Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:49

linnnh schreef:
Ik vind 80x80x70 ook vrij klein voor 9 maanvissen!

Even een vraag aan de "grote bak houders": Waarop staat jullie enorme bak? Ik heb een 130 bak, met zo'n 400L inhoud, die ik graag wat hoger zou willen zetten dan op de grond.. := Kijkt zo moeilijk op deze manier..

Stalen frame wat weg gewerkt met hout. Wel houten vloer. Maar dat is goed gestut. Dus kan niks gebeuren.

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:51

Ziet er goed uit Casarell!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:35

Erg mooi Casarell!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:58

Hebben de mensen hier met garnaaltjes in de bak ook een explosie aan garnaaltjes? Ze blijven maar komen bij ons, overbevolking haha. (kregen eten en dan gaan ze in groepjes bij het eten zitten)

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:50

ik had black crystal en red crystal bleven ook maar aan de gang :D uit eindelijk alles in 1 keer naar n kennis van me gedaan :) is leuk hoor garnalen maar je moet 1 keer in zoveel tijd weer selecteren en nieuw bloed wil je de lijn sterk houden en werd mij even allemaal te druk :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:04

De garnalen hier kweken niet meer sinds we verhuisd zijn. Ook geen eivlekken op de dames, terwijl ze in ons vorige huis van twintig naar enkele honderden zijn gegaan. :( Ik moet maar eens iets van testtrips kopen om te zien of het water dat hier uit de kraan komt niet ok is. De appelslakken idem trouwens, geen eieren sinds de verhuizing.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:23

kan inderdaad aan je water liggen hoor, ene kant van land is anders als andere kant kwa ph, zou zeker eens je ph testen...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:52

weer schoon en fris *\o/*

Afbeelding

En nu in slaapstand :Z

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:35

Casarell schreef:
Vanavond maar even een foto geschoten om te zien hoe mijn bak zich ontwikkeld.. :D
Heb trouwens de hele week al geen slakjes meer gezien.. hopelijk ben ik er vanaf..

[ [url=m/oNBzu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de jonge Ancistrussen..

[ [url=m/dsSECm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil toch even reagere.
Prachtig zeg jeetje toch wel en van de mooiste vind ik
Nu ga ik weer stilletjes jullie volgen hihi. Geniet zo van jullie hobby (heb zelf niks )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:10

Dank je.. :o

Vandaag weer 3 zwaarddragers verhuisd van de 60 naar de 325 liter bak.. en tot nu toe nog geen nitriet problemen.
Hopelijk blijft het zo.. maandag voor de zekerheid nog maar een dosis bacteriën toevoegen.
En.. gisteren avond toch een slakje uit mijn bak gehaald.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:12

Slakjes gewoon pletten met een lepel, gratis voer voor de visjes :D

Hier net mijn guppen verkocht, wil toch iets meer naar een Azië bakje. Toen ik de guppen echter uit ving bleek dat 1 van mijn 3 dames besloten had om gisteravond/vanochtend +/- 20 jongen erbij te baren. Gelukkig vond de koper het niet erg :P Nu komen ze in een meterbak, nog een verbetering ook ten opzichte van een 60cm bakje!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:20

Haha.. en daarom wil ik dus geen guppen.. die zwaarddragers gaan me al hard genoeg.. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:30

Fijn dat je van je guppen af bent :D

Komend weekend is de vijver aan de beurt, wordt helemaal leeggehaald en schoongemaakt. Alle vissen vangen pfoe :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:29

haha hier ook weer een lading guppebaby's. Heb dus nu een guppebak tot ze groot genoeg zijn om geslachtsbepaling te doen en dan worden ze verdeeld. Ik zal ze er niet om wegdoen denk ik.. maar heb idd ook al door dat ik andere vissen veeeeel leuker vind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:31

Ik vond het niet zo'n ramp dat er toen ineens ziekte was in de bak en de guppen vergroeiden en dood gingen :=
Was er ook zo klaar mee :')

Voordeel van de goudvissen in de vijver is dat het grootste deel al is opgegeten en nooit groot zal worden. Dus maar een zeer klein aantal wordt volwassen, geen last van explosieve groei.

Helaas wel bij de grondels....

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:35

Ik heb vd week weer een lading guppen overgenomen, zaten een hoop kromme bij, deze heb ik eruit gevist en in de vijver gegooid. Zou het besmettelijk zijn, dat kromme? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:36

Vuurneon, dat wordt een dikke klus! Eerst veel water eruit scheppen en alle planten verwijderen maakt het al makkelijker :P Heb je grondels in je vijver?

Pipo, ik had ze ook op marktplaats staan met de gedachte: Als iemand ze wil is het geweldig, zo niet dan kunnen ze blijven.

Linnnh, volgens mij is dat een genetische afwijking. Zo 1 had ik er ook tussen zitten, deze is als schildpaddenvoer geëindigd :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:40

is vaak door doorfok en inteelt en geen nieuw bloed bij de guppen en soms is het water waardes die vergeoeiingen veroorzaken. Heb het helaas al eens vaker gezien.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:43

Sommige waren echt zo krom als op deze foto:
Afbeelding

Ik las dat sommigen guppen gewoon in de vijver houden, ik verwacht zelf dat ze het niet zullen overleven. Hopelijk hebben de kromme mannetjes nog geen vrouwtjes bevrucht, het schijnt ook dat het een dominant gen is dat kromme..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:45

je zit het veel inderdaad, als t eenmaal begint en kweekt ermee door heb je grote kans dat t door slaat naar nog erger... zou zelf niet meer mee kweken apart zetten of zonodig als voer gebruiken..hoe bot t ook klinkt. Is als zelf een scheve rug hebben niet prettig...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:46

Die krommen gaan vaak wel vlot dood :j

Spruitje, dompelpomp komt er in haha vijver is veel te groot om zelf te gaan scheppen :') ja helaas grondels er in... K*t vissen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:13

vuurneon, wat zijn de afmetingen van de vijver? Hoezo zijn grondels %^& vissen? Ik heb geen ervaring met ze :)

Vandaag alsnog vier kleine gupjes gespot! Verdorie :roll: De schildpadden gaan blij worden over een paar weken :D

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:19

Je guppen zullen het wel doen in je vijver hoor! Alleen een winter overleven weet ik niet

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:14

Hier weinig nieuws.. bak draait gewoon door.. moet af en toe wel wat snoeien en afzuigen, maar dat was het wel zo'n beetje.
Overigens nog steeds geen nitrietpeik gehad.. :n :=
Heb nu 1 mannetje en 5 vrouwtjes zwaarddragers erin gedaan, de andere mannetjes zitten in de kleine bak.
Maar goed ook, want dit ene mannetje is al goed bezig.. het is een echte casanova.. _O-

Straks (denk vanmiddag) nog even de pleco zien te vangen (wat een feest!) en over te plaatsen, dan kan ik de kleine bak gaan fatsoeneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:19

Ik zou graag weer grondels in de vijver willen hebben.

Hadden altijd hele boel. Alleen door verwaarlozing was vijver helemaal dicht gegroeid. En katten hadden feestmaal.

Vorig jaar helemaal schoongemaakt. En zwemmen nu 8 goudvissen in :'). Volgend jaar kijken voor nog een zooi erbij.

Moet alleen nog meer riet in de rietbak(natuurlijke filter). En nog wat waterplanten erbij.

Afbeelding