Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:25

Vijver lijkt me prachtig.. en liefst ook met waterval.. _/-\o_
Maar eerst maar eens een keer een terras aanleggen en een nieuwe blokhut plaatsen.. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:59

Spruitjee schreef:
vuurneon, wat zijn de afmetingen van de vijver? Hoezo zijn grondels %^& vissen? Ik heb geen ervaring met ze :)

Vandaag alsnog vier kleine gupjes gespot! Verdorie :roll: De schildpadden gaan blij worden over een paar weken :D

met meer dan 50 grondels maken ze echt een bende := ze blijven zicht voortplanten en lekker in de bodem woelen. Vijver krijgen wij niet meer helder :n

Formaat ehm 2*4*1.5 m

(Kan zelfs nog wat groter zijn)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:04

Hier wil manlief ik de toekomst een zwemvijver maken... maar of daar ook vissen in komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:17

Gewoon van die doktersvisjes erin doen, zithoek erbij en jr schoon laten knabbelen tijdens hey zwemmen :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:17

piranha's haha :+

Gister een dode garnaal. en vanmorgen lag min vrouwtjes cpokreeft dood te wezen.
Ik verdenk manlief van een fatale aanranding.

Vandaag heb ik de voedingsbodem uit de onge guppenbak gehaald. nu moet ik dus de bodem van de steentjes gaan scheiden.. zit te denken aan zeven. Maar als t niet wil dan gaat alles maar weg. En kiopen we een nieuwe haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:18

Wel een mooie dood :')

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:57

Ik krijg de foto's vanaf m'n telefoon niet kleiner dus lukt me helaas niet om foto's van m'n aquariums te plaatsen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:24

Ik vind mooi onderhouden vijvers ook prachtig! Wij hadden vroeger thuis ook een kleine vijver met wat goudvissen. Heb daar als 2-jarige ook ingestaan....hoorde mijn moeder*plons* en toen ze omkeek zag ze mijn hoofd boven het water uitsteken. :') Gelukkig was het daar niet al te diep dus.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:30

Nou.. de pleco is verhuisd.. kan nu wel zeggen dat er een VIS in zit.. _O-
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-09-15 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:36

vuurneon schreef:
Spruitjee schreef:
vuurneon, wat zijn de afmetingen van de vijver? Hoezo zijn grondels %^& vissen? Ik heb geen ervaring met ze :)

Vandaag alsnog vier kleine gupjes gespot! Verdorie :roll: De schildpadden gaan blij worden over een paar weken :D

met meer dan 50 grondels maken ze echt een bende := ze blijven zicht voortplanten en lekker in de bodem woelen. Vijver krijgen wij niet meer helder :n

Formaat ehm 2*4*1.5 m

(Kan zelfs nog wat groter zijn)

ik las dat 1 zonnebaars in je vijver al heel veel kan doen omdat hij de jonge vissen eet.
Meerdere zonnebaarzen geeft hetzelfde probleem als de grondels :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:38

Bij ons bleef vijver altijd helder. Ook met tig grondels erin. Hadden een flinke rietbak die als filter functioneerde.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:07

Ik heb hier de vissen bak aangepakt. Een aantal vissen eruit die zijn naar iemand met een grotere bak denk dat ze zich daar beter voelen. En hier een groep betta vrouwen erin.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:17

love_western schreef:
Bij ons bleef vijver altijd helder. Ook met tig grondels erin. Hadden een flinke rietbak die als filter functioneerde.

Wij hebben gewoon teveel vissen nu in de vijver, zelfs met geweldig filter is het bij ons niet meer te houden helaas. Echt zo zonde... Krijgen het gewoon niet meer in evenwicht nu.

Zonnebaars wil ik er in doen als het water weer oke :j mag ie achter de pasgeboren goudvissen aan haha

Volgend jaar de vijver kind proof maken, ook geen mooie klus :')

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:18

24/7 de kleine zwembandjes aandoen? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:20

Hahaha breng mij niet in verleiding }>

voordeel is dat de randen van de vijver hoog zijn, dus alleen met kruipen komt de kleine er niet bij. Dan moet ie al wat meer kunnen en ben je al bijna een jaar of langer verder.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:24

hm... wij hadden een klein voorgeprepareerd vijvertje. afgezet met gaas... maar beide kids hebben het weten te bewonderen van de binnekant. Beide kids moesten even wachten met omkleden/douchen omdat mama haar fototoestel moest pakken. :+ Kids doen dingen sneller dan paps en mams denken.. andere dingen niet.. meestal dat waar paps en mams op hopen haha. Heb er 4 in de leeftijd van bijna 24 tot 11 en een kleindochter van bijna 1, dus .. ben wel aardig thuis in de do's en don'ts

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:29

Vijver zit gelukkig niet in onze tuin (je moet een hek door en dus al langer zijn of motorisch al zo ver dat je een stoel erheen sleept en deur kan openen dus dan ben je al ouder dan 1)en zelfstandig krijgen ze de pui niet open (neefjes hebben er al heel veel moeite mee, heck, zelfs ik moet mijn gewicht in de strijd gooien haha) dus er is geen haast bij gelukkig :D Hebben nog een heel jaar om te bedenken hoe wij het gaan doen. Zal vast gaas worden waar volwassenen ook over heen kunnen lopen :)

Ik geloof niet dat ik een wonderkind krijg die met een half jaar al loopt en vooruit kan plannen of de kracht heeft van een volwassene :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:27

Wij gaan komende winter onze vijver ook aanpakken... Zal ook nog een hele klus worden maar kijk al wel uit naar het resultaat volgende zomer :)
wij hebben er nu trouwens een hek omheen staan, onze dochter mag over een paar weken op voor haar zwemdiploma, wij hebben expres gewacht met het aanpakken van de vijver tot ze haar diploma heeft... (Mijn neefje is met 2 jaar verdronken in de vijver van de buren...)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:55

Afbeelding
Hier is het op het moment echt oerwoud.

Afbeelding
Dit was een paar weken geleden..

Van het weekend maar eens even flink snoeien en mijn moeder d'r aquarium vol stekken zetten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:59

Dat is hard vooruit gegaan met die plantjes! :D
Hier staan nu een dikke week planten in de bak, ik hoop dat ze ook zo snel groeien :P

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:03

Jaloers op je planten! :') Wat staan ze er mooi bij zeg.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:48

Vind het oerwoud ook heel mooi om te zien.. :j

Hier geen oerwoud, maar een bodem vol kuilen.. mijn pleco is lekker bezig geweest vannacht :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:21

Gaat goed zeg die planten van jou.
Ik moet ze weer terugplaatsen nadat ik die voedingsbodem eruit gehaald heb gister.
Zit te denken om de planten dus in een panty te doen met wat voedingsbodem. Maar ben er nog niet over uit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:39

kleine update

Man halfmoon x vrouw plakat

1 september:

Afbeelding

2 september:

Afbeelding

ongeveer 50 jongen geteld, ben benieuwd wat overleefd en de uitkomst ! Ook deze kweek weer gelukt. Meneer zijn eerste nest, moest nog veel leren maar de vrouw heeft hem op weg geholpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:40

O my wat een nest! Gaaf :D

Dimphyl, WoW wat een groei zeg :=