Mischien is het slim om dit topic van af het begin te lezen! Dan steek je er veel van op.[/quote]
Ja, ik heb alles al gelezen, maar ik wilde even checken of ik het zo goed had begrepen

Okee!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
watdanhe schreef:De dierenwinkel zei dat ze maar 2 jaar konden worden
Yoshimi schreef:Jeetje, nu ik dit lees voel ik mij een vreselijke vissenmishandelaar! Zouden jullie mij ook wat advies kunnen geven?
Wij hebben 1 goudvis in een open bak van ongeveer 35 liter. Er zit wel een pompje en een plantje in, maar verder niks! De steentjes hebben we eruit gehaald, omdat we die niet goed schoonkregen.
Ik kan dus het beste fijn grind op de bodem doen en daar plantjes in, zonder loodje? En een 2-in-1 pomp voor het filteren en zuurtstof? Hoe vaak zou ik dat filter moeten vervangen? En hoe maak je die bodem schoon? Ik kan me voorstellen dat daar veel rotzooi in blijft zitten. En moet deze vis ook niet een vriendje hebben?
Sorry voor al deze vragen en sorry dat ik je topic een beetje overneem Iney, maar ook ik wil het beste voor mijn vis!
(Mijn vriend heeft 'Vis' voor zijn verjaardag gekregen. Wij hebben 'm dus niet gekocht zonder voorbereiding, maar we zaten er ineens mee.)
Yoshimi schreef:Jeetje, nu ik dit lees voel ik mij een vreselijke vissenmishandelaar! Zouden jullie mij ook wat advies kunnen geven?
Wij hebben 1 goudvis in een open bak van ongeveer 35 liter. Er zit wel een pompje en een plantje in, maar verder niks! De steentjes hebben we eruit gehaald, omdat we die niet goed schoonkregen.
Ik kan dus het beste fijn grind op de bodem doen en daar plantjes in, zonder loodje? En een 2-in-1 pomp voor het filteren en zuurtstof? Hoe vaak zou ik dat filter moeten vervangen? En hoe maak je die bodem schoon? Ik kan me voorstellen dat daar veel rotzooi in blijft zitten. En moet deze vis ook niet een vriendje hebben?
Sorry voor al deze vragen en sorry dat ik je topic een beetje overneem Iney, maar ook ik wil het beste voor mijn vis!
(Mijn vriend heeft 'Vis' voor zijn verjaardag gekregen. Wij hebben 'm dus niet gekocht zonder voorbereiding, maar we zaten er ineens mee.)
Slotty schreef:je hebt een enorme pm gekregen van me Yoshimije zou trouwens ook, ipv de goudvis, 3/4 neontetra's kunnen nemen. die leven in een groep dus je moet er wel meerdere nemen. Zijn blauw met rood, glanzen mooi en ze zijn supersterk! mijne leven al zo'n 3/4 jaar.
simone, een goudvis in een aquarium word geen 20 cm. Die knappe vissen passen zich aan, aan de omgeving. En ik ben wel voor een zuurstofpomp, zeker als je meerdere vissen gaat houden. Ik heb er een stuk of 14 inzitten (schatting) en dan vind ik het wel nodig. Daar kunnen de planten niet tegenop hoor, zo'n pomp. Voor de rest ga ik met je mee
Slotty schreef:ja, maar met 1 plantje vind ik dat er een pompje bij mag hoorDaarom raad ik altijd een pomp voor zuurstof aan, beter teveel dan te weinig!
jahoor, haha dat mag je vragenik schat ong 65x40x40 cm. Ik heb er 4 grote planten in en daarnaast een bodembedekking (lage planten dus). Heb een dubbele pomp, verwarming erin en een thermometer die je opplakt aan de buitenkant. Heb donker/gemengde grind op de bodem en ook een grote steen (kunnen ze onder, achter enz.)
ik heb er plaatjes(moet ik tellen, er zijn net weer kleintjes bij), neontetra's (8), 'ben de naam kwijt maar de zijn wit met zwarte en rode streepjes. klein, net zoals de tetra's (5) aan vissen in zitten. Hiermee begon ik, maar door dode/nieuw geboren visjes wisselt het een beetje.
En jij?
Yoshimi schreef:Misschien kan ik beter een heel nieuw aquarium kopen! Ben namelijk wel een klein beetje gehecht aan Vis..
Ik heb nu gewoon een rechthoekige bak, zonder deksel of iets. Kan ik weer zoiets kopen (maar dan groter), of moet er echt een deksel op met lichtjes enzo?
breezy302 schreef:sluierstaarten en guppy's kunnen ten eerste niet samen: sluierstaarten zijn koudwatervissen en guppys sub tropische vissen. zemoeten dus apart, je bak is veels te klein, sluierstaarten worden wel 15 cm en dat is echt zo, de mijne is ook zo groot. ze happen naar lucht omdat je bak te klein is met teveel vissen erin en je moet dus een grotere bak met een pomp hebben!
doe absoluut GEEN THERMOSTAAT IN DE BAK WAAR DE SLUIERS IN ZITTEN! die gaan daar dood van want het zijn koudwatervissen!
en een kom is zeker heel erg slecht, door de ronde vorm kan er bijna geen zuurstof in het water komen!
Iney schreef:ja doet doe je maar 1 keer he!
ik heb trouwens van 1 plantje 2 plantjes gemaakt en het ijzer erom weggehaald!