Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:54

uniekhorse, welke stichting was dit?
Wat een slechte manier van doen zeg!!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:02

Machie ik stuur je een pb.
@ gerban: wie weet zie ik nog een leuk hondje inderdaad, maar dit was toch echt een praaltje..'
Gelijk verliefd haha. Maar wie weet komt er een ander hondje op mijn pad.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:26

Wat l*llig zeg uniekhorse..
Ik hoop dat je nog verder wilt kijken, er zijn duizenden leuke hondjes die eenngoed tehuis dringend nodig hebben!
En ook heel veel nette stichtingen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:48

Raar verhaal inderdaad, gewoon slordig ook. Er valt een hoop over te speculeren natuurlijk maar in zo iemand hoofd kijken kan je toch niet. Ik hoop iig voor het hondje dat ze daar net zo'n fijn plekje krijgt als bij jullie.
Ik had zelf ook wel een beetje een moeilijk gevoel toen ik vroeg of er een proeftijd 'op onze hond zat', was bang dat de mensen van het asiel daarover zouden struikelen. Nu hebben wij deze hond alsnog genomen maar ik vind als je met levende have werkt niets mis met een proeftijd, een hond ontwikkelt zich ook gewoon en sowieso met herplaatsers, het duurt een tijdje voor je hun ware gezicht ziet, en soms kan dat heel anders blijken dan je in eerste instantie dacht.
Bij het asiel zei men ook dat ze verwachtten wanneer iemand een hond kiest dat diegene er dan voor gaat, ja dat kan ik begrijpen op zich, en ik snap wel dat ze de drempel willen verhogen om 'zomaar' een hond te nemen maar persoonlijk vind ik een proeftijd echt doodnormaal.

Overigens ook gek, bij ons stond er gisteren ineens iemand namens het asiel op de stoep, onaangekondigd. Ik was zelf dus ook niet thuis, alleen mijn zusje en Gis schijnt enorm over de rooie te zijn geweest (onophoudelijk blaffen), ik vond dat best gek want ik wist dus van niks en heb nu ook niet kunnen vertellen hoe het allemaal verloopt met de trainingen enzo, aangezien ik degene ben die dat allemaal doet... nou ja ik ga iig het asiel even mailen hoe dat precies zit, vond het nu wel jammer dat ik er zelf niet bij was.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:24

Toen ik nog honden opving voor SOSStrays moesten wij verplicht aan potentiële adoptanten uitleggen wat er zou gebeuren als ze de hond niet meer wilden. Het is toch een hond die je niet kent, en geen rashond waarvan je het karakter al een klein beetje zou kunnen inschatten. Buitenlandse hondjes hebben vaak al heel wat meegemaakt en het gebeurt dan ook heel soms dat zo'n beestje, hoe vervelend ook, toch niet in het gezin of de situatie past.
Natuurlijk moet je een hond niet als wegwerpartikel zien, maar zo'n vraag als die van uniekhorse is helemaal niet zo gek.

Nou heb je daar achteraf natuurlijk helemaal niets meer aan, en het blijft een rotgevoel om nou dit hondje te zijn misgelopen. Ik hoop dat je toch weer een keer een hond tegen het lijf loopt waarmee het allemaal wel goed gaat!

Merrieveulen, kwam diegene van het asiel voor een controle ofzo? Is dat gebruikelijk? Wel jammer dat het niet aangekondigd was.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:33

Nee precies dat vind ik dus ook. In de paardenwereld is een proeftijd sowieso doodnormaal, persoonlijk zou ik dat voor een hond ook graag zien. Als ik naga dat onze hond vóór ons ook al door een ander gezin was geadopteerd en al na een paar dagen teruggekomen...

Wat ik wel weet is dat mijn hond terug MOET naar dat asiel als we ervan af zouden willen. Daar heb ik ook voor getekend dus dat is me allemaal volkomen duidelijk.
Dat bezoek zegt me niets, er is ook niet gezegd dat dat zou plaatsvinden en ik wist dus van niets. Wellicht controle en bewust onaangekondigd zodat men een eerlijk beeld krijgt (stel dat mijn zusje na het horen van de bel de hond afgerost had ofzo, hadden ze dat ook geweten ;) ). De man van het asiel is ook misschien tien min. geweest zei mijn zusje, en hij wilde weten hoe het ging, of de hond nog wel beviel etc.
Of het gebruikelijk is weet ik niet, ik was eerlijk gezegd stomverbaasd.

Hondlief heeft vandaag voor het eerst een stuk gedroogde long gehad. Goedgekeurd, haha!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:44

Nou ik vond het inderdaad ook een moeilijke vraag, maar geen onbelangrijke vraag, en bedoelde daarmee echt niet van ach als ik de hond zat ben doen we hem gelijk weer weg. Misschien is het zo op haar overgekomen al heb ik het (geloof ik) duidelijk uitgelegd.
Ik vond het ook een geweldig mooi hondje ik denk niet dat ik snel weer zo iets tegen zou komen.
Ze staat nog steeds op marktplaats als gereserveerd.. de mensen die geadopteerd hebben komen er vast niet weer op terug denk ik. Nouja niet meer bij stil staan..
Ik heb die mevrouw trouwens een nette mail gestuurd, waarin ik liet blijken dat ik het niet eens was met deze gang van zaken, maar nog niets van terug gehorod (zal ook wel niet meer).

@ merrieveulen, ik heb ook nog nooit gehoord dat ze van de asiels nog weer langskomen om te kijken..
Jammer dat je er niet was, hoop dat de man nog een goede indruk heeft opgedaan.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:48

Jonas moet ook terug naar de stichting mochten we hem ooit kwijt willen. Niet dat dat gaat gebeuren hoor! Net even met hem naar de dierenwinkel geweest om wat lekkers te halen. Vind hij altijd gezellig als hij mee mag! Heb ook een nieuw tuig voor hem besteld van Julius K9. Hopelijk komt die morgen binnen.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:51

Leuke hond die Jonas, heb even gespiekt haha !

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:55

Dankje! Het is ook echt zo'n heerlijk dier!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:57

oeh die heb ik ook, maar dan de namaak van Karlie. Zit verder hetzelfde, erg fijn tuig. Ik heb er plaatjes met 'training' op, in de hoop op begrip van voorbijgangers, haha!

@ Uniekhorse, ik denk het niet haha! Mijn zusje heeft haar best gedaan maar meneertje BLEEF blaffen. Ik weet dus ook niet of hij deze meneer misschien kende. Gis heeft sowieso moeite met vreemden dus dat kan ook de aanleiding an sich al zijn geweest, hoewel hij nog nooit eerder zo doorblafte. Meestal kalmeren we hem en helpen hem tot rust te komen, maar daar stond hij nu blijkbaar niet erg open voor... ach ja kan gebeuren.

Ik vind dat je het netjes hebt aangepakt met die mevrouw, wellicht hoor je er toch nog iets van.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:08

Hij snapt dat vast wel, hij kent de hond ook een beetje neem ik aan. Hoelang heb je hem nu al ?
Misschien komt hij een andere keer wel terug. Niet ieder hondjes gaat kwispelend op 'visite' af en dat hoeft toch ook niet ?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:13

uniekhorse niet netjes van de stichting, met mijn hond heb ik toendertijd ook gevraagd stel dat het niet klikt hoe dan verder (dan had hij terug naar de stichting gemoeten)

Mooie foto merrieveulen
antwoord op je vraag wat voor hond clyde is; kruising greyhound Xherder (al twijfel ik soms of het podenco is)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:19

Nou dit hondje zou dan ook terug zijn gegaan als het niet goed zou gaan.
Maar ze deed er wel een beetje beledigd over. Bij welke stichting heb jij hem weg ?
Nog gefeliciteerd met de kleine trouwens, hoe gaat het ?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:29

Nou mijn zusje herkende deze man niet, en we zijn wel een aantal keer bij het asiel geweest om met Gismo te werken/ spelen en hebben hem daar ook niet gezien voor zover ik weet. We hebben Gis nu 3 maanden.
Ik hoop idd dat er later nog eens iemand komt zodat ik diegene zelf ook kan spreken. Gis heeft heel veel moeite met vreemden en blaft altijd wel even om ze op afstand te houden, maar als de mensen gaan zitten is het eigenlijk altijd zo klaar. Vandaar dat ik denk dat hij deze man wellicht heeft herkend, of het heeft misschien verschil gemaakt dat ik er nu niet was. Tot op heden zorgde ik eigenlijk altijd dat ik thuis was als er bezoek kwam.

@ Testebeest, hoe dan ook, Clyde is wel leuk om te zien, hihi! komt hij uit Spanje?
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 20-02-13 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:30

Wij hebben ook 2 adoptiehondjes :)

Mikos, een +/- 8jarig zwerfhondje (kruising herder x jachthond werd ons verteld) uit Griekenland, 6jaar geleden door ons geadopteerd
Afbeelding

Loeki, een 6jarige reu (windhond x labradorkruising werd ons verteld) uit Spanje, gedumpt met zn broertjes en zusjes bij het asiel en als pup door ons geadopteerd.

Afbeelding

Kunnen beide prima overweg met onze katten, met paarden en ook onze baby.

Bij de 2e stichting (sorry, ben de namen kwijt) kon de hond inderdaad terug naar het opvanggezin als het echt niet mocht klikken en werd zelfs vermeldt dat er genoeg opvanggezinnen zijn die "vakantie-oppas" willen zijn, ongetwijfeld om vakantiedumps te voorkomen. Vind dat een goede actie!
Terugbrengen hebben we bij 1 hond ook gedaan, nadat we Mikos hadden hebben we nog een 2e hond erbij gezocht.
Maar die bleek bij thuiskomst echt net een omahondje te zijn, dat vonden we echt niks aan :o
Teruggebracht en Loeki meegenomen.
Zijn echt leuek honden, een evt. volgende hond wordt zeker weer een buitenlander, wat een karakters!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:35

Leuke hondjes heb je zeg!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:40

@ Opisop, leuke honden! Krijg het idee dat de bovenste een stuk groter is dan hij lijkt? vanaf de foto krijg ik de indruk dat het maar een klein hondje is nl, maar vermoed dat het formaat herder is ongeveer?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:43

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:48

Uit Spanje komen heel veel podenco's en kruisingen daarmee geloof ik he? Dikke kans dat dat er dan inzit inderdaad. zou me niet verbazen iig.
Ach ja hoe het ook zij, ik vind het sowieso een leuke hond om te zien haha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:50

maakt mij ook niet uit, zijn gouden karakter is het belangrijkste.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:56

eens. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat mijn eerste impuls om interesse in Gismo te krijgen toch wel zijn foto was op de site. die trok mijn aandacht omdat het sowieso mijn soort hond is, en toen met het verhaaltje erbij, enzovoort enzovoort....

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:00

Ik was eigenlijk meer opzoek richting border collie, lijkt clyde echt op :+
Viel op zijn ogen, was ook via een foto

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:03

oh ja ok vond ook al, sprékend een BorderCollie!

Heel eerlijk, wilde ik ook zoiets. Mijn vorige hondje was ook een kruising BC en die we nu hebben dus weer. Qua patroon lijken ze wel op elkaar ook alleen heeft Gis ook bruin en is hij echt zwart/ wit (met dus wat bruin), en bij Floor waren de 'witte' gedeelten meer grijsgevlekt, beetje neigend naar Friese Stabij maar dan iets lichter.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:20

Jonas zijn nieuwe tuig is binnen. Past precies