Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 18:00

Afbeelding

Met dank aan onze Cookie -O- Dus dat wordt morgen met beide katten naar de DA voor een rabies-enting. En dan zit Cookie dus op een balkon met een net hè, en toch krijgt hij het voor elkaar om een facking vleermuis te vangen %)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 18:07

Brrrr jasses Berdien. %)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 18:09

Ik zou hem gewoon scheren dan. Is toch maar 1x? Daarna gewoon beter bijhouden met borstelen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 19:07

caro29 schreef:
Zijn er hier mensen die wel eens een langhaar helemaal hebben laten scheren?
De kater is constant aan het vilten. Hij wilt ondertussen niet meer gekamd worden maar het vilt moet er uit. Het is ook een combi van kittenvacht met nieuwe vacht. Het is een drastische oplossing maar heb momenteel geen keuze. Ik laat het dan door een prof doen. Momenteel scheer ik het er uit als het lukt dus de vacht is sws happerig.
Ben vooral benieuwd hoe de vacht erna is..

Wij hebben een pers gehad die kaal moest totaal vervilt. Helaas is daar echt een drama vacht voor terug gekomen. Ongelijke groei. Dichte groei op de ene plek en op andere plekken heel weinig.

Kan een trimmer niet heel goed ontwollen? Met eventueel probleem plekken scheren?

Andere kat die kaal moest is daarna op ander voer gezet. Of het helemaal daaran lag geen idee maar die vacht is een stuk beter terug gegroeid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 19:54

Ach jee Berdien! Hopelijk valt de schade mee.
Wij hadden vroeger een Boskat die ook niet te kammen/trimmen viel.
Tijdens een diepe slaap knipte mijn moeder gewoon een klit weg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:06

@ belleatrix het is zeker niet dat ik het niet bij wil houden maar hij bijt en krabt. Ontsnapt de hele tijd en wordt een heel gevecht. De andere 5 kunnen prima gekamd/geborsteld worden.

Ik wil hem sws naar een trimmer brengen die ervaringen heeft met drama Queens of in zijn geval kings

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:07

Berdien schreef:
[ Afbeelding ]

Met dank aan onze Cookie -O- Dus dat wordt morgen met beide katten naar de DA voor een rabies-enting. En dan zit Cookie dus op een balkon met een net hè, en toch krijgt hij het voor elkaar om een facking vleermuis te vangen %)

Hier heeft Pip vorig jaar ook een vleermuis uit de lucht geplukt die in huis vloog. Ik heb direct de dierenarts gebeld, maar er heerste toen geen rabiës dus een vaccinatie was niet nodig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:38

Ja probleem is dat we dus niet weten of het beestje het had, en we ook niet weten wat er gebeurd is. Heb ook niks gehoord vannacht := Weet alleen dat er een dode vleermuis lag met bloedspetters er om heen :\

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:59

Nee dat hadden wij precies hetzelfde, hoewel wij wel zagen wat er gebeurde, maar volgens onze DA kwam rabiës op dat moment niet voor in Nederland dus kon die vleermuis het ook niet hebben. Ik hoefde met Pip dus verder niets te doen, we zijn nu ruim een jaar later en ze is nog altijd precies dezelfde ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:23

caro29 schreef:
@ belleatrix het is zeker niet dat ik het niet bij wil houden maar hij bijt en krabt. Ontsnapt de hele tijd en wordt een heel gevecht. De andere 5 kunnen prima gekamd/geborsteld worden.

Ik wil hem sws naar een trimmer brengen die ervaringen heeft met drama Queens of in zijn geval kings

Oh, dan snap ik het hoor!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:40

caro29 schreef:

Ik had een main coon kater met een verschrikkelijke vacht. Dat was ook een enorm gevecht altijd. De vorige eigenaren lieten hem wel scheren, maar daar werd zijn vacht echt niet beter van, ik heb het nooit gedaan. Ik heb vol gehouden.

Ik scheer nu de vervilte plekken van mijn ragdoll zelf weg, soms is dat zijn hele buik. Hoe beter je het bij kunt houden hoe beter, zeker als je ook talkpoeder of maizena kunt doen, dat hielp bij mij wel goed.

Bij een externe trimmer gaat het vaak wel beter als thuis het kammen. Ik zou dat wel nog een kans geven ipv te laten scheren, want dan blijf je bezig meestal.

Berdien, hopelijk valt het mee.

Ik mag morgen weer urine naar de dierenarts brengen,Dion gaat niet zo lekker de laatste tijd, dikke spoelwormen zijn eruit gekomen en nu waarschijnlijk weer blaasontsteking...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:51

Ik ga ook zeker naar een externe en niet thuis. Ik heb een spray en rijstmeel maar beiden werken bij hem niet.
Het helpt ook zeker niet dat hij van de week in een fikse stortbui midden in het gras zat en letterlijk als verzopen kat thuis kwam.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 23:08

Blue liet zich eerst ook niet doen. Heel veel geduld en iedere keer kleine stukjes doen.

Nu laat mevrouw zich op haar rug vallen.

We begonnen met om de 2/3 dagen probiotica, want alleen Cathy at het. Nu krijgen ze iedere dag een zakje en eten alle 3 het.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 00:13

caro29 schreef:
Zijn er hier mensen die wel eens een langhaar helemaal hebben laten scheren?
De kater is constant aan het vilten. Hij wilt ondertussen niet meer gekamd worden maar het vilt moet er uit. Het is ook een combi van kittenvacht met nieuwe vacht. Het is een drastische oplossing maar heb momenteel geen keuze. Ik laat het dan door een prof doen. Momenteel scheer ik het er uit als het lukt dus de vacht is sws happerig.
Ben vooral benieuwd hoe de vacht erna is..

2 Birmaantjes die geschoren worden bij vervilte klitten op hun oude dag. Vacht komt bij hun altijd weer gewoon mooi terug.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:31

Bedankt voor de reacties. Ik ga een trimmer bellen en leg de keuze daar neer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:12

Berdien schreef:
[ Afbeelding ]

Oeh bah!

Ik moet soms nog wel ene beetje de katten taal leren :') . Soep is nogal vocaal en ze maakt ook veel geluid als ze lekker aan het spelen is

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:15

Lilly laat weten als ze op de bak gaat...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:50

purny schreef:

Dat deden ze hier ook toen ze klein waren, en Nero of Koper zat dan voor de bak toe te kijken tot ie er weer uit kwam.. _O-

Of ze dachten om bij elkaar in de bak te gaan, gelukkig passen ze nu niet meer bij elkaar in de bak.

Ze zijn sinds gisteren hier 1,5 jaar oud. *\o/*

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:01

purny schreef:

Dat doet Lex ook idd. Moet er nog aan wennen merk ik

Vanmorgen heeft Lex voor het eerst mij gebeten. Ik ging naar beneden en meneer liep voor me uit de trap af. Hij bleef staan en ging kopjes geven, al spinnend. Dus ik aaien over zn kop. Toen was het hap. Niet door maar schrik zit er ff in bij mij. Verder is ie erg lief en aanhankelijk. Zit het liefst de hele avond bij mijn man op schoot. Komt ook echt vaak ff een aai halen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:29

Siggislief schreef:
purny schreef:

Dat deden ze hier ook toen ze klein waren, en Nero of Koper zat dan voor de bak toe te kijken tot ie er weer uit kwam.. _O-

Of ze dachten om bij elkaar in de bak te gaan, gelukkig passen ze nu niet meer bij elkaar in de bak.

Ze zijn sinds gisteren hier 1,5 jaar oud. *\o/*

Dat doen de dames ook... samen in de dichte bak...
En samen drinken uit twee verschillende waterbakken...

Samen naar buiten kijken en samen slapen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:12

Vind je het erg dat hij bijt?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:17

Ja vind ik wel een ding idd. Vertrouwen is gelijk ook ff weg moet ik zeggen. Voorql het feit dat ie niet waarschuwde

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:39

Kunnen ook liefdes beetjes zijn.

Alexia hap soms in mijn tenen als ik te lang blijft liggen. En soms Alexia en Cathy in mijn handen armen. Heb een dunne huid, maar zelden een wondje.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:05

Nee dit was zeker geen liefdesbeet. Was echt hard

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:09

Siers83 schreef:
Nee dit was zeker geen liefdesbeet. Was echt hard

Gelijk corrigeren.