met mijn kitten naar de dierenarts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: met mijn kitten naar de dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:36

mensen, het is goed zo. ik heb mijn lesje wel geleerd en ik ben blij dat jullie ook jullie mening hebben gegeven. daar heb ik echt wel van geleerd. als iedereen steeds maar ja en ame zegt leer ik er niets van. nu heb ik weer keihard op mijn sodemieter gehad en zie ik in hoe fout ik weer ben geweest. dus ik kan jullie kritiek alleen maar zien als opbeurend. allemaal bedankt voor jullie eerlijke mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:37

Volgende keer als je iets wil kopen bel je mij Haha! Haha! en dan praat ik het wel uit je hoofd Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:24

KiWiKo schreef:
Volgende keer als je iets wil kopen bel je mij Haha! Haha! en dan praat ik het wel uit je hoofd Lachen

goed idee. (legt telnr van kiwiko naar de foon Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:50

lonneke schreef:
mensen, het is goed zo. ik heb mijn lesje wel geleerd en ik ben blij dat jullie ook jullie mening hebben gegeven. daar heb ik echt wel van geleerd. als iedereen steeds maar ja en ame zegt leer ik er niets van. nu heb ik weer keihard op mijn sodemieter gehad en zie ik in hoe fout ik weer ben geweest. dus ik kan jullie kritiek alleen maar zien als opbeurend. allemaal bedankt voor jullie eerlijke mening.

Volgens mij hoorde ik je dit toen ook zegen toen je je laatste veulen met veel ellende heb moeten verkopen....Laat ik hopen dat je er nu wél echt van heb geleerd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:34

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:38

Bloos!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:41

ja lekker he.....!!??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:48

Nou inderdaad, het moet niet gekker worden!

(Had deze link net naar mijn vriend gestuurd en kreeg terug: 'ik had hem met opzet niet naar je doorgestuurd').

Dus wel zoeken naar betrouwbare mensen Lonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:15

Jezus, wat erg van die link!

Lonneke, succes met het vinden van een nieuw huisje voor je kittens. En ik weet hoe leuk het is om impulsief iets aan te schaffen, maar neem je ajb voor dat voortaan met make-up te doen of met speelgoed voor je kids, maar níet meer met beesten!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:26

Chiqa schreef:
lonneke schreef:

Volgens mij hoorde ik je dit toen ook zegen toen je je laatste veulen met veel ellende heb moeten verkopen....Laat ik hopen dat je er nu wél echt van heb geleerd.

Ik denk dat wel dat ze er van heeft geleerd. Tot het volgende diertje zich weer aandient............

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 13:29

ze gaan naar een gezin in leidschendam met 2 kinderen. ze hebben nog een kat van 15 jaar en zochten er nog 1 bij. maar ik wilde ze alleen samen plaatsen dus nemen ze ze allebei mee. vanmiddag worden ze opgehaald.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:47

als je de mensen aan de deur hebt en het blijken alsnog die turkse mensen doe je dan wel de deur dicht?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:30

iid wel dicht doen he vandaag mag je discrimineren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:33

o.k....turken en huisdieren?
als het geen koe of geit is die melk geeft of op een andere "nuttig"is hebben turken niet zoveel met dieren.....uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:15

die mensen zijn gisteren al langs geweest. die kinderen waren helemaal gek van mijn kittens, dus dat komt wel goed.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:20

ik heb die mensen net de deur uitgezet. ik had er geen goed gevoel over en dat heb ik die vrouw ook gezegd. ze kwam zo wantrouwend op me over. ik vind het wel heel goed van mezelf dat ik dit heb gedaan. die katjes verdienen een goed tehuis en niet iemand die ze als slangevoer gaat gebruiken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:25

Maar je indruk na gister was wel goed?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:32

nou, ik werd gistren al gek van die mensen. ze hadden zich op de bank verschaft en bleeeeven maar dingen vragen. die kinderen waren hondsbrutaal en ontzettend druk. maar goed, ik dacht dat ze in elk geval wel goed voor mijn kittens zouden zorgen. ze wilden er eigenlijk maar 1 en ik heb heel duidelijk gezegd dat ze alleen SAMEN weggaan. dus ok, ze belden om 22.00 gisteravond op dat ze ze vandaag kwamen halen. kreeg ik net dus WEER een heel vragenvuur op me af of ik ze toch niet apart weg wilde doen. toen had ik het zo gehad met dat mens. ik heb gewoon de voorkeur om ze samen te plaatsen omdat ze heel erg aan elkaar gehecht zijn en samen spelen. ik was dat mens gewoon zat en ik vroeg me af of ze niet alsnog 1 van de twee zou verkopen als ik ze samen meegaf. dat gaf mij geen goed gevoel. dus heb ik haar vriendelijk verzocht om weg te gaan. nou, je had haar moeten zien kijken. kom op, die beestjes moeten gewoon een goed tehuis krijgen en ze gaan dan niet zo naar de 1e de beste weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:34

lonneke schreef:
bleeeeven maar dingen vragen.

En wat bleven ze dan vragen?
Beter toch dat ze zich goed informeren dan dat ze impulsief een dier in huis nemen?
Diablo schreef:
k denk dat wel dat ze er van heeft geleerd. Tot het volgende diertje zich weer aandient............

Dat zei ze toen ook....o wat een spijt, maar toch weer een huis vól dieren. Sorrie ik vind zoiets zorgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:01

En Lonneke, als je toch die kittens wegdoet, doe dan nog een kat weg, minstens?
Al die beesten moeten ook eten, en je hebt dierenartskosten. Verder ga ik er van uit dat je een uitkering hebt, en het leven is al zo duur!!! Je moet er toch niet aan denken om ook nog eens financieel in de problemen te komen, dan ben je helemaal ver van huis.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:08

Arme poesje, maar gelukkig gaat het maar om een abces, gaat snel over als het eenmaal is opengebroken en de pus eruit gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:09

Ragdollcat schreef:
Arme poesje, maar gelukkig gaat het maar om een abces, gaat snel over als het eenmaal is opengebroken en de pus eruit gaat.

Poes zoekt nog een huis, dusse... Knipoog

Chiqa; ik snap ook niet dat daar geen controle op of begeleiding in is...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:47

We hadden thuis altijd veel poezen en ook honden, ook kunnen ze elkaar niet altijd verdragen rond het etenstijd, ook hadden we open keuken, oplossing:

geef de honden als eerste eten, en laat het met rust, is het uitgegeten, bak wegnemen en afwassen. dan de poezen eten geven, blijf gewoon erbij zodat de hond er niet zomaar bij kan, maar het heeft al gegeten dus dat zal geen probleem geven, poezen ook uitgegeten dan de bakken ook wegnemen en afwassen, en klaar.

De brokken dat de hele dag klaar staat voor de poezen, op een plek neerleggen waar ze bij kunnen en de hond niet, je verzint er maar wat op, je hebt ze genomen dan moet je ook voor ze zorgen.

Je moet gewoon goed nadenken bij de aanschaf van dieren, zeker als je op een flatje woont.

Ik weet zeker dat je hond, geen gevaarlijke is voor de kittens, ze vragen erom, ze kunnen knap brutaal zijn, en dat wordt dan even opgevoed door je hond, geloof me, als het echt zo'n rothond is, was de kitten allang dood en of ernstig toegetakeld en of is er bloed te zien, dus die abces valt reuze mee en ik denk dan ook echt dat het door één van de volwassen katten is gedaan, want bij een hond zie je meteen een wond, en bij een poezennagel niet, wel paar dagen later in de vorm van een abcesbult, ik denk dat je hond wel weet dat ze het niet te hard moet aanpakken, het lijkt vaak erger dan het is.

Maar eigenlijk is deze hond beter af bij een baas met grotere woning, en kan je gewoon de kittens en de volwassen katten houden, ze leren wel met elkaar omgaan.

we hadden er vroeger 4 tot 5 volwassen katten in huis met af en toe jonge kittens, nooit problemen meegehad ook niet met de honden, een kwestie van goed opletten en ze begrijpen, en weten van hoe een hond en katten in elkaar zitten, en gezond verstand gebruiken, en vooral ook, de ruimte hebben.

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:50

dus nu heb je ze naar mensen weg gedaan waar je eigenlijk geen goed gevoel bij had??
ja raar dat de begeleiding er niet mee helpt
hoevaak kwamen ze langs de leiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:00

Als je goed leest, zie je dat ze de kittens (nog) niet weg heeft gedaan. Goedzo Lonneke, bij mij is er ook 1 kitten vertrokken naar iemand waaraan ik hem liever niet had meegegeven (maar ja het asiel had het al toegezegd)...

Heb je dit trouwens al aangekaart bij je begeleiding, voor zover je die nog hebt, dat je hen bijv. belt wanneer je weer van plan bent een dier aan te schaffen?