Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:32

of in kokend water binnen 1 seconde dood..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:41

_Patty schreef:
Pff dat probleem hebben wij ook gehad. Wij hebben hem in kokend heet water gelegd was eigenlijk zo weg. Maar toen hadden we wel een gebakken vis Huilen van het lachen

Eerder gekookt. Bakken doe je in olie Clown

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:56

Welshcobfan schreef:
Ik vraag mij nu wel af:
Hoe breng je de grotere vissen om?

vriezer dus

helaas Verdrietig
Discusvissen zijn heel erg mooi maar lastig te houden. Ook wij hebben dus wel eens een zieke vis waar we dan van alles aan doen om die te laten herstellen. Helaas lukt dat niet altijd... Discusvissen echter kwijnen heel langzaam weg, stoppen/minderen met eten waardoor ze dus ook steeds magerder worden om ten slotte dood te gaan maar dan heb je het wel ver laten komen. Het is dus zaak om te dokteren zolang er zicht is op beterschap en op een bepaald moment kun je het gewoon vergeten. Dan zijn ze te mager om nog behandeld te kunnen worden of om op krachten te komen en tja... dan is het toch echt enkeltje vriezer. (en wij een hoop tranen verder...)

Met een grote Koi zou ik naar de DA gaan simpelweg omdat die niet in mijn vriezer past Huilen van het lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:06

Gadverdamme! bah

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:33

Opbouwende reactie, Maureenn...

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:39

wij hadden ook een vis die dat deeed, naar de bodem en daar bleef die liggen, we hebben hem toen in een andere kom gedaan voor de andere vissen. na paar dagen was die weer helemaal gezond en kon die weer terug naar zijn vriendjes Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:47

tjalk schreef:
of in kokend water binnen 1 seconde dood..

iets te warm water stopt idd meteen hun hart
is eventje naar voor hun..
maar voelen daar t minst van..
nu laat je m liggen sonder zijn benodigde zuurstof en laat je m langzaam stikken??? Koe
niet erg fijn voor dat beestje..
(((ook al is t een vis)))

Waarschijnlijk heeft de vis moeite gehad met ademen doordat ie naar de bodem zonk..
en raar deed.
Niet al te vaak je water verschonen..
en geen vis in een kom..daar sid e lucht oppervalk veel te weinig in.en moet je dus eigelijk extra zuurstof toevoegen met behulp van stromend water..
T kunne allemaal dingen zijn..
maja..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:00

Welshcobfan schreef:
Ik heb een hele handige vader die niet te beroerd is om een klein dier te killen. Bv onze kip de nek om te draaien als die niet meer te redden is, of een hamster een tik achter de nek geven...
(beide heeft hij niet gedaan, beide zijn uiteindelijk een natuurlijke dood gestorven maar hij had het zo mogen doen als het een dag langer had geduurd)

Ik ben toch echt een stuk of 3 keer met een kip naar de DA geweest Nagelbijten / Gniffelen
Kipje had salmonella en de 4e aanval werd hem fataal.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:15

djeezus hoe sommigen plezier kunnen halen uit verschillende manieren zoeken om een dier te doden Frusty hoe creatiever, hoe liever precies en het dier zelf komt op de laatste plaats bij sommigen....
hoe is het mogelijk Lips are sealed

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:31

Ziek

Nagelbijten / Gniffelen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:39

krak schreef:
djeezus hoe sommigen plezier kunnen halen uit verschillende manieren zoeken om een dier te doden Frusty hoe creatiever, hoe liever precies en het dier zelf komt op de laatste plaats bij sommigen....
hoe is het mogelijk Lips are sealed

Beetje kort door de bocht dit. Clown Ik denk dat we juist ons best doen om uit te vinden wat de meest 'humane' manier is en dat daar soms een klein beetje humor bij om de hoek komt kijken moet toch kunnen? Het leven is al serieus genoeg Knipoog

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:34

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:06

Vindt het zo jammer dat bijna iedereen meent wat er gezegt wordt..

Hoop voor jullie diertjes dat jullie niet allemaal zo met ze omgaan, ookal is het een klein wezen, het heeft netzo veel gevoel als alle andere dieren..

kokend water?
Vriezer?
Slaan?
Stampen
Wc spoelen
????
doen jullie het ook zo met een konijn? rat? paard? net zo lang knuppelen tot ze dood zijn? of met een paard is misschien een beter idee om ze in stukken te zagen!. want ja het is zo'n groot dier..die krijg je niet met 1 slag dood..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:10

Winia4ever, als je het hele topic goed leest had je ook al kunnen lezen dat vissen koudbloedig zijn, en dat de vriezer dan wel een diervriendelijke methode is. Een vis kan je nou eenmaal niet naar de DA brengen voor een spuitje. En langzaam laten doodgaan is naar mijn mening pas onvriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:12

Je kan een vis niet met een zoogdier vergelijken, Winia4ever.
Een konijn of een rat is zo gedood met een goed gemikte nekslag, voor een paard heb je toch de hulp van een slager nodig om die dood te maken, dunkt mij?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:18

Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en als er een (klein!!!) visje ziek was hielden we die heel even onder kokendheet water... Maar ik geef de voorkeur aan de vriezer en doe dat hier thuis ook. Lachen

Vriezer werkt overigens niet bij bloedzuigers...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:36

wij hebben een vijver voor Japanse Koi karpers. Die passen niet in onze vriezer, niet in de plee en ook niet in nmijn blender.

We hadden een paar jaar geleden 1 heel erg ziek. Als je ze in zout water legt worden ze erg suf en sloom. Daarna hebben we hem met een stok een slag in de nek gegeven, was direct dood.
De stress van naar de VA gaan zou ik zo'n zieke vis niet aan willen doen. Is een andere reis als voor een poes, hond hamster etc. Bovendien hebben we vissen die in een specivat niet eens vervoerd kunnen worden Bloos

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:49

Dit topic doet me denken aan toen ik laatst een zieke vis met een bakje water in de vriezer heb gezet, om hem pijnloos en snel uit zijn lijden te verlossen.
Tot dat ik s'avonds mn moeder keihard hoorde gillen, die had bij het koken iets uit de vriezer nodig en had mijn vis gevonden Sigaar Ik was hem er vergeten uit te halen Haha! Bloos

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:47

Demone schreef:
Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en als er een (klein!!!) visje ziek was hielden we die heel even onder kokendheet water... Maar ik geef de voorkeur aan de vriezer en doe dat hier thuis ook. Lachen

Vriezer werkt overigens niet bij bloedzuigers...

Die gaan slapen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:19

trisca schreef:
wij hebben een vijver voor Japanse Koi karpers. Die passen niet in onze vriezer, niet in de plee en ook niet in nmijn blender.

We hadden een paar jaar geleden 1 heel erg ziek. Als je ze in zout water legt worden ze erg suf en sloom. Daarna hebben we hem met een stok een slag in de nek gegeven, was direct dood.
De stress van naar de VA gaan zou ik zo'n zieke vis niet aan willen doen. Is een andere reis als voor een poes, hond hamster etc. Bovendien hebben we vissen die in een specivat niet eens vervoerd kunnen worden Bloos

Zoutwater is ook mishandeling voor een zoetwatervis! Als je een zoetwatervis in zoutwater zet, word het bloed van deze vis heel dik en geloof me dat dat pijnlijk is! Mijn voorkeur zou dan nog uitgaan voor eerst in water met kruidnagelolie en dan een slag achter in de nek, maar niet in zoutwater!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:25

watdanhe schreef:
OMG!!! zoiets doe je toch niet!!!!! Boos!
Het beest mankeert iets aan zijn luchtbelletje in zijn buik (ja, er is een woord voor maar weet even niet wat) Daardoor moet het heel veel moeite doen om omhoog te komen, en blijft het liever op de bodem liggen, voor zover ik weet heeft het dan geen pijn, het is aleen maar moe! De verstikkingsdood daarentegen is übergemeen en harstikke pijnlijk!! Boos!

eet jij vlees? Clown

Doodslaan inderdaad, met mes of in een handoek inderdaad. Sterkte ermee Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:27

winia4ever schreef:
Vindt het zo jammer dat bijna iedereen meent wat er gezegt wordt..

Hoop voor jullie diertjes dat jullie niet allemaal zo met ze omgaan, ookal is het een klein wezen, het heeft netzo veel gevoel als alle andere dieren..

kokend water?
Vriezer?
Slaan?
Stampen
Wc spoelen
????
doen jullie het ook zo met een konijn? rat? paard? net zo lang knuppelen tot ze dood zijn? of met een paard is misschien een beter idee om ze in stukken te zagen!. want ja het is zo'n groot dier..die krijg je niet met 1 slag dood..

Mijn broer heeft mijn konijn doodgeslagen inderdaad, met een schep op de kop, naar klusje maar het diertje was aangereden en had hardstikke pijn, zijn darmen lagen eruit en mijn broer heeft niet getwijfelt en het meteen gedaan, pats boem afgelopen. Hij was er wel een dagje van van slag hoor.

edit: ik ga trouwens liever dood door een klap op mijn kop of onthoofding dan doodgevroren in de vriezer of verbrand in kokend water Nagelbijten / Gniffelen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:10

Joyckuh schreef:
trisca schreef:

Zoutwater is ook mishandeling voor een zoetwatervis! Als je een zoetwatervis in zoutwater zet, word het bloed van deze vis heel dik en geloof me dat dat pijnlijk is! Mijn voorkeur zou dan nog uitgaan voor eerst in water met kruidnagelolie en dan een slag achter in de nek, maar niet in zoutwater!

Wel grappig dat de vissendokter het voorschrijft bij vissen die het moeilijk hebben. Hun metabolisme gaat op een soort rust stand zegt hij. Wij hebben er ook een hoop vissen mee kunnen redden Bloos (of ze waren helemaal niet ziek maar sterk genoeg om deze mishandeling te kunnen verdragen). Ook wordt het voor geschreven bij sommige parasieten die op Koi Karpers leven, maar van het dikker worden van het bloed heb ik nog nooit gehoord... Bloos

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:12

even opgezocht:

Citaat:
Hoe passen we het zout toe op onze vijvers?
Als advies word gegeven:
Omgerekend kom je dan op 3 kilo zout per M3 (1 kuub(m3) is 1000 kilo. 3/1000 = 0,003 x 100 = 0,3%)

In de behandelbak ter ondersteuning van een ernstig zieke vis. Door de osmotische druk tussen het inwendige en uitwendige van de vis te verlagen kan de vis de energie die normaliter voor osmoregulatie nodig is aanwenden voor het genezingsproces.
Doordat echter de slijmlaag van de vis gestript wordt door het zout, zal het telkens opnieuw regenereren van een nieuwe slijmlaag per saldo meer energie kosten dan de verlaagde osmosedruk oplevert. Men moet dus na een paar dagen stoppen met het zout! Ook hebben we het hier over een percentage van 0,3%. Dat is 3 kilo per m3 water. Want zout moet je niet continu gebruiken.

In de q-bak, ter bestrijding van parasieten en bv buikwaterzucht (dennenappelziekte). Afhankelijk van de parasiet en hoe sterk hij is. De dosering ligt op +/- 10 gram per liter bij zacht water en bij hard water is dit +/- 20 gram, gedurende een kort bad van 10 a 20 minuten. Bij een langdurig bad: 5 tot 30 gram per 100 liter gedurende enkele dagen (in respectievelijk zacht en hard water)

Niet geschikt tegen gyrodactylus (huidwormen) en dactylogyrus (kieuwwormen). Daarnaast beginnen vele protozoën bv. costia een steeds grotere resistentieop te bouwen tegen het zout.

In de behandel/quarantainebak ter bestrijding van een acute nitrietvergiftiging. Het chloorion (cl-) van zout voorkomt dat het nitriet in de bloedbaan van de vis kan komen. Een zoutpercentage van 0,1% is voldoende om zelfs zeer hoge nitrietconcentraties aan te kunnen. Bedenk wel dat het een tijdelijk middeltje is, zodat men even de tijd heeft om de problemen met het biofilter snel op te lossen
.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:13

Zoutwaterbad wordt idd bij bepaalde aandoeningen voor de Discus ook geadviseerd. Niet om ze dood te maken maar om bepaalde problemen op te lossen. Blijft risky