Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:36

wel heeft mevrouw wat dunnere ontlasting maar zal dat van de pens komen die erin zit??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:07

komt van het overschakelen,weet niet welke smuldier je gehaald hebt?

en wat dunnere ontlasting is niet erg...dat gata meestal in een paar dagen wel over..

pens stinkt voor ons,voor honden is het het lekkerste wat ze kunnen ruiken.. :D

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:17

de dunnere ontlasting maakt me ook niet uit maar op de andere merken heeft ze nergens last van gehad...

had trouwens de pens/vlees (kompleet)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:20

wil zowiezo smuldier niet altijd geven maar ik had zoiets van goh kwa prijs is het wel interessant om zo af en toe te geven maar ik ruik nu de hele tijd die smuldier lucht en de hond ruik ik ook meteen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:21

Nils ze zeggen dat dit hoort bij het 'ontgiften' als je huisdier brokken gewent is en je schakelt over op vers kunnen ze verschijnselen krijgen als diarree en huidproblemen, di tgaat weg zodra je een paar weken verder bent. Soms al wat eerder, maar houd het wel goed in de gaten sommigen kunnen niet goed tegen die overschakeling en kunnen zelfs ziek worden

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:24

Chiqa schreef:
Nils ze zeggen dat dit hoort bij het 'ontgiften' als je huisdier brokken gewent is en je schakelt over op vers kunnen ze verschijnselen krijgen als diarree en huidproblemen, di tgaat weg zodra je een paar weken verder bent. Soms al wat eerder, maar houd het wel goed in de gaten sommigen kunnen niet goed tegen die overschakeling en kunnen zelfs ziek worden

klopt dit heb ik meermaals gelezen maar wat ik vreemd vind is dat ze nu al bijna een week op KVV staat en na 2 maaltijden smuldier aan de diarree gaat. (op de andere merken heeft ze zo goed als niks gedaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:26

Kan wezen dat het een andere samenstelling heeft of had je al vaker pens gegeven? Mijn hond kon prima tegen pens, alleen niet tegen long

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:28

Onze Shih-Tzu krijgt Royal Canin en dan de speciale voor Shih-Tzu's. Hij doet het er echt super op. Sinds we hem dat geven is zijn haar echt een stuk zachter en gladder geworden. :+:

Eerst kreeg hij Smolke en hij heeft een tijdje Purina Pro Plan gehad..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:37

Do had dit ook op de pens van smuldier, ook gelijk wat zachtere ontlasting. De gewone vlees compleet stinkt niet zo erg als de pens.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:06

IK geef Duck, carnibest, Rodi en smuldier door elkaar.
Omdat het toch wat lastig is, dat ontdooien op de aanrecht en al die bloedplekken, voer ik s´ochtends een geperste brok van Cavom.
Prima brok, prima prijs, heel natuurlijk! .igeperste brokken blijven de aanwezige vitmainen meer intact.

NU wilde ik overgaan op Prins brok en Prins vervoer, maar het versvoer van Prins verkopen ze hier niet in de buurt:(
Prins versvoer is ook helemaal niet duur, 2500 gram voor 3 euro 50!!
Kan je het ook laten bezorgen van ver???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:11

Hippotha schreef:
NU wilde ik overgaan op Prins brok

Waarom wil je Prins gaan voeren? Zit troep in past toch niet echt bij het idee dat je vers wilt voeren?

Naast granen zitten er ook chemische middelen in zoals BHA, BHT, en mogelijk etoxiquine ( pesticide landbouwgif, kleur en smaakstoffen, bindmiddels en veel meer rotzooi die voor menselijk consumptie niet meer geschikt zijn, en honden worden hier ziek van.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:14

Chiqa schreef:
Hippotha schreef:
NU wilde ik overgaan op Prins brok

Waarom wil je Prins gaan voeren? Zit troep in past toch niet echt bij het idee dat je vers wilt voeren?

Naast granen zitten er ook chemische middelen in zoals BHA, BHT, en mogelijk etoxiquine ( pesticide landbouwgif, kleur en smaakstoffen, bindmiddels en veel meer rotzooi die voor menselijk consumptie niet meer geschikt zijn, en honden worden hier ziek van.

Ik hoorde dat Prins veel natuurlijker is dan Cavom, omdat het percentage granen minder is!!
Is Prins versvoer wel goed of zit daar ook troep in? Anders hou ik het zoals het nu is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:22

Vers van Prins heb ik geen verstand van. Wel dat er in Cavom idd granen zitten, en die zijn slecht, maar de BHA en BHT zijn nog veel slechter dat voer zou ik persoonlijk meiden.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:23

Hippotha schreef:
Omdat het toch wat lastig is, dat ontdooien op de aanrecht en al die bloedplekken

Dan ontdooi je het toch gewoon in een schaaltje :? Of eigenlijk nog beter 24 uur tevoren in een schaaltje in de koelkast ontdooien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:26

Zo doe ik dat ook Laika, een dag van te voren dr uithalen wat ik nodig heb en doe dat in schaaltjes die ik afdek.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:38

Chiqa schreef:
Zo doe ik dat ook Laika, een dag van te voren dr uithalen wat ik nodig heb en doe dat in schaaltjes die ik afdek.

Goede tip, dat ik er zelf nog niet op ben gekomen :o
Maar hoe geven jullie het zonder dat je handen en deel van de hond onde rhet bloed komen??
Onze hond neem zelfs hele grote stukken tegelijk uit zijn bak en gaat ze vervolgens op ons kleed uitgebreid op zitten eten...brr...
IK weer met een doekie erachteraan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:42

Zo zie je maar weer waar bokt wel niet goed voor is :D

Hippotha schreef:
Maar hoe geven jullie het zonder dat je handen en deel van de hond onde rhet bloed komen??
Onze hond neem zelfs hele grote stukken tegelijk uit zijn bak en gaat ze vervolgens op ons kleed uitgebreid op zitten eten...brr...
IK weer met een doekie erachteraan!!

Hond moet haar vreten in haar voerbak opeten, grote stukken doe ik liever buiten maar het blijft wel in haar voerbak, questie van aanleren/opvoeden. Ik heb dus nooit bloed aan mn handen, wel valt er wel eens iets naast of wat groenterommel, dat maak ik schoon met dettol.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:42

Onze hond eet in de tuin ;)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:43

je hond leren om boven zn bak te eten :Y)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:45

net even carnibest opgehaald alleen zit ik er nog even mee hoe ik dat ga voeren, het is namelijk maar een kleine jackrussel pup...

iemand nog tips of een idee??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:56

Worst licht ontdooien en in plakken snijden die je nodig heb per maaltijd!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:59

en dan weer in vriezen?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:00

dan kan ik hem beter bevroren proberen te snijden alleen moet ik dan even iets zoeken waarmee dat gaat lukken :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:05

opnieuw invriezen is idd niet zo gezond, zou ik niet zo doen, kun je hem niet breken, weet ik veel, en meestal is een ontdooid iets wel een 2/3tal dagen houdbaar in de koelkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:18

nils schreef:
en dan weer in vriezen?

Nee dat is idd niet goed mag bij mensen ook niet ivm met de toegenomen bacterien.
Ik bedoel, licht ontdooien totdat het snijdbaar is en weer invriezen, maar wel dr voor zorgen dat de vorst er dus inblijft.