Ik weet niet of het mag hier, maar ik kon geen 'regels' vinden van dit topic en aangezien hier heel veel kattenliefhebbers zitten met (waarschijnlijk) de nodige ervaring, probeer ik het
Ik heb op het moment nog 1 kat, Sherlock, van 1 jaar en 8 maanden, hij is een halve bengaal (moeder bengaal, vader onbekend maar we vermoeden gewoon een Europese korthaar). Ik had tot 2 maanden geleden 2 van deze rakkers, helaas is zijn broertje (Watson) dus twee maanden geleden onverwacht overleden.
Nu wil ik na de zomer toch graag weer een tweede erbij. Sherlock zou dan dus ongeveer 2 jaar oud zijn. Gezien Sherlock een halve bengaal is, is hij erg actief en verwacht ik dat niet elke kat hiermee zal klikken. Een heel erg rustig ras past ook niet perse bij mij maar Watson was echt een schootkat wat ik wel weer erg gezellig vond. Nu weet ik dat schootkat niet een echte karakter eigenschap is van een bengaal dus ik twijfel of dit een goede keuze is om weer erbij te nemen. Kwa klik met Sherlock misschien juist wel, maar zijn hier ook ervaringen met (halve) bengalen koppelen met andere rassen zoals bijvoorbeeld siamezen of abessijnen? Of "gewoon" een Europese korthaar? Liever geen langharige rassen.
Ik sta ook zeker open voor een kat van Sherlock's leeftijd, waarvan het karakter dus al bekend is, maar ik heb enkel ervaring met kittens koppelen dus of dit een goed idee kan zijn weet ik ook niet
Foto van Sherlock:
[
Afbeelding ]