Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:04

Aah dat is altijd wel leuk!
Mijn man is nu tegenwoordig in de nacht het kussen als ie op zn rug slaapt :') . Mevrouw ligt dan heerlijk op zn buik te pitten :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:58

Voor slechte eters is liquid snack / cream stick evt een optie, daar doen ze hier een moord voor... Evt eerst onverdund en dan over natvoer/brokjes heen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 08:50

BarbaravdW schreef:
Voor slechte eters is liquid snack / cream stick evt een optie, daar doen ze hier een moord voor... Evt eerst onverdund en dan over natvoer/brokjes heen?

Ik doe gemalen gevriesdroogde kip of eend over het vlees. Anders eet zeiktutje Elani niks. En omdat zij dat krijgt wil de rest alleen eten. Dus krijgen ze allemaal een beetje over het voer. Echt minimaal maar dat is genoeg.

DGM

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:56

Shesir thrive is ook wel een fijne voor zieke katten/kittens ☺️

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:07

Hier nog een beetje aan het aftasten qua natvoer. Droogvoer eten ze allebei uit hetzelfde bakje maar natvoer krijgen ze gescheiden aangeboden.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:30

BarbaravdW schreef:

Dat valt ook nog te proberen ja. Lola is normaal wel altijd makkelijk met voer (op natvoer na). Alleen nu is er wel duidelijk achteruit gang te zien.
Even vanmiddag afwachten nog wat er bij de DA uit komt voor ik van alles aanschaf.
Maakt de merk liquid snack nog uit? Of kan je die van de normale dierenwinkel ook gewoon pakken?

Bedankt voor de tips tot nu toe allemaal. Echt heel fijn!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:37

Wat een knapperds komen hier allemaal voorbij zeg <3 echt genieten!

Nala is vorige week donderdag gesteriliseerd en dierenarts zei natuurlijk dat ze niet mocht springen… zeg dat maar tegen haar… dag 1 heb ik heb ik haar nog enigszins rustig kunnen houden maar daarna was het dweilen met de kraan open. Ik heb haar voer verplaatst naar de sidetable zodat de andere kan niet zo snel in de verleiding komt om daar van te snoepen maar dan moet nala nog steeds springen. Eerst stond het op een hoge kast waar ze wel echt fanatiek voor moest springen overigens, daar komt ze nu dus niet meer. Maar verder gebruikt ze ook de krabpaal, muurplaten en de hoge kozijnen om op te springen dus ja, onbegonnen werk. Heb geen kamer waar ik haar nog 7 dagen in kan opsluiten waar ze niks heeft om op te springen :+

Wond zelf zag er wel netjes uit bij de controle vandaag, alleen wel opgezwollen maar dat schijnt normaal te zijn. Dierenarts benadrukte nogmaals dat ze niet mocht springen maar ja, ik kan er echt weinig aan veranderen…

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 11:28

Mijn dierenarts zegt altijd ja je weet het niet springen maar goed met een abessijn en somali is dat net alsof je vraagt of max verstappen de GP rijdt op zijn fiets. Geen beginnen aan dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 14:58

Ik moest toen met Jackie ook er voor zorgen dat ze niet meer zo hoog sprong. Maar dat ging een beetje moeilijk.

Er is mij wel iets opgevallen. Phoebe ligt Lilly vaak te wassen en dan na een tijdje gaat Phoebe bijten.
En ook best hard.
Wat kan dit zijn? Is dit normaal gedrag?

Toen het weer gebeurde heb ik YouTube opgezet. Vogeltjes doen het altijd goed.

Ze slapen trouwens wel samen nu.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 15:33

Nou. Lola en ik zijn net weer terug van DA. Ik ga altijd samen tegelijk met een vriendin en haar dieren zodat ik heel lief mee kan en mag rijden met mijn 2 konijnen en kat.

Alles nagelopen. Ietsjes afgevallen, maar niet schrikbarend veel en waarschijnlijk komt dat door spierverlies. Ze word ook ouder natuurlijk. Slaapt wat meer op deze leeftijd.
Bloedprikken uiteindelijk in goed overleg niet gedaan omdat we dat redelijk recent hebben gedaan en DA fysiek verder geen gekke dingen zag. Lola is redelijk makkelijk met bloed prikken, maar we willen haar niet te veel stress geven. Gebit is verder goedgekeurd. Dus ook dat is okay. Geen vlooien. Wormen vergeten na te vragen.
Voorlopige conclusie is is dat mevrouw prinses Lola uitgekeken is op haar huidige voer :') . Dus ik heb nu proefzakjes mee gekregen van ander dieet voer om uit te proberen. Kijken welke ze het lekkerst vind.
Plus ze gaat nu standaard dagelijks vlees krijgen. Eerder nooit gedaan omdat mevrouw gewoon geen vlees fan is en ook niet alles op eet, maar nu gaat ze het wel krijgen.
Al met al opgelucht en blij natuurlijk :j . Hopelijk kan ze zo weer even mee <3 . Maar ze moet het niet elke keer zo spannend maken hoor. Dat ik nog geen grijze haren heb is een wonder, maar ik heb 2 konijnen en 1 pony met grijze haren (van nature). Dat helpt wellicht _O- .
In ieder geval is mevrouw Lola de komende paar uur boos op mij en komt ze vanavond denk ik pas weer knuffels halen. Alhoewel. Terwijl ik dit typ ligt ze al naast mij.
En ze mag wel dement zijn, maar zodra ze het reismandje ziet is ze weg hoor. Dan weet ze hoe laat het is. Altijd weer een hele discussie van er wel/niet in gaan.
Eenmaal bij de DA gaat ze relaxt in haar mandje liggen terwijl ze word onderzocht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:27

Best heel positief nieuws dus voor Lola, fijn!

Dit is toch genieten :+:
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:31

Hier ligt er nu 1 op schoot te slapen.
Denk in afgelopen uur wel 4x op schoot komen liggen.

Afbeelding

En Koper is lekker in 1 van de 2 vervoersbench gaan slapen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:54

Dit is toch geen porum meer... 14 weken oud!
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 18:59

Wat zijn ze groot. :oo

Hier ligt ie echt helemaal Knock-out :')

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:02

Alles wat je van moeders kan krijgen is lekker.
Zo at Lilly ook vaak een haas of een rat mee met moeders.

De mijne lagen er zo bij

Afbeelding

En het lag toch niet helemaal lekker

Afbeelding

Dit lag een stuk beter

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:02

Siggislief schreef:
Wat zijn ze groot. :oo

Hier ligt ie echt helemaal Knock-out :')

[ Afbeelding ]

:')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:13

BarbaravdW schreef:
[ Afbeelding ]

Natuurlijk wil ik nu wel een voor en na foto zien. Vanaf dag 1/2 en nu.

En zeker positief nieuws van Lola! Ze is wel boos op mij nu _O- . Komt niet eens aandacht vragen _O- .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 19:48

BarbaravdW schreef:
[ Afbeelding ]

Alexia heeft 6 maanden bij moeder mogen drinken.

Alexia zet zelf vanaf 10 weken melk op rantsoen met de hint het wordt tijd om zelf te eten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:37

Wat fijn voor Lola zeg!

Purny, ik moest even kijken hoe de katten nou lagen :')

Haha Barbara, wat zijn ze groot zeg!

Siggislief, wat ligt ie er schattig bij <3

En bij Berdien ook, echt genieten dit <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 14:05

Het positieve nieuws is: Lola heeft vannacht 15gr brok gegeten *\o/* . Is een van de proefzakjes.
Ik blijf het nog wel wegen ivm ze zoals nu overdag nog geen brok heeft gegeten.
Heeft wel vlees gehad.

Ik moet bij mijn weegschaal ook weer nieuwe batterijen in doen want dan kan ik haar gewicht goed in de gaten houden. Dat is voor morgen.

Voor nu moet ik over 5 minuten weg en mevrouw vond het wel een goed plan om op schoot te komen liggen _O- .

Afbeelding

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:50

Koper vanavond. <3
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:52

Chester drinkt graag uit de vijver, de vissen hebben er geen probleem mee. :')

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:45

Afbeelding
Lex doet het goed. Hij zoekt ons echt op voor aandacht maar gaat ook weg als ie het zat is. Hij kan heel erg spelen met speeltjes en gaat daarna echt lekker slapen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:36

Beide heren onderaan de trap.
Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:55

Zijn er hier mensen die wel eens een langhaar helemaal hebben laten scheren?
De kater is constant aan het vilten. Hij wilt ondertussen niet meer gekamd worden maar het vilt moet er uit. Het is ook een combi van kittenvacht met nieuwe vacht. Het is een drastische oplossing maar heb momenteel geen keuze. Ik laat het dan door een prof doen. Momenteel scheer ik het er uit als het lukt dus de vacht is sws happerig.
Ben vooral benieuwd hoe de vacht erna is..