Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:33

Zwarte penseelalgen zijn roodalgen :)

Zitten vooral op die langzame groeiers inderdaad; op mijn anubia Nana planten zitten ze vooral :+ maar niet op de snelgroeiers. Ik heb dus weer wat nieuwe planten besteld en voeding. CO2 toevoegen is een must dan, om er blijvend vanaf te zijn.

Batlow

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:41

Mijn maanvissen zijn eieren aan het leggen.......... -O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:58

Is dat niet leuk :P

Zijn wormen in het aquarium schadelijk? Ik heb kleine witte wormpjes in de bodem zitten :\ en er zat een rode in een plant. Lijken niet op muggenlarven

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:59

Nee haha die vissen worden ontzettend groot, ze zijn al heel groot. Heb nu een kleine school er in zitten, meer wil ik echt niet dat wordt te vol. Hoop dus dat ze allemaal worden opgegeten, anders moet ik ze verkopen... Maar omdat de vissen zo groot worden doe ik dat liever niet, ben te bang dat ze in een kleine bak worden gemikt..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:00

Leuk centje bijverdienen :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 04:21

Mijn kleine bak is een babyboom bakje :? Ik doe er haast niks aan en mijn garnalen planten zich als konijnen voort, maar ook mijn Anatome Helena's... Ik heb er zoveel dat ik je overal waar je kijkt, er wel 10 bij elkaar zitten...
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:22

SAP: klinkt als planaria. Google maar.

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:59

Mijn kersenbuiken leggen ook weer eieren.. En wel van 4 koppels eieren haha zal mij benieuwen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:24

liesenlizzy schreef:
Mijn kleine bak is een babyboom bakje :? Ik doe er haast niks aan en mijn garnalen planten zich als konijnen voort, maar ook mijn Anatome Helena's... Ik heb er zoveel dat ik je overal waar je kijkt, er wel 10 bij elkaar zitten...
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ja, vuurgarnalen staan erom bekend dat ze kweken als gekken. Anatome's houden vanzelf op als er geen slakken meer te eten zijn.

Sappos schreef:
Is dat niet leuk :P

Zijn wormen in het aquarium schadelijk? Ik heb kleine witte wormpjes in de bodem zitten :\ en er zat een rode in een plant. Lijken niet op muggenlarven

Planaria. Guppen lusten ze graag, misschien dat je een stel kan lenen van iemand of zo?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:46

Maar dat is het nou net... Ik had al helemaal geen slakjes in het aquarium en nu nog niet :P
Ik heb dat bakje van iemand overgenomen met een paar visjes en schijnbaar zaten daar nog 2 garnalen in en 2 Helenaslakken in, waarvan ik de eerste weken dacht dat ze dood waren omdat ze maar op 1 plek bleven liggen en ik ook geen slak in de schelp zag :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:56

Ik heb 3 guppen ja, moet ik de vrouwen dan bij mijn barbelen en garnalen zetten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:04

liesenlizzy schreef:
Maar dat is het nou net... Ik had al helemaal geen slakjes in het aquarium en nu nog niet :P
Ik heb dat bakje van iemand overgenomen met een paar visjes en schijnbaar zaten daar nog 2 garnalen in en 2 Helenaslakken in, waarvan ik de eerste weken dacht dat ze dood waren omdat ze maar op 1 plek bleven liggen en ik ook geen slak in de schelp zag :P

Dan denk ik dat ze al in het aquarium hebben gezeten zonder dat je het wist :).

Sappos schreef:
Ik heb 3 guppen ja, moet ik de vrouwen dan bij mijn barbelen en garnalen zetten?

Hoe bedoel je? De guppen zitten in een ander aquarium? Dan kan je ze inderdaad overzetten naar het aquarium met de planaria.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:12

Ja die zitten in een ander aquarium. Ze zijn de Betta bak aan het indraaien. Zijn 2 vrouwen en

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:13

En in het aquarium dat je aan het indraaien bent zit planaria?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:14

Nee daar niet in maar wel in de garnalen/barbelenbak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:16

Dan kan je je guppen in je garnalen/barbelenbak zetten en als de planaria weg zijn, kan je ze zo weer terug zetten in hun eigen aquarium.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:24

Dat zou dan wel kunnen :P Maar nu geef ik zo nu en dan een handje jonge helana's aan de clownbotia's, die smullen ervan :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:54

Aargh! Ik heb een Aquality Vacuum Cleaner gekocht (nadat een ander soort stofzuiger niet werkte)
En ik heb geen flauw idee wat nou waar moet.. Ik heb een klein buisje, die moet op mijn luchtpomp aangesloten worden, maar waar meot dat buisje zelf nou heen dan?!

http://www.onlinedierenshop.nl/aquarium ... -3223.html t is deze..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:46

Nachtlampje ik heb er geen idee van eigenlijk. Mijn stofzuiger is nog van het type dat je zelf moet aanzuigen :Y) brengt hele grappige taferelen met zich mee :')

Ik heb dit weekend nog 2 crowntail betta vrouwtjes gekocht en een mustardgas dubbeltail betta mannetje.
De tel staat nu op 12 vrouwtjes en 3 mannetjes, in 3 aquaria. Er worden gigantische schuimnesten gebouwd, die een dag later weer stuk zijn. Maar dat is maar het best denk ik, ik zou niet weten waar ik met al die kleintjes naartoe zou gaan...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:49

Foto's van je Betta's *\o/* Hoe groot zijn jouw bakken?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:37

Leuk betta's heb er ook een een blauwe splendens.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:50

Echt duidelijke foto's heb ik niet, zijn met de gsm gemaakt. Ik zal ze dadelijk uploaden, het geeft toch een idee :)
Ik heb een 15liter, een 25 liter en een 30 liter. Maar de dag dat ik uit huis ga (wat hopelijk geen 2 jaar meer duurt) komen er grotere bakken. Het probleem is dat de bakken nu op mijn kamer (op mijn bureautje eigenlijk) staan en ik geen plek heb voor grotere bakken. Maar het is sowieso wel de bedoeling dit jaar de 15 liter nog te vervangen door een 30 of 40 literbak :j

edit:
de foto's van mij betta mannen

1. Willy een voornamelijke rode veiltail, met wat blauw aan de vinnen en turquoise verticale strepen op het lichaam.
Echt een ongelooflijke toffe vis, ik kan hem zelf aaien :D en naar de vrouwtjes is het echt een doetje _/-\o_
Verder is hij ook 2x zo groot en breed als de andere mannetjes.

Afbeelding

2. Joe
Joe is een super delta, op deze foto zie je goed zijn kleur maar zijn vinnen zijn niet gespreid. Als hij probeert te imponeren zijn zijn vinnen het dubbele :j Verder heb ik hem gered van de dood, hij zat in een winkel in een kelin bakje, achteraan, helemaal vergeten. Het was liefde op het eerste gezicht :+:
Nu terroriseert hij de hele aquarium }:0

Afbeelding

3. Black & Gold
Blacky is mijn laatste aanwinst (zaterdag gekocht) Hij is vrij rustig, niet zo aggressief naar de vrouwtjes, maar wel bang van mensen :(:) Komt vast goed met wat liefdevolle maaltijden. Hij is een dubbeltail, zwart van lijf en met de bleke staart wordt dat geloof ik mustardgas genoemd?

Afbeelding
Op de foto zie je het reservoirtje waar ik meestal de mannetjes inzet om ze te laten wennen aan vrouwtjes in de buurt. Alleen was dat bij deze echt niet nodig +:)+

Ik zie dat het korte overzichtje een hele brief geworden is, sorry hoor, ik ben wat overenthousiast en zwaar verliefd <3

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:54

Mooie vissen!

Ik ben bezig met een goedkoop 1m aqua, mail ik dat ik donderdag of vrijdagavond kan nadat ie zei vanavond te moeten komen. Krijg ik terug 'laten we dan morgen afspreken' uhhhhhh ja....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:05

Mooie vissen, hoor :). Ik vind Betta's ook erg mooi om te zien. Alleen zijn ze totaal niet geschikt voor in mijn aquarium die voor een kogel ingericht is.

Ik zag vandaag dat een user van het kogelforum waar ik zit haar fahaka te koop heeft, dan gaat het wel kriebelen een grote bak te kopen. Beetje jammer dat ik geen 500 literbak kwijt kan ;(.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:08

Gave vissen! Maar die bakjes zijn wel heeeel klein. Zeker om er ook nog vrouwen bij te doen.Dan heb ik liever geen vissen...

Ik heb een 54, 120 (Betta) en 240. Ook allemaal op mn eigen kamer