Wauw het gaat nog steeds goed Het zou geweldig zijn wanneer de nierwaardes weer gedaald zouden zijn, qua gedrag zou het toch ook haast niet anders kunnen?! Maar oh jeetje, wat moet het toch dubbel zijn voor je. Aan de ene kant een heerlijke pup, die niets lijkt te mankeren (op dit moment) en je krijgt toch weer wat hoop. Aan de andere kant weet je dat die hoop zó weer de grond ingeboord kan worden... Pfft, heel zwaar lijkt me dat! Al wel weer wat meer tijd gehad voor de paardjes? Gambitje nog geen terugslag gehad? Wordt Wessel volgend jaar ook vader, of zijn er nog geen dekkingen gepland?
ja dat is ook heel moeilijk,aan de ene kant ben je zó blij dat het "goed" gaat,en zo af en toe (paar keer per dag) krijgt je een soort shock door je heen van,het kan ook zo misgaan..
echt zo dubbel...maar ja,we moeten ermee dealen op het moment...
waar ik blij mee ben,echt..zijn de 2 DA die zo meedenken en helpen...2 mensen die zo meeleven,en alle 2 dag en nacht klaar staan voor kimmie..
geweldig toch?
gambit heeft nog geen terugslag gekregen,gelukkig,wel is ook een andere hond zo slecht,dat we dit weekend echt erover gehad hebben,wanneer we hem moeten laten inslapen...
en wessel is volop aan het dekken,er komen dus meerdere nakomelingen van hem volgend jaar
Fijn dat het met Gambit goed gaat en wat leuk, baby Wesseltjes!
Jammer van de andere hond (welke als ik vragen mag?), gaan jullie die laten inslapen of was daar alleen dit weekend sprake van?
Steefjevos
Geplaatst: 03-06-09 16:19
Inderdaad geweldig als je DA's zo goed meedenken en helpen Zij kunnen dan ook een echte steun bieden Wij hadden altijd een norse VA voor onze geiten. Toen in een weekend onze Roosje erg ziek werd, kregen we een VA voor onze geit. Wauw, wat een verschil! Onze reguliere VA kwam niet eens, hij gaf me een vitaminespuit mee toen ik bij hem was geweest en terwijl ik half stond te huilen liep hij al weer weg. Gelukkig hebben we in het weekend toen die andere mensen te pakken gekregen. We hebben van die praktijk meerdere mensen toen in de stal gehad (geit was érg ziek) maar ze waren allemaal even betrokken en WILDE ook echt dat ze het ging halen. Helaas, het heeft niet mogen baten, maar wat is het fijn wanneer je zo geholpen bent geweest!
Welke hond is dan zo slecht? Oh oh, die oudere dieren....Ze zijn zulke schatten, maar het brengt ook veel zorgen met zich mee. Altijd moeilijk om zo'n beslissing te moeten nemen, je neemt vast de juiste, net als met Kimmie.
kimmie261
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-09 16:44
ja,is echt heel fijn om dierenartsen te hebben,die voor je klaar staan,ik ben het afgelopen weekend 3 x naar de praktijk geweest,en dan nog als je weggaat zeggen :"zodra er iets is,bellen he,we komen meteen naar de praktijk"
zo fijn gevoel is dat
en Gringo,de argentijn reu gaat niet goed...hij is al een poosje aan het tobben,uiteindelijk veel bloedonderzoeken gedaan,zelfs naar cushing,maar heeft niets opgeleverd,alleen dat ie een schildklier probleem heeft en spondylose,door die spondylose kan hij zo slecht lopen,zo in de tuin gaat het wel,nog geen jaar geleden rende hij als een gek mee,als we de paarden in de wei gingen doen,nu blijft ie liggen,van het weekend ging hij ineens wel mee,en heeft zelfs gezwommen,alleen daarna was ie helemaal op,we hebben hem op de kant moeten trekken,en hij kon amper meer lopen...
dus ja..is ook weer zoiets,hij is altijd zo'n sportieve onvermoeibare hond geweest,en nu loopt ie er zo bij... http://www.myvideo.nl/watch/6509037
maar goed de afgelopen dagen is ie ineens helemaal blij als we de wei ingaan,en gaat zelf zwemmen,en heeft helemaal lol op zijn manier..vind het dan ook weer zowat om hem in te laten slapen...
hij eet goed,drinkt goed,alleen dat lopen is zo slecht....
Ja op de video loopt die inderdaad slecht! Gek is dat he. Wat houd dat precies in Spondylose?
kimmie261
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-09 17:02
spondylose: Spondylose is een langzame verstijving van de wervelkolom door degeneratie van de wervels. Dit ziektebeeld ontstaat omdat door slijtage van gewrichtsbanden en tussenwervels (de flexibele delen van de wervelkolom) verlies van elasticiteit optreedt. Het lichaam probeert dit te verhelpen door de vorming van extra bot. Deze botwoekeringen verbinden dan, net als kleine, stijve bruggetjes, twee of meer wervels, waardoor de wervelkolom minder elastisch wordt. Des te meer wervels hiervan betroffen zijn, des te stijver zal uw hond/ kat zijn. Hij kan moeilijk springen. Omdat hij pijn heeft, blijft hij het liefst zo veel mogelijk in de mand liggen, of hij heeft bij het lopen misschien een hoge, bolle rug. Regelmatig ontstaat een slappe achterhand (zakt de hond/ kat door z'n achterpoten).
gringo krijgt al cortisone om de druk op zijn wervels te verlichten..maar als ie moe is gaat hij dus zo lopen..
en ja..dat doet me wel zeer..het was echt zo'n sterke enthousiaste hond...en nu...
hij lijkt ook wel een beetje dement,hij ligt soms hele dagen te "woefen" ,in zijn slaap,maar ook gewoon zomaar...de hele tijd zachtjes "woef woef woef"
en hij luisterd echt 0,0 je kan hem roepen wat je wil maar geen gringo,maar voor zijn eten stata ie zo buiten,dus doof is ie niet....
Wat mooie foto's van jou modelletje Fijn dat het nog steeds ''goed'' gaat zeg!
daphneM
Geplaatst: 03-06-09 17:07
aahw gos die laatste is echt DE foto!
ze kijkt echt zo, ja baasje, ik weet het ook allemaal niet meer, ik doe mij best om er zo goed mogelijk voor je te zijn, en dat je zolang mogelijk van mij kunt genieten!!!
Wat een heerlijk beestje zeg!!! ze is echt geweldig!!! Ben blij dat het nu iets beter gaat!..
Fury08
Geplaatst: 03-06-09 17:12
Thanx voor de uitleg!
Het zit jou echt niet mee he! Kimmie Gringo en Gambit. Pfff het mag nu wel een keer afgelopen zijn.
Die laatste foto!! Wat een stoer koppie heeft ze erop zeg!
"Zeg haal jij es ff snel dat zand van me neus aff" Hihi het is echt een poepie. En meis ik had echt hetzelfde gedaan met Kimmie.
Ah wat super leuke pup is het! Ze ziet er goed uit! Naja, ziet ze eigenlijk op alle foto's Maar het blijft je toch enigszins verbazen omdat de vooruitzichten zo slecht waren.
Beterschap met Gringo! Knapt de ene een beetje op, begint de ander...
Arme Gringo Afscheid nemen, en het besluit, blijft zo moeilijk altijd, vooral als ze zelf op bepaalde dingen nog zo vrolijk reageren.... Ik weet hoe het is, heb zelf (inmiddels bijna jaar geleden) mijn vriendje Vito in laten slapen, maar mis hem iedere dag nog enorm. (foto zie in mijn profiel). Succes
Wat ziet Kimmie er goed uit zeg, wat een onwijs lieve foto's, vooral die laatste. Die oogjes, daar smelt je toch spontaan van?
ja ongelooflijk he,als je haar zo ziet,is het gewoon een gezonde pup...
maar ondertussen...
en die oogjes,ze heeft zulke mooie ogen...
en ja,gringo's tijd zal niet lang meer zijn,net lag ie lekker te rollen op het gras,denk ik ach ja..hij is zo toch wel gelukkig,en zo in de tuin redt ie zich prima,alleen als ie dus mee gaat "wandelen" de wei in,dan zie je hoe slecht ie eigenlijk is...
zucht...moeilijk dit soort dingen...
avaluna
Geplaatst: 03-06-09 22:51
Wat geeft Kimmie toch heerlijk intense kussen!
Oei, arme Gringo, is idd hard achteruit gegaan, moeilijk idd om hem zo te zien als hij zo slecht loopt . Ik had ook het idee dat onze hond ietwat seniel werd, of wel heel slim aan het worden was, achteraf één van de eerste tekenen dat het helaas langzaam op was voor haar. Sterkte met Gringo .
Fijn dat Gambit stabiel blijft!
Anoniem
Geplaatst: 03-06-09 23:31
Onze boxer heeft ook spondylose, beginnend gelukkig. Tussen twee wervels thv zijn bekken vormt zich ook een brug. We zijn nu aan de fortiflex, maar het is nog beginnend. Hij heeft ook hd blijkens de foto's, maar heeft daar nog geen last van gelukkig, we moeten wel zijn achterhand gespierd houden, wat soms lastig is als hij last heeft van de spondylose. De fortiflex doet bij hem heel veel goed en hij draaft weer. Maar het is wel zo, nu het weer wat koeler wordt hij daar meer last van heeft. Buiten heeft hij een luxe dikke 1 persoons matras als mand , want hij heeft last van op stenen en gras liggen.
Hij woeft en huilt ook vaak in zijn slaap, maar dan droomt die van mij.
Veel succes morgen bij het meten van de waardes, hopelijk weer net zo positief als de vorige keer.
Het is wel een beetje dubbelzinnig, Kimmie doet het, buiten alle verwachting, super goed gelukkig, maar nu wordt het met Gringo slechter. Je krijgt wel heel wat te verwerken met je dieren. Nu heb je 2 honden waar jij je zorgen om moet maken.
kimmie261
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-09 12:26
ja...eigenlijk weten we het al een poosje van gringo,en we hebben nog een ruim 12 jarige rottweiler rondlopen hier,en ook daarvan weten we,dat het een hond van de dag is,hij is super goed hoor,maar goed...bij oude honden kan dat zo over zijn,vandaar dat we aan kimmie zijn begonnen,soort nieuwe generatie,die moest de dood van gringo en alfa op gaan vangen...
en nu gaat ze ws als eerste van het stel..
ben net terug van de da,en ik weet niet,heb gewoon zo'n slecht gevoel
hij zei dat we maar de duimen moesten drukken voor het bloedonderzoek,en die medicijnen die ik had gevonden,ja daar was ie ook duidleijk over,geef ze maar,baat het niet schaadt het niet,maar dat is eigenlijk voor honden mét nieren,kimmie heeft amper nieren...
zucht...
nou ja,we gaan zo maar lekker naar buiten,even gedachte op wat anders,word er niet vrolijk van...
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 04-06-09 12:29
Wanneer weten ze de uitslag van het bloedonderzoek? We blijven duimen..