze niet kunnen vliegen en niks natuurlijks te zien krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:42

Wuis schreef:
Ja hoor, heeeeel veel tocht (voliere is aan 2 kanten beschut, muur en schutting, en aan nog een andere kant staan hoge planten). Rolleyes

Als je zelf vogels hebt gehad weet je waarschijnlijk ook wel dat ze 's nachts niet zien waar ze vliegen als ze schrikken van een kat.

Grappig toch altijd hoe jij anderen altijd een slechte-huisdier eigenaar wilt laten voelen.

Goh ik probeer alleen maar mee te denken hoor Wuis Sigaar Beetje vriendelijker kan ook....En nee ik kan hier niet over meepraten, mijn vogels zijn allemaal aan ouderdom of mss een enkele keer aan een ziekte overleden, de laatste zelden eigenlijk.
Niet aan een springende kat, de vollaire was groot genoeg om de volgels hun rust te geven hebben wij ook beuwst voor gekozen, mss is dat je probleem?
Ik weet het niet hoor doe maar een gooi, ik vind het gewoon bijzodner dat ik dit probleem totaaaal niet ken en wel een kattenoverschot hier heb zitten waar jullie een nachtmerrie van zouden kunnen krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:44

Wuis schreef:
liedje89 schreef:
en volgens mij schrikken vogels zich niet snel dood van een kat die tegen een hek aan springt

Helaas zien ze in het donker niks en kunnen ze zich dus doodvliegen tegen de muren.

En over je gezeur over het houden in een kooitje.... Mijn vogels hebben álle ruimte om te vliegen, mét soortgenoten en mét beplanting en allerlei dingen om ze het maar naar de zin te houden en ervoor te zorgen dat ze wat te doen hebben.
Als je over kooien wilt zeuren, zeur dan ook daadwerkelijk bij mensen die hun vogels binnen in kleine kooitjes hebben waarin ze niet kunnen vliegen en niks natuurlijks te zien krijgen.

ik snap werkelijk niet waarom mensen hun vogels in hun eigen duurbetaalde tuintjes moeten beschermen tegen de katten van de buren................. of ben ik nou gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:45

Sorry, mijn dieren zijn het belangrijkste in mijn leven en ik pik het dus niet als iemand doet alsof ik ze verkeerd houd of er niet goed voor zorg.. Lachen Maar misschien vatte ik het verkeerd op.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:45

Over dat dokken, als mijn hond in mijn eigen tuin een kat pakt is dat niet mijn pakkie aan....
Andersom wordt het een ander verhaal. Ik houd mijn beesten in mijn eigen tuin. Ik verwacht van een ander dat ze dat ook doen.

Destrax had je gereageerd op een ander bericht van me. Ik ben toen inderdaad naar de eigenaar van de kat gegaan die meegenomen naar mijn nijntjes en die schrok zo dat die zijn kat nu binnen houd en zijn tuin heeft overdekt Knipoog Ook betaald hij de onkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:47

Wuis schreef:
Sorry, mijn dieren zijn het belangrijkste in mijn leven en ik pik het dus niet als iemand doet alsof ik ze verkeerd houd of er niet goed voor zorg.. Lachen Maar misschien vatte ik het verkeerd op.

Ik weet wel zeker dat je het verkeerd opvatte, laat ik zo zeggen ik bedoelde het goed en schrik dan dat jou vogels zo massaal sterven en ik dr nog nooit last van heb gehad.....Dat is toch een logische reactie toch?
Ik weet ook wel dat jij je hart op de goede plek heb zitten wbt. dieren Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:48

Wuis schreef:

als je het tegen mij heb vat je het zeker verkeerd op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:49

KiWiKo schreef:
Wuis schreef:

als je het tegen mij heb vat je het zeker verkeerd op Lachen

Nee ik had het tegen Chiqa. Knipoog Maar heb het dus verkeerd begrepen. Excuses. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:50

Excuses aanvaard Wuis, ik hoop dat er een oplossing komt voor je probleem.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:56

Mensen die katten als huisdier hebben, moeten maar zorgen dat ze op eigen terrein blijven.

Ik heb het al vaker verteld in dergelijke topics: kat vangen en aan de andere kant van Nederland in het asiel stoppen. Ik wens geen vreemde kat bij mijn (eventuele) vogels of wens in de kattenstront te grijpen als ik de tuin doe.

De buurvrouw van mijn moeder (die destijds veel ovelast had van katten) heeft overigens inmiddels een hond die er inmiddels een paar te pakken heeft gehad. Die vallen niemand meer lastig. En zullen ongetwijfeld in het bezit geweest zijn van mensen die het "beste" met hun kat voor hadden Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:03

Wuis schreef:
liedje89 schreef:

Ik zij dat ik vind dat je katten niet net als vogels in een kooi moet willen houden. Ik heb er nog juist bij gezet dat ik niks heb tegen het houden van vogels in een kooi, omdat ik al wel dacht dat je er van zou maken dat ik tegen vogelkooien ben, dat ben ik niet. ik vind het ook mooi om siervogels in een volaire te zien vliegen en altijd gezellig fluitende vogeltjes in de tuin te hebben.
ik zeg alleen dat het al ruim 9000 jaar als huisdier worden gehouden en tijdens deze periode altijd los buiten hebben gelopen. Een gewoonte van 9000 jaar verbreek je nu eenmaal niet snel, zeker niet omdat er zat mensen zijn die het wel zielig vinden om dieren in een kooitje te houden. En dat je daar als je zelf dieren buiten wil houden dan rekening mee zal moeten houden. Je hebt zelf gekozen om vogels in een tuin te houden, van te voren wetend dat de soort die jij koos nachtblind was. En als je de rest van je leven ooit eens buiten bent geweest (neem aan van wel) had je neem ik aan toch wel door dat het in nederland voor het grootste deel van de bevolking als normaal word gezien een kat buiten vrij rond te laten lopen. Dan had je een soort moeten kiezen die niet nachtblind was of je vogels binnes huis moeten houden. Niet achteraf gaan zeuren dat jij van te voren niet hebt nagedacht. Je kan het er wel niet mee eens zijn dat katten vrij rond lopen maar je weet van te voren dat het gebeurt. (het doorfokken van mooie kleurtjes vogel tot ze nachtblind worden is ook niet het beste met je dier voorhebben trouwens)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:06

Ach als los mogen lopen omdat ze al 9000 jaar loslopen dan mogen we er inderdaad net als onze voorouders op jagen... ROFL

Als je niet in staat bent je "huis" dier bij je te houden, schaf er dan geen aan. Gewoon een kwestie van verantwoording nemen voor iets wat van jou is.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-11-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:06

dus ik kan mijn tamme kraaien in jouw tuin laten fladderen.......... die jouw katten teroriseren, jouw vlees opeten en jouw tuin onderscheiten..........

vind je vast minder leuk Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:11

Honden hebben tot zo'n 30/40 jaar terug ook altijd vrij los mogen laten op straat.
Zullen we dat ook maar weer invoeren, gooi ik ze in de tuin van de buren kunnen ze daar ook lekker hun behoeftes doen. Clown

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:13

haha mn hond was pas weggelopen , kwam iemand m terg brengen die meteen vroeg of we haar niet kwijt wilde!! ze wilde haar wel hebben. ze had zo leif naast de papagaaien kooi gelegen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:14

als mijn honden nog een keer loslopen op het park krijg ik een boete Haha! Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:15

Wij hadden hier ook last van katten, en ja ook bij de voillere!
En zoals Wuis zegt, ook dode vogels! ze vliegen zich te pletter!

De buurvrouw (haar katten waren het) is er op aangesproken. Haar kat is een buitenkat dus wil ze niet binnen houden. Maar in haar tuin? nee daar mag die niet komen! dan graaft die en gooi die haar mooie tuintje overhoop.

Onze schutting is hufter en katproof gemaakt.
7 lagen stroomdraad, geen schrikdraad (dus je krijgt ALTIJD een schok als je het aanraakt) en van die prikdingen op het randje.

Een van de buurkaten is een keer over de draadjes gekomen (met een hoop gekrijs) en is toen in de "katten val" gelopen. Schoon papa was al naar het werk, kat heeft dus de heledag in de val gezeten (gewoon een kooitje/hok dat dichtklapt als er iets in loopt). Savonds is hij met val en al naar de buren gelopen met de mededeling dat dit de laatste keer was dat de kat in zijn tuin was geweest. Een volgende keer zou hij de kat niet meer terugbrengen.
Grootspraak natuurlijk, hij zou denk wel midden in de nacht ineens aanbellen om de kat terug te brengen denk ik, en anders naar het asiel brengen.

Maar ik moet zeggen dat we geen last meer gehad hebben van die kat! denk dat hij een flinke schok heeft gehad!

Maar als je op de schutting nou meerdere lagen doet, dan kunnen ze er ook amper overheen springen.
Op het randje van de schutting zit bij ons van die prikkastrips, en vlak daarboven dus stroomdraadje. Ze kunnen dus niet over het randje lopen en er nietovrheen springen Haha!

dit is prikkastrip:

Afbeelding

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:16

x_Marr schreef:
Nou onze katten zouden toch echt dusdanig gek worden als ze zouden worden opgesloten in de tuin Nagelbijten / Gniffelen
Onze katten hebben het gewoon nodig om ook eens wat anders te zien dan ons huis of de tuin, die ene komt ook maar om de paar maand binnen omdat ze gewoon liever buiten is.
Om je katten dan op te sluiten... je sluit jezelf toch ook niet eeuwig op in je huis?
Helaas zijn we het al gewend om konijnen ogels ed. op te sluiten, maar om nou ook al katten op te gaan sluiten Nagelbijten / Gniffelen

Je zet een paard toch ook niet op stal?
Stopt een vogel toch ook niet in een kooitje?
Houd een hond toch ook niet in een bench?

Tuurlijk niet, laat maar los lopen 't spul..
Dan weten we zeker dat het goed komt........