Keuze herplaatser of pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Keuze herplaatser of pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:55

Ja maar dat kan dus ook alleen bij dat een asiel het geval zijn aangezien je dat verhaal van iemand gehoord heb en neit ej eigen ervaring is Knipoog

Wij hebben hier twee asiels zitten 1 hele grote als wij spullen voer of wat dan over hebben brengen we altijd daar heen. En nee het is niet leuk leven voor de honden dei daar zitten, maar ze worden wel verzorgt.

Over informatie achterhouden, ik ken het verhaal niet dus weet ook neit hoe het zit natuurlijk. De honden zitten heir in kennels, op die manier kan ik me voorstellen dat de hond een aantal gedragingen heeft die in de kennel niet tevoorschijn komen maar in iemands huis wel.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:11

dat is zeker, in het asiel kunnen ze niet altijd voorspellen wat voor hond het is, ze kunnen helemaal omslaan eens ze in een kennel zitten.
bv met mijn hond als we in het asiel gingen wandelen trok ze amper aan de riem, hier is ze niet te houden Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:31

Haha, ja een kennel is natuurlijk totaal anders dan een thuis situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:59

LADPR schreef:
Ja maar dat kan dus ook alleen bij dat een asiel het geval zijn aangezien je dat verhaal van iemand gehoord heb en neit ej eigen ervaring is

Presies, en dat is ook zo jammer aan mensen op bokt, één ervaring die niet goed is en het deugt meteen niet meer.
Jammer want er zijn ook goede ervaringen naders was er geen asiel meer overeind natuurlijk.
Ik hoop dat mensen zich dat wel realizeren anders zegt het toch echt iets over jezelf..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:12

Elk asiel werkt weer anders.

Hier zitten er dan twee en de een vind ik echt verschrikkelijk. Heb eens een hond gevonden, liep los. Heb ik netjes naar dichtsbijzijnde asiel gebracht. Werd me daar toch grof behandeld. Werd helemaal uitgehoord, die mensen waren overtuigd dat het mijn hond was en dat ik er op die manier vanaf wilde. Maar goed dat zegt dan nog niks over of ze goed voor de honden zorgen of niet denk ik dan maar.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:39

Mijn hond komt uit het asiel.
Het is een grote kruising Fila Brasiliero reu(50kg)
Hij was 1,5 jaar toen we hem gingen halen.
Aangezien ik veel ervaring heb met honden hebben we besloten hem maar te nemen..

De reden dat ie er zat: Baasje moest de gevangenis in Lachen Niet de hond z'n schuld dus.

Na een half jaar begon hij een beetje problemen te krijgen met andere honden.
Hij dacht schijnbaar dat hij mij ten alle tijde moest beschermen en dus alle andere honden maar moest aanvallen.
ENORM lastig!! Boos!

Na lang ploeteren op cursus gegaan en geleerd hoe ik er mee om moest gaan...Hij moest gewoon gigantisch op z'n lazer hebben zodat hij wist dat hij dat voor mij niet hoefde te doen.

En sindsdien is het weer een superhond..!! Haha!
Hij heeft lekker alle ruimte om huis heen en kan lekker z'n ei kwijt.
Ik kan me geen betere hond wensen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 23:21

Ik heb net op een ander forum een berichtje geplaatst, heb geen zin om hier de boel opnieuw te typen *LOL*

Volwassen omdat mij door meerdere mensen verteld is dat je eigenlijk een baby in huis haalt, en je je daar flink op verkijkt.
Nu ik ook met Liesbeth heb zitten kletsen en dit beaamt en er ook bij gezegd heeft dat zij zich er op verkeken heeft gaan er belletjes rinkelen.
Daarnaast heb ik nog wel een ''eis'' en dat is dat de hond niet constant moet trekken aan de riem. Aangezien CC's niet de lichtste honden zijn en een pup alles moet leren en in de pubertijd vast last gaat krijgen van oost indische doofheid :lalala: weet ik niet of ik dat wel op kan lossen.
En dan bedoel ik meer in de zin van of mijn handen dat gaan redden, ik voel er weinig voor om soms aan het getrek te moeten toegeven omdat ik anders daarna weinig meer kan.
Overigens is het gelukkig vaak zo dat alles prima werkt, maar er zullen ook dagen zijn dat het niet allemaal even soepel gaat en dan is het voor mij belangrijk dat een hond dan ook weet op te houden Lachen

Al met al ik wil voor een herplaatser gaan die ong. 3 jaar of ouder is. Ze zijn stabieler, gevormd maar nog wel te corrigeren mocht het mogelijk zijn, je hebt geen dagtaak meer aan dingen aan te leren en zo kan ik (denk ik) de hond een beter huisje geven dan een pup.

Voor de duidelijkheid van het verhaal, ik ben vandaag bij iemand geweest met een Cane Corso zodat ik kon zien hoe haar hond is en van alles te vragen Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:41

Maar als je met een pup meteen allerlei cursussen gaat volgen dan is de kans toch groot dat je hond geen trekker wordt?
Als dat het enige is -naast de tijd die het kost ivm zindelijkheid en alleen zijn enz- dan zou ik me daar niet door laten weerhouden. Er zijn genoeg manieren voor en er zijn ook altijd nog hulpmiddelen zoals een gentleleader etc. mocht het toch niet lukken. Als je denkt de hond niet te kunnen houden als hij echt ergens naar toe wil dan zou ik sowieso nadenken of deze honden wel geschikt zijn voor je, misschien dan gewoon niet vallen op het plaatje maar de hond zelf?Er zijn genoeg andere soorten/maten/kleuren honden die perfect bij je zouden passen, ik zou me niet blind staren op 1 type.
In hoeverre een herplaatser nog goed te corrigeren is hangt ook van jezelf af uiteraard, ik denk niet dat daar zoveel verschil in zit met het opvoeden van een jonge hond eigenlijk.

Succes met je beslissing!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:08

Anniee misschien dan toch goed lezen wat ik schrijf...
Het is nl. bij lange na niet dat ik er iedere dag last van heb, gelukkig niet zeg!
En als ik op een ander (honden) forum lees dat heel veel honden wel degelijk constant gaan trekken ondanks cursussen ga ik echt wel even achter mijn oren krabben.
En er zijn inderdaad ook kleine honden die bij mijn wensen passen, maar wat als ik die honden niet mooi/leuk vind?
Kleine honden passen niet bij mij, mensen die mij echt kennen zeggen dit ook, zien mij ook totaal niet lopen met bijv. een jack russel Lachen
En een herplaatser corrigeren daar ga ik niet van uit, ik heb nu contact met een fokker die een eigen gefokte hond weer terug heeft gekregen door omstandigheden. Beestje is super opgevoed, trekt niet, en voldoet verder allemaal aan mijn eisen. Dan gaat er toch een groot verschil zitten tussen een pup en zo'n herplaatser.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:35

ik heb sinds kort ook een kruising golden retriever van bijna 4 jaar. ik heb haar niet uit t asiel maar van marktplaats. ik heb haar eerst op proef gehad en het gaat gewoon hardstikke goed. ik zelf zou niet meer aan een pup beginnen omdat je die nog zindelijk moet maken, op moet voeden enzo voort. de hond die ik nu heb was met haar vorige baasje al op cursus geweest dus ze luistert geweldig. ik zou toch voor een herplaatser gaan. die band die je met een pup krijgt krijg je ook wel met een wat oudere hond, alleen duurt het misschien iets langer.