Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:39

Kuggur schreef:
Op die domme, domme vraag heb ik al vaak antwoord gegeven; niets.

Ik heb getemd op deze opmerking. Vind deze verhitte discussie zelf alleen maar zeer interessant, maar om een vraag van een andere poster als 'dom, dom' neer te zetten en dan ook nog cursief te drukken, vind ik onnodig.

Kuggur, wellicht wordt het tijd je bezig te gaan houden met de inhoud van deze discussie in plaats van met de manier waarop mensen bepaalde dingen formuleren. Ook al beweer je dat je niet aan een bepaalde kant staat, toch richt je je pijlen wat betreft formulering enkel op de barfvoerders. Dan vind ik het niet vreemd dat je vervolgens in de discussie meegenomen wordt als 'tegenstander van vers vlees'. Inhoudelijk draag je, behalve dat ene artikel waarvan de link al meermalen gegeven is, niet veel bij aan de discussie op deze manier.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:32

Misschien is dat DOM DOM niet handig, maar snap de irritatie wel heel goed.
Alsof je aan dierenmishandeling doet als je je hond brokken van A kwaliteit voert. Kom op zeg, de meesten honden doen het er meer dan prima op, inclusief de mijne!
Kijk, bij goedkoop supermarktvoer kan je aan de hoeveelheid str*nd en de breiige massa stinkzooi alleen al zien dat dat nooit gezond kan zijn, maar met de mooie kleine hoeveelheden compacte po*p van die van mij is echt niks mis. Net als met hun gebit, gezondheid, gewicht, geur...
Ieder z'n ding, maar mij kan en hoef je niet te overtuigen dat Barf zoveel beter is. Ik zeg ook niet dat het slechter is! Laat gewoon ieder in z'n waarde, want zowel voor het één als het ander zijn dingen te zeggen en er is geen overtuigend onderzoek geweest dat zowel aangeeft dat Barf of brok beter of slechter zou zijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:34

Dierenmishandeling? Sorry, maar dat woord heb ik in dit topic nog niet door een versvoerder geschreven zien worden. En verder: wie de schoen past, trekke hem aan. Als je deze discussie niet waardeert of je verder niet wilt nadenken over brok vs barf, blijf je toch gewoon weg?

DatBenIkNou

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:41

Guttegut, volgens mij heet dit topic:Tegenstanders van versvleesvoeding? Ik heb en wil er best over nadenken en schrijf dan ook dat brokken mij en mijn honden prima bevalt en ik geen redenen zie om Barf te gaan geven.
Ik snap nu wel dat hier iemand het een Barfsekte noemt, want als je niet aan de Barfkant staat en je niet bekeerd wilt worden, dan moet je ook maar wegblijven uit dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:14

HalloDan schreef:
Guttegut, volgens mij heet dit topic:Tegenstanders van versvleesvoeding? Ik heb en wil er best over nadenken en schrijf dan ook dat brokken mij en mijn honden prima bevalt en ik geen redenen zie om Barf te gaan geven.
Ik snap nu wel dat hier iemand het een Barfsekte noemt, want als je niet aan de Barfkant staat en je niet bekeerd wilt worden, dan moet je ook maar wegblijven uit dit topic?

Beetje overtrokken dit.. Ik barf ook niet, voer wel vers maar dan NRV..
Staat ook niet dat je niet mag reageren, maar als je geen zin in een discussie hebt dan hoef je niet te reageren, het is niet verplicht.. Daarnaast zegt er niemand dat je je hond mishandeld als je brokken voert maar dat het wel handig is om je in de samenstelling te verdiepen, net zoals met barf en NRV..
Waar is het topic dan voor? Alleen tegenstanders van vers vlees? Zodat iedereen kan vertellen hoe goed de brokken zijn en mogen diegene die vers voeren maar niet reageren?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:20

Sonja89 schreef:
Ik heb getemd op deze opmerking. Vind deze verhitte discussie zelf alleen maar zeer interessant, maar om een vraag van een andere poster als 'dom, dom' neer te zetten en dan ook nog cursief te drukken, vind ik onnodig.

Kuggur, wellicht wordt het tijd je bezig te gaan houden met de inhoud van deze discussie in plaats van met de manier waarop mensen bepaalde dingen formuleren. Ook al beweer je dat je niet aan een bepaalde kant staat, toch richt je je pijlen wat betreft formulering enkel op de barfvoerders. Dan vind ik het niet vreemd dat je vervolgens in de discussie meegenomen wordt als 'tegenstander van vers vlees'.

Als jij je zou meer zou bezighouden met de werkelijke inhoud van mijn berichten, in plaats van wat je denkt wat er staat, zou ik niet constant (ja constant) dit domme (yep, domme cursief én dikgedrukt, tem nog maar een keer) geleuter hoeven te corrigeren. Dat is heeft niets te maken met "hoe mensen dingen formuleren" zoals je beweert.
Ook uit jouw bericht blijkt weer dat capaciteit tot het begrijpen van geschreven tekst bedroevend laag is.
Waarom zou ik me moeten verdedigen tegen denkbeeldige standpunten die ik niet onderschrijf omdat er door vele posters in dit topic niet gelezen kan worden...?
Ik schrijf mijn mening duidelijk genoeg, ben je het er niet mee eens, prima, dan kunnen we daar over discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:25

Ik heb getemt, je speelt het op de persoon, terwijl er een gewone discussie is.. Er is geen reden om zo te reageren, jammer dat een normale discussie blijkbaar niet mogelijk is..

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:33

Ik moet nu toch even zeggen dat hier ook door 1 van de barfers op de persoon wordt gespeeld hoor, namelijk op iedere persoon die zijn hond brokken geeft!
Ik ben er van overtuigd dat een hond die vers vlees krijgt niets tekort komt maar sommige mensen hier die dat verse vlees geven moeten even naar hun eigen dieet kijken want die komen zelf iets tekort.

Het is belachelijk zoals hier mensen gewoon worden afgezeken wanneer ze hun hond brokken geven!
Dit is helemaal geen discussie dit is een afziektopic van een paar overactieve barfers.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:39

ivy_power89 schreef:
brokken worden door de keuringsdienst van waarde goed gekeurd als zijnde dat het bij wijze van gegeten kan worden door mensen.

Dus jij denkt echt dat die brokken gekeurd worden door de keuringsdienst van waren? Zal je uit de droom helpen of stap nu onmiddelijk van mijn vertrouwen in die instantie af

Keuren zijn het vleesmeel oftewel het voeren van tumoren en gezwellen goed?
Keuren zij de platnaardige olieen oftewel pesticiden, vervuilde motorolie frituurvet in de brok goed?
Keuren zij echt de bijproducten ook goed? Bijproducten zijn mest-, voeder-, of hooiresten uit de stallen van veebedrijven (kippenstront en het afval uit legbatterijen, Bloed, huid, haar, pluimen, bekken, hoeven. echt waar joh?

Ik kan dit met alle goede wil echt niet geloven -O-

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:42

En daar heb jij serieus bewijs om aan te tonen dat dit niet het geval is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:44

Marjolein29 schreef:
Ik moet nu toch even zeggen dat hier ook door 1 van de barfers op de persoon wordt gespeeld hoor, namelijk op iedere persoon die zijn hond brokken geeft!
Ik ben er van overtuigd dat een hond die vers vlees krijgt niets tekort komt maar sommige mensen hier die dat verse vlees geven moeten even naar hun eigen dieet kijken want die komen zelf iets tekort.

Het is belachelijk zoals hier mensen gewoon worden afgezeken wanneer ze hun hond brokken geven!
Dit is helemaal geen discussie dit is een afziektopic van een paar overactieve barfers.

Pardon?! er word altijd geroepen dat barfers de brok gevers aanvallen, maar dat is hier toch echt andersom..
Ten eerste zijn het hier niet allemaal barfers (ik dus al niet) ten tweede waar worden mensen dan zo afgezeken? Door de barfers? Door een aantal brokgevers heb ik nu wel gezien.
Beetje jammer dat het zo gedraaid moet worden..

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:48

ivy_power89 schreef:
En daar heb jij serieus bewijs om aan te tonen dat dit niet het geval is?

Jazeker, maar heb jij een bewijs dat dit er niet in zit :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:48

Kijk eens rond blz. 45, naar de reacties van sonja89 o.a. , dat is behoorlijk aanvallend. Hier trouwens ook van xRomana. Als dergelijke troep in zulke hoeveelheden in brok zit, denk je dan echt dat honden het hier nog redelijk tot zeer goed op zouden doen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:49

Ik denk dat marjolein29 bedoeld dat zodra er door iemand wordt aangegeven waarom zij denken dat brok goed is, er meteen een lading met tegens gegeven wordt, waardoor het overkomt dat men wordt afgezeken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:50

Zeker omdat de tegens vaak niet worden onderbouwd.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:51

niet onderbouwd vanuit de barfers of onderbouwd vanuit de brokkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:54

Mizora schreef:
Kijk eens rond blz. 45, naar de reacties van sonja89 o.a. , dat is behoorlijk aanvallend. Hier trouwens ook van xRomana. Als dergelijke troep in zulke hoeveelheden in brok zit, denk je dan echt dat honden het hier nog redelijk tot zeer goed op zouden doen?

Als dit een quote is dan vat ik dat toch positief op? Als er troep in zou zitten zouden ze het er niet goed op doen, volgens xRomana zit er dus geen troep in brok? Dit noem ik ook geen persoonlijke aanval, maar ik zal je wel verkeerd begrijpen

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:56

ivy_power89 schreef:
niet onderbouwd vanuit de barfers of onderbouwd vanuit de brokkers?

Kan je een antwoord geven op mijn vraag? Of wordt het nu wat lastig?

Dan geef ik je de link waar die info vandaan komt (Staat overigens overal op internet is niets nieuws)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:57

Wat ik bedoel is dat wanneer ik onderbouw waarom mijn hond brok krijgt en vertel dat hij het daar goed op doet, ik alleen maar denigrerend rot commentaar krijg. Verwijten over dat ik niet weet wat ik voer en dat ik niet onderbouw waarom ik brok voer. Als ik zeg dat mijn hond het er goed op doet is dat dus de reden en dus de onderbouwing. Er zit er gewoon 1 tussen die het haar levensdoel heeft gemaakt om je dan onmiddelijk af te zeiken en vervolgens te zeggen dat dit discussie voeren is.

Ik heb niets negatiefs gezegd over vers vlees en dat ga ik ook niet doen maar ik vind dat ik wel met respect behandeld dien te worden als ik vertel dat mijn hond brok krijgt, dat heb ik namelijk weloverwogen. Ook ik weet hoe een hond in elkaar zit en ook ik weet wanneer mijn hond het goed doet, ook weet ik weldegelijk wat ik voer en ben ervan overtuigd dat dit goed is. Op het moment dat ik dat zeg en ik krijg dan een stel denigrerende rot opmerkingen dan vind ik dat gewoon aso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:26

Marjolein29 schreef:
Wat ik bedoel is dat wanneer ik onderbouw waarom mijn hond brok krijgt en vertel dat hij het daar goed op doet, ik alleen maar denigrerend rot commentaar krijg. Verwijten over dat ik niet weet wat ik voer en dat ik niet onderbouw waarom ik brok voer. Als ik zeg dat mijn hond het er goed op doet is dat dus de reden en dus de onderbouwing. Er zit er gewoon 1 tussen die het haar levensdoel heeft gemaakt om je dan onmiddelijk af te zeiken en vervolgens te zeggen dat dit discussie voeren is.

Ik heb niets negatiefs gezegd over vers vlees en dat ga ik ook niet doen maar ik vind dat ik wel met respect behandeld dien te worden als ik vertel dat mijn hond brok krijgt, dat heb ik namelijk weloverwogen. Ook ik weet hoe een hond in elkaar zit en ook ik weet wanneer mijn hond het goed doet, ook weet ik weldegelijk wat ik voer en ben ervan overtuigd dat dit goed is. Op het moment dat ik dat zeg en ik krijg dan een stel denigrerende rot opmerkingen dan vind ik dat gewoon aso.

Maar hoe weet je dan wat je voert? Dat mag ik toch wel vragen? Aangezien ik zelf gezien heb hoe er met afval vlees word omgegaan, en de producenten waar dat vlees bij gebruikt word dus zelf niet weten wat er in zit.. Vraag het me gewoon af..
Als jou honden het er goed op doen dan is het goed toch? Ik ben zelf niet zo dat ik tegen iedereen om me heen roep dat ze vers moeten gaan voeren, begin er ook niet over in mijn omgeving als er niet naar gevraagd word maar een gezonde discussie lijkt me niets mis mee..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:19

Voor mij is het heel simpel, ik wil graag zien wat ik voer, en voor de prijs wat een redelijk goeie brok kost (of waarvan je uitgaat dat ie goed is) kan ik net zo goed vlees voeren.
Mijn honden eten het graag, ik kan ze goed op gewicht houden, plus ik zie wat ik voer.

En als iemand anders denkt dat zijn hond het beter op brok doet, nou prima toch.
Iemand anders zijn hond is toch mijn verantwoording niet?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:19

xRomana schreef:
ivy_power89 schreef:
brokken worden door de keuringsdienst van waarde goed gekeurd als zijnde dat het bij wijze van gegeten kan worden door mensen.

Dus jij denkt echt dat die brokken gekeurd worden door de keuringsdienst van waren? Zal je uit de droom helpen of stap nu onmiddelijk van mijn vertrouwen in die instantie af

Keuren zijn het vleesmeel oftewel het voeren van tumoren en gezwellen goed?
Keuren zij de platnaardige olieen oftewel pesticiden, vervuilde motorolie frituurvet in de brok goed?
Keuren zij echt de bijproducten ook goed? Bijproducten zijn mest-, voeder-, of hooiresten uit de stallen van veebedrijven (kippenstront en het afval uit legbatterijen, Bloed, huid, haar, pluimen, bekken, hoeven. echt waar joh?

Ik kan dit met alle goede wil echt niet geloven -O-

Als ik jou moet geloven trek je een zak voer open en ruik je dood en stront????
Voor je dit soort dingen neergooit, moet je toch echt een keer het fijne weten ervan. ik heb vlees gezien (en gekeurt) die voor de diervoedingsindustrie gebruikt wordt. gezwellen :roll: :=
Als ik dit soort dingen lees dan weerhoudt me dit al helemaal om enigzins nog in deze discussie (als het al een discussie is) te mengen.
heb al meerdere keren mijn bedenkingen gehad maar dit slaat alles.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:10

Cemlys schreef:
Voor je dit soort dingen neergooit, moet je toch echt een keer het fijne weten ervan. ik heb vlees gezien (en gekeurt) die voor de diervoedingsindustrie gebruikt wordt. gezwellen :roll: :=

Vind je het heel erg dat ik dr echt helemaal niets maar dan ook niets van geloof dat jij hondenvoer heb gekeurd :D :D Want er wordt namelijk helemaal geen honden voer gekeurd, er is namelijk noppes nada controle op

Iedereen mag dr in donderen wat ze willen, dr is echt geen kip die dat controleerd.

Hier iemand die het KVW gebeld heeft met de vraag of er wel eens honden of kattenvoer wordt gecontroleerd

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=2436.0

Nee dus :n

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:53

xRomana schreef:
liedje89 schreef:
Heeft dat ook niet gewoon met veiligeheid, voedselveiligheid & bedrijfsgeheimen te maken,

Bullshit, ze lopen ook fabrieken waar KVV wordt gemalen, daar mogen ze in alle rust en vrijheid de bakken botten, spiervlees, organen en pens filmen, de fabriekanten nemen de passanten ook mee naar de vleesmolens, dus wat jij verteld is onzin.

En hoe praat jij goed hoe deze mensen tot op het bot worden afgebekt als ze zon fabriek gewoon heel correct opbellen?

liedje89 schreef:
Overgens lees ik hier steeds over allerlei voedingstoffen die verloren zouden gaan met verhitten, maar volgens mij valt dat enorm mee hoor.

Idd weer volgens jou weer.....De waarheid is hard ik weet het. Royaal Konijn maakt hier geen enkel geheim van, analyses staan dr toch op? Meer hoeven ze niet te weten

Eerlijk gezegd vind ik het zeer verwonderlijk en niet getuigen van goede hygiëne als er bij de KVV fabriek van alles open en bloot hebben liggen en jan en alleman daarover de vloer komt :Y) ? Bel maar eens naar de Lays fabriek, kom je ook niet binnen hoor :P

Vind het raar dat je zo selectief quote maar zoals ik al zij er gaan wel degelijk voedingsstoffen verloren maar niet zoveel dat het niet meer te compenseren valt, immers eten wij mensen vaak ook bijna alleen maar verhit voedsel. (Het enige wat mensen vaak onbwerkt eten is fruit en een heel klein beetje groente) Zoveel voedingstoffen gaan er helemaal niet verloren, een deel ja, maar niet zodat er niets meer aan te redden valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:05

Ik heb in een kippenslachterij gewerkt (6 jaar geleden) en daar mochten mensen ook op afspraak komen kijken hoor niks onhygiënisch aan, schort en laarzen en handschoenen moesten aan, haarnetje op en bij de "ingang" moest je je handen laten ontsmetten (automatisch systeem) als je dat niet deed ging het hekje niet open en kon je dus niet naar binnen, dit was echt een bedrijf waar de hygiëne en de kwaliteit van het vlees voorop stond ik zie dan ook niet wat daar onhygiënisch aan is aangezien het vlees niet door de bezoekers word aangeraakt?