Koe afrossen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koe afrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:18

FZ_Lin schreef:
Wat klinkt dat vriendelijk een koe afrossen. Volgens mij kan je het beter bestraffen noemen Scheve mond

En ik heb niet het gehele topic doorgelezen, alleen de eerste pagina, en mijn mond viel open!!
Reactie's over gewoon dat dier te meppen en te doen!

Mijn reactie is, die koe heeft blijkbaar een hekel aan jou, blijf er lekker bij uit de buurt, en zorg dat de anderen bij haar zijn.

Je gaat toch geen koe afrossen kom op zeg! Jij rost toch ook geen mensen af die jij mag of wel dan?
Zo'n ding valt je niks voor niks zomaar aan! Dus zoek het probleem bij jou eigen, en dan pas bij het dier!

Erg vriendelijke reactie Nagelbijten / Gniffelen
Als je meerdere pagina's gelezen zou hebben, zou je gelezen hebben dat volgens mij het probleem ook bij lág!! Knipoog Doordat ik bang voor die koe ben. Dat voelt die koe, en daardoor wist ze dat ze me "makkelijk" even kon krijgen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:30

Hoe ik het voor elkaar gekregen heb, ik heb echt geen idee. Maar die koe laat me íneens weer met rust Bloos! Verward
Ze stond een keer aan het voerrek, en toen stond ze echt in de trant van komop dan ik val je aan, kom dan. En toen liep ik heel "stoer" op haar af (Als er een hek tussen zit voel ik me wél veilig Sigaar ) En toen liep ze dus voor me wel Bloos! En ik deed verders helemaaal niks Nagelbijten / Gniffelen Verward

Later kwam ik haar nog eens tegen toen ik de koeien naar buiten deed. Toen stond er geen hek tussen. En toen kwam ze dus behoorlijk hard op me af. Ik ben toen achter een koe gevlucht Huilen van het lachen Bloos
Toen dacht ik dus hier doe ik neit goed aan Ik ál mijn moed bij elkaar geraapt ( Sigaar ), en zo stoer als ik kon op haar afgelopen. Toen ging ze stil staan. Ik ook, ik had iets van oh oliebol wat doe ik Clown
En daarna toch zo stoer mogelijk op der af gelopen, heel groot gemaakt.
Toen bleef ze staan, en heb ik der een kleine tik gegeven met mijn stok. En toen liep ze weg Bloos!

Ik dacht van dit kan het toch nog neit zijn? Verward Zou het hiermee afgelopen zijn Verward Ik heb het idee dat het hier nog niet bij blijft. Maar ik heb sindsdien geen last meer van haar gehad.
Ik blijf wel heel erg op mijn hoede in de stal. In de wei ben ik nog niet geweest van de week, dus weet niet hoe ze dan reageerd.

Maar ze accepteert me nu dus redelijk Bloos! Of het hierbij blijft weet ik niet, als ik haar zie sta ik nog te trillen op mijn benen. Maar ik kan mezelf nu stoer voordoen en haar wegjagen. Pling

Dus Ik hoop dat het hierbij blijft Ja En dat ze me nu geaccepteerd heeft als "leider". Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:19

astridjhu schreef:
Hoe ik het voor elkaar gekregen heb, ik heb echt geen idee. Maar die koe laat me íneens weer met rust Bloos! Verward
Ze stond een keer aan het voerrek, en toen stond ze echt in de trant van komop dan ik val je aan, kom dan. En toen liep ik heel "stoer" op haar af (Als er een hek tussen zit voel ik me wél veilig Sigaar ) En toen liep ze dus voor me wel Bloos! En ik deed verders helemaaal niks Nagelbijten / Gniffelen Verward

Later kwam ik haar nog eens tegen toen ik de koeien naar buiten deed. Toen stond er geen hek tussen. En toen kwam ze dus behoorlijk hard op me af. Ik ben toen achter een koe gevlucht Huilen van het lachen Bloos
Toen dacht ik dus hier doe ik neit goed aan Ik ál mijn moed bij elkaar geraapt ( Sigaar ), en zo stoer als ik kon op haar afgelopen. Toen ging ze stil staan. Ik ook, ik had iets van oh oliebol wat doe ik Clown
En daarna toch zo stoer mogelijk op der af gelopen, heel groot gemaakt.
Toen bleef ze staan, en heb ik der een kleine tik gegeven met mijn stok. En toen liep ze weg Bloos!

Ik dacht van dit kan het toch nog neit zijn? Verward Zou het hiermee afgelopen zijn Verward Ik heb het idee dat het hier nog niet bij blijft. Maar ik heb sindsdien geen last meer van haar gehad.
Ik blijf wel heel erg op mijn hoede in de stal. In de wei ben ik nog niet geweest van de week, dus weet niet hoe ze dan reageerd.

Maar ze accepteert me nu dus redelijk Bloos! Of het hierbij blijft weet ik niet, als ik haar zie sta ik nog te trillen op mijn benen. Maar ik kan mezelf nu stoer voordoen en haar wegjagen. Pling

Dus Ik hoop dat het hierbij blijft Ja En dat ze me nu geaccepteerd heeft als "leider". Lachen

Pas toch maar op en neem eventueel iets mee om de koeien op afstand te houden, als er iets is heb je tenminste wat om je sterk te maken zodat je weg kunt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:13

Je hebt haar duidelijk gemaakt met je lichaamstaal dat je niet van haar acties gediend bent. Ze zijn nog wel zo slim om dat te begrijpen.. Erg goed van je! Ja Knap gedaan!
Maar houd je stokje bij de hand, als jij even niet oplet kan ze altijd nog 'toeslaan'. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:36

Daar ben ik idd nog wel bang voor Ja Heb dus altijd wat bij me Pling
In de wei ben ik nog niet geweest, dus ik heb nog geen idee hoe ze dan reageerd. Ben voorlopig ook nog niet van plan om de koeien te gaan halen zonder dat lambert of william ofzo er bij is Bloos Huilen van het lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:29

Goed gedaan. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:31

Bedankt Haha!

Ben er zelf ook wel trots op, ik sta tenminste niet meer te beven als haar zie *LOL*
Ben ook echt blij dat ik haar niet hard heb hoeven aanpakken! Moet wel zeggen, ze kijkt me nog steeds wel na (op een hele kwade enge manier Clown Nagelbijten / Gniffelen ), dus ben nog niet helemaaaal van haar af Lachen

Cemlys

Re: [LZP]Koe afrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:53

gillian schreef:
Ik kijk hier echt van op...
Mijn antwoord was eigenlijk een beetje als grapje, maar wat ik hier allemaal lees...ongeloofelijk...
Als je zoiets bij een paard zou doen zou je heel bokt over je heen krijgen en nu omdat het een koe is mag je dat beest helemaal de pleures slaan Verward

Probeer gewoon die koe zoveel mogelijk te mijden of vriendjes maken dmv voeren ofzo. Snap dat dat misschien niet makkelijk is, maar je kunt het toch proberen?!!

Heb je ooit eens een koe achter je aan gehad, neen waarschijnlijk want dan geef je geen zo'n antwoord. Een koe/stier die aanvalt is levensgevaarlijk. Het is niet de eerste die het leven erbij laat.
Er zijn brave koeien, maar er zijn ook andere.

@ts iig leuk dat ze je nu even met rust laat, maar blijf wel oppassen. stok zou ik toch bij me blijven houden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:59

Wat fijn dat die koe je met rust heeft gelaten! Wel blijven oppassen hoor, want het blijven natuurlijk dieren. Maar in iedergeval fijn dat je wat meer vertrouwen krijgt in de omgang met een wat moeilijker type koe Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:09

I told you, het kan dus zeker wel zonder geweld!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:11

Fijn dat die koe nu wat meer respect heeft voor je, maar blijf altijd hoe dan ook op je hoede, en heb altijd een stok of stroomstok bij je, en altijd 1 van de begeleiders in de buurt, het zijn geen makkelijke beesten en wat lomp.

Ik zag weleens dat als koeien ruzie hebben met elkaar dat ze echt vechten met de koppen keihard tegen elkaar aan beuken en de ander de grond in werk en op de knieen krijg, en dat gaat heel hardhandig, en maar beuken, dus een stokje vinden ze niet iets om snel bang voor te zijn.

Ook loopt het weleens fataal af, dat een boer doodgedrukt wordt door een koe of een stier, het blijven sterke grote dieren dat niet gehoorzaam voor je opzijgaat, zoals bij een paard.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:47

Ten eerste; fijn voor ts dat het nu goed lijkt te zijn.

Maar omg wat een softe reacties zeg Huilen van het lachen Zoals al gezegd: ik zou gewoon blijven kijken en wachten tot die koe jou eens even opzij beukt hoor Ja Ja, want je kan hem toch niet gaan sláán Bloos!
Een koe met een hamer op het hoofd slaan hoeft van mij ook niet, maar als wij koeien gingen halen oid, hadden wij altijd een blauw weidepaatje bij ons, met een flinke punt eraan. Daar hoef je zo'n beest natuurlijk niet mee lek te prikken, maar je moet hem wel gebruiken als dat nodig is.

Een koe is geen paard, en heeft dus ook een andere behandeling nodig. Maar reken maar, dat als mijn paard mij bijt/schopt of weet ik veel, dat hij dan ook een flínke mep kan verwachten hoor!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:00

wel een beetje raar hoor.. als je hier op het forum zegt dat je een paard even flink getikt hebt met de zweep ben je aan het mishandelen.. Maar een koe met een stalen buis!!! mag wel ?? sorry hoor maar ik vind het walgelijk dat je dat beest slaag met een STANG..

ik ben niet soft ben best hardhandig zelf, een beest/mens verdient weleens een tik.
maar dit klinkt zo hard.. ik heb geen ervaring met koeien misschien schat ik het verkeert in maar het klinkt echt zielig

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:09

XxNimezxX schreef:
wel een beetje raar hoor.. als je hier op het forum zegt dat je een paard even flink getikt hebt met de zweep ben je aan het mishandelen.. Maar een koe met een stalen buis!!! mag wel ?? sorry hoor maar ik vind het walgelijk dat je dat beest slaag met een STANG..

O,dus je wilt liever dat die koe haar aanvalt en misschien wel doodt?
Dat geldt voor een paard en koe precies hetzelfde!Als een dier woedend op je afkomt en aan niks anders meer denkt dan jou in elkaar trappen/bijten wat dan ook,mag je van je afSLAAN!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:22

Een koe, paard, hond,kat,muis, vlo enz. hoort respect voor jou te hebben.

vroeger vielen dieren lang niet zoveel aan als nu. De betuttelende maatschapij van tegenwoordig doet weinig goed voor dier en welzijn.

Luister naar de boer. Hij heeft het vak waarschijnlijk met de paplepel ingegoten gekregen, dus hij zal het wel weten.

En nee niet afrossen, 1 klap is meestal voldoende.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:25

Ik zou haar wel een klap mee geven als ze weer zo op je af komt! Ze doet toch ook gemeen tegen jou? Nou scheelt het dat ze niet zo trappen dus had dit zeker niet gepikt! En helemaal als die mensen dat zelf ook zeggen.. Die kennen die koe en weten vast wat het beste is om te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:27

Je mag een koe die je wil aanvallen echt wel met een buis, stok of wat dan ook van je af houden. Een paard trouwens net zo goed.

Nog even, en we moeten de vlooien beschermen, die op onze honden en katten meerijden.

Een dominante koe is echt levensgevaarlijk.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:06

XxNimezxX schreef:

ik ben niet soft ben best hardhandig zelf, een beest/mens verdient weleens een tik.
maar dit klinkt zo hard.. ik heb geen ervaring met koeien misschien schat ik het verkeert in maar het klinkt echt zielig

Daar zit meteen het probleem, JE HEBT GEEN ERVARING MET KOEIEN!!!. Als je wel ervaring zou hebben zou je weten dat als de koe geen respect voor je hebt, het een levengevaarlijke situatie is... En een paardenzweepje heeft geen effect bij een koe helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:21

Jammer genoeg worden er nog elk jaar mensen gedood door koeien en stieren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:27

suleilitha schreef:
Je mag een koe die je wil aanvallen echt wel met een buis, stok of wat dan ook van je af houden. Een paard trouwens net zo goed.

Nog even, en we moeten de vlooien beschermen, die op onze honden en katten meerijden.

Een dominante koe is echt levensgevaarlijk.

Precies!! Het gaat hier wel om een mensen tegenover een koe. Daarbij kan een koe veel hebben en een mens weinig. Ik heb namelijk nog nooit gehoort dat een mens een koe plette met z'n hoofd, maar wel dat een koe een mens heeft geplet met z'n kop Lachen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 05:39

monica08 schreef:
Ik zou haar wel een klap mee geven als ze weer zo op je af komt! Ze doet toch ook gemeen tegen jou? Nou scheelt het dat ze niet zo trappen dus had dit zeker niet gepikt! En helemaal als die mensen dat zelf ook zeggen.. Die kennen die koe en weten vast wat het beste is om te doen..

zeker nog nooit een koe van dichtbij gezien? koeien kunnen schoppen als de beste hoor..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:30

Ik krijg liever een klap van een paard dan van een koe. Nouja, van beide liever niet maar als ik dan toch mag kiezen....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:32

Anne_GTI schreef:
Ik krijg liever een klap van een paard dan van een koe. Nouja, van beide liever niet maar als ik dan toch mag kiezen....

Zonder ijzers dan he? Clown

Nee koeien kunnen gewoon levensgevaarlijk zijn...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:40

Die koe had blijkbaar heel goed door dat je bang voor d'r was en maakte hier gebruik van.
Door je groot te maken EN FLINK SCHREEUWEN, gaan de meeste koeien wel aan de kant. Hoe stiller je bent, hoe sneller de koeien over je heen lopen.
Mocht dit niet helpen dan moet je inderdaad een stok/ stickje oid meenemen. Na een aantal keren weet dat beest wel dat als ie zich niet gedraagt, deze klappen krijgt.

Klinkt cru, maar soms heb je geen andere manier.
Beter dat beest een dikke ros dan dat jij in het ziekenhuis ligt.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:51

annastasia schreef:
Beter dat beest een dikke ros dan dat jij in het ziekenhuis ligt.

ja, want daar gaat die koe zich echt niet schuldig over lopen voelen Tong uitsteken