Hallo mag ik me ook melden in dit topic ? Wij staan op het punt om een roemeens hondje te adopteren. Ik heb vanmorgen het adoptie gesprek gehad, dit leek allemaal goed ! Vanavond geven wij ons definitieve besluit op, nemen of niet nemen..
Het is een kleine middenslag qua grote (dit wordt verwacht), en ze heeft de kleuren van een berner sennen. Ze ziet er erg leuk en lief uit. Wanneer ze in Nederland aankomt is ze 15 weken. Wij hebben zelf een kindje van net één jaar dus ik hoop dat, dat goed gaat komen met zn 2tjes. Ons zoontje vind de hond van mijn ouders wel erg leuk, dus dat scheelt.
ik ben heel benieuwd naar je hondje, de mijne komt ook uit roemenië en is ook zwart/wit/ bruin, maar het bruin is niet zo helder als bij de sennenhonden.
Ben zo trots op clyde, hij is helemaal verliefd op Caithlynn het enige waar ik voor moet oppassen dat hij niet teveel kusjes wil geven aan haar. Hij komt elke keer kijken. Beetje jammer alleen is zodra de kids beneden de deur laten open staan hij ook naar boven komt.HIj loopt nu dus wel wat stram door zijn HD, door de keren de trap op en af gaan. Poeder maar even omhoog gedaan voor hem.
Wat fijn dat het zo goed gaat met clyde en de kleine!. Welkom hier uniekhorse! Laat je wat foto's zien als hij/zij er is.
Ik zit een beetje in dubio. Jonas en ik zouden nu eigenlijk de vergevorderde cursus gaan doen. Maar het ziet er naar uit dat we weer niet genoeg mensen bij elkaar krijgen en het dus weer niet door gaat. Ik wil eigenlijk wel wat blijven doen met hem, ik merk dat hij dit leuk vind! maar wat. Ik kan niet echt rennen vanwege hele slechte knieen. Heeft iemand van jullie een idee?
merrieveulen
Geplaatst: 20-02-13 08:55
Is speuren misschien een optie, of van die tricks zoals onder je benen lopen, cirkelen etc.? Wat doe je tot nu toe allemaal met Jonas?
Idd superleuk dat het met Clyde en de baby goed gaat, is ergens toch altijd even afwachten wat ze daarvan vinden he. Ik vind het ook altijd zo mooi als honden 'hun' kinderen beschermen (de kinderen van het gezin zeg maar). Wat voor hond is Clyde?
Er kwamen nog wat fotootjes binnen van de shoot, ik wil jullie deze toch niet onthouden. Hier hou ik dus echt héél erg van! Gis kan zo lekker aristocratisch kijken haha!
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Nou de adoptie is helaas niet doorgegaan, ben best teleurgesteld op dit moment. Ik zou voor 10 uur gisterenavond laten horen of het doorging of niet, en ze zou hem in de tussentijd niet naar iemand anders doen (er waren meerdere geinteresseerden). Dus gisterenavond een mail gestuurd met onze gegevens en dat we haar zouden nemen ! Vanacht de hele tid er over nagedacht, kon niet wachten tot we haar konden ophalen. Vanmorgen kijk ik op de mail en heb ik een mail van deze vrouw: ze heeft hem toch maar in het andere gezin geplaatst omdat ze het te druk vond voor mij: een pup en een klein kind.
Wij wonen zelf op een grote boerderij en hadden haar alle vrijheid kunnen geven en we wonen nog eens aan het bos.. en een fijn plekje in ons gezin.
Mw had mijn telefoonnummer maar ze heeft niet gebeld maar gewoon even vanmorgen zo'n mail gestuurd terwijl wij zouden laten horen of het wat werd of niet. (aan haar kant aan de tel. werd het namelijk allemaal goedgekeurd). Ook miste ze een belangrijk element om tot een goede keuze te komen (staat niet bij wat). Ben erg teleurgesteld en vooral van de afhandeling van deze zaak ! Zou het netter hebben gevonden dat ze me even had gebeld..
Ik heb eerlijk mijn vragen gesteld en eerlijk mijn situatie opgegeven. Ik ben van plan in de toekomst 1 a 2 (halve?) dagen te gaan werken, maar er is altijd iemand hier aanwezig ivm de boerderij dus aan aandacht geen gebrek.
wat een slechte behandeling zo uniekhorse! vind dit niet erg netjes hoe ze jullie behandeld hebben. maar goed dat er nog veel andere leuke hondjes zijn die op zoek zijn naar een nieuwe baas!
Karmandi
Geplaatst: 20-02-13 11:56
Wauw wat is er een hoop gebeurd in het weekje dat ik op vakantie ben geweest! Testebeest, van harte gefeliciteerd! Leuk dat het ook met de hond zo goed samengaat. Athena, ook gefeliciteerd! Cariena, veel sterkte.. Altijd rot om je maatje te verliezen..
Uniekhorse, wat een rare gang van zaken daar. Absoluut niet netjes. Ga je nu naar een ander hondje op zoek?
uniekhorse
Geplaatst: 20-02-13 11:58
Nou misschien komt het doordat de vraag heb gesteld van: nouja mocht het nou een heel andere hond zijn (qua karakter) dan verwacht, want met een klein kind moet je natuurlijk wel een 'vertrouwde' hond hebben wat er dan met de hond gaat gebeuren. Tsja daar wilde ik graag duidelijkheid over, natuurlijk alle pups zijn leuk en lief, maar als je ze in nederland koopt dan kun je ze bezoeken en kijken of het klikt, maar dit heb je vanaf een plaatje natuurlijk niet.. Van dit geval gingen wij dan ook absoluut niet uit en een hond heb je niet voor even maar voor zijn hele leven... toch vond ik het fijn om dit soort info te hebben.
De familie die haar nu heeft, deze vrouw werkt niet en is er dus altijd voor de hond.
Nouja ik weet het ook niet meer, maar deze behandeling vond ik ook niet correct. Nog voordat ik in de mail had gekeken, keek ik op marktplaats en zag dat ze gereserveerd werd voor ......... maar dit was dus niet mijn naam. Vervolgens keek ik in de mail en had ik die mail van haar. Ook was ik ineens verwijderd van facebook...(op het laatst verliepen onze gesprekken via facebook nog voor het adoptiegesprek) ze is vast bang dat ik haar prive tel nr er op zou zetten. Dit zou ik nooit doen natuurlijk.. Vind het allemaal maar vreemd, omdat het gesprek ook goed werd gekeurd.....
Nouja heb er genoeg over gezegd, maar hier ga ik geen hondje meer adopteren.
uniekhorse
Geplaatst: 20-02-13 12:01
@ karmandi, voorlopig maar even niet meer denk ik. Ben al een lange tijd opzoek (niet speciaal buitenlandse hondjes hoor), maar nooit echt gevonden wat ik zocht. Tot afgelopen week dan..
Mijn hemel wat een bot verhaal uniekhorse. Dit is absoluut niet netjes. Maar dat zegt meer over de mevrouw van de stichting dan over jou he. Natuurlijk moet je je vragen bij haar kunnen neer leggen. De meeste stichtingen zijn blij als je je zo goed voorbereid ook in het geval het niet in het gezin zou passen. Je twijfels op die manier uiten is helemaal niet erg. Wat zij nu heeft gedaan getuigd niet van volwassen gedrag. Moet zeggen dat ik ook contact zou opnemen met de over koepelende stichting die er over gaat. Zij moeten ook weten dat jij op deze manier behandeld bent.
uniekhorse
Geplaatst: 20-02-13 12:21
Ze had een vreemd onderbuikgevoel bij ons gesprek.... nou dat kan dan niet anders dan door die vraag komen.. verder was het allemaal positief. Snap eventueel ook dat ze bij een andere baas een ander gevoel zou hebben, maar wijs hem dan niet eerst aan ons toe. Zij willen ook het beste voor een hondje. Maar misschien ben ik te eerlijk geweest..
Deze mevrouw bemiddeld voor de 'stichting' in roemenie, maar alles gaat via facebook, ze hebben ook geen site oid. Aangezien ik niet meer op de facebook pagina kan, kan ik de namen van de roemenen ook niet zien die deze praktijken organiseren. Contact opnemen is dan ook moeilijk. Ik denk dat ik het er maar bij laat zitten..
Maar ze heeft het gesprek wel goed gekeurd ondanks dat vreemde onderbuik gevoel? Dat is ook raar!
Mocht je wel contact willen ben ik best bereid even op de fb pagina te zoeken wie je daarvoor moet hebben.
Dani
Geplaatst: 20-02-13 12:29
Klinkt eerlijk gezegd niet als een goede stichting. Zo'n vraag is juist heel relevant en kan net zo goed gelden voor die andere mevrouw. Ik vind het juist belangrijk dat er een soort achtervang is voor noodgevallen. En de afhandeling is ook bepaald niet netjes. Een belletje was echt wel op z'n plek geweest.
Ze zegt dat ze contact heeft gehad met haar achterban.. dus zij zullen het met haar eens zijn geweest. Met contact kan ik ook weinig meer uithalen ben ik bang, ze zegt dat het in overleg met hen is geweest. Bedankt voor je aanbod pony paradijs, mocht ik me bedenken laat ik het je weten.
gerban
Geplaatst: 20-02-13 12:45
Dat is niet leuk uniekhorse, heb je je keuze gemaakt en is alles goedgekeurd, krijg je dit te horen! Die organisatie heeft wel een hele rare manier van werken maar kop op er zijn zoveel goede, betrouwbare organisaties. Ergens zit er wel een hondje dat bij jullie past, nu op jullie te wachten.