Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:11

xRomana schreef:
ivy_power89 schreef:
brokken worden door de keuringsdienst van waarde goed gekeurd als zijnde dat het bij wijze van gegeten kan worden door mensen.

Dus jij denkt echt dat die brokken gekeurd worden door de keuringsdienst van waren? Zal je uit de droom helpen of stap nu onmiddelijk van mijn vertrouwen in die instantie af

Keuren zijn het vleesmeel oftewel het voeren van tumoren en gezwellen goed?
Keuren zij de platnaardige olieen oftewel pesticiden, vervuilde motorolie frituurvet in de brok goed?
Keuren zij echt de bijproducten ook goed? Bijproducten zijn mest-, voeder-, of hooiresten uit de stallen van veebedrijven (kippenstront en het afval uit legbatterijen, Bloed, huid, haar, pluimen, bekken, hoeven. echt waar joh?

Ik kan dit met alle goede wil echt niet geloven -O-

tsja, ik vind deze opmerking behoorlijk overdreven.
alle brokken over 1 kam scheren gaat mij echt te ver.
ik kan ook genoeg slechte producten opnoemen van vleesvoer, heeft vorig jaar nog diverse puppies van een bevriende fokker, het leven gekost omdat er het eea niet aan klopte (dit is onderzocht en oorzaak gevonden, ik ga het product hier niet noemen, maar heeft 6 puppen het leven gekost!)
ik ben groot voorstander van vers voeren, maar ben ook een groot voorstander van mensen in hun waarde laten en niet te kort door de bocht te gaan denken door meteen alle brokken over 1 kam te scheren.
er zijn genoeg slechte brokken te vinden, er zijn ook echt goede producten zonder chemische antioxidanten en voeders waar honden het prima op kunnen doen.
De reactie van sommige mensen geeft mij het idee dat je zo ongeveer gestoord bent als je brokken aan je hond geeft, bizar!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:27

:j :j

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:49

Voer je hond datgene waar hij het goed op doet! Het is prima om bij een hond te beginnen met brokken. Zolang de hond het hier goed op doet en geen last krijgt van nierstenen, blaasstenen, doffe vacht of andere problemen dan is brok een prima voer voor de hond. velen honden worden er gezond oud mee. Wanneer de hond klachten begint te krijgen, stap dan eens over op vers vlees. In dat geval is blikvlees nog altijd beter dan de duurste brok. Zorg wel voor een goed dieet: vers vlees in combinatie met granen en groenten. Van deze laatste twee heeft de hond niet veel nodig, maar is wel essentieel.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... okken.html
(hier staat wat er in honden en kattenbrokken zit, interessant! )

Brokken of vers vlees is niet goed of slecht: kijk naar de individuele hond. In dat geval zou je ook geen voor-of tegenstander mogen zijn van een bepaald soort voer.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:42

Met bovenstaande ben ik het niet eens... Blikvoer beter als de duurste brok? Orijen is geen goedkopere brok maar absoluut beter als alleen blikvoer
Mijn hond deed het ook goed op brok hoor, geen doffe vacht wel in het werk vaak overgeven en tandsteen maar geen grote problemen maar waarom zou je daarop moeten wachten tot je over "moet" stappen? Ik heb na de overstap het overgeven en de tandsteen volledig weg zien gaan zo zijn er nog veel kleine dingen wat me opvalt maar nogmaals ECHT slecht deden ze het niet op brok maar goed daar wilde ik ook niet op wachten ;)

Anoniem

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:46

Ben ik het ook niet mee eens, mijn honden krijgen er niet apart groente en granen bij, 1x in de week pens en als extra 2x in de week wat biogarde, als ik er gepureerde groente bij gooi dan laat mijn herder het al staan, verder krijgen ze er nog vis bij maar groente/fruit niet

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:04

Hier zijn ze gek op sperzibonen, appel, sinasappel, mango, wortel, tomaat etc :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:14

jaaa hier ook! of als ik een banaan eet nou jolie pikt het zowat uit m n handen en chip zit te kwijlen :D
ook als ik appels op penen voor de paarden heb en ik let even niet op ritsen ze het zo weg hoor en gaan ze het heerlijk op eten :D best gezonde hondjes heb ik :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:17

Mijne eet zelfs pompoen, naja alles eigelijk (cake, chips, ontbijtkoek, mandarijn, appel, wortel, paardenbrok, pompoen dus ;),...)
Maw, alles moet hier achter slot en grendel of hij vreet het op.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:20

:oo heb jij een vuilnisbakkenras soms?? :+ haha

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:21

mijne eten dan weer geen sla :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:27

Hier wordt niks gegeten, ze pakt het wel aan en spuugt het weer uit, groenteprutjes worden geweigerd. Geef ik dus ook niet, wel maagjes en pens, dus ze krijgt wel wat binnen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:32

Ik geef het ook niet standaard,
Maar als ik een appel sta te schillen wordt ik echt enorm aan gestaart :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:44

essiesilly schreef:
:oo heb jij een vuilnisbakkenras soms?? :+ haha

haha noemen ze dat zo? ja hij heeft het niet altijd gedaan, maarja als het lichtje gaat branden dat een pedaalemmer makkelijk open gaat en er allemaal 'lekkere' dingen inzitten. Best vervelend, ook de brokkenbak moet ik vergrendelen, enige wat tot nu toe helpt is een heel dik boek haha. en als er kvv in de koelkast ligt, dan gaat ook die deur open (nadat ik dacht dat ik een paar keer de deur had vergeten dicht te doen, maar goed dat vergeet je geen week na elkaar, maar hij kon het wel te makkelijk met dat pootje), gelukkig nu een koelvriescombi met de vries onder en koel boven dus hij komt er niet zo makkelijk meer bij.
Het is ook niet voor niets een jachthond he :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:49

Cemlys schreef:
Mijne eet zelfs pompoen, naja alles eigelijk (cake, chips, ontbijtkoek, mandarijn, appel, wortel, paardenbrok, pompoen dus ;),...)
Maw, alles moet hier achter slot en grendel of hij vreet het op.

Cake en chips lust de herder ook wel haha, maar brood, groente of fruit en zelfs sommige hondenkoekjes hoeft hij niet.. Zalmkoppen eet hij ook niet, snapt niet wat hij daar mee moet en denkt dat ik er tegenaan ga schoppen en hij hem dan moet halen.. Die koppen moet ik dus ook maar gaan snijden, kijken wat ie dan doet.
De kleintjes eten ook alles, gooi een citroen in de voerbak en ze eten het nog op..(niet dat ik dat gedaan heb natuurlijk)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:14

mijn hond eet ook alles, behalve bonen :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:04

Ik heb er twee van het merk "kliko" (die eten dus echt alles) en een aantal iets selectievere hondjes :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:42

groentes voer ik nooit bij, we voeren hoofdzakelijk vlees, nooit, maar dan ook nooit blikvoer, ik heb daar hele slechte ervaringen mee.
het is niet nodig om een hond groentes bij te voeren. Tsja als er een keertje een stukje komkommer valt, mogen ze dat wel opeten. zal t nooit aan ze geven bewust als voer.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:29

O ik wel het heeft voor mij teveel vitamine en mineralen om het niet te voeren, geef het niet elke dag maar een paar keer per week. Soms wat er van ons avond eten over is en soms zelf gemaakte

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:05

joyfordogs schreef:
groentes voer ik nooit bij, we voeren hoofdzakelijk vlees, nooit, maar dan ook nooit blikvoer, ik heb daar hele slechte ervaringen mee.
het is niet nodig om een hond groentes bij te voeren. Tsja als er een keertje een stukje komkommer valt, mogen ze dat wel opeten. zal t nooit aan ze geven bewust als voer.

Het is van groot belang dat er noten, groentes en fruit wordt bijgevoer d omdat je anders tekorten krijgt.
Het vlees van tegenwoordig heeft namelijk niet meer zo gevlogen, gezwommen en gerend als vroeger dus bevat veel en veel minder mineralen, protienes. Ik heb het niet van mijzelf hoor maar van mijn pro vers DA die hiervoor gestudeerd heeft.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:07

Dat is als je echt hompen vlees geeft, dan moet je bij geven.
Maar een complete versvlees maaltijd, zijn al voorzien van vanalles :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:14

Ik voer compleet vers hoor volledig uitgebalanceerd iom met mijn DA ;) Ik ga niet zomaar wat geven zeg...

En toch is het van zeer en zeer groot belang dat je groentes bijvoerd

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:15

snap ik ;)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:37

Mijn hond krijgt dagelijks een kom verse soep bij mijn grootouders...ideaal :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:38

ik voer nu 30 jaar vers,eigenlijk nog nooit een hond op brokken laten leven,en heb nog nooit/ of voer nooit groentes bij,en ook geen noten..

en ben het ook niet van plan dat wel bij te gaan geven eigenlijk...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:49

noten eten ze soms, we hebben een notenboom in de tuin, vandaar ;)
volwassen honden kunnen ook prima een paar maanden op onvolledig of eenzijdig voedsel staan, geen probleem, daar past een hond zich van nature op aan.
Dus ik maak me daar niet zo'n zorgen over en geef dus geen groente aan mijn honden. Ik zie er dus echt het nut niet van in.