Chihuahuapupje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Chihuahuapupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:09

het traject dat je aflegt voordat je een hond neemt is m.i. zo:

Wat heb ik de hond te bieden -> Welk ras past daar bij -> Welke fokkers staan goed aangeschreven -> En je meldt je bij de desbetreffende fokker aan.

Niet:
Ik wil een hond die er schattig uitziet -> Hoe krijg ik die het snelst en/of goedkoopst.

En bij het 2e traject komen mensen bijna altijd uit bij een broodfokker.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:14

berpie schreef:
Alle rassen worden gefokt bij broodfokkers niet alleen die kleine Chihuahua en wie zegt dat dit hondje bij een broodfokker vandaan komt.

Deze pup is gekocht op een markt in Tjechië. Wat denk je zelf? Dat dat geen broodfokkers zijn maar serieuze fokkers die hun pups op te jonge leeftijd op een markt(!) aan jan en alleman verkopen?

99% van alle zogenaamde Chihuahua's zonder stamboom (die meestal kruisingen zijn) komen van broodfokkers. Voor de hype werden er buiten de rasvereniging om zelden Chihuahua's gefokt omdat ze aan de straatstenen niet kwijt te raken waren.
Nu vangen mensen voor alles wat op een Chihuahua lijkt goed geld, lijkt me dat dat genoeg zegt over de mensen die sinds de hype ineens "Chihuahua look-a-likes" fokken.

Weet niet hoe je erbij komt dat het hondje van TS een typisch Chihuahuakopje heeft?
Persoonlijk vind ik juist dat ze dat totaal niet heeft.
Wel een hartstikke leuk koppie verder, laat daar geen misverstand over bestaan.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:18

ik snap dat die honden ook ooit gefokt zijn.
En geloof me ik weet genoeg van broodfok.
Tuurlijk heeft dat hondje recht op een goed huis, maar als iedereen broodfokhondjes blijft kopen houd het nooit op...
Ik heb zelf ook een hond, maar deze is toch heel anders gefokt als een broodfok hondje, dat vind ik dus totaal niet vergelijkbaar. Dat het in chihuahua is stoor ik me nog niet zo aan, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die zich daar al aan storen. Kan ik op zich ook wel inkomen.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:14

berpie schreef:
Ik denk ook wel dat het hondje jonger dan 7 weken is, ik schat week of 5.
Of het een echte Chi is is gewoon te vroeg om daar iets over te zeggen, ze heeft wel het kopje van een echte Chi verder is het gewoon afwachten en wat maakt het ook uit verder Chi, Rotweiller of weet ik wat als jij er maar blij mee bent, en eerlijk gzegd had ik haar ook niet laten zitten hoor daar is ze gewoon veels te leuk voor.
De redenering dat jij op deze manier de broodfok in stand houd vind ik nog al ver gezocht en het verbaast me dat iedereen die hier kritiek geeft zelf ook allemaal honden hebben maar ja bij hun is het natuurlijk anders Knipoog

Voel me hierop nogal aangesproken Cool
Ik heb zelf een mopshond, ook een vrij populair ras maar voordat ik er zelf 1 heb aangeschaft heb ik meer dan een anderhalfjaar gewacht tot ik de juiste fokker heb gevonden, tot ik precies wist wat ik wilde of ik genoeg tijd had etc etc. Heb eerst alles uitgezocht, en ja dat is inderdaad heel wat anders dan hoe TS het heeft gedaan.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:23

Dreetje, ik wil mensen niet aanvallen om de keuzes die ze maken, dus als jij je aangevallen voelt mijn excusses daarvoor.

Maar nu we het er toch over hebben, ik heb een huis vol met zogenaamde rashonden, als ik werkelijk moet vertellen hoe ik over fokkers en stamboekvereningen denk kom ik 100 paginas te kort.
Het zijn juist de stamboeken die ervoor zorgen dat hondjes doorgefokt worden laat daarover geen misverstanden ontstaan.
Mopshondjes zijn ook hondjes met ademhalingsmoeilijkheden juist omdat het stamboek zo aandringt op raseigenschappen.

Of het nu bij een hond is, of een paard of een kat, het zijn de stamboeken die ervoor zorgen dat een hond zijn natuurlijke eigenschappen verliest en ip daarvan verandert in een karkituur van zichzelf.
Meschien beetje optopic maar neem het Belgische trekpaard, staarten couperen is walgelijk en verboden, hoe kan het dan dat de kampioen van dit jaar gecoupeerd was.
Ach een hopeloze discussie maar mijn mening is dat broodfokkers inspringen op de vraag van mensen, mensen die een hondje willen kopen wat gecreeerd is door de zogenaamde stamboeken.
Vroeger zei iedereen dat een vuilnisbakkie sterker en gezonder was dan een rashond, nu wil iedere zogenaamde hondekenner ons doen geloven dat dat niet zo is.

Verder Dreetje mijn huis zit vol met hondjes bij fokkers vandaan ,gedumpt door mensen die er ook zo goed over nagedacht hadden welk ras ze wilde hebben.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:31

Ik voel me niet aangevallen maar aangesproken hihi .. geeft niks..
Maar ik kan me wel vinden in je antwoord hoor.. En vind ook dat er teveel ´handel´ zit in rashondjes. maar toch ik ben verliefd op dit ras. 2 jaar met een mopshond van een ander geleefd en nu was het tijd om er zelf 1 te hebben, ik wilde altijd al zelf een hond, dat was iets wat zeker is.

Ik heb bewust geen stamboek gekozen, vind ook dat er te ver wordt doorgefokt, vooral met mopsjes, zo kort mogelijk neusje dat het tongetje gewoon niet meer in het bekje past .. grr vind het vreselijk!! Te nauwe luchtpijpjes etc etc.

Maar moet ik mijn wens¨op een mopshond dan laten varen?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:40

Ik snap je standpunt, maar ik vind niet dat dat broodfokkers goedpraat. Er zijn idd rassen met raseigenschappen die ze beter niet zouden hebben, maar dan heb je het over bepaalde rassen. Fokkers proberen ook de verkeerde eigenschappen er uit te fokken..

Maar er is nog een heel groot verschil tussen vuilnisbakkenras en broodfokhond.

Verder vind ik je standpunt nogal tegenstrijdig. Aangezien je tegen bepaalde raseigenschappen bent en je zelf een hoop chihuahua's hebt, die heb nou ook niet bepaald de beste raseigenschappen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:02

Frances, die hondjes zijn hier om maar een reden, het zijn stuk voor stuk hondjes die afgedankt zijn en een verleden hebben.
Ik heb zelf kleine kinderen en wil daarom geen grote honden opnemen al zijn er wel eens uitzonderingen.
Omdat het volwassen honden zijn moet je oppassen met kinderen omdat je het verleden niet weet vandaar klenie hondjes en omdat eerst Jack russels en nu toevallig Chihuahua een hype is zijn het Jack russels en Chihuahua, zuivere en kruisingen.
Voor dat ik kinnderen had waren het Sint bernard honden, herders enz maar nu gaan de kinderen en hun veiligheid natuurlijk voor..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:07

Rusti
Trusty

Nagelbijten / Gniffelen Ben nogal slecht in namen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:07

Ok in dat geval heb ik niks gezegt Lachen
Vind het wel goed dat je de honden opvangt OK dan!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:08

Moppie
of Turbo is ook heel leuk alleen eindigt het niet op ie

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:16

Bimmetje schreef:
Moppie
of Turbo is ook heel leuk alleen eindigt het niet op ie

dan is het turby

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:19

berpie schreef:
Verder Dreetje mijn huis zit vol met hondjes bij fokkers vandaan ,gedumpt door mensen die er ook zo goed over nagedacht hadden welk ras ze wilde hebben.

Mij vertel je dat die honden uit de broodfok komen?

Er zijn inderdaad rasverenigingen die niet echt verantwoord bezig zijn, maar dat geldt zeker niet voor alle rasverenigingen en voor zover ik ervaren heb ook niet voor de Chihuahua rasvereniging.

Jouw voorbeeld van Mopshondjes: De exemplaren die uit de broodfok komen zijn stukken ongezonder dan de exemplaren van goede en verantwoorde fokkers.
Dus om nu zo'n voorbeeld te geven vind ik eigenlijk ook een beetje onnodig.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:19

geloof dat TS al een naam had .. Vork

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:20

Hondje heet inmiddels Sally (als ik het goed heb)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:50

we komen net terug van de da. ze zei meteen aaaheen chihuahuatje! maargoed ze was helemaal gezond en wél 8 weken. ze heeft nu eerst gewoon een puppie enting gekregen omdat we niet zeker weten wat ze al gehad heeft. over een paar weken gaan week weer terug voor de volgende enting Lachen

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:53

Wat een leukerd!
Brownie? Pling

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:51

ze heet al sally Knipoog