Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:16

Moderatoropmerking:
We hebben na overleg besloten het topic nogmaals te heropenen, zij het met een laatste waarschuwing. Nog steeds is er plek voor de soms pittige discussie, echter wil ik jullie met klem verzoeken om ten alle tijden op de bal te reageren en niet op de persoon. Ook als je het niet eens bent met iemand in een topic, is dat geen reden om persoonlijk te worden.
Ik heb diverse offtopic berichten verwijderd. Ik verzoek jullie om berichten die verder niet van toepassing zijn op het onderwerp van dit topic, na het heropenen achterwege te laten.

Alvast bedankt.

Evi84

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:26

Dus dan is de vraag of TS al een antwoord van het asiel heeft gekregen.

Hopelijk zijn ze tot hun verstand gekomen en beseffen ze dat ze geldwolven zijn om een kat voor losgeld vast te houden in een situatie waarbij TS absoluut niet fout is en de kat daar niet had hoeven te zitten mochten de instanties hun werk naar behoren gedaan te hebben (nb de chip checken ter plaatste zoals ze zouden moeten en de kat terug hebben vrijgelaten).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:29

Losgeld? Tot de dag dat TS hoorde dat haar kat in het asiel zat zou ik idd als asiel over denken om dat kwijt te schelden, maar nu kiest TS er zelf voor om hem daar te laten zitten, dus die kosten zijn gewoon terecht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:32

Evi84 schreef:

Hopelijk zijn ze tot hun verstand gekomen en beseffen ze dat ze geldwolven zijn om een kat voor losgeld vast te houden in een situatie waarbij TS absoluut niet fout is en de kat daar niet had hoeven te zitten mochten de instanties hun werk naar behoren gedaan te hebben (nb de chip checken ter plaatste zoals ze zouden moeten en de kat terug hebben vrijgelaten).

En ik hoop dat TS besloten heeft er eens heen te gaan. Misschien valt het reuze mee. Legt ze de situatie uit aan een andere medewerker en krijgt ze de kat zo mee. Niks doen lost niks op dus ik zou langs gaan bij het asiel. En niet met de intentie om te betalen, maar om te communiceren en kijken wat er dan uitkomt. Kun je daarna altijd nog andere stappen ondernemen mocht het niet positief uitpakken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:34

Als TS de kat meteen was gaan halen, dan vind ik niet dat ze daarvoor zou hoeven betalen. Inmiddels vind ik dat wel een heel ander verhaal. Ze weet dat kat daar zit en dat er kosten worden gemaakt maar doet - op basis van de informatie die ze in dit topic plaatst - dusdanig weinig moeite om die kosten te besparen dat ik het wel terecht zou vinden als er inmiddels een onkostevergoeding zou moeten worden betaald voor het verblijf van de kat, eten etc. :j

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:34

Inmiddels zijn de kosten voor alle verzorging e.d. al opgelopen denk ik. Vraag me af of de kat hier blij mee is? Ik zou naar het asiel gaan. Het is goed van het asiel dat ze dieren niet via de telefoon weggeven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:43

Evi84 schreef:

Tsjonge tsjonge, wat een grote woorden en zwaar overdreven termen. Wees eens een klein beetje genuanceerd, maakt het leven zoveel aangenamer.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:43

Dit zou echt een leuke zijn voor de rijdende rechter...
Ts, respect dat je zo kalm blijft bij alle heftige reacties.

Ik volg maar lees alleen jouw posts.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:45

Ja idd TS goed idee de rijdende rechter.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:51

Frummels schreef:
Als TS de kat meteen was gaan halen, dan vind ik niet dat ze daarvoor zou hoeven betalen. Inmiddels vind ik dat wel een heel ander verhaal. Ze weet dat kat daar zit en dat er kosten worden gemaakt maar doet - op basis van de informatie die ze in dit topic plaatst - dusdanig weinig moeite om die kosten te besparen dat ik het wel terecht zou vinden als er inmiddels een onkostevergoeding zou moeten worden betaald voor het verblijf van de kat, eten etc. :j

Ze heeft aan de telefoon gezegd dat ze vindt dat ze niet hoeft te betalen voor een 'dienst' die ze helemaal niet gevraagd heeft, en die haar bovendien extra last bezorgt. Asiel maakt duidelijk dat ze zonder te betalen de kat niet meekrijgt. Vervolgens stuurt TS een mail, maar asiel antwoordt niet meer. Nu is het toch hun beurt om netjes zwart op wit te verwoorden wat zij vinden dat er moet gebeuren?
Ik denk dat de discussie ook niet zozeer gaat over de kost van eten en verblijf in het asiel maar wel of TS al dan niet de kost van de vangactie moet betalen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:53

swartbeessie schreef:
Dit zou echt een leuke zijn voor de rijdende rechter...
Ts, respect dat je zo kalm blijft bij alle heftige reacties.

Ik volg maar lees alleen jouw posts.

Helemaal mee eens. TS nomineer ik voor de ""Stijlvol Reageren"" Oscar van Bokt. Kunnen Bokkers een voorbeeld aan nemen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:53

Birdie60 schreef:
Ja idd TS goed idee de rijdende rechter.

Ja joh, en de kat tot de uitzending gewoon lekker in dat hokkie laten zitten. Principe-kwestie. :+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:58

Sorry TS maar ik snap je niet echt, wat is nou de moeite om even langs dat asiel te rijden en rustig met die mensen in gesprek te gaan over de kwestie? Je zegt wel 'dit mag niet dat mag niet blablabla' maar onderneem eens actie. En dan bedoel ik niet 1 telefoontje en 1 mailtje, ga er achter aan! Desnoods tot je bij die mensen compleet de strot uit komt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:59

Het asiel is waarschijnlijk gewoon open op zaterdag. Wat is er moeilijk aan om gewoon even langs te rijden en te kijken hoe het in ieder geval met de kat is? Dat lijkt me momenteel het belangrijkste?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:05

maar als het asiel bv een half uur rijden is(wat echt wel kan),dan rij je toch niet 'zomaar' x-aantal keer over en weer?
dat zou ik ook niet doen hoor!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:09

tengeltje11 schreef:
maar als het asiel bv een half uur rijden is(wat echt wel kan),dan rij je toch niet 'zomaar' x-aantal keer over en weer?
dat zou ik ook niet doen hoor!

Ik zou best 1 keer naar een asiel willen rijden als mijn kat daar zit ja. (ook wel 100x maar er even vanuit gaande dat niet iedereen zo gek is :D)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:16

Cayenne schreef:
Het asiel is waarschijnlijk gewoon open op zaterdag. Wat is er moeilijk aan om gewoon even langs te rijden en te kijken hoe het in ieder geval met de kat is? Dat lijkt me momenteel het belangrijkste?

Asiel is hier op zaterdag dicht, dus er vanuit gaan dat hij vandaag gewoon open is zou ik niet doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 17:23

Cayenne schreef:
Losgeld? Tot de dag dat TS hoorde dat haar kat in het asiel zat zou ik idd als asiel over denken om dat kwijt te schelden, maar nu kiest TS er zelf voor om hem daar te laten zitten, dus die kosten zijn gewoon terecht.

Maar dat eerste heeft het asiel niet gedaan

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 17:26

Mossel schreef:
Cayenne schreef:

Asiel is hier op zaterdag dicht, dus er vanuit gaan dat hij vandaag gewoon open is zou ik niet doen.

Klopt ze zijn dicht

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:30

Zo heej, ik heb alleen de reacties van de TS gelezen maar vol verbazing.
T is dat we hier op een paardenforum zitten, anders had ik gedacht dat de helft van de mensen die hier reageren alleen van t flatje naar hun kantoor wandelen.

Ik snap TS 100 procent. Kan toch niet gekker? En dan is het volgens sommige TS haar schuld. Heb over het algemeen geen hoge pet op van de dierenambulance. Vraag mij wel eens af welke mensen daar werken, het concept is mooi maar gaat er vaak radicaal over met dieren redden die niet gered hoeven te worden of niet te redden zijn. Door onze weide loopt een wandelpad dus we hebben er vaker last van. Hebben al eens gehad dat ze kosten voor een schaap van ons dat ze hadden 'behandeld' op ons wilde verhalen. Terwijl het onze huisweide is met ons nummer en alles erbij. Maar ho maar dat ze ons even bellen, ze doen maar. Ben dus hierover niet echt verbaasd.

En ja, heel spijtig dat die kat nu daar een paar dagen moet zitten. Maar ik vraag mij af welke katten een beter leven hebben. Een boerderijkat zoals die van TS of katten die binnen een prachtig omheind tuintje van een paar vierkante meter. Onze katten zaten bijvoorbeeld eerst bij iemand waar ze buiten konden, toen naar een flatje verhuisd en met de katten was geen huis te houden. Daarom zijn ze bij ons op de boerderij gekomen, denk dat ze gelukkiger zijn dan ooit.

Respect voor TS dat ze hier nog altijd reageert. Ik zou het allang opgegeven hebben.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 13-01-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:30

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:

Heb je in mijn beleving ook niet netjes geprobeerd.

Er heen.. praten..

Maar goed, blijkbaar verschillen we daarin van mening. Ook al is het maar een erfkat..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 13-01-18 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:31

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:

Maar er is ook genoegen genomen met wat er gezegd werd na één telefoontje. Je hebt niet een poging gedaan. Hem er gewoon laten zitten.

Ik denk dat je de kat er beter kunt laten. Kun jij je energie besparen en heb je je aan je principe gehouden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:36

Frummels schreef:

Dit zei ik óók al eerder. Ben ik het geheel mee eens.
Ook al ben ik het niet eens met de gang van zaken in eerste instantie.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:37

Elke keer weer komt het topic voorbij en hoop ik te lezen hoe het is afgelopen, maar helaas... Al 50 pagina's lang (het waren er 60), lees ik steeds weer dezelfde argumenten/meningen, al dan niet netjes gesteld, van voor- en tegenstanders.

TS, wil je me een pb doen als het achter de rug is? Dan hoef ik niet steeds te kijken, want ik ben echt wel benieuwd hoe het gaat aflopen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:43

Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:

Je hebt zelf ook totaal geen poging gedaan om uberhaupt even te kijken hoe het met de kat gaat.
En als het dan een half uur rijden is, tja.. Het is wel jouw dier. Ik zou toch zeker minstens één keer gaan kijken.
Het mag dan wel 'maar een erfkat zijn', moeite doe je er ook niet voor. Principes of niet, het blijft wel een dier dat nu onnodige stress ervaart.
Ja, die stress is begonnen door het vangen, maar je laat hem er nu zelf zitten. Principes ten koste van het welzijn van een dier gaat me echt te ver.