Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:42

Snoevie schreef:
ik heb ook niet gezegd dat de kopers verdedigd moeten worden,helemaal niet.

de overgangsregeling was goed,inderdaad.

maar wisten jullie ook dat vanaf de dag dat de RAD inging,de dieren vanaf die dag met een muilkorf moesten lopen?

Ja! Ja

Alleen zie je het bijna nooit!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:44

klopt!
toen wij onze hond nog hadden in die tijd,moest die ook een muilkorf om.
misschien heel erg misdadig,maar dat hebben we toen niet gedaan.
ze had niet lang meer te leven en had een doodlief karakter.
dan ga ik het beest niet lastigvallen met een muilkorf als die niet nodig is.
de politie heeft er toen geen punt van gemaakt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:45

Snoevie schreef:
ik heb ook niet gezegd dat de kopers verdedigd moeten worden,helemaal niet.

de overgangsregeling was goed,inderdaad.

maar wisten jullie ook dat vanaf de dag dat de RAD inging,de dieren vanaf die dag met een muilkorf moesten lopen?

Dat was de dag dat de pitbullwet inging. De honden moesten toen gecastreerd worden (ja bij teven heet dat ook castreren) en op openbaar terrein een muilkorf dragen en kort aangelijnd zijn.

Niets mis mee want er waren mogelijkheden genoeg waar je de hond nog wel vrij kon laten rennen zonder muilkorf en ik weet uit eigen ervaring dat een muilkorf voor een hond niet veel anders is als een gentle leader als je het maar op de juiste (leuke) manier aanleert. Knipoog

Het punt is dat er geen hond afgemaakt had hoeven worden sinds die tijd. Zelfs de pups die toen nog in de baarmoeder zaten niet.
Dankzij de mensen die toch zo'n verboden kruising wilde zijn er al veel te veel honden zinloos ingeslapen.

En Es je ziet het niet meer omdat de honden van de overgangsregeling al niet meer leven. Er zijn maar weinig honden die zou oud worden.
Verder geldt er voor geen type hond/ras een muilkorf aanlijngebod hier in Nederland, hooguit voor een individuele hond die meerdere malen de fout is ingegaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:46

heet dat bij teven ook castreren?
dat wist ik niet!

en je punt klopt.
maar de realiteit is helaas anders,dankzij domme eigenaren

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:48

Snoevie schreef:
heet dat bij teven ook castreren?

Yep Knipoog
Als ze echt zouden steriliseren zoals het in de volksmond wordt genoemd zou de teef nog gewoon elke maand loops worden.

In principe kan een reu ook gesteriliseerd worden, dan dekken ze nog gewoon maar zijn niet meer vruchtbaar.

Zowel teven en reuen worden eigenlijk altijd gecastreerd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:51

Snoevie schreef:

Dus moet de aandacht en prioriteit gericht worden op die eigenaren en niet op de wet of uitvoerende instanties.

De kortste weg is altijd de bron en de bron zijn de pupkopers.
Die andere weg is heel lang en in die lange tijd worden veel te veel honden zinloos ingeslapen en dat is wat ik wil voorkomen.

Als de pupkopers eindelijk eens aangepakt worden en dus de pupverkoop stopt kan alle energie in verandering van de wet gestopt worden. Dan worden er tenminste in de tussentijd geen honden meer zinloos ingeslapen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:52

ThePast03 schreef:
Snoevie schreef:

Dus moet de aandacht en prioriteit gericht worden op die eigenaren en niet op de wet of uitvoerende instanties.

De kortste weg is altijd de bron en de bron zijn de pupkopers.
Die andere weg is heel lang en in die lange tijd worden veel te veel honden zinloos ingeslapen en dat is wat ik wil voorkomen.

Als de pupkopers eindelijk eens aangepakt worden en dus de pupverkoop stopt kan alle energie in verandering van de wet gestopt worden. Dan worden er tenminste in de tussentijd geen honden meer zinloos ingeslapen.

daar ligt mijn aandacht ook als eerste,maar mijn hart ligt ook vooral bij de dieren die er niks aan kunnen doen.
ik denk alleen dat het heel moeilijk is de illegale verkoop te stoppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:55

Snoevie schreef:
daar ligt mijn aandacht ook als eerste,maar mijn hart ligt ook vooral bij de dieren die er niks aan kunnen doen.
ik denk alleen dat het heel moeilijk is de illegale verkoop te stoppen.

De illegale verkoop stopt vanzelf als ze geen pupkopers meer hebben.

Als we de pupkopers niet keihard aanpakken dan komen er alleen maar vele honden meer bij die er niets aan kunnen doen.

En die pupkopers kunnen zo makkelijk zelf voorkomen dat hun hond in beslag genomen wordt door ze vandaag nog over te brengen naar België. Maar blijkbaar is dat zieliger (voor hunzelf) dan dat hun hond zinloos wordt ingeslapen. Ware dierenliefde. Verdrietig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:00

Mijn hart ligt ook bij de dieren. Maar wat is nu de meest effectieve dreiging? Juist ja. Niet boetes, of houdverbod, of fokverbod. het erge is, dat iedereen de wet kan raadplegen, weet wat de gevolgen zijn, en dan toch die arme pups het aandoen om ze in huis te nemen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:09

Ik heb destijds ook geen honden gemuilkorfd gezien maar ik denk toch wel dat dat handig zou zijn.
1 ding vind ik minder, als zo'n hond zelf aangevallen zou worden dan kan hij zich niet verdedigen, daarom wilde mijn ex onze staff ook niet muilkorven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:12

Es79 schreef:
Ik heb destijds ook geen honden gemuilkorfd gezien maar ik denk toch wel dat dat handig zou zijn.
1 ding vind ik minder, als zo'n hond zelf aangevallen zou worden dan kan hij zich niet verdedigen, daarom wilde mijn ex onze staff ook niet muilkorven.

Ik heb er begin jaren 90 genoeg gezien in mijn woonplaats.

Mijn honden hoeven zichzelf niet te verdedigen, dat doe ik voor ze.
Als je je hond kort aangelijnd moet hebben, zoals de pitbullachtigen destijds, kun je altijd wel voorkomen dat ze aangevallen worden.

Bovendien vraag ik me af hoe ik dat met mijn Chihuahua zou moeten doen? Moet die zichzelf ook maar verdedigen als hij wordt aangevallen door een grotere hond? Diertje is 13 jaar oud en weegt 1,8 kilo en is overigens super sociaal.

Een verantwoorde staff eigenaar zou ook niet eens willen dat zijn staff zich verdedigd omdat dat per definitie een ongelijk gevecht is en drastische gevolgen kan hebben voor de andere hond.
Bovendien, hoe oneerlijk het ook is, zorgt het alleen voor nog meer negatieve publiciteit voor dat ras.

Een staff hoeft trouwens helemaal niet met een muilkorf om te lopen, dus snap ook niet waarom daar over nagedacht werd?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:15

ik had het ook over de pitbulls toendertijd,niet de staffs

en zoals ik dus al 100X zei,ben ik er óók voor om de kopers/eigenaren aan te pakken.
alleen zit je in de tussentijd tóch met de dieren.

als je echt hart heb breng je je hond over naar een land waar ze niet illegaal zijn,maar dat doen de meeste eigenaren helaas niet
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 20-06-07 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:16

Snoevie schreef:
ik had het ook over de pitbulls toendertijd,niet de staffs

Jij niet, maar Es heeft het over staffs en die hoeven helemaal niet gemuilkorfd te worden Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:17

ohja oke sorry verkeerd gelezen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:19

Ik zeg ook niet dat ze direct alle staffs moeten muilkorven.
Maar ik vond dat aan de ene kant fijner met MIJN staff.
Als een hond losbreekt en op jouw hond komt afstormen zou het niet fijn zijn als hij zich niet kan verdedigen, daarom.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:27

Es79 schreef:
Ik zeg ook niet dat ze direct alle staffs moeten muilkorven.
Maar ik vond dat aan de ene kant fijner met MIJN staff.
Als een hond losbreekt en op jouw hond komt afstormen zou het niet fijn zijn als hij zich niet kan verdedigen, daarom.

En hoe doe ik dat dan met mijn Chihuahua? Moet die zichzelf ook maar verdedigen met zijn 1,8 kilo en 13 jaar oud?
Hetzelfde geldt voor andere mensen met kleine honden.
Of geldt hier het recht van de sterkste?

Nogmaals je geeft de staff een hele slechte naam als je er zo mee omgaat.
Ook al komt het door een aanval van een andere hond zo'n gevecht is nooit een eerlijk gevecht en de andere hond zal altijd het onderspit delven.

Als eigenaar van zo'n hond heb je een grote verantwoording en dat is niet altijd eerlijk maar wel in het belang van het ras.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:30

Sorry, ik begrijp niet helemaal waar je op doelt!
Ik geef gewoon mijn mening hoe ik het liever had gezien met mijn staff destijds.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:33

Es79 schreef:
Sorry, ik begrijp niet helemaal waar je op doelt!
Ik geef gewoon mijn mening hoe ik het liever had gezien met mijn staff destijds.

Jij vindt dat je staff zichzelf moet kunnen verdedigen als een andere hond hem aanvalt.
Dat kun jij zeggen omdat je weet dat jouw staff sterker is dan een hele hoop andere soorten honden.

Als mijn Chihuahua wordt aangevallen zal ik in moeten grijpen, ik kan niet eens zeggen: hij moet zichzelf maar verdedigen want dan is hij gewoon dood.

Wat ik verder wil zeggen is als je als staff eigenaar ervoor kiest dat je hond zichzelf verdedigd en dus in een gevecht belandt je het ras een bijzonder slechte naam geeft.
Zo werkt het nu eenmaal, een staff in een gevecht met een ander type hond is altijd een oneerlijk gevecht en het is de staff die dan weer de slechte naam krijgt.

Een verantwoorde en ervaren eigenaar voorkomt dit soort situaties.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:38

ThePast03 schreef:
Een verantwoorde en ervaren eigenaar voorkomt dit soort situaties.

Dan moet je met je hondje hier niet komen wandelen

gelukkig zijn mijn honden nog steeds sociaal maar anders was de P allang uitgebroken (en gebeurd vast nog wel een keer aangezien de reu nog lang niet volwassen is)

er loopt hier een dogo canario die altijd losloopt,baasje nergens te vinden en die reu maakt er een sport van om andere honden op hun plaats te zetten Sigaar

dan nog een turkse man met een kangal (zo schreef je dat toch?) nou dat ding is pas 8 maanden maar jezus groot Bloos!
en die kerel houd hem dus echt niet
die hond is dus al 4 x over mijn [***] heen gewalsd met zijn eigenaar er achteraan Koe
en [***] begint het nu al niet meer te pikken en ik heb er ook al telkens wat van gezegd maar zonder resultaat...

en ja zo kan ik er nog wel een paar opnoemen,te triest voor woorden eigenlijk want ik kom zelf zo'n 3 a 4 x per week in het recreatiegebied,mijn honden lopen daar alijd los en spelen met elke hond die ze tegenkomen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:40

naadje24 schreef:
gelukkig zijn mijn honden nog steeds sociaal maar anders was de P allang uitgebroken (en gebeurd vast nog wel een keer aangezien de reu nog lang niet volwassen is)

er loopt hier een dogo canario die altijd losloopt,baasje nergens te vinden en die reu maakt er een sport van om andere honden op hun plaats te zetten Sigaar

dan nog een turkse man met een kangal (zo schreef je dat toch?) nou dat ding is pas 8 maanden maar jezus groot Bloos!
die hond is dus al 4 x over mijn dammon heen gewalsd met zijn eigenaar er achteraan Koe
en dammon begint het nu al niet meer te pikken en ik heb er ook al telkens wat van gezegd maar zonder resultaat...

en ja zo kan ik er nog wel een paar opnoemen,te triest voor woorden eigenlijk want ik kom zelf zo'n 3 a 4 x per week in het recreatiegebied,mijn honden lopen daar alijd los en spelen met elke hond die ze tegenkomen..

Dat is te triest voor woorden want dit soort mensen bezorgen die rassen een slechte naam en wat dat voor een gevolgen kan hebben zagen we in 2000.
Gelukkig is het toen nog net goed gekomen maar ga er maar niet vanuit dat dat een tweede keer nog eens gebeurd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:40

Mijn ex vond min of meer dat het dan niet eerlijk was dat hij zich niet kon verdedigen en toen ik daarover na ging denken vond ik dat ook wel eigenlijk.
Natuurlijk, het is een sterk ras, dat weet ik ook wel maar het is en blijft een hond.
En de staff kon niet tegen de rottweiler van iemand anders op overigens.
Jij mag je mening zo geven en ik ook.
Toch had ik af en toe liever gehad dat hij een muilkorf had gedragen.
En daarbij vind ik dan niet dat ik een onverantwoorde eigenaar was geweest, juist niet.
Als mijn labrador zo zou zijn zou ik hem ook muilkorven.
Dit heeft in mijn ogen niet specifiek met dit ras te maken maar hoe goed je je hond kent.

Ik ga nu weg, lees straks weer bij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:44

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

die hond is dus al 4 x over mijn [***] heen gewalsd met zijn eigenaar er achteraan Koe
en [***] begint het nu al niet meer te pikken en ik heb er ook al telkens wat van gezegd maar zonder resultaat...

Dat is te triest voor woorden want dit soort mensen bezorgen die rassen een slechte naam en wat dat voor een gevolgen kan hebben zagen we in 2000.
Gelukkig is het toen nog net goed gekomen maar ga er maar niet vanuit dat dat een tweede keer nog eens gebeurd.

ik zal ten aller tijde dit ook proberen te ontwijken...maarja als hij straks volwassen is en de dogo canario of de kangal gaat er weer op los en mijn reu gaat terug vechten dan laat ik m...
ik zal eerst proberen de andere hond weg te trappen maar ik weeg niet op tegen de kracht die mijn BM heeft als die los gaat...en geloof me...die gaat niet zomaar los...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:05

ThePast03, ik ben het merendeel met je eens... Eigenaren verdienen een veel hogere straf, maar de honden inslapen door ze uit de samenleving te ontrekken had ook op een andere manier opgelost kunnen worden.
Het zoeken naar baasjes in belgie gaat niet zo makkelijk als we hopen, dus daar gaat ook tijd inzitten Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:22

Mss heeft dat te maken met het feit dat er in Belgiê zelf al heel veel honden een nieuw baasje zoeken waaronder dan nog voor een groot deel amstaffs (ben dit jaar al 5 staffs en 2 boxers aangeboden, er is weer een rage aan de gang)?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:32

Tja en honden overplaatsen naar Belgie is denk ik toch dweilen met de kraan open. Er worden op dit moment ongeveer 60 honden per jaar geschouwd hier. In Belgie is inmiddels ook een overschot heb ik begrepen....