Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:20

Nou, nou, had niet verwacht dat het zo'n heftige reactie zou veroorzaken. Was helemaal niet de bedoeling.

Praat hier maar verder dan over het houden van orka's. Dan kan er een apart topic komen over Morgan specifiek :j

Verschuilen achter een mod, dat vind ik niet leuk om te horen. Wij vragen iedereen juist om de tem te gebruiken want daar zijn we nou eenmaal voor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:25

Nuage schreef:
Nou, nou, had niet verwacht dat het zo'n heftige reactie zou veroorzaken. Was helemaal niet de bedoeling.

Praat hier maar verder dan over het houden van orka's. Dan kan er een apart topic komen over Morgan specifiek :j

Verschuilen achter een mod, dat vind ik niet leuk om te horen. Wij vragen iedereen juist om de tem te gebruiken want daar zijn we nou eenmaal voor :j

Sorry Nuage, het onderwerp ligt me aan het hart :D

Waarom zeg ik verschuilen achter een mod, omdat ik al pagina's niets hoor van mensen die erg pro Morgan/ of andere orka in gevangenschap zijn. Dat niemand het topic weer op Morgan heeft proberen te gooien. Je kan het eerst ook opperen in een topic en werkt dat niet, dan temmen. Ik vind het direct naar hogerhand gaan, terwijl je dat misschien ook prima onderling op kan lossen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:29

Ja dat snap ik wel, maar zo hogerhandig zijn wij niet hoor :D

Maar nu snel weer ontopic (being orka's) voordat ik mijn eigen berichten moet verwijderen :P

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:40

@mindim. ik reageer wel weer even hoor... heb niet zoveel zin meer om te reageren. maar ik ben iemand die graag wil weten hoe het gaat met Morgan.

En ik schuil zeker niet achter een Mod ;)

Verder lees ik maar mee.. ook al ben ik het niet steeds met jullie eens hebben jullie hier en daar goeie punten..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:54

Nuage schreef:
Dan kan er een apart topic komen over Morgan specifiek :j

waarom zou je er een apart topic voor moeten maken als dat topic dan toch dood zou lopen en net zo worden als deze discussie topic?? >;) diegene die graag willen weten hoe t gaat met morgan kan je toch ook hier plaatsen of gewoon die kraamkamer stuf lezen??

en vind t beetje dom om alleen maar zogezegd positieve dingen van morgan te lezen terwijl t helemaal niet goed met haar gaat ..
en temmen vind ik nogal kinderachtig voor dit topic, diegene die getemd heeft kan toch gewoon ook normaal komen discussiëren?
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 06-01-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:54

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:56

san voor wie is dat bericht?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:57

Meldt je aan bij de orca coalitie en daar vind je heel veel medestanders ;)

en hier en daar een goedpunt, dat vind ik :D

Maar ik ben weer weg... :evaw:

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:59

Hier en daar een goed punt....feiten, onderzoeksresultaten en talloze video's met ongelukkige orca's. Ik heb echter nog niet 1 goed punt gezien van de mensen die vinden dat het helemaal prima is voor de orca's om zo te leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:00

NathalietjeB schreef:
san voor wie is dat bericht?
Voor Loody, die zo graag wil weten hoe het met Morgan gaat.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:05

Ik heb nooit gezegd dat ik het prima vind dat een orca zo moet leven. >;) :roll: :n ... maar goed dat zijn de dingen die jullie niet lezen..

Als ik met een ander bericht komen die niet in jullie straatje valt dan wordt daar heftig op gereageerd...

Maar goed praat lekker verder met elkaar :wave:

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:07

Je kunt je natuurlijk ook elke keer aangevallen voelen he. Bedoelde ik jou specifiek denk je?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:11

Ja mindfields.. doe ik zeker aangezien ik nog af en toe reageer en dat andere bokkers niet eens durven te reageren vanwege jullie manier van reageren.. maakt niet uit, ik heb een dikke huid en kan het hebben.. maar ik heb behoorlijk wat PBtjes van bokkers die het met eens zijn en het hier niet durven neerzetten...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:12

Ik vindt het toch heel raar, er zijn geen lelijke woorden gezegd hoor. Ik denk eerder dat die bokkers het niet kunnen verdragen dat wij een andere mening hebben, of niet tegen tegengas kunnen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:13

kan... ik weet het niet...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:18

Ik ga vanavond even met mijn medemodjes overleggen of we iets moeten veranderen aan dit topic, er een topic bijmoet, het verplaatst of gesplitst moet worden, of wat dan ook. Er is vast een oplossing te vinden waarbij iedereen tevreden kan zijn :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:20

Ik persoonlijk vind dat over de hele wereld een verbod moet komen op het houden van de dolfijnen en orka's in zeeparken en of dolfinariums.

Niet meer mee fokken en niet meer nieuwe laten vangen maar door natuurlijke verloop gaan stoppen en ervoor in de plaats een groot auqaruim van maken voor de vissoorten die je wel kan houden en vooral voorlichting geven van hoe het niet moet over het houden van de dolfijnen en orkas en over de wrede dolfijnen en walvissoortenmoord in Japan en zeeen.

Zoiets

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:20

Ik denk eerlijk gezegd dat je uit je nek l*lt wat betreft die PBs Loody ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:21

Mindfields schreef:
Ik vindt het toch heel raar, er zijn geen lelijke woorden gezegd hoor. Ik denk eerder dat die bokkers het niet kunnen verdragen dat wij een andere mening hebben, of niet tegen tegengas kunnen.

Daar sluit ik me bij aan. Discussie is heftig geweest, maar nergens vuil of vals. Je hebt alleen twee partijen die gewoon van hun eigen standpunt overtuigd zijn. Je kunt na een discussie nader tot elkaar komen of zelfs overtuigd raken van de mening van de ander, maar dat hoeft niet! Persoonlijk heb ik in dit topic geen argumenten gelezen waardoor ik anders over de situatie ben gaan denken. Dat kan voor de mensen die er anders over denken net zo goed gelden.
Maar omdat we het niet met elkaar eens waren, zijn of gaan zijn, wil niet zeggen dat mensen niet welkom zijn in dit topic.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:26

GamblersCup schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je uit je nek l*lt wat betreft die PBs Loody ;-)

Check je Pb maar dat zie je dat ik niet uit mijn nek banketstaaf.. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:28

Dan nog Loody, je zegt dat wij zo lelijk hebben gedaan, wat dus niet gebeurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:30

Loody schreef:
@mindim. ik reageer wel weer even hoor... heb niet zoveel zin meer om te reageren. maar ik ben iemand die graag wil weten hoe het gaat met Morgan.

Verder lees ik maar mee.. ook al ben ik het niet steeds met jullie eens hebben jullie hier en daar goeie punten..

Dank je wel Loody :D Top dat je reageert!
Over Morgan worden niet zoveel updates meer gegeven helaas. En ook op de Loro PArque site kan je niets vinden over de individuele dieren, jammer genoeg.
Je hoeft het ook niet met ons eens te zijn hoor, ik ben wel blij dat je ook de keerzijde van de medaille mee leest. En nogmaals, ik zou heel erg graag de goede punten horen aan het houden van orca's.
De dieren waar ze mee zit, is wel wat meer info over en ook over de andere dieren die gehouden worden. Vandaar dat het die kant ook wat uitgaat.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:36

Mindim schreef:
Loody schreef:

Dank je wel Loody :D Top dat je reageert!
Over Morgan worden niet zoveel updates meer gegeven helaas. En ook op de Loro PArque site kan je niets vinden over de individuele dieren, jammer genoeg.
Je hoeft het ook niet met ons eens te zijn hoor, ik ben wel blij dat je ook de keerzijde van de medaille mee leest. En nogmaals, ik zou heel erg graag de goede punten horen aan het houden van orca's.
De dieren waar ze mee zit, is wel wat meer info over en ook over de andere dieren die gehouden worden. Vandaar dat het die kant ook wat uitgaat.

Graag gedaan ;)
Daarom had ik gehoopt hier wat updates te kunnen vinden.. maar helaas.
Ik heb geen goede punten om een orca te houden....Wauw kijk ben ik eens :D , alleen ik kijk er anders tegenaan als een dier medisch geholpen wordt... en dan uiteindelijk gebruikt wordt voor shows.(omdat het niet meer teruggezet kan worden)

Ik ben Tegen het vangen van wilde dieren en dan inzetten voor shows...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:37

maar dat is toch juist precies wat er gebeurt Loody? Hoeveel orca's en walvissen en andere zeezoogdieren/vissen gaan er dagelijks dood in de oceanen? Daar rouwen we geen seconde om, omdat we het niet zien. Hoe denk je daar dan over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:38

Mag ik vragen welke punten jij hier en daar goed vindt Loody? (edit, sorry, had je al gezegd)
De discussie wordt ook wat eenzijdig aangezien er bijna niemand met feiten komt waarom de orka gediend is bij het houden in een tank. Behalve een filmpje die Urko heeft geplaatst, maar ook dat was iemands mening en niet feitelijk onderbouwt.

Over meningen valt niet veel te discussieren, als alle onderzoeken met een negatieve uitslag komen. Dan heb je mensen die de negatieve uitslag dan niet willen zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt