Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:00

Ik vond dat Martin in heel veel woorden niks nuttigs gezegd heeft. Net of de honden van cesar niet enthousiast zijn ofzo.. Ja hoor die hele groep van hem is zeker bang.. Sorry het lijkt inderdaad op jaloezie. Ik ben best voor positieve beloning, maar kom niet bij een levensgevaarlijk agressieve hond aanzetten met een clickertje :n

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:03

daarom zeg ik ook:martin gaus zou zo'n hond niet eens kunnen/willen behandelen
was toch ook een verhaal in dit topic over dat instituut? dat die gene niet werd toegelaten of dat ze niet wouden helpen? en cesar sluit geen enkeling buiten zelfs mensen niet die wat mankeren

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:07

Ik ben geen fan van Martin, maar hij kan wel degelijk moeilijke honden aan ;)
En óók met de clicker kan je extreem probleem gedrag verminderen. Je moet er alleen wel over open staan en ik geloog dat dat het gene is wat bij veel mensen ontbreekt ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:09

@nikki: Ik ben fan van de clicker :D Vind het ook prima als je die gebruikt bij honden, maar imo kan niet altijd alles zo lief en zacht bij honden.
Vond ook dat Martin echt teveel met mensen vergeleek in het filmpje. Honden blijven honden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:25

saskiakefie schreef:
@nikki: Ik ben fan van de clicker :D Vind het ook prima als je die gebruikt bij honden, maar imo kan niet altijd alles zo lief en zacht bij honden.
Vond ook dat Martin echt teveel met mensen vergeleek in het filmpje. Honden blijven honden.

Honden blijven inderdaad honden, alleen weet men tegenwoordig bar weinig van honden af....
Een hond slaan is namelijk het vermenselijke van het dier, maar toch keurt bijna iedereen een corrigerende tik goed ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:34

nee wat moet je dan? bijten? :')

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:36

er zijn heel veel mogelijkheden tot corrigeren, ligt aan de context, gedrag, motivatie etc.
Ik corrigeer zeer weinig, maar denk dat je soms idd niet zonder kunt.

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:41

Cesar Milan heeft geen 2 gezichten, hij heeft alleen een negatief gezicht naar mijn mening.
Ik vind zijn manier van trainen over het algemeen erg naar.
Het is een hele nare korte termijn oplossing die hij gebruikt.
Waarom je hond niet met respect behandelen, maar met elektrische schokken.

We zouden een Turid Rugaas programma moeten hebben, dat is ten minste iemand die het verdient om als 'ster' te worden gezien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:41

Martin Gaus werkte zelf vroeger ook met slipkettingen voor hij clickertraining ontdekte.

Ik vind Cesar geweldig :j, hij is zo streng als nodig en zo zacht als mogelijk

Elke 'goeroe' krijgt op een gegeven moment kritiek, bijv. ook Parelli. Het zijn vooral geitenwollensokken die zelf denken dat je met ademen door je zonnevlecht en positief denken ALLES kunt bereiken :O

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:50

hoge bomen vangen idd veel wind, maar dat maakt niet dat ik daarom enthousiast word van die man.
zoals eerder beschreven, sinds ik meer weet van gedrag en leerprincipes, kan ik niet zo werken zoals hij, ik vind het niet prettig om als basis, angst te hebben, iets wat ik zeer geregeld zie bij cesar.
Ik ben geen tegenstander van corrigeren, maar denk wel dat er te snel voor gekozen word, ik ben ook bekend met politiehonden trainen en heb er zelfs van de week in aan mijn arm gehad (was ook de bedoeling ;) ).
ieder het zijne, ieders goed recht, maar van cesar word ik meestal niet enthousiast, ik heb hem ook wel dingen zien doen en horen zeggen, waar ik wel echt achter kan staan, maar dat komt niet zo heel veel voor helaas.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:11

hoge bomen vangen idd veel wind.

Ik zie niet veel terug van het negatieve commentaar op Cesar in de kritieken als ik hem bekijk op tv. Elektrische banden gebruikt hij niet (wel trillingshalsbanden om aandacht te trekken) en slipkettingen doet hij af. Gisteren nog was er een show op met een bange hond wiens problemen Cesar maar deels aankon (hond wilde niet eten, Cesar kreeg haar niet aan het eten- mijn gok is: gestraft voor eten bij vreemden oid); dat wordt gewoon uitgezonden waarvoor mijn respect! En een hond die toen Cesar binnen kwam lopen zich al liet vallen, terwijl hij nog niets gedaan had (mensen waren dus 'gewoon' te onrustig in hun energie).

Bij (professionele) hondentrainers denk ik dan toch al gauw jaloezie te zien. Mijn broer kan hem bv niet uitstaan en kijkt de show dus ook niet. Tsja als je iemand onsympathiek vind en iets ziet dat je zou kunnen interpreteren als angst of zo; dan doe je dat al gauw ook. makkelijk vol te houden ook als je nooit kijkt. Zo gaat dat. Ik beticht Martin Gaus ook van Jaloezie; die had vast ook wel zo'n mooie kennel, auto en wit gebit gewild }> Mijn man moest lachen omdat ik bijna exact had voorspeld wat MG zou gaan zeggen (hij dacht dat hij wel positief zou zijn aangezien zijn eigen methoden niet zo gek anders zijn. Nouja; ik zie die aversie voor Cesar dan maar als een uitdaging voor alle trainers om het nóg beter te doen!!! Mijn zegen hebben jullie en ik kom graag naar je demo.

ik zie een verloop in hondentraining. eerst deed men dat puur en alleen door straffen, slipkettingen etc. Toen kwam de doorslag naar het positieve en werd clickertraining (beter laat dan nooit) 'ontdekt'. En nu ontdekt men dat je met puur negatief óf puur positief niet alles bereikt. De focus ligt nu (onder 'aanvoering' van Cesar Millan) op de kalme assertiviteit van de baas en het logisch daaruitvoortvloeiende gedrag van de hond (eventueel aangevuld met negatieve of positieve bekrachtiging)....

Ik was ook van de die-hard positive bekrachtiging. Ik gebruik het nog maar ik ben van mijn rigiditeit genezen door een lastige herplaatser (pony) :D. Maar lekker het dier trainen is natuurlijk veel makkelijker dan jezelf trainen op een rechte houding en niet in de emotie schieten als je bang of boos bent. Dus dat ontwikkelingsproces duurt nog wel even :+

prachtig toch?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:54

@Sallandval; ik denk toch echt da je nog wat meer afleveringen moet gaan kijken :D
Hij gebruikt wel degelijk de stroomband én de slipketting. Daarnaast gebruikt hij ook nog eens de pennenband én een jachtlijn waarmee hij de hond half op hangt.

@Saskiafire; Nee hoor ;) Of nouja, als je het echt goed wil doen wel...!
Waarom de hond meppen als hij niet doet wat jij wil?

Waarin vond jij dan dat Martin trouwens de hond met de mens vergelijkt?
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 22-01-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:55

Martin Gaus heeft na deze aflevering 150 mailtjes gehad, waarvan er 120 bedreigend waren. :o

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:55

Vind ik ook niet terecht :) Sowieso heel bedreigen niet, maar goed :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:59

Ik vind het ook nergens op slaan hoor!! Maar het zegt wel wat over zijn uitspraken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:01

Ik vind niet dat hij schokkende uitspraken heeft gedaan tijdens die aflevering. Hij heeft zijn mening gegeven, wat imo ieder z'n goed recht is. Dat doen wij hier nu ook.

Zegt dus imo niks over zijn uitspraken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:13

Nikki__ schreef:
@Sallandval; ik denk toch echt da je nog wat meer afleveringen moet gaan kijken :D
Hij gebruikt wel degelijk de stroomband én de slipketting. Daarnaast gebruikt hij ook nog eens de pennenband én een jachtlijn waarmee hij de hond half op hangt.

ik heb wel die aflevering gezien waar ze die stroomband om een mens deden; hij voelde het als een trilling als ie op de hoogste stand stond, voor hij om de hond ging zetten ze hem nog zachter (heb ook eens een mensenreactie op een echte stroomband gezien; die was toch echt anders :D ).

En ik heb genoeg afleveringen gezien om te zien dat hij de slipketting ed in elk geval niet vaak gebruikt en ook vaker juist afdoet. Jachtlijn heb ik wel gezien; ophangen dan weer niet (is ook een deel interpretatie).

En wat zei MG over mensen eigenlijk? dat heb ik gemist denk ik!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:16

Vergeet niet dat je de stroombanden in verschillende varaiaties hebt he :) De blafband voel ik op mn warm vrij weinig van. Maar denk toch dat dat niet lekker voelt op je strot.
Cesar gebruikt (zoals ik begrijp van mede-bokkers) altijd de riem die de eigenaar al heeft. Dit is vaak de pennenbanf of de slipketting.
Jachtlijn die vlak achter de oren wordt geplaatst, functioneerd als ophangen zeg maar.

Ik heb Gaus maar voor de helft mee gekregen, en heb ook niks over mensen opgevangen dacht ik :+ Het was een beetje jammer dat die priester ervoor kwam :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:41

Nikki__ schreef:
Vergeet niet dat je de stroombanden in verschillende varaiaties hebt he :) De blafband voel ik op mn warm vrij weinig van. Maar denk toch dat dat niet lekker voelt op je strot.
Cesar gebruikt (zoals ik begrijp van mede-bokkers) altijd de riem die de eigenaar al heeft. Dit is vaak de pennenbanf of de slipketting.
Jachtlijn die vlak achter de oren wordt geplaatst, functioneerd als ophangen zeg maar.

ik heb toch aardig wat afleveringen gezien. Daar zat er ééntje bij waarin een pennenketting voorkwam; die deed hij meteen af want hij vond het maar niks! Slipkettingen zijn me niet opgevallen maar lijkt ook op een jachtlijn qua functie? Die dingen zijn misschien niet prettig, maar worden ook alleen gebruikt om aandacht te trekken. Net als de trilhalsband.

Als je hard "hey" roept of bv een kind even vastpakt aan zijn arm om hem voor een auto weg te trekken is dat ook niet prettig, maar om nou te zeggen dat het pijn doet vind ik wat overdreven. Jezelf ophangen kan ook met een leren riem, en dat doen dan ook genoeg honden elke dag als ze trekken aan de riem.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:18

Ik heb hem 1 malig gezien met gebruik van stroomband, dit was omdat de hond steeds voor de tractoren rende en nog een keer plat gereden zou worden.
1 schokje en het was over.

vind het een beetje raar dat mensen Cesar daarop aanvallen terwijl er hier op bokt wel eens gevraagt word om de stroomband te gebruiken en sommige dan ook nog eens zeggen dat het een uitstekend middel is voor die hond in kwestie.

Verder nog een keer Cesar gebruikt de halsband die de eigenaren gebruiken.
Prikbanden houd hij volgens mij niet eens van, 9 van de 10 keer maakt hij een lus van de riem en gooit hij die eromheen zodat de prikband niet word gebruikt.

Zelf heb ik wel baat gehad bij de afleveringen.
Let nu veel meer op mijn houding.
Vreemde honden die hij ziet terwijl we s'avonds lopen is geen hel meer met boze rottie aan mijn lijn.
en binnen hoef ik hem 1 keer op zijn plek te zetten als er visite komt normaal is dat dus 10 keer :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:22

leuk om te lezen Marielle!

Hier ook zo. Alleen door op onze houding te letten hebben we gewoon veel rustigere hondjes gekregen. Laatst 10 man over de vloer; honden keken amper op of om!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:49

@marielle, heb jij het hele topic gelezen? Want dat is echt niet de enigste reden waarom ik, en aantal met mij, geen fan zijn!
Onze andere gedachtes er achter staan ook goed gemotiveerd :)

IK vind het eigenlijk wel bijzonder, dat jullie blijkbaar een klein mexicaantje nodig hebben om te begrijpen dat jullie honden reageren op jullie houdingen. Volgens mij is dat algemeen bekend als dat je je een beetje verdiept hebt in honden, en zie je ook dat alle trainingen daar mee werken!

als jij 100 keer nee tegen de hond zegt, denkt hij ook; die meent er niks van! Als jij een keer duidelijk nee zegt, geeft dat veel meer indruk.

Hij gebruikt toch echt regelmatig de prikband hoor, omdat die halsband daar normaal is, en hij dezelfde riem gebruikt als de eigenaar!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:05

Neehoor heb altijd wel geweten dat je op je eigen houding moet letten.
Alleen tja door de aanvallen op mijn hond ( door andere honden) ben ik erg onzeker geworden en dat voelt hij natuurlijk.
Dat heb ik altijd geweten, waarom het is waarom ik nu een stuk zekerder ben geen idee, misschien door zijn uitleg?

Weet dat er meerdere punten zijn waarom sommige geen fan zijn van hem, ik vind dat ieder zijn eigen mening mag hebben.
Ik ben fan jullie niet ik vind het prima :)

Volgens mij heb ik niet gezegt dat hij de prikbanden niet gebruikt, als je dit zo leest dat bedoel ik dus niet :)
Doelde echt op dat hij de halsband gebruikt van de eigenaar en tja helaas zie ik ook 9 van de 10 keer prikbanden voor mijn neus, maar zie hem ook vaak genoeg dus een lus maken zodat hij die prikband niet gebruikt ;)
maar goed val in herhaling en dat heeft niet echt een toevoeging voor het topic.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:10

Iedereen doet het op zijn eigen manier en doet wat hem/haar het beste lijkt.

Wat ik me wel af vraag CM zegt als je hond in balans is dan heb een je een goede vriend aan hem, maar hoe weet je of hij in balans is? Het kan een stomme vraag zijn hoor maar dat vraag ik me wel eens af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:51

Nikki__ schreef:
Ik vind niet dat hij schokkende uitspraken heeft gedaan tijdens die aflevering. Hij heeft zijn mening gegeven, wat imo ieder z'n goed recht is. Dat doen wij hier nu ook.

Zegt dus imo niks over zijn uitspraken.

Maar hier kunnen de mensen reageren op de ander zijn/haar mening en dat was in die uitlevering niet het geval voor CM...... :P

@laura22, ik denk dat je dat zelf redelijk goed kunt merken aan je eigen hond!? Onze Kazuo is in het begin totaal niet in balans geweest! Hij speelde echt nooit met een speeltje en zijn houding is nu echt totaal anders dan toen!! We merken echt dat hij het nu veel meer naar zijn zin heeft (moet ook zeggen dat hij erg veel baat heeft bij z'n samengestelde bach bloesem druppels :D )!!!