[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:00

Sancha schreef:
haha ja, nou, gelukkig zijn er altijd uitzonderingen :)

Die van jou klinkt wel erg leuk trouwens!

Hij ís ook erg leuk ;)
Hij heeft ook een engelen geduld, we hebben nu een pup van 8 weken in huis die steeds in zijn staart, broek en oren hangt... het is zo een brave dan!
Daarna moet ie dan toch wel even door de tuin crossen, want het moet er toch wel even uit :)
Tis ook de grootste knuffelbeer die je je kan voorstellen...moet altijd tegen je aan op de bank, en als dat niet gaat, op je voeten.

En ja, dat puberen is een hele uitdaging hihi, ze kunnen nog net geen middelvinger opsteken. _O-

apple01

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:44

Er is maar een oplossing tegen puberen. Niet op ingaan. En alles hetzelfde doen, consequent. Gaat vanzelf weer over. Tenzij je bepaald gedrag toestaat, dan blijven ze het doen. Ook later als ze volwassen zijn.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:07

Klopt, en een engelen geduld hebben :) En blijven oefenen / trainen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:21

En ik denk altijd als je niet weet waarom een hond iets doet, en je ff moet denken of je dat goed vindt of wat dan ook. NEGEREN dat is meestal het beste.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:43

weet ook niet of de pubertijd nou het beste moment is om het karakter van je hond in te schatten, dan zijn ze allemaal dwars en opstandig :)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:56

@Jade dat is niet waar, niet iedere hond heeft er last van. Grote honden hebben er over het algemeen meer moeite mee omdat het langer duurt totdat ze geestelijk en lichamelijk volwassen zijn.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:59

en een karakter veranderd altijd wel denk ik. maar ben van mening dat als ik onze hond gewoon netjes op gewicht en conditie hou, en blijf uitdagen, hij echt geen suffe golden wordt!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:02

ok, dan kun je de honden die in hun pubertijd zitten die er eigenlijk niet in zitten omdat ze er geen hebben wel beoordelen :+
helaas niet in mijn bezit, berner sennens, jack russell, heidewachtel en kooikertje, allemaal puberteit gehad, 1 vd berner sennens en de jack waren het ergst, de heidewachtel het minst erg :)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:42

Ik heb er nog meer. Met alle jack's op 1 na geen problemen gehad. Niet vervelend, niets stuk bijten, niet dat ze niet kwamen als ik riep. Die ene had meer last van zijn jacht instinkt. Maar wat natuurlijk ook scheelt dat mijn jacks zeker 2 uur per dag uitgelaten worden, ook nog los lopen. En best veel trainen voor UV, G&G, Show, etc.
Niet iedereen doet/kan dat. Dus ik denk dat dat ook wel scheelt. En de afstamming enzo maakt ook veel uit, en het nest waar ze uit komen, en de eerste ervaringen die ze op doen. Maar wat bij mij ook scheelt is als er een paar bijlopen die perfect luisteren (voor zover mogelijk) dan loopt er de rest wel achteraan. Ik dnek dat een hond ook meer pubert als ie alleen is om met 1 andere hond.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:19

dat jackje was echt een geval apart, luisterde prima (als het haar zinde, maar dat is altijd zo geweest), kwam netjes hier (zolang er geen konijn/kat voorbij schoot), had ook voldoende beweging, 2 andere honden om zich heen die zich keurig gedroegen, maar besloot van het ene op het andere moment dat ze snachts niet meer in de bench wou, en dat de beste manier om dat te bereiken was door het ding gewoon compleet onder te schijten :+
ze was toen dus al lang en breed zindelijk, had al hele nachten droog doorgebracht, en ging savonds laat en sochtends om 0600 eruit. dat beviel an sich wel, alleen die 2 uurtjes van 0600-0800 had ze geen zin meer in dus dan werd er even stront gesmeerd :+
moet zeggen, het is een komisch hondje, maar vond haar niet zo makkelijk in de opvoeding :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:33

Zo denkt een hond echt niet hoor. Beetje jammer. Waarschijnlijk had de hond stress in the twee uurtjes, en dat kan heel goed op de darmen werken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:08

Ik heb vandaag een boekje besteld over de Golden Retriever (had nog een boekenbon over waar ik nodig eens iets van moest halen). Gewoon ter oriëntatie, even lekker rondkijken! Half the fun, haha.
Moet het, wat huisdieren betreft, voorlopig maar op mijn vissen, garnalen, cavia's en kat houden, helaas.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:14

Sancha schreef:
Zo denkt een hond echt niet hoor. Beetje jammer. Waarschijnlijk had de hond stress in the twee uurtjes, en dat kan heel goed op de darmen werken.

ik denk het ook :+
let's agree to disagree :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:10

Jade schreef:
Sancha schreef:

ik denk het ook :+
let's agree to disagree :+

Als je durft te beweren dat een hond in huis zijn behoefte doet om zijn baasje te pesten, moet je je echt even beter verdiepen in het wezen 'hond'.
Laat maar eens 1 onderzoekje/geschreven stuk dat een hond dat doet namelijk.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:46

Ja tuurlijk wel, mijn puppy van 8 weken plast ook expres in huis omdat hij boos op mij is omdat ik hem bij zijn moeder vandaan gehaald heb! >;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:47

@peugeotje hahahahha Ja die van mij ook. Als ik haar uit haar bench haal, pak ik haar op en zet ik haar buiten neer. Inmiddels kon ze er zelf ook wel naar toe lopen. Dus ik dacht vorige week 'ohw, ze loopt wel naar buiten', maar daar moest ze net iets te nodig voor...Plasje op de grond...Snel opgepakt en naar buiten gedaan. Achja, kunnen ze niks aan doen.

@Jade, gaf je hem dan tussen 6 en 8 eten?

Ach honden zijn zo slim. Ik heb ze heel mijn leven al. Heel mijn leven al Jackies. En ik leer nog iedere dag.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:54

Ja wat een 'rotpuppy's' he! Deze doet het gewoon als hij weer terug binnen komt haha. Dat gaat nog wat worden.
Bij de andere ging het veel makkelijker, op het laatst alleen soms een plasje bij de voordeur mat omdat wij dan net niet snel genoeg ons jas hadden aangetrokken.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:56

@peugeotje Tip; eerst je jas aan doen en dan de hond oppakken. haha :)
Als het nest schoon is gehouden zijn de puppen over het algemeen ook eerder zindelijk.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:59

Haha apple, het nest was schoon en groot, maar deze neemt het niet zo nauw. Gisteren heeft ie al liggend op zijn buik een plasje gedaan :') Ik denk dat hij wat meer tijd nodig heeft dan de andere. Tot die tijd maar gewoon vaak dweilen en heeeel goed opletten (tactiek is nu de achtertuin, dan is een jas niet per see nodig)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:34

peugotje schreef:
Ja tuurlijk wel, mijn puppy van 8 weken plast ook expres in huis omdat hij boos op mij is omdat ik hem bij zijn moeder vandaan gehaald heb! >;)
wat een vergelijking zeg :')

deze 'pup' van iets meer dan driekwart jaar kreeg geen eten tussen 0600 en 0800, was daarvoor al van 2300 tot 0800 zindelijk geweest snachts, was dat niet meer, is toen tijdelijk om 2400, 0600 en 0800 uit geweest, was dus tussen 2400 en 0600 zindelijk, en tussen 0600 en 0800 niet. Er was niets anders dan anders, geen verandering in voer, geen verandering in omgeving, ze sliep altijd al in die bench.
ik heb geen wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat boze honden onzindelijk worden, heb jij wetenschappelijk onderzoek wat het tegendeel bewijst?
hondje is echt met geduld opgevoed, maar op een gegeven moment was de maat vol, probleem was daarna ook prompt verholpen. nee, dat was niet volgens de boekjes, maar als je het met geduld geprobeerd hebt moet je iets anders proberen, en gezien het resultaat was dit mijn conclusie. Was het door stress gekomen, dan had ik verwacht dat boos worden het probleem verergerd zou hebben.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:13

Ja boze honden worden onzindelijk.
Maar honden worden niet express onzindelijk omdat ze hun zin willen krijgen, en zo werd het hier begrepen.

Als mijn hond het er niet mee eens is als wij weg zijn, gaat hij slopen. Maar dat doet hij niet om mij te pesten, maar uit frustratie.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:21

in mijn optiek is/wordt een hond boos omdat hij zijn zin niet krijgt, dat de eigenaar 'gepest' wordt is enkel een logisch gevolg. maargoed, schijnbaar worden uitspraken met een :+ als volkomen serieus geinterpreteerd hier, leidende tot niet relevante discussies, dus het lijkt me een goed plan om er over op te houden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:47

@Century: Altijd goed om je in je voorkeurs rassen te verdiepen! Als je het leuk vind om een beetje rond te kijken qua fokkers, is het misschien ook leuk om eens op: www.fromwhitegoldenhome.nl te kijken. Hier hebben mijn ouders 2 Goldens vandaam en ik heb hier vroeger veel geholpen bij de nestjes. Hondjes groeien in de woonkamer op, er word een puppytest gedaan en de fokker is een lieve vrouw die heel erg met het ras en haar hondjes begaan is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:07

Ik heb een boekje besteld en die kan ik maandag ophalen, kan ik in ieder geval lekker lezen, en voorlopig nog dromen :). Bedankt voor de tip!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:09

Ik heb zelf nu een Sheltie, en dat is een leuk hondje.
Maar wat denken jullie:

Ik wil geen kleine hond van 20 cm maar ook geen groot beest van 70 cm.
Mag eigenwijs zijn, liefst wel leergierig.
Verharen en kleur maakt niet uit, hond moet langer alleen thuis kunnen blijven en ik ben geen grote wandelaar.

Wat denken jullie....