Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:33

Afbeelding

Jonas met zijn nieuwe tuig :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:07

Mooi tuig, Silverbolly! Staat 'm goed :) Zo te zien kwispelt hij er zelf ook van, haha.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:34

merrieveulen schreef:
@ Opisop, leuke honden! Krijg het idee dat de bovenste een stuk groter is dan hij lijkt? vanaf de foto krijg ik de indruk dat het maar een klein hondje is nl, maar vermoed dat het formaat herder is ongeveer?

Nee hij is niet zo groot hoor!
Mikos is ongeveer 40-45cm denk ik, Loeki echt een flink stuk groter.
Deze foto is van 2008, dus Loeki is sindsdien nog flink gegroeid, maar je ziet duidelijk al het hoogteverschil
Afbeelding

Mijn tante heeft ook 2 spanjaarden trouwens, toen zij 1 had en wij ook een hond wilden en in NL'se asiels alleen maar jacks/herders konden vinden of niet geschikt ivm katten(en kinderwens) hebben wij dus ook naar een buitenlandse hond gezocht.
Mijn broer heeft een jackrussel uit een NL's asiel, dus we hebben allemaal vanalles wat :D

de oudste van mijn tante, de andere heb ik geen foto's van
Afbeelding

Heb even teruggekeken in mijn mail en Mikos komt via www.dierenhulpzondergrenzen.nl en Loeki via www.adelante-honden.nl
We hebben ze vanaf Groningen opgehaald in Apeldoorn en Haarlem, dus nog een flink eind moeten rijden, maar ik wou wel een hond uit een opvanggezin zodat je wist wat voor karakter hij had.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:41

Klinkt goed, opisop! En idd een mooie missie, honden blij, jullie blij! Mikos is inderdaad toch niet zo groot, hihi!
Wij waren ook gewoon hier in Zwolle naar het asiel gegaan maar daar zat niks voor ons bij. Wat dat betreft moet je 't maar net treffen gewoon.

@ Silverbolly, Jonas kijkt een beetje bescheten haha! Had hij wel eerder een tuig aangehad? Ik heb nog wel even als tip om het op maat te zetten, het tuig mag wat verder naar achteren, dus de borstriem wat langer maken. Hij komt dan achter de punten van de schouderbladen te liggen en de 'singel' zit dan niet zo in de oksels. Ook kan de borstriem dan wat meer meegeven/ zakken als Jonas aan de grond wil snuffelen. Mooie hond is hij trouwens!
Ga je er ook nog labels bij doen?

opisop_shop

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:49

krijgen jullie trouwens ook zo vaak commentaar op je hond (de mensen met een windhondkruising bedoel ik)?
Omdat Loeki niet een echte windhondenuiterlijk heeft maar wel erg slank is (op deze foto's erg vol, meestal krijgen we hem -als ADHD'er :D - niet zo vol) en ik krijg met uitlaten regelmatig commentaar dat ie zo dun is. Ik trek me er niets van aan, hij is prima op gewicht (in tegenstelling tot wat hier de norm is helaas) maar vind het altijd zo dom van hondeneigenaren als ze van die domme conclusies trekken?!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:55

Hij heeft nog een ander tuig maar die vond hij totaal niet fijn, ik denk omdat die nogal in z'n oksels trekt en elke keer scheef zakt. zoals je op deze foto misschien wel kunt zien.
Afbeelding

Hij jeukte met dat andere tuig ook heel vaak onder zijn tuig onder het wandelen, met deze heeft hij dat nog helemaal niet gedaan.
ik zal de borstriem wat langer maken. ik wil er nog wel labels bij doen. Wil denk ik iets van Macho of bodyguard, juist omdat hij helemaal niet zo stoer is :D. En zijn naam wil ik.

opisop_shop: Mensen vragen vaak aan ons, is hij niet wat dun voor een labrador? Of 'hij is wel erg groot voor een labrador he'. Als ik hun dan vertel dat er iets van podenco in zit snappen ze het wel maar ik krijg er inderdaad wel vaak vragen over.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:56

dom, dat is het juiste woord. Als ik in mijn omgeving kijk is 95% van de honden te dik, dwz meer dan slank. Laatst maakte ik iemand die regelmatig met ons meeloopt een complimentje omdat ik zijn hond er zo goed uit vind zien (enige zo ongeveer waarbij je een zweem ribben ziet, is een kortharige hond). Hij vond hem zelf toch wel te mager... Ik moet me dan echt beheersen om niet met mijn ogen te rollen en zeg ook tegen niemand dat mijn hond op dieet is omdat ik vind dat hij nog wel een beetje kwijt mag.

Dus nee ik krijg zelf geen commentaar (mijn hond heeft halflang haar dus dat scheelt ook al), maar ik ken het maar al te goed. Ooit heb ik ook zó gelachen, hadden mensen mijn oma gebeld (oma is de definitie van hondengek) dat mijn vorige hond Floortje zo mager werd. Beestje was halflang ruwharig en werd twee keer per jaar gekaald en was dan dus een garnaaltje vergeleken met mét haar.
Er was dus alleen maar HAAR af, kan je nagaan. nee echte hondenkenners.

Ook leuk, Gis zijn neus is stuk, buren kwamen langs met de honden en die vrouw kon haar honden (Duitse staander en Border Terrier) niet houden en werd door de honden naar ons tuinhek gesleurd waar ze onder het hek door schijnen te hebben geknokt. Nee lekker dan, OK Gis deed het zelf ook maar ik vind het nogal eng dat zij dus die honden NUL onder controle heeft. Wat nou als ik met de mijne over de stoep wandel en haar honden zien hem?

@ Silverbolly, die ziet er idd minder fijn uit dan de k9. Denk dat je hond je dankbaar gaat zijn, hihi!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:08

Silver mooi tuig.

Ik heb ook geregeld te horen gekregen dat mijn hond dun was, zucht.
Zelfs aangesproken door dierenambulance.En nu vind ik mijn hond dik mag wel 4kilo weer af.Hij deed wat minder door mijn zwangerschap en mijn vriend wil nog wel is teveel geven kwa voer.
Hij staat dus nu opdieet, wat de meeste mensen onzin vinden

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:11

Ja, ook op mijn windhondenkruising wordt regelmatig commentaar geleverd. En dan vooral door mensen die met een hond lopen waarvan de buik bijna over de grond sleept en die na twee stapjes rennen al hijgend op de grond ligt. :/
Ik ga de discussie meestal niet meer aan. Mijn hond is een windhond, punt. Ik kan m nog niet dikker krijgen al zou ik het willen.

Jeetje merrieveulen, die vrouw kan je dan beter niet op straat tegenkomen als ze haar honden uitlaat...

Ik zat hier gisteren opgescheept met een Stafford die al voor de zoveelste keer van huis weggelopen was. Dierenambulance laat hem steeds gewoon door z'n baasje ophalen, maar die schijnt er niets van te leren. Ik zou als ik hem was toch wel bang zijn dat die hond onder een auto komt! Daarnaast veroorzaakt de hond ook flink wat overlast aan alle mensen in het park.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:17

Oh ja dat is ook zo leuk inderdaad... iemand van ons vaste groepje had dat ook min of meer, jonge jachthond die zijn neus achterna gaat en dan niet meer terugkomt. Nu scheelt het wel dat die hond in het bos blijft maar toch... nee ik zou er niet blij van worden.

En idd, ik ben laatst wel haar man tegengekomen op het veld, en toen ging het leuk en hebben we de honden zelfs met zijn drietjes losgelaten. Wel blaft hun kleine hond altijd heel erg als ie de mijne ziet (en die beantwoordt dat vaak ook), maar goed dat hoeft geen probleem te zijn. Punt is dat ik mijn hond wel hou als het erop aankomt, maar zij dus niet blijkbaar. Mijn hond is zeker ook geen heilige maar daarom heb ik hem ook vast in de woonwijk enzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:25

daar mogen ze dan best kosten aan gaan verbinden vind ik, misschien leren ze daar wat van?

En dat soort baasjes horen zich niet in de wijk te begeven met honden, straks kom je ze op straat tegen, houdt ze er al helemaal niets aan!

Laatst in het bos dus iemand met een dikke labrador en iemand met een mooie slanke jonge hond, type jachthond. Zag ze me aan komen lopen en hoorde ik ze al zeggen tegen elkaar dat Loeki zo mager was.
Zei ze tegen mij "ik maakte me zorgen dat die van mij te dun was, maar als ik die van jou zo zie valt het nog best mee!" . Waarop ik dus antwoorde dat die van haar prima op gewicht was en de emeste honden gewoon veel te dik zijn en er met loeki toch echt niets mis is!

Het nietvet kunnen krijgen snap ik, lukte ons hier de eerste drie jaar ook niet, hij was te druk en teveel in de groei. Pas sinds hij is uitgegroeid is hij wat uitgezwaard en makkelijker op gewicht te houden. Maar met dit soort honden valt 2 kilo meer of minder ook altijd zo drastisch op!
Mikos daarentegen krijg ik niet slanker dan dit, hoewel hij echt niet teveel voer krijgt en ze alleen maar KVV krijgen en wat left-overs van ons.

Oke, als pup zag ie er niet uit :') en als jonge hond was hij ook echt mager

Afbeelding

Afbeelding

maar dat ik een keer mensen met mijn hond zag lopen toen hij even buiten het hek van de wei was wezen snuffelen, onder het mom van "we hebben hier een zieke zwerfhond gevonden" dat gaat toch echt te ver _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:48

Mijn honden zijn alle 3 goed slank. Bij Luca krijg ik er opmerkingen over. Dat is ene kruising golden retriever en dat gelooft men niet omdat hij zo slank is. Tsja, dat is een kwestie van niet te veel voeren en vooral voldoende bewegen ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:55

Omg wat een garnaal was hij! WHahahahha!!! Nee die is mooi opgedroogd dan, serieus. :')
Ach weet je bij de paarden is het al niet anders, mensen in ons verwende landje hebben geen idee, ze weten niet eens waarop te letten als het gaat om vetscore van het dier, laat staan dat ze in staat zijn in te schatten wanneer het goed is. Toevallig had ik het erover met onze stalhouder, die van mening is dat de flanken van een paar rond moeten zijn en evenwijdig aan de heupen moeten lopen, dus geen welving van de heupen zichtbaar. Nou arme paarden... nu zijn zijn paarden ook stuk voor stuk vet, rara hoe kan dat?

Mijn vorige hondje woog toen we haar kregen (1,5 jaar oud en zwervertje) 13 kilo. Als ze goed was woog ze zo'n 18,5 kilo en op haar dikst heeft ze ooit 21,5 gewogen! oeps...

Gis weegt 25 maar ik gok dat zijn goede gewicht (zoals ik het graag heb) 23 zal zijn ongeveer. Hij is niet echt dik maar er zit wel zo'n laagje op wat er van mij niet op hoeft, haha! en OK, hij heeft ook wel vacht.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:57

Silver boy heb het idee dat het tuig een slag te klein is.
Hij heeft de borst riem nu precies ter hoogte van zijn luchtpijp zitten.
Volgens mij hoort die net wat lager te liggen.
En hij moet inderdaad zoals gezegd wat verder naar achteren

Ik heb 1 wat dikkige hond, de jongste heeft nog wat babyvetjes denk ik.
De beide andere zijn niet dun niet dik. Je ziet net de ribben.
En de oudste jack is mega bespierd.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:03

Ik denk niet dat deze te klein is. De buikband zit namelijk op z'n kortst. het is ook allemaal nog wat stijf dus moet zich wat meer gaan zetten nog.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:22

hmm nee ik denk ook niet zozeer te klein, nee. als ie wat verder naar achteren ligt komt ie uit op een lager punt, en de borstriem kan ook nog meer zakken wanneer deze wat langer zit. komt wel goed. Hij moet inderdaad niet te hoog zitten, hond moet makkelijk aan de grond kunnen snuffelen zonder dat de ademhaling wordt gehinderd.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:23

Hier wordt hard gekletst!

Silver mooi tuigje, zou voor Nina ook een ander moeten, die worm heeft zich al 3 maal uit haar tuigje weten te wringen.

Opisop, leuke honden!

Hier heeft "opa" wat spekjes teveel op zijn lijf, niet zo erg dat hij loopt te puffen en te hijgen en hij is best nog beweeglijk, nu zeker met Nina er bij.
Nina was een beetje mager toen ze toekwam maar dat heeft ze snel ingehaald, het beestje is zo beweeglijk dat ze haar slanke lijn wel zal behouden

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:31

Eventjes wat foto's van Trisco van toen er nog sneeuw lag:

Zo ligt ie als hij het koud heeft
Afbeelding
En dit is zijn blije sneeuwhoofd:
Afbeelding
Deze foto is wazig, maar even om te laten zien hoe 'dik' hij is:
Afbeelding
En de laatste:
Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:33

oh arme trisco, hij is én veel te mager en hij lijdt nog kou ook! *rent naar de tel. en belt DB*

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:37

Zo, die heeft het slecht!
Leuke hond ook, ik zie helemaal geen magere hond, is gewoon de bouw van het beestje.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:39

Hier ook slanke honden!
Ik hou gewoon niet van dikke honden en ze bewegen genoeg, elke dag lekker naar het bos!Douwe is een Hollandse herder en wat ouder maar ook slank, en Lola de spanjool is superslank en super gespierd.
Ze is geen windhond hoor, gewoon een spaans bastaardje,
Stomme is dan ook nog dat ze gesstroomd is en de streepjes precies over haar ribbetjes lopen, lijkt net of je haar ribben kan tellen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:41

Goeie smoes mazzeltje, over het gestroomde vachtje. Maar ik weet wel beter *belt DB nog een keer*

Ik zie liever dit (vooral de smoel van het baasje):

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:00

:wow: die is toch niet echt? Die kan toch niet meer lopen dan.. arm ding!
Leuke honden komen er weer voorbij, Trisco is echt te leuk! Wat zit daar door, Dalmatiër?

Die van ons zijn ook nogal slank, mensen hebben er nog niks over gezegd, vanuit auto's kijken ze wel eens onaardig.
Wel had ik een tijdje terug een vrouw die, toen ik met Spook (Galgo/Greyhound) langskwam, riep: "zo, je kunt wel zien dat dat een echte rashond is!". Euhm, jahoor mevrouw, een echte Spaanse Vuilnisbakkenrashond. <<)
Ach, ze bedoelde het goed!
En als we langs de Handelsonderneming komen, gaat hij altijd heel "sielûhg" doen, omdat ie weet dat we daar wel eens hondenkoekjes gaan halen :D Fiets je daar met zo'n niet-willende, zielig kijkende dunne hond met littekens, ik vraag me toch af wat ze daar van me denken haha

Maar ik zag op een open dag van allerlei zwerfhondenstichtingen wel erg veel vette galgo's en podenco's zeg :=
Echt met een buik die van onderen gezien helemaal horizontaal liep.
Veel mensen die in flats etc. wonen en dan toch een windhond nemen, dat snap ik niet helemaal. Ze zijn toch gemaakt om te rennen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:12

Ze schijnen voor in huis erg rustig te zijn, maar idd hebben daarbuiten wel goed beweging nodig natuurlijk.
ja zo'n rechte buik vind ik ook altijd echt vreselijk, sowieso vind ik het lelijk maar het is ook nog eens ongezond. Of die hond hierboven echt is weet ik niet, als je zoekt op 'Fat dog' krijg je nog veel leukere, haha! Maar deze stond bij een artikel over rijke dieren geloof ik, dus hij zou echt kunnen zijn. Iig vind ik het een vorm van dierenmishandeling om een hond (of ander beest) zo vet te laten worden.

Afbeelding

Afbeelding

Het grappige is dat ze elkaar hier en daar tegenspreken (zo wil RC geen ribben zien en DA kring Den Haag wel). Verder vind ik dat je als baas ook in zoverre logisch moet nadenken dat je bij een langharige hond geen ribben moet willen zien :+

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:18

Als ik het zo bezie heeft "opa" helemaal geen spekjes te veel, valt allemaal nog mee dan!