Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:17

nanette zou er goed aan doen het topic eens door te bladeren

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:22

Snoevie schreef:

ghehe niet iedereen is het eens met elkaar in dit topic ,maar ik denk dat we het hier allen over eens zijn Haha! Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:22

naadje24 schreef:
Snoevie schreef:

ghehe niet iedereen is het eens met elkaar in dit topic ,maar ik denk dat we het hier allen over eens zijn Haha! Tong uitsteken

I totally agree Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:02

Wie zijn die 2 honden met dat roosje op hun lijf??
Overigens staan er ontzettend veel spelfouten op de site Schijnheilig

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:56

ik trof dit stukje aan op internet,eindelijk eens een goede ondernemening om verdere ellende en dit soort discussie te voorkomen:

Citaat:
Omdat veel bijtincidenten met honden binnenshuis gebeuren, gaat het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren potentiële eigenaren helpen bij het kiezen van een hond die past bij de gezinssituatie. Volgens Verburg zal ook dat een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van hondenbeten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:59

naadje24 schreef:
ik trof dit stukje aan op internet,eindelijk eens een goede ondernemening om verdere ellende en dit soort discussie te voorkomen:

Citaat:
Omdat veel bijtincidenten met honden binnenshuis gebeuren, gaat het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren potentiële eigenaren helpen bij het kiezen van een hond die past bij de gezinssituatie. Volgens Verburg zal ook dat een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van hondenbeten.

Heeft alleen totaal niets te maken met de pitbullwet. Clown

Aangezien pitbullachtigen verboden zijn en blijven zullen dit soort discussie helaas blijven bestaan, tenzij de pupkopers eindelijk eens ophouden met het kopen van verboden kruisingen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:04

Citaat:

Aangezien pitbullachtigen verboden zijn en blijven zullen dit soort discussie helaas blijven bestaan, tenzij de pupkopers eindelijk eens ophouden met het kopen van verboden kruisingen.

of de fokkers ophouden met fokken Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:06

ThePast03 schreef:

het voorkomt wel dat onwetende mensen een alleen een hond aanschaffen op basis van uiterlijk en daarbij heel veel onwetenheid Ja
daarbij krijgen de mensen dus begeleiding in het uitzoeken van een hond die bij ze past,want door dat zijn er vaak honden die niet goed opgevoed zijn omdat het karakter te hoog gegrepen is voor de baas..dus minder honden in het asiel daardoor en minder "lastige" honden en wie weet dus ook wel bijtincidenten Knipoog
je voorkomt hiermee iig dat onwetende mensen een verboden hond aanschaffen
al is het maar een klein percentage...alle beetjes helpen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:08

LimaGentle schreef:

Dan gaan de mensen dit soort honden in België halen. Toen het couperen hier verboden was en in België niet gingen er ook veel mensen daar hun pups halen.

Fokkers stoppen hier vanzelf als de pupverkoop stopt.

Maar je kunt natuurlijk blijven proberen iedereen behalve de pupkoper als schuldige en bron van deze ellende te blijven zien. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:10

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Dan gaan de mensen dit soort honden in België halen. Toen het couperen hier verboden was en in België niet gingen er ook veel mensen daar hun pups halen.

Maar je kunt natuurlijk blijven proberen iedereen behalve de pupkoper als schuldige en bron van deze ellende te blijven zien. ;)

ik word een beetje moe van die beschuldigin elke keer.. ik heb ook geen goed woord over voor de pupkopers die er willens en wetens 1 aanschaffen.. geloof me nou maar.. maar je moet de fokkers ook aanpakken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:11

naadje24 schreef:
je voorkomt hiermee iig dat onwetende mensen een verboden hond aanschaffen
al is het maar een klein percentage...alle beetjes helpen

Als mensen bereid zijn om hulp te zoeken bij zo'n instantie zou ik het perfect vinden.
Helaas zie ik te vaak dat mensen niet eens contact en informatie willen zoeken bij een rasvereniging, of ze vinden dat ze zelf genoeg verstand hebben of ze beginnen over te hoge bedragen voor de pups.

En dat terwijl informatie en de hulp gewoon gratis is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:13

LimaGentle schreef:
ik word een beetje moe van die beschuldigin elke keer.. ik heb ook geen goed woord over voor de pupkopers die er willens en wetens 1 aanschaffen.. geloof me nou maar.. maar je moet de fokkers ook aanpakken

Je promoot en ondersteunt een aktiegroep die wel degelijk steun zoekt voor de daders van dit hondenleed, namelijk de pupkopers. Ik kan dat niet rijmen met geen goed woord over hebben voor de pupkopers sorry.

Fokkers aanpakken is verspilde energie. Hoe wil jij dezelfde pupkopers gaan tegenhouden om in België een pitbullachtige aan te schaffen?
Fokkers blijven alleen maar fokken omdat er pupkopers zijn, zonder pupkopers zijn ze erg snel verdwenen of overgestapt op een ander populair soort hond.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:13

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Maar je kunt natuurlijk blijven proberen iedereen behalve de pupkoper als schuldige en bron van deze ellende te blijven zien. Knipoog

en je kan natuurlijk ook alles zwart -wit of negatief blijven zien...ik vind dat elk beetje helpt zo dus ook dit positieve nieuwsstukje...

een beetje positiviteit mag ook wel eens Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:16

naadje24 schreef:
en je kan natuurlijk ook alles zwart -wit of negatief blijven zien...ik vind dat elk beetje helpt zo dus ook dit positieve nieuwsstukje...

een beetje positiviteit mag ook wel eens Ja

Ik heb inmiddels heel wat mensen begeleid bij de aanschaf van een hond en het kost me af en toe echt moeite om positief te blijven.
Bepaalde mensen luisteren gewoon liever naar de verhalen die broodfokkers/handelaren vertellen omdat die nu juist precies vertellen wat ze het liefst willen horen en omdat ze daar vandaag nog een pup kunnen halen.

En het is geen negatief zijn maar gewoon ervaring dat je dit soort mensen helaas niet gaat bereiken met zo'n soort instantie.
Laat ik maar zeggen dat ik in ieder geval postief ben over het idee, voor de rest ben ik afwachtend. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:17

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Je promoot en ondersteunt een aktiegroep die wel degelijk steun zoekt voor de daders van dit hondenleed, namelijk de pupkopers. Ik kan dat niet rijmen met geen goed woord over hebben voor de pupkopers sorry.

Fokkers aanpakken is verspilde energie. Hoe wil jij dezelfde pupkopers gaan tegenhouden om in België een pitbullachtige aan te schaffen?
Fokkers blijven alleen maar fokken omdat er pupkopers zijn, zonder pupkopers zijn ze erg snel verdwenen of overgestapt op een ander populair soort hond.

dat die mensen mee werken aan de petitie komt omdat ze die wet ook veranders willen zien.. en elke hulp kunnen we daarbij goed gebruiken..
als mensen hier in NL niet meer een hond kunnen aanschaffen dan weten ze ook dondersgoed waarom dat is.. dat ze dan alsnog een illegale hond in belgie willen kopen moet dat flink bestraft worden.. maar niet ten nadele van de honden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:19

LimaGentle schreef:
dat die mensen mee werken aan de petitie komt omdat ze die wet ook veranders willen zien.. en elke hulp kunnen we daarbij goed gebruiken..
als mensen hier in NL niet meer een hond kunnen aanschaffen dan weten ze ook dondersgoed waarom dat is.. dat ze dan alsnog een illegale hond in belgie willen kopen moet dat flink bestraft worden.. maar niet ten nadele van de honden

De pupkopers willen de wet veranderd zien die ze eerst zelf overtreden. Erg logisch ja. Clown

Die pupkopers moeten nu al flink bestraft worden en alles behalve steun of medeleven krijgen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:20

ThePast03 schreef:
.
Laat ik maar zeggen dat ik in ieder geval postief ben over het idee, voor de rest ben ik afwachtend. Knipoog

kijk en dat wou ik nou eens graag horen Haha!

als iets positiefs is mag je dat ook melden Ja
niet alleen maar het negatieve over de tafel schreeuwen Knipoog (uitdrukkelijk bedoeld dus dat schreeuwen niet te letterlijk nemen)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:20

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

De pupkopers willen de wet veranderd zien die ze eerst zelf overtreden. Erg logisch ja. Clown

Die pupkopers moeten nu al flink bestraft worden en alles behalve steun of medeleven krijgen.

vooralsnog vechten wij voor de honden.. niet voor de mensen erom heen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:23

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:24

LimaGentle schreef:
vooralsnog vechten wij voor de honden.. niet voor de mensen erom heen

Dan zou ik de tekst om de homepage maar eens veranderen want het komt echt niet zo over.
Net zomin als dat de voorstellen overkomen alsof de honden prioriteit hebben. Nog steeds zinloos inslapen van honden die door hun eigenaren verpest zijn of worden in de toekomst.
Hogere boetes liggen dat soort mensen niet wakker van, ze liggen niet eens wakker van het feit dat hun hond het risico loopt om zinloos ingeslapen te worden. Verdrietig

Zorg dat die eigenaren eerst eens hun honden veilig naar België verhuizen en dan pas zich druk gaan maken over de wet.
Niet eerst de wet overtreden en dan gaan huilen en in de tussentijd je hond gewoon het gevaar laten lopen op inbeslagname en afmaken.
Dat komt niet echt over alsof de hond het belangrijkste is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:25

naadje24 schreef:
dat niet alleen pitbullachtige gevaarlijk kunne zijn bewijst dit topic maar weer eens:

viewtopic.php?f=135&t=792433&p=27085135#p27085135

En wat heeft dat met dit topic te maken?

Deze honden vallen niet onder de pitbullwet en zijn niet verboden in Nederland.
Dat iedere hond kan bijten bij de verkeerde eigenaar weet iedere sul.

Overigens voor de zoveelste keer: De pitbullwet is er niet gekomen nav bijtincidenten, dus deze verwijzing is echt totaal offtopic.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:27

ThePast03 schreef:
Hogere boetes liggen dat soort mensen niet wakker van, ze liggen niet eens wakker .

dit ligt er toch echt aan hoe hoog ze ze maken....nee van 1000 euro zijn ze niet onder de indruk..maar van 5000,- of meer en een celstraf van een jaar maak je echt wel een groep mensen bang Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:28

naadje24 schreef:
dit ligt er toch echt aan hoe hoog ze ze maken....nee van 1000 euro zijn ze niet onder de indruk..maar van 5000,- of meer en een celstraf van een jaar maak je echt wel een groep mensen bang Ja

Dus geld is belangrijk voor ze dan een hondenleven?
Het risico van zinloos inslapen nemen ze allemaal wel.

Vreemd type mens.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:30

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Dus geld is belangrijk voor ze dan een hondenleven?
Het risico van zinloos inslapen nemen ze allemaal wel.

Vreemd type mens.

als het op zo een manier moet,ja dan maar....daarmee worden er minder onschuldige hondenlevens verknald

en ja vreemd type he mens? maar wat ben jij dan als ik vragen mag, ik neem aan een mens Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 01:38

naadje24 schreef:
als het op zo een manier moet,ja dan maar....daarmee worden er minder onschuldige hondenlevens verknald

en ja vreemd type he mens? maar wat ben jij dan als ik vragen mag, ik neem aan een mens Knipoog

Er worden nog altijd honden zinloos ingeslapen en dat zal nog heel lang voortduren als de kopers niet aangepakt worden of zelf besluiten ze niet naar België te brengen.

Ik ben een mens ja, maar vind een hondenleven een stuk belangrijker dan geld en zal dus nooit risico's nemen met levende wezens.