Konijn moet nu echt eten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Konijn moet nu echt eten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:41

Fijn dat het allemaal goed ging bij de DA! Super ook van jullie dat jullie al die tijd en moeite in jullie konijn hebben gestopt!
Helaas zijn er maar al teveel mensen die dat niet over hebben voor een ziek konijn...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:45

Jaa de dierenarts zei ook omdat we zeiden dat we echt elk uur naar haar toe gingen om haar te laten eten. Dat dat echt nodig was anders was ze hier niet geweest. Daar was ze ook blij om.
Gelukkig is ze er weer bovenop, maar om dit nou elk half jaar te doen is voor haar geen doen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:48

Misschien duurt het bij jou konijn wel een hele poos alvoor het voor de tweede keer terug komt.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:53

hoi, ik hoop het ook voor je. In het begin duurde het bij mijn konijn ook een half jaar. maar toen werd het steeds sneller. Ik gaf hem ook het duurste voer ( wat jij ook geef), wilgetakken hooi. Maar niks hielp Boos! . Ik had beter moeten weten ipv 9 jaar tobben met dat beestje. Maar ja ik dacht heb er voor gekozen zal hem goed verzorgen ook wat hij ook heeft, want het was zo'n schat van een beestje. Nu denk ik daar gelukkig heel nuchter over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:17

ja knap irritant als ze niet gaan eten. Als ik het zo lees heeft je konijn een wortelkies die te ver doorgroeit naar boven en vermoedelijk zorgt voor verstopping van het traankanaal. (kun je controleren door foto's te nemen). Ik heb er zelf eentje sinds een paar weken met tandprobleem. Vroeger nooit geen tandprobleem gehad met haar en plots de volle lading. Vorige week ook onder verdoving geweest om alles weer gelijk te zetten. Ze kwam mooi snel wakker en heeft verder weinig last gehad. Ze krijgt nu ook nog antibiotica en pijnstiller en ontsmettingsmiddel voor haar mondje. Ik trek beide medicijnen in hetzelfde spuiten op, scheelt alweer wat minder, en ze laat het eigelijk heel goed toe. makkelijkste is hun kopje fixeren door met je ene hand twee vingers onder de onderkaak en met je andere hand spuitje in de mondhoek en leegduwen, niet teveel aarzelen, gewoon snel en efficient werken. Qua voer, haar voer eet ze nog. Ze krijgt cuni complete van versele laga. Een van mn andere konijnen at onlangs niet zo goed. En hij krijgt geweekte cuni complete in warm water, vind ie geweldig dat papje. Hoe het met het ene konijn zla verlopen is afwachten, is nl ook meer dan enkel tanden. Ook een fractuurtje enzo. maar zolang ze eet proberen we. eet ze niet meer tja dan moeten we het allemaal nog eens bekijken. Maar euthanasie lijkt me een goeie optie in mijn geval dan. Vooral op basis van de Rx'en die genomen zijn. Heb ik weinig problemen mee, maar ik wil niet dat ze pijn blijft hebben .