Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:40

Cody was ook altijd langere wandelingen gewend en werd vervelend als het een dagje niet kon. Hok past zich wel makkelijk aan merk ik nu. Ik kan helaas niet echt meer lang wandelen momenteel en Pieter heeft die mogelijkheid ook niet. We lopen nu wel wat vaker. Aan het begin was die echt paar dagen druk en vervelend maar nu vind die het wel prima :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:29

Even snel een vraag aan mijn Santa:
Zou jij op het pakket kunnen zetten dat het voor Arya is? Ik doe namelijk nog met een andere secret Santa mee en die wordt pas opengemaakt op 1e of 2e kerstdag, dus het is wel fijn als ik ze tzt uit elkaar kan houden en weet welke wat is hihi. Alvast bedankt!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:47

Joee! Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan gekropen.

Aan welke eigenschap van je hond heb je een hekel?
Pfoe. Geen hekel maar dat geblaf is soms echt kneiter irritant. Ik krijg het er ook niet uitgetraind.

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Een hoop. Jip krijgt het voor elkaar dat alles áltijd in de klit zit. Vooral bij zijn broek. Binnenkort gaat hij weer naar de trimmer en dan wordt o.a. zijn broek flink kort gezet.
Dus na elke wandeling gaat de waterblazer er doorheen + een vlugge borstel door zijn broek.

Hier gaat het de laatste tijd niet zo heel lekker. Met Jipperd niet, maar ook met mijzelf niet. Daarom reageer ik ook weinig hier. Sorry SS! :knuffel:

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:55

wat ik doe aan verzorging?

Skip verdwijnt linea recta onder de douche als hij zich goor gemaakt heeft. Verder nagels kort houden en af en toe eens met een paarden puimsteen borstelen.

Hier nu een ietwat gepikerde hond: hij had z'n kop gepaneerd in strond net in het losloopgebied, dus dat was dus rechtstreeks de douche in. En koppetje wassen is niet leuk :+ Beetje jammer alleen dat ik nog boodschappen moest doen en meneer z'n kop heeft afgeveegd aan de bekleding van de auto... |( dus nu naast hond, óók autobekleding schoonmaken. Had het meeste van Skip er al af afgepoetst met babydoekjes, maar er zit dus helaas ook smerigheid aan de auto.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:17

Cursebreaker ja dat is ook een goede! Ik kreeg een kaartje vandaag maar ga ervan uit dat hij van de andere ss is :=

Cupcakes :knuffel:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rugzak is er! En hij is zo gaaf! We hebben m bewust nog een beetje op de groei gekocht maar het past nu ook al.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 16:44

Ik ga dan toch even zeuren, sorry. Ik zou voor een ander model kiezen, een Y-tuig ipv dit, zeker voor langere hikes is dit beknellende tuig geen aanrader, dat werkt blessures in de hand en zorgt waarschijnlijk met gewicht en afstand voor flinke spierpijn bij de hond en daarmee een negatieve ervaring met het dragen van tuig. Juist als je die lange hikes wilt gaan doen zou ik ervoor zorgen dat het zo'n groot mogelijk feestje is om de bepakking te dragen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:52

Inderdaad een Ytuig en ik denk dat zoieso dat als hier meer gewicht in zit er geen fijne gewichtverdeling kan zijn vooral als ik zie hoe de gespen bevestigt zijn.
Zelf zou ik kijken voor een andere en eerst wachten tot hij dan is uitgegroeid of naar een goed aanpasbare

Leslie mocht vandaag weer even langs de dierenarts
Ze heeft sinds haar sterilisatie 4 november op en af diarree dus haar darmen hebben een klap gehad.
Nu pillen gehad en ook nog van de laatse 3 dagen haar ontlasting laten onderzoeken dus weer een klap geld kwijt.
nu hopen dat de medicatie komende week hun werk doen!
Ook is het bultje wat is weggehaald groter teurggegroeid maar dit kan ook komen door pusvorming of een cyste dus moet wachten of hij zelf openknapt en anders volgende week terugkomen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 22:06

AfricanLady schreef:
Inderdaad een Ytuig en ik denk dat zoieso dat als hier meer gewicht in zit er geen fijne gewichtverdeling kan zijn vooral als ik zie hoe de gespen bevestigt zijn.
Zelf zou ik kijken voor een andere en eerst wachten tot hij dan is uitgegroeid of naar een goed aanpasbare

Leslie mocht vandaag weer even langs de dierenarts
Ze heeft sinds haar sterilisatie 4 november op en af diarree dus haar darmen hebben een klap gehad.
Nu pillen gehad en ook nog van de laatse 3 dagen haar ontlasting laten onderzoeken dus weer een klap geld kwijt.
nu hopen dat de medicatie komende week hun werk doen!
Ook is het bultje wat is weggehaald groter teurggegroeid maar dit kan ook komen door pusvorming of een cyste dus moet wachten of hij zelf openknapt en anders volgende week terugkomen

Maar dat bultje heeft niks te maken met de sterilisatie of de diarree? Want dat is wel sneu voor haar, dan vecht ze niet alleen tegen het herstel van de sterilisatie maar ook nog tegen de diarree en tegen 'iets' wat met dat bultje te maken heeft. :(:)

Nala schreef:
[ [url=m/DwNbZv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/euuco5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f3nMXW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rugzak is er! En hij is zo gaaf! We hebben m bewust nog een beetje op de groei gekocht maar het past nu ook al.

Toevallig kwam ik net op Amazon van Kurgo een tegen, ziet er niet verkeerd uit voor dat geld!

Kurgo Big Baxter Dog Backpack Hiking Pack for Dogs Lightweight Reflective Black/Orange https://amzn.eu/d/9Ds16qN

Voor de Santa's die nog iets 'moeten' hebben of willen bestellen. Amazon heeft (nog) BF deals op hondenbenodigdheden. :):)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:26

Nee volgens de dierenarts zou dat los staan van elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:47

Hoop dat Leslie er snel boven op is!

Hier dankzij Black Friday eindelijk een doos ontvangen die groot genoeg is _O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:47

Ik heb alles! En een doos! En inpakpapier! Nu nog inpakken _O-

Dat worden denk ik al hint genoeg: mijn inpak kunsten en de verpakkingen van de producten zelf :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 15:09

Ik had een vraag via lootjes trekken gekregen.
Ik weet niet zeker hoe de maten van tuigen zijn maar ik heb van Otis en Finlay de borstomtrek opgemeten.
Finlay 64cm en Otis 74cm. Ze zijn nogal smal en dragen hier een S en M van Dog Copenhagen.

Hier zijn ook alle kadootjes ingepakt en nu nog even op zoek naar een doos waar alles in past.
En nog wat kleine extra’s inpakken denk ik.
Hoop dat postnl geen speurhonden gebruikt want de doos kan wel eens lekker gaan ruiken voor honden :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:34

Altijd meegelezen maar al even niet meer gereageerd, sorry lootje!

Hier ook al alle spulletjes in huis voor een super pakket. Vandaag op de Winnershow nog korting kunnen pakken dus nog maar wat extra's meegenomen :+ Ik denk dat ik er nu echt wel ben!!

Ook een super leuk idee voor m'n hints dus ik hoop dat dat allemaal lukt!

Vesper zit nu op een meegebracht reeën pootje met haar te kauwen, beetje luguber maar ze is er echt helemaal weg van :+

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:46

Wij hebben ook alle cadeautjes binnen. Morgen maar even inpakken en wat leuke hints bedenken. *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 22:04

Ik heb vandaag een fijne doos gevonden voor mijn lootje. Ook belangrijk. :')

Hint hint voor mijn lootje, als je een fijne doos ontvangt. <<)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:26

Een fijne doos klinkt wel spannend :')

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:40

Die doos wordt hier ook nog een probleem, alles wat ik binnenkrijg aan dozen is of te groot, of te klein... :')
Verder wel heel blij met het pakket dat ik heb samengesteld, nu me nog buigen over de hints and we're good to go! *\o/*

Sia is overigens vrijdag geopereerd (PDA - genetische hartafwijking), alles is gelukkig goed verlopen! Nu nog 1 week platte rust, en dan nog 3 weken kalm aan. Na die maand mag ze opzich weer alles, ook canicross en agility gelukkig!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:51

Eowyn3003 schreef:
Die doos wordt hier ook nog een probleem, alles wat ik binnenkrijg aan dozen is of te groot, of te klein... :')
Verder wel heel blij met het pakket dat ik heb samengesteld, nu me nog buigen over de hints and we're good to go! *\o/*

Sia is overigens vrijdag geopereerd (PDA - genetische hartafwijking), alles is gelukkig goed verlopen! Nu nog 1 week platte rust, en dan nog 3 weken kalm aan. Na die maand mag ze opzich weer alles, ook canicross en agility gelukkig!

Fijn dat de operatie goed is verlopen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 17:02

Eowyn3003 schreef:

Gelukkig dat alles goed verlopen is, heel veel beterschap! <3

De hint(s) worden nog wel een dingetje, vorig jaar had ik een puzzel, vond ik zo leuk van mezelf. :') Maarja, om weer een puzzel te doen is ook zo flauw.

Misschien toch maar echt nog een aantal weken alle haar in huis verzamelen en mijn lootje een hond bij elkaar laten 'puzzelen'. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:13

Nogmaals veel beterschap voor Sia Y;(
Gelukkig dat alles goed is gegaan en er ook weer het vooruitzicht is om lekker samen weer te kunnen crossen straks <3

--

Ik had wel wat ideetjes voor hints, maar m'n hoofd loopt momenteel echt een beetje over en heb zoveel concentratieproblemen e.d. dat m'n mentale energie echt -100 is, dus ik verontschuldig me alvast aan m'n lootje als de hints toch wat simpel gaan zijn |( :') Voor de rest is alles wel klaar, heb ook een fijne doos waar alles perfect in past. Twijfel alleen, zoals gewoonlijk wanneer ik pakketten maak voor iemand, of de inhoud genoeg is :') Kan daar zo om twijfelen/onzeker over zijn, vreselijk haha.

--

Wij hebben vandaag samen met hondenvriendjes 6km gewandeld rondom Valkenburg en kasteel Schaloen.
Ze hebben gezwommen in de Geul en lekker veel kunnen rennen en spelen. Rest van de dag is Arya heel erg stil geweest hihi :=

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-11-22 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:15

Hier is het wachten op m'n pa z'n kerstpakket, die komt altijd in een leuke doos waar voldoende in past _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:31

Ik ga van de week inpakken, hints erin en dan klaar voor verzending :)

Van de week in de intratuin geweest, maar foto's maken hadden ze allebei geen zin in :+
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:53

Mijn pakket staat ingepakt en wel klaar en nu vind ik het veel te lang duren tot het 12 december is en ik hem mag versturen :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:00

Afbeelding
Santa mag anders wel een bus slagroom in het pakket gooien. Denk dat dat momenteel het enige is wat ze happy maakt :P