Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:44

Welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Dat als we aan het wandelen zijn en ze een aanhanger ziet of hoort ze daar helemaal door gefixeerd is en op gaat blaffen. Ook vind ik het wel eens irritant als ze binnen in huis blaft als er iemand voor de voordeur staat.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:09

Welke eigenschap van je hond heb je stiekem een enorme hekel?

Dat ze niet normaal kan doen tegen andere honden/katten -O- Anders had ik ook een kat gehad.. :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 00:03

Citaat:
Die van mij heeft zo speciaal T-shirt meegekregen was dat voor jullie niet ook een optie ?
Zo kraag is voor mijn 40kg sloopkogel niet echt een optie haha
Hier was ze 4 november gesteriliseerd en heeft ze zeker tot afgelopen dinsdag a woensdag dat shirt omgehouden

Eh nee , want die heeft ie met 2 sec kapot gescheurd. :') Die hoef ik niet eens te proberen. Hij had dus al een paar kragen vernield want hij doet gewoon alsof het er niet is en denkt er mee door een luik te sjezen met een nood vaart, ik heb ook de nodige blauwe plekken ontwikkeld (deels omdat ik die door mn aandoening al snel heb) en ik moet Fiet mn andere hondje beschermen want die krijgt anders vlieg les.

We hebben ook muilkorf geprobeerd, dat werkte met de hechtingen in zn teen heel goed maar daar zat verband omheen. Hij sopt door zn muilkorf heen. Pleister op wond was er binnen paar seconden af, hij krijgt met wat moeite gewoon stukje stof te pakken. Zelfs tape op de muilkorf gehad aan de voorzijde in de hoop dat dan muilkorf kok blijven (makkelijker voor ons allemaal) maar dat was na een half uur gesloopt. -O-

Hij is heel slim maar vooral als t hem uitkomt .

Maar morgenmiddag mogen de hechtingen eruit en de kap af *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:27

VillaNeusjes schreef:
Citaat:
Die van mij heeft zo speciaal T-shirt meegekregen was dat voor jullie niet ook een optie ?
Zo kraag is voor mijn 40kg sloopkogel niet echt een optie haha
Hier was ze 4 november gesteriliseerd en heeft ze zeker tot afgelopen dinsdag a woensdag dat shirt omgehouden

Eh nee , want die heeft ie met 2 sec kapot gescheurd. :') Die hoef ik niet eens te proberen. Hij had dus al een paar kragen vernield want hij doet gewoon alsof het er niet is en denkt er mee door een luik te sjezen met een nood vaart, ik heb ook de nodige blauwe plekken ontwikkeld (deels omdat ik die door mn aandoening al snel heb) en ik moet Fiet mn andere hondje beschermen want die krijgt anders vlieg les.

We hebben ook muilkorf geprobeerd, dat werkte met de hechtingen in zn teen heel goed maar daar zat verband omheen. Hij sopt door zn muilkorf heen. Pleister op wond was er binnen paar seconden af, hij krijgt met wat moeite gewoon stukje stof te pakken. Zelfs tape op de muilkorf gehad aan de voorzijde in de hoop dat dan muilkorf kok blijven (makkelijker voor ons allemaal) maar dat was na een half uur gesloopt. -O-

Hij is heel slim maar vooral als t hem uitkomt .

Maar morgenmiddag mogen de hechtingen eruit en de kap af *\o/*

Voor nu te laat, maar probeer de volgende keer eens een comfy cone. Die is zacht, met harde baleinen erin, gaat waarschijnlijk minder snel stuk dan een plastic geval die snel breekt.

x_Jeanine_x

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:30

Aan welke eigenschap heb jij stiekem een hekel?
Opzich ben ik gezegend met 2 teckels die niet blaffen!
Maar eigenlijk heb ik weinig min punten. Wat verbeterpunten, maar geen hekel.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:43

Leslie is weer aan het werk in de trimsalon.
En ze is gelijk in bad geweest.
Van zo dagje mee is ze wel gelijk moe en heeft ze even een dutje gedaan jn de bench.

Zwaar werk hoor gastvrouw zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:32

Dieke laat de romper gelukkig perfect zitten dus geen kraag nodig. Ze was 2 dagen nog wat suf van de narcose (ze krijgt ook best wel wat met haar gewicht van 58kg) en nu weer helemaal happy.

Ze vind het alleen wel stom dat ze nog niet hard mag rennen van ons.

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 00:37

Ah gelukkig gaat het goed met dieke! Mijn lieve lootje van vorig jaar :)

Leslie ook weer aan het werk zie ik!

Hier even stress gehad… Emma heeft vrijdag een grote glazen kerstbal met lampjes “op” … ja echt op… ik kwam thuis en zag dat er glas lag in de kamer. Terug gekeken en madam was op de eetkamer tafel gesprongen om met de bal te spelen. Het was haar bedoeling deze op de grond te krijgen en uit indeling lukte het en spatte hij uit elkaar. Daarna is zij het glas gaan opeten… dus vrijdag met spoed naar de dierenarts maar we kunnen weinig doen. Ze krijgt nu een flinke lading ontbijtkoek met isogel in de hoop dat ze alles veilig uitpoept. De dag erop gingen ze voor het eerst sinds ze geboren zijn uit logeren. Ze gaan overal mee naartoe dus was vooral voor mij even slikken toen we een nachtje Amsterdam geboekt hadden. Merk dat ik z’n gekke hondenmanden begin te worden die de kinderen niet af wil geven aan een ander… gelukkig was alles goed gegaan en tot nu toe lijkt Emma zonder teveel problemen ervan te komen maar ben nog wel heel alert. Ze heeft tot na de kerst bench arrest als we weg zijn…

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 07:50

Dan schrik je je ook rot als ze een kerstbal opgegeten hebben :oo . Hopelijk komt alles er veilig weer uit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 09:53

Oeh da's schrikken :oo

Hier groeit de hulpsanta al hard door :D al ruim 5,5 kilo inmiddels, net 11 weken oud. Ik denk dat hij het groeipatroon van Jarvis aardig volgt :))

Onze eerste werkweek sinds de vakantie is weer begonnen, en ik kan niet klagen. Dit ligt naast me :')
Afbeelding
Afbeelding

Tevens zorgt hij er ook voor dat ook Jarvis weer speelser wordt :D zo leuk om te zien <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:51

candalisa schreef:
Ah gelukkig gaat het goed met dieke! Mijn lieve lootje van vorig jaar :)

Leslie ook weer aan het werk zie ik!

Hier even stress gehad… Emma heeft vrijdag een grote glazen kerstbal met lampjes “op” … ja echt op… ik kwam thuis en zag dat er glas lag in de kamer. Terug gekeken en madam was op de eetkamer tafel gesprongen om met de bal te spelen. Het was haar bedoeling deze op de grond te krijgen en uit indeling lukte het en spatte hij uit elkaar. Daarna is zij het glas gaan opeten… dus vrijdag met spoed naar de dierenarts maar we kunnen weinig doen. Ze krijgt nu een flinke lading ontbijtkoek met isogel in de hoop dat ze alles veilig uitpoept. De dag erop gingen ze voor het eerst sinds ze geboren zijn uit logeren. Ze gaan overal mee naartoe dus was vooral voor mij even slikken toen we een nachtje Amsterdam geboekt hadden. Merk dat ik z’n gekke hondenmanden begin te worden die de kinderen niet af wil geven aan een ander… gelukkig was alles goed gegaan en tot nu toe lijkt Emma zonder teveel problemen ervan te komen maar ben nog wel heel alert. Ze heeft tot na de kerst bench arrest als we weg zijn…

Jeetje wat schrikken! Hoe komen ze er ook op om dat te eten hé

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:29

mvdende schreef:
Voor nu te laat, maar probeer de volgende keer eens een comfy cone. Die is zacht, met harde baleinen erin, gaat waarschijnlijk minder snel stuk dan een plastic geval die snel breekt.

Die hoef ik niet te proberen. Dat pakt hij vast met zn tanden en dan is het gedaan. De plastic kap zit ook vol gaten van de tanden, op zich kunnen ze best wat hebben. Comfy cone of andere zachte kappen zijn leuk voor niet slopende honden..

Gisternacht was ik vergeten mn hondenluik dicht te doen. Hij heeft heel leuk sochtends mn stoov kussen (infra rood verwarmings kussen van 99 euro) door t luik gesjouwd om hem vervolgens in de tuin te slopen. Mn hele tuin onder de kussenvulling.

Het is een hollandse herder vol in de puberteit. Als t stuk moet dan gaat het stuk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:23

De baby is nog iedere keer helemaal blij met het cadeau van secret Santa 2021 Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 17:45

ZIPPY! Dat is er overigens één die ik nog niet heb, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:07

Jozi heeft vandaag ook nog heerlijk met een SS speeltje van vorig jaar gespeeld! Helemaal leeggedronken en viezig. Maar het knispert nog dus leuk!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:08

Ze kan toch zo heerlijk blij kijken ….. not ….Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 18:16

Hoe is het met ze Candalisa? Nog steeds geen gekke klachten?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:25

KimD schreef:
Hoe is het met ze Candalisa? Nog steeds geen gekke klachten?

Nee ze heeft gelukkig nog niks laten zien duurt alleen nog wel even voor ik gerust ben… vandaag even langs de dierenarts geweest en ze voelde zo niets ze reageerde ook niet op de buik dus dat is een goede teken… ik ben gestopt met de ontbijtkoek voor nu omdat ik even wilde kijken of haar ontlasting dan weer normaal wordt want was bang dat er bloed bij zat maar de koek zelf is ook een beetje z’n kleur dus morgen even kijken ze krijgt nu nog wel de isogel tot ik gerust ben.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:39

Hier groeit onze "kleine" mup als kool, hij is ondertussen de 35 kilo gepasseerd met zijn 8 maanden :=

We zijn van plan steeds meer met hem te gaan hiken, dus we hebben nu zo'n tuigje met tassen besteld om te kijken of dat wat is. Verder hebben we al zo'n uitklapbare draagbare voerbak/drinkbak die dicht uitziet als een cd verpakking haha.

Maar mocht je nou denken, dát is perfect voor iemand die gaat hiken/trekken met de hond, laat maar komen!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 07:12

Nala schreef:
Hier groeit onze "kleine" mup als kool, hij is ondertussen de 35 kilo gepasseerd met zijn 8 maanden :=

We zijn van plan steeds meer met hem te gaan hiken, dus we hebben nu zo'n tuigje met tassen besteld om te kijken of dat wat is. Verder hebben we al zo'n uitklapbare draagbare voerbak/drinkbak die dicht uitziet als een cd verpakking haha.

Maar mocht je nou denken, dát is perfect voor iemand die gaat hiken/trekken met de hond, laat maar komen!

Ik vind hiken met een canicross heupgordel en elastische lijn erg fijn. Ook omdat ik zo beiden handen vrij heb voor wandelstokken, die ik graag gebruik als ik met bepakking loop.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 09:01

Nala schreef:

Met de tassen zou ik nog even wachten, leeg of met zijn drinkbakje kan natuurlijk wel maar met gewicht zou ik nog wachten tot hij uitgegroeid is, zeker als hij zo hard groeit.

Maar inderdaad, een goed tuig, heupgordel en lijn is al heel fijn om mee te wandelen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:30

Absoluut een heuphordel! Ik gebruik een simpele van Neewa op stal (tegenwoordig loopt hij grotendeels los maar ik vind het fijn dat ik hem indien nodig snel aan kan klikken en gewoon mijn handen vrij heb) en sinds kort een hiking belt van NonStop en dat is echt een fantastisch ding qua drukverdeling!

Qua tassen en de afstand zou ik nog even afwachten tot hij rond de 1,5 is. Afstand kun je rustig opbouwen natuurlijk maar onze 8 maanden pup loopt nu max 3 km aaneengesloten. En dat is voldoende.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 09:45

Als ik met die van ons maar 3km zou lopen dan breken die de tent af. Ons dagelijkse korte rondje is 4,5km en zodra ze dat willen lopen mogen ze dat ook. Vixem is nu 1 jaar sinds deze maand die gaat geregeld de 20km mee wandelen al. Qua canicross & Stepjöring wachten wij wel tot minimaal 1,5 omdat er dan flink kracht komt op het lijf.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:43

3km per keer :D maar dat wordt steeds meer. Ik kan me voorstellen dat jouw honden graag grote afstanden afleggen en dat ook gewend zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:56

Hier doet 3km ook niet veel! Haha. We gaan 2-3 keer per maand ook rondes van 15-20km in mooie gebieden zoals de Eifel of in de mooie bossen van de Ardennen/Luxemburg.