Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:nanette zou er goed aan doen het topic eens door te bladeren
naadje24 schreef:Snoevie schreef:nanette zou er goed aan doen het topic eens door te bladeren
ghehe niet iedereen is het eens met elkaar in dit topic ,maar ik denk dat we het hier allen over eens zijn![]()
Citaat:Omdat veel bijtincidenten met honden binnenshuis gebeuren, gaat het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren potentiële eigenaren helpen bij het kiezen van een hond die past bij de gezinssituatie. Volgens Verburg zal ook dat een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van hondenbeten.
naadje24 schreef:ik trof dit stukje aan op internet,eindelijk eens een goede ondernemening om verdere ellende en dit soort discussie te voorkomen:Citaat:Omdat veel bijtincidenten met honden binnenshuis gebeuren, gaat het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren potentiële eigenaren helpen bij het kiezen van een hond die past bij de gezinssituatie. Volgens Verburg zal ook dat een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van hondenbeten.
Citaat:Heeft alleen totaal niets te maken met de pitbullwet.![]()
Aangezien pitbullachtigen verboden zijn en blijven zullen dit soort discussie helaas blijven bestaan, tenzij de pupkopers eindelijk eens ophouden met het kopen van verboden kruisingen.
ThePast03 schreef:Heeft alleen totaal niets te maken met de pitbullwet.![]()
Aangezien pitbullachtigen verboden zijn en blijven zullen dit soort discussie helaas blijven bestaan, tenzij de pupkopers eindelijk eens ophouden met het kopen van verboden kruisingen.
LimaGentle schreef:of de fokkers ophouden met fokken
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:of de fokkers ophouden met fokken
Dan gaan de mensen dit soort honden in België halen. Toen het couperen hier verboden was en in België niet gingen er ook veel mensen daar hun pups halen.
Fokkers stoppen hier vanzelf als de pupverkoop stopt.
Maar je kunt natuurlijk blijven proberen iedereen behalve de pupkoper als schuldige en bron van deze ellende te blijven zien. ;)
naadje24 schreef:je voorkomt hiermee iig dat onwetende mensen een verboden hond aanschaffen
al is het maar een klein percentage...alle beetjes helpen
LimaGentle schreef:ik word een beetje moe van die beschuldigin elke keer.. ik heb ook geen goed woord over voor de pupkopers die er willens en wetens 1 aanschaffen.. geloof me nou maar.. maar je moet de fokkers ook aanpakken
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:of de fokkers ophouden met fokken
Dan gaan de mensen dit soort honden in België halen. Toen het couperen hier verboden was en in België niet gingen er ook veel mensen daar hun pups halen.
Fokkers stoppen hier vanzelf als de pupverkoop stopt.
Maar je kunt natuurlijk blijven proberen iedereen behalve de pupkoper als schuldige en bron van deze ellende te blijven zien.
naadje24 schreef:en je kan natuurlijk ook alles zwart -wit of negatief blijven zien...ik vind dat elk beetje helpt zo dus ook dit positieve nieuwsstukje...
een beetje positiviteit mag ook wel eens
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:ik word een beetje moe van die beschuldigin elke keer.. ik heb ook geen goed woord over voor de pupkopers die er willens en wetens 1 aanschaffen.. geloof me nou maar.. maar je moet de fokkers ook aanpakken
Je promoot en ondersteunt een aktiegroep die wel degelijk steun zoekt voor de daders van dit hondenleed, namelijk de pupkopers. Ik kan dat niet rijmen met geen goed woord over hebben voor de pupkopers sorry.
Fokkers aanpakken is verspilde energie. Hoe wil jij dezelfde pupkopers gaan tegenhouden om in België een pitbullachtige aan te schaffen?
Fokkers blijven alleen maar fokken omdat er pupkopers zijn, zonder pupkopers zijn ze erg snel verdwenen of overgestapt op een ander populair soort hond.
LimaGentle schreef:dat die mensen mee werken aan de petitie komt omdat ze die wet ook veranders willen zien.. en elke hulp kunnen we daarbij goed gebruiken..
als mensen hier in NL niet meer een hond kunnen aanschaffen dan weten ze ook dondersgoed waarom dat is.. dat ze dan alsnog een illegale hond in belgie willen kopen moet dat flink bestraft worden.. maar niet ten nadele van de honden
ThePast03 schreef:.
Laat ik maar zeggen dat ik in ieder geval postief ben over het idee, voor de rest ben ik afwachtend.
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:dat die mensen mee werken aan de petitie komt omdat ze die wet ook veranders willen zien.. en elke hulp kunnen we daarbij goed gebruiken..
als mensen hier in NL niet meer een hond kunnen aanschaffen dan weten ze ook dondersgoed waarom dat is.. dat ze dan alsnog een illegale hond in belgie willen kopen moet dat flink bestraft worden.. maar niet ten nadele van de honden
De pupkopers willen de wet veranderd zien die ze eerst zelf overtreden. Erg logisch ja.![]()
Die pupkopers moeten nu al flink bestraft worden en alles behalve steun of medeleven krijgen.
LimaGentle schreef:vooralsnog vechten wij voor de honden.. niet voor de mensen erom heen
naadje24 schreef:dat niet alleen pitbullachtige gevaarlijk kunne zijn bewijst dit topic maar weer eens:
viewtopic.php?f=135&t=792433&p=27085135#p27085135
ThePast03 schreef:Hogere boetes liggen dat soort mensen niet wakker van, ze liggen niet eens wakker .
naadje24 schreef:dit ligt er toch echt aan hoe hoog ze ze maken....nee van 1000 euro zijn ze niet onder de indruk..maar van 5000,- of meer en een celstraf van een jaar maak je echt wel een groep mensen bang
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:dit ligt er toch echt aan hoe hoog ze ze maken....nee van 1000 euro zijn ze niet onder de indruk..maar van 5000,- of meer en een celstraf van een jaar maak je echt wel een groep mensen bang
Dus geld is belangrijk voor ze dan een hondenleven?
Het risico van zinloos inslapen nemen ze allemaal wel.
Vreemd type mens.
naadje24 schreef:als het op zo een manier moet,ja dan maar....daarmee worden er minder onschuldige hondenlevens verknald
en ja vreemd type he mens? maar wat ben jij dan als ik vragen mag, ik neem aan een mens