Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:39

GamblersCup schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je uit je nek l*lt wat betreft die PBs Loody ;-)

Dit soort opmerkingen zijn gewoon niet leuk... maar dat begrijpt iedereen wel..toch?

ik heb Gamblerscup een pb doorgestuurd, zodat ze kan zien dat ik niet .... je weet wel.

Ik heb steeds het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik sommige dingen anders zie als julle...
en als net als bovenstaande reacties geplaatst worden is het niet leuk om in een discussie te blijven hangen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:43

Loody schreef:
Check je Pb maar dat zie je dat ik niet uit mijn nek banketstaaf.. ;)

Ik blijf erbij. Je stuurt me 2 PBs van dezelfde bokster, waarvan 1 alleen een korte reactie op jou en eentje wat ook verre is van "you go girl, ik durf niet meer!" Niet overtuigd in deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:43

Loody schreef:
GamblersCup schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je uit je nek l*lt wat betreft die PBs Loody ;-)

Dit soort opmerkingen zijn gewoon niet leuk... maar dat begrijpt iedereen wel..toch?

ik heb Gamblerscup een pb doorgestuurd, zodat ze kan zien dat ik niet .... je weet wel.

Ik heb steeds het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik sommige dingen anders zie als julle...
en als net als bovenstaande reacties geplaatst worden is het niet leuk om in een discussie te blijven hangen...

Zijn ook geen leuke reacties, misschien gewoon negeren en anders via pb uitvogelen. Maar door dit soort berichten wordt het opic idd niet leuker en draait het meer om de discussiepartners dan om de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:44

GamblersCup schreef:
Loody schreef:
Check je Pb maar dat zie je dat ik niet uit mijn nek banketstaaf.. ;)

Ik blijf erbij. Je stuurt me 2 PBs van dezelfde bokster, waarvan 1 alleen een korte reactie op jou en eentje wat ook verre is van "you go girl, ik durf niet meer!" Niet overtuigd in deze.

Doe dat fijn via PB, hoeft de rest er niet van mee te genieten en houden we het topic 'leuk '.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:45

Mindfields schreef:
maar dat is toch juist precies wat er gebeurt Loody? Hoeveel orca's en walvissen en andere zeezoogdieren/vissen gaan er dagelijks dood in de oceanen? Daar rouwen we geen seconde om, omdat we het niet zien. Hoe denk je daar dan over?

Ben ik met je eens.. helemaal! daar wordt niet om gerouwt..

Mijn mening is dat dat ver van je bed show is.. snap je?
beetje kort gezegd.. geloof ik..

Als ik ga kijken hoe mensen reageren op dieren is het vrij menselijk om een dier in nood te helpen.. of die nu in het wild leeft of niet..
En zal de mens er alles aan doen om het dier medisch te helpen. en de mens laat een dier niet onnodig doodgaan

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:45

Loody schreef:

Natuurlijk, dat gaat over en weer in discussies. Als iemand zegt "ik zie dat anders" en partij 1 zegt "ok, leuk voor je, prima" dan houdt de discussie op.

En dat ik zo'n opmerking neerzet Loody, is omdat dat precies is wat ik denk. En het gaat me er niet om om iemand te beledigen, ik gaf deze opmerking omdat die zog. PBs gebruikt werden om te melden dat sommige mensen hier niet meer "durven" reageren.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 06-01-12 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:46

ik ben jou niet verplicht meer te laten lezen Dame!en als je verder commentaar hebt stuur je mij maar een pb, heb ik ook naar jou gedaan...

Ik hoef jou toch niet alle pb te laten lezen? ik vind het niet leuk om zo'n reactie te krijgen....
Maar goed het zal wel aan mij liggen... ;)
Laatst bijgewerkt door Loody op 06-01-12 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:48

Wie doet er nou lelijk?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:51

Dat hoeft ook helemaal niet loody. Zoals gezegd, je gebruikt het als "bewijs" voor iedereen hier in het topic, vandaar mijn reactie. Meer niet.

Ik denk niet dat het een kwestie is van "ver van je bed" als je het hebt over de orca's in het wild die sterven. Ik heb daar geen moeite mee omdat het op de natuurlijke manier gaat, in het wild, zoals een orca-leven bedoeld is. Daar hoort ook het dood gaan bij.
Net zoals dat ik geen moeite heb met mensen die van ouderdom doodgaan, of door kwalen die met de ouderdom komen. Wel als het om niet-natuurlijk situaties gaat: bijvoorbeeld een ongeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:52

Loody schreef:
Als ik ga kijken hoe mensen reageren op dieren is het vrij menselijk om een dier in nood te helpen.. of die nu in het wild leeft of niet..
En zal de mens er alles aan doen om het dier medisch te helpen. en de mens laat een dier niet onnodig doodgaan

Dat is zeker menselijk, maar ik denk dat je als mens wel moet nagaan, dat wanneer je het dier hebt opgelapt, of je het een dierwaardig bestaan kan geven. En daarop besluiten of je het dier redt of in laat slapen. Een leven in een tank, vind ik , door alle feiten die er zijn, geen dierwaardig bestaan voor een orka. Ze zijn enorm gestresst, sociale verbanden zjin moeilijk, worden vaak verkast en krijgen veel te jong een kalf (inteelt is er ook), vervelen zich. Met zo een toekomst in het verschiet, zou ik het in laat slapen, is ook redden van het dier.
Met nederlands wild wordt dat ook gedaan, dat terwijl de familie om de hoek leeft, kunnen ze niet weer terug in het wild, dan worden ze uit hun lijden verlost. Dat hadden ze met Morgan ook moeten doen, juist om de feiten dat orca's het niet goed doen in gevangenschap, ze leven (vaak verkort), maar daar is het dan ook wel mee gezegd.

Snap je mijn punt ook? Het redden van een dierenleven is niet altijd humaan voor het dier, maar voor het geweten van de mens is het vaak prima.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:55

Dat ben ik met je eens Mindim.. het is meestal het geweten van de mens die het prima vind.
En ik ben eerlijk als ik zeg dat als ik een orca tegen kom op het strand en alles aan zou doen om het dier te redden.

Met in eerste optie het dier weer terug in de zee te krijgen uiteraard....en de tweede optie zou voor mij zijn om het dier in een groot water te laten verblijven..niet in een tank.. tuurlijk niet..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:02

Maar dan zijn we het toch eens?!?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:04

nee.... op andere punten weer niet.

Ik vind het namelijk niet erg als een dier wat niet terug kan in het wild, gebruikt wordt voor menselijk vermaak of voor onderzoeken wordt gebruikt... :o (tot op zekere hoogte dan)

Ik vind dierentuinen niet erg, zolang de dieren goed verzorgd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:08

Loody schreef:
Dat ben ik met je eens Mindim.. het is meestal het geweten van de mens die het prima vind.
En ik ben eerlijk als ik zeg dat als ik een orca tegen kom op het strand en alles aan zou doen om het dier te redden.

Met in eerste optie het dier weer terug in de zee te krijgen uiteraard....en de tweede optie zou voor mij zijn om het dier in een groot water te laten verblijven..niet in een tank.. tuurlijk niet..

Maar daar zit ze juist nu wel in een tank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:11

Loody schreef:
nee.... op andere punten weer niet.

Ik vind het namelijk niet erg als een dier wat niet terug kan in het wild, gebruikt wordt voor menselijk vermaak of voor onderzoeken wordt gebruikt... :o (tot op zekere hoogte dan)

Ik vind dierentuinen niet erg, zolang de dieren goed verzorgd worden.

Voor sommige dieren wel. Maar voor sommige dieren moet gevangenschap niet willen. Ik wordt ook al een stuk vrolijker van de leeuwen in een safaripark dan bijvoorbeeld de leeuwen in Emmen. Olifanten evenzo. Sommige dieren zijn gewoon niet geschikt voor gevangenschap en dat moet je dan volgens mij ook niet willen. O ja, ze leven wel, maar wat voor leven is het. Geestelijk welzijn vind ik ook vallen onder goede verzorging. En als je ziet dat een bepaalde diersoort geestelijk niet welvaart bij gevangenschap en dusdanig gefrustreerd raakt dat ze zelfs hun trainers doden, dan vind ik dat je grote vraagtekens moet plaatsen bij het houden van deze dieren.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:12

dat vind ik niet goed nee maar ik kan er niets aan veranderen, kan alleen maar hopen dat ze goed verzorgt word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:22

Loody schreef:
dat vind ik niet goed nee maar ik kan er niets aan veranderen, kan alleen maar hopen dat ze goed verzorgt word.

Ik kan er ook niets aan veranderen, maar ik denk altijd maar zo, als iedereen zo denkt, veranderd er ook nooit iets. Ik hoop ook dat ze goed verzorgd wordt, alleen imo gaat dat niet, niet als je nagaat wat zo een dier nodig heeft. En ik ga dan wel roepen, dat is misschien het verschil.

Ik zou het niet erg hebben gevonden als haar gedrag werd bestudeerd en ze van een zender zou worden voorzien, als de kans op vrijlating daar mee groter wordt en ze in een natuurlijke omgeving kan zwemmen.

Ik pleit nog steeds voor een afgezet stuk baai of fjord, in elk geval groot genoeg, waar dit soort dieren dan in een semi vrije toestand kan leven, als ze niet meer terug kunnen. Of iets met een doorgang, dat ze terug kunnen komen, maar ook vrijheid kunnen verkiezen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:35

daar pleit ik ook voor..

Maar het weerhoudt mij niet om bijv naar een dierentuin te gaan om op die manier geld te geven voor een verzorgd leven.. geld ook voor een dolfenarium..

Ik ben ook in Seaworld geweest en ik kan niet anders zeggen dat ze echt hun best doen om die dieren zo goed mogelijk te verzorgen..

En natuurlijk zijn er uitzonderingen waar het niet goed gaat..

Ik vind Emmen een mooi dierentuin en ja er gebeuren ongelukjes(zoals laatst weer met een olifant)
Maar ik weet dat de verzorgers daar het graag anders zien... mijn buurmeisje werkte daar

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:40

Ik ben tegen het in stand houden van dat soort dingen. Van die dieren in gevangenschap houden, waar je het niet bij zou moeten willen, omdat we ze nooit kunnen bieden wat ze nodig hebben. Dus daarom ga ik niet naar een dolfinarium bijvoorbeeld. Zo lang mensen dat wel blijven doen, wordt er geld aan verdiend en blijft deze dierenmishandeling bestaan.
Naar een wildpark (waar de dieren dus niet in kooitjes zitten en/of kunstjes moeten doen voor vermaak van de mens) wil ik nog wel gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:02

Loody schreef:
daar pleit ik ook voor..

Maar het weerhoudt mij niet om bijv naar een dierentuin te gaan om op die manier geld te geven voor een verzorgd leven.. geld ook voor een dolfenarium..

Ik ben ook in Seaworld geweest en ik kan niet anders zeggen dat ze echt hun best doen om die dieren zo goed mogelijk te verzorgen..

En natuurlijk zijn er uitzonderingen waar het niet goed gaat..

Ik vind Emmen een mooi dierentuin en ja er gebeuren ongelukjes(zoals laatst weer met een olifant)
Maar ik weet dat de verzorgers daar het graag anders zien... mijn buurmeisje werkte daar

En daar verschillen we in, ik denk dat Seaworld en andere dolfinaria altijd tekort schieten. Dan kun je zo je best doen, soms met je dan toegeven dat genoeg niet voldoet.

Helaas zijn de situaties waar het niet goed gaat met de orka's geen uitzondering, maar eerder regel.

Zoals je zelf ook zegt over Emmen, de verzorgers zouden het ook graag anders zien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:40

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:54

ik ben ook van mening dat hier geen enkel persoon meer durft te komen die wel eens naar dolfinarium gaat
alleen omdat jullie allemaal zo anti zijn

ok ik denk ook dat er voor morgan kasn was geweest haar familie terug te vinden als ze in een pen was gekomen
maja t is niet anders

en owja ik val wel onder de mensen die bij haar is gaan kijken in het dolfinarium
en ook ik heb ze in t wild gezien hoor

maar ben echt niet in staat elk jaar naar canada ofzo op vakantie te gaan

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:14

Loody schreef:
Ja mindfields.. doe ik zeker aangezien ik nog af en toe reageer en dat andere bokkers niet eens durven te reageren vanwege jullie manier van reageren.. maakt niet uit, ik heb een dikke huid en kan het hebben.. maar ik heb behoorlijk wat PBtjes van bokkers die het met eens zijn en het hier niet durven neerzetten...

nou dan mag jij mij vertellen van wie jij dan pbs heb gehad ....want er word hier gewoon normaal gediscussieerd...dus ik denk dat jij eerlijk gezegd uit je nek banketstaaf

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:17

JPTinkers schreef:
ik ben ook van mening dat hier geen enkel persoon meer durft te komen die wel eens naar dolfinarium gaat
alleen omdat jullie allemaal zo anti zijn

ok ik denk ook dat er voor morgan kasn was geweest haar familie terug te vinden als ze in een pen was gekomen
maja t is niet anders

en owja ik val wel onder de mensen die bij haar is gaan kijken in het dolfinarium
en ook ik heb ze in t wild gezien hoor

maar ben echt niet in staat elk jaar naar canada ofzo op vakantie te gaan

Nou, nou, overdrijven is ook een vak hoor. Niemand verkettert je of haat je of wenst je van alles en nog wat toe, hoor. Dat praat je jezelf aan.

Ik heb nog nooit een orka gezien in het echte leven. Dit is omdat ik geen geld heb ze in het wild te gaan bekijken en omdat ik ronduit weiger een instantie als het Dolfinarium geld toe te stoppen :). Dat heet keuzes maken, jij maakt de jouwe en gaat dus wel kijken, ik maak de mijne en blijf er ver van weg. En blijf hopen dat het Dolfinarium opgeheven wordt zoals het nu bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:48

NathalietjeB schreef:
Loody schreef:
Ja mindfields.. doe ik zeker aangezien ik nog af en toe reageer en dat andere bokkers niet eens durven te reageren vanwege jullie manier van reageren.. maakt niet uit, ik heb een dikke huid en kan het hebben.. maar ik heb behoorlijk wat PBtjes van bokkers die het met eens zijn en het hier niet durven neerzetten...

nou dan mag jij mij vertellen van wie jij dan pbs heb gehad ....want er word hier gewoon normaal gediscussieerd...dus ik denk dat jij eerlijk gezegd uit je nek banketstaaf

Kan je het even gezellig houden? Misschien even per PB en niet het topic er mee vervelen?